Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Politika boje proti dětské obezitě ve vztahu k produkci a marketingu potravin
Winzbergerová, Alžběta ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Tušková, Eva (oponent)
Následující práce je případovou studií, jejímž předmětem zájmu je politika boje proti dětské obezitě v ČR ve vztahu k produkci a marketingu potravin. Důraz je kladen na provázanost institucionálního uspořádání v oblasti výroby a marketingu potraviny určené dětem se sociálními důsledky, mezi něž patří právě dětská obezita. Dětská obezita je zde pojímána jako jev podmíněný řadou faktorů, mezi něž se řadí i vliv reklamy. Prioritně se práce zaměřuje na institucionální analýzu stávajícího právního rámce. Výsledky analýzy jsou dále konfrontovány s pohledem rodičů a dětí a jejich postojem k reklamě. Z analýzy vyplývá, že oblast reklamy a produkce potravin pro děti v předškolním věku není v ČR výrazně regulována. Zákon stanovuje pouze obecné zásady a přednost je dána seberegulaci reklamního průmyslu. Vědomi si velkého vlivu reklamy na své děti, hodnotí rodiče stávající stav jako nežádoucí a uvítali by rozsáhlejší zákonnou regulaci v oblasti výroby i reklamy.
Stylistický rozbor vybraných rozhovorů Miloše Zemana poskytnutých médiím
Hanušová, Ivona ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je analýza vybraných rozhovorů bývalého prezidenta České republiky Miloše Zemana. Práce se zaměřuje na konkrétní rozhovory poskytnuté médiím a sleduje výskyt persvazivních prostředků. V teoretické části se diskutují pojmy jako publicistický styl, dialog, mediální dialog, mediální obraz, persvaze, argumentace, mediální diskurz apod. Praktická část zahrnuje příklady z analyzovaných rozhovorů a jejich stylistickou analýzu. Cílem této práce je zhodnotit projevy persvaze v těchto textech. KLÍČOVÁ SLOVA dialog, stylistická analýza, argumentace, Miloš Zeman, mediální dialog, persvaze
Typologie českojazyčného spamu
Vejda, Prokop ; Mňuková, Dominika (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Tato práce představuje nový systém typologie pro českojazyčný spam. Kategorizace v něm probíhá na základě podpovrchových mechanismů odhalených metodou sémiotické analýzy, s primárním důrazem na klasifikaci užité persvazivní metody. Navržený systém lze v kontextu reflektované oborové literatury zařadit mezi víceúrovňové systémy kategorizace. V první úrovni rozlišuje mezi prodejním a inscenačním spamem. V druhé úrovni mezi situačně- inscenačním a identitně-inscenačním spamem. Ve třetí úrovni probíhá diferenciace mezi finanční, zdravotní, erotickou a spotřebitelskou pobídkovou oblastí. Mimo to identifikuje ideologický spam jako samostatnou kategorii. Systém je v rámci výzkumu prověřený aplikací na vzorku českojazyčného spamu ze začátku roku 2023, a sice metodou kvantitativní obsahové analýzy. Tento krok také umožnil představit relevantní sledované charakteristiky ve statistickém kontextu a elementárně zmapovat charakter nevyžádané pošty, která se v emailových schránkách česky mluvících adresátů objevovala začátkem roku 2023. Dalšími východisky výzkumu jsou: rešerše v akademické sféře představených typologických systémů a rešerše dosavadní aplikace sémiotické analýzy na spam. Teoreticky práce těží z konceptů sociální inscenace, řečového jednání, konotativní roviny, mytologie a nejistoty významů v...
Srovnávací analýza persvazivních prostředků používaných v českých a francouzských zpravodajských textech informujících o Covidu-19.
