Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přechod z domácího vzdělávání do školy a jeho vliv na wellbeing dítěte
Mojžíšová, Markéta ; Frombergerová, Anna (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přechodem z domácího vzdělávání do školy. Dále se zaměřuje na to, jaký má přechod vliv na wellbeing žáka. Cílem kvalitativního výzkumu bylo popsat, jak bývalí žáci domácích škol přechod do školy prožívají, jaké změny přechod doprovází a zda je něco, co by mohlo přechod a adaptaci na školu usnadnit. Jako metoda sběru dat byly zvoleny polostrukturované rozhovory. Bylo uskutečněno šest rozhovorů s bývalými žáky domácích škol. Pro analýzu dat byla použitá tematická analýza. Cílem analýzy bylo identifikovat hlavní témata, která se ve spojitosti s přechodem do školy objevovala. Výsledky výzkumné části ukazují na to, že přechod z domácího vzdělávání do školy je náročnou událostí, která je doprovázena velkým množstvím změn. Největší změny se týkají toho, že se žák ocitá v kolektivu a v novém prostředí, které má jiná pravidla, než na která byl do té doby zvyklý. Každý na změny reaguje jinak a respondenti se tak lišili v tom, zda pro ně byly změny a přechod stresující a zátěžové, či zda se na školu adaptovali rychle a bez větších komplikací. Výsledky práce také předkládají možnosti podpory žáků, kteří přechází z domácího vzdělávání do školy. Tato práce a její výsledky mohou sloužit jako doporučení pro rodiče, kteří vzdělávají své děti doma a pro vyučující, kteří mají ve třídě...
Adaptace žáků z Waldorfské základní školy na tradiční střední školy
Vácziová, Zuzana
Bakalářská práce je zaměřena na téma alternativního školství a věnuje se adaptaci absolventů Waldorfské základní školy při přechodu na tradiční střední školy. Práce popisuje vznik, vývoj a dělení alternativních škol. Přibližuje jejich základní znaky, specifika v přístupu k žákům ve vyučování a rozdíly oproti tradičnímu školství. V hlavní části je práce zaměřena na popis jevů vyskytujících se při přechodu žáků ze základních na střední školy a možných problémů při jejich adaptaci k tradičnímu způsobu výuky.
Alternativní školství a jeho pohled na výživu a stravování žáků v dnešní době.
HOKROVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá alternativním školstvím a jeho pohledem na výživu a stravování žáků v dnešní době. Práce si klade za cíl zjistit, jak alternativní školy nahlížejí na kvalitu a využití potravního koše v rámci stravování a výživy dětí v porovnání s tradiční školou. Mým zájmem bylo zjistit názor rodičů, jak nahlížejí na stravování svých dětí v alternativních školách a zda tomu přikládají velký význam. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na porovnání alternativního a tradičního školství s důrazem na vývoj, výživu a stravování dětí. Praktická část obsahuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které bylo zrealizováno za pomoci analýzy dostupných zdrojů a následné studie rozhovorů.
Případová studie: Výuka literatury v žánrově-tematických celcích na úrovni ISCED 3 v kontextu alternativního studijního programu
Müllerová, Veronika ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce s názvem Případová studie: Výuka literatury v žánrově-tematických celcích na úrovni ISCED 3 v kontextu alternativního studijního programu se věnuje v našem prostředí netradičnímu přístupu k výuce literatury na středních školách na podkladu unikátního studijního programu. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu literární výchova se zasazením do kontextu rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Dále je uvedena definice pojmu alternativní školství a vymezeny pojmy, se kterými je následně operováno v empirické části - čtenářství a čtenářská gramotnost, formativní hodnocení, Content and Language Integrated Learning a tandemová výuka. Na závěr je popsáno období adolescence s důrazem na psychologickou a sociální charakteristiku jedince. Cílem empirické části bylo popsat, jak probíhá výuka v alternativním studijním programu na úrovni ISCED 3 s důrazem na výuku literatury řazené do tematicky-žánrových celků. Od něj se odvíjely dílčí cíle, a to: zasadit alternativní studijní program do kontextu dané školy; popsat, jakým způsobem je studium alternativního studijního programu organizováno; popsat, jak probíhá výuka literární výchovy v tomto alternativním studijním programu. Cíle bylo dosaženo pomocí deskriptivní případové...
Srovnání environmentálního uvědomění žáků z tradičních a alternativních základních škol
Sokolíková, Eliška ; Dvořáková, Radka (vedoucí práce) ; Kroufek, Roman (oponent)
Práce se zabývá porovnáním environmentálního uvědomění žáků 2. stupně z tradičních a alternativních základních škol. Kvalitativní výzkum byl prove- den pomocí skupinových rozhovorů, ve kterých se žáci vyjadřovali k jednotli- vým předem určeným environmentálním tématům a uváděli příklady vlastního chování a zkušeností v daných oblastech, které poukazují na míru jejich skuteč- ného uvědomění v přístupu k ochraně životního prostředí. Koncepce rozhovoru je zvolena tak, aby bylo možné odhalit jednotlivé faktory, které mohou mít na environmentální uvědomění vliv (škola, rodina, zájmové kroužky atd.). Jed- notlivé školy, ze kterých byli žáci vybíráni, byly kromě rozřazení na tradiční a alternativní školy porovnávány také na základě jejich přístupu k ochraně životního prostředí pomocí předem stanovených kritérií. Mezi tato kritéria patří například zjištění, zda má škola aktivního environmentálního koordiná- tora, zda se škola proaktivně staví k ochraně životního prostředí a snaží se v tomto ohledu motivovat své žáky, zda a do jaké míry se ve škole třídí odpad apod. V práci jsou popsány hlavní faktory, které se podle výsledků našeho vý- zkumu na ovlivnění environmentálního uvědomění žáků mohou podílet (ro- dina, škola, internet a další média, zájmové kroužky, vztah k přírodě a další). Porovnání přístupu...
Zavádění montessori principů vzdělávání do ekonomických předmětů na obchodní akademii
Barteček, Marek ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na zjišťování informací o tom, jestli je možné zavádět montessori principy vzdělávání do ekonomických předmětů na středních