DLUHOŠOVÁ, Petra
Tato diplomova prace se zabyva persvazivními prostředky využívanými v publicistických článcích, francouzských a českých, a jejich porovnání v rámci těchto dvou jazyků. Prace je rozdelena na dve casti. V první části, teoretické, se práce zaměřuje především na vymezení pojmu persvaze a tomu, jak se ona persvaze projevuje v rámci publicistiky a žurnalistiky. Dale se venuje popisu publicistického stylu a žurnalistiky obecně v prostředí českém a francouzském a sleduje případné rozdíly mezi těmito dvěma zeměmi a kulturami. V části druhé, analytické, pracuje s konkrétním vzorkem vybraných publicistických textů, na kterých demonstruje a sleduje právě ony persvazivní prostředky a hodnotí jejich relevanci a četnost užití, opět se záměrem zdokumentovat případné rozdíly v českém a francouzském prostředí, stejně jako rozdíly z hlediska různých žánrů publicistiky. Převážnou část však tvoří texty zpravodajské. Tento vzorek textů je zaměřen na jednotnou tématiku týkající se zpravodajských a dalších publicistických článků informujících o epidemii nákazy covid-2019. Cílem práce je srovnání přístupu obou pojetí persvazivních prostředků a zjištění případných rozdílů v jejich využití. Toto srovnání může probíhat na úrovni rozdílnosti mezi dvěma zeměmi, stejně jako mez jednotlivými publicistickými žánry. Soucasti práce je i soubor vybraných publicistických článků, které sloužily jako základ pro analytickou část práce.
Zjevná a skrytá manipulace v politických projevech socialistické éry
Švejda, Zdeněk ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Diplomová práce se zabývá identifikací a popsáním jazykových prostředků manipulativních strategií vybraných politických projevů z let 1948 až 1957. Práce se v první části zabývá podstatou politické komunikace, dále persvazí a manipulací s ohledem na vzájemný vztah těchto termínů. V dalších oddílech nalezneme formální a funkční popis jazykových prostředků s přihlédnutím k jejich pragmaticky významové složce, mechanismy propagandy a politické argumentace. Poznání jednotlivých jazykových aspektů umožňuje popis specifických manipulativních tendencí v politických projevech a dále jejich zatížení z hlediska zjevného a skrytého působení na adresáta.
Jazykové ztvárnění propagandy v tisku v době bývalého Československa
Pilík, Pavel ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Jádrem této diplomové práce je identifikace jazykových prostředků propagandy v Rudém právu ve vybraných úvahových článcích v průběhu roku 1975. Tato práce se nejprve zabývá podstatou termínů persvaze, propaganda a manipulace s ohledem na vzájemný vztah těchto termínů. V dalších oddílech této práce nalezneme charakteristiku jednotlivých persvazivních prostředků, jejichž přítomnost ukazujeme v konkrétních textech Rudého práva. Tyto jazykové prostředky, kterými se produktor snaží zmanipulovat recipienta, jsou z hlediska pragmatického popisovány na základě toho, zda sloužily tehdejší propagandě ke chvále komunistického režimu, nebo k hanění jeho odpůrců. KLÍČOVÁ SLOVA Propaganda, persvaze, manipulace, Rudé právo, text, komunismus, kapitalismus, stoupenec, odpůrce, produktor, recipient.
Autorský styl kazatele Jaroslava Plevy
Kucová, Hana ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Tato práce se na podkladě analýzy vybraných kázání baptistického kazatele Jaroslava Plevy zabývá osobitostí projevu tohoto kazatele, jež je realizována prostřednictvím jazykových a stylotvorných prostředků a skrze výstavbu textu. Na výslednou podobu komunikátu mají vliv objektivní stylotvorné faktory, funkce komunikátu, mluvená forma, která do značné míry determinuje výstavbu Plevových textů, volba kódu, resp. přepínání mezi kódy neutrálním a hovorovým a obecnou češtinou, dále pak jeho oficiální ráz, tradicí dané místo a čas komunikace. Zásadní roli hraje také adresát. Zahrnuta je též analýza stylotvorných faktorů subjektivních. Pro slohový útvar kázání je typická intertextovost, především navazování na biblické texty Starého a Nového zákona. Vzhledem k pestrosti zastoupených kázání je škála motivů užitých v Plevových textech pestrá a bohatě je zastoupeno také obrazné vyjadřování, jehož původ je většinou odvozen z textů biblických. Kazatel Pleva užívá vybraných jazykových prostředků se záměrem předat své myšlenky posluchačům a naplnit tak získávací a přesvědčovací funkci žánru kázání.
Apely v reklamních textech
Wolfová, Michaela ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Apely v reklamních textech Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat apely v reklamních sděleních. Analyzují se texty tištěných, televizních a internetových reklam. Práce je zaměřena na zkoumání způsobů, jakými reklamy apelují na recipienta a o které společenské hodnoty se při tom opírají. V práci se uplatňuje metoda stylistické a obsahové analýzy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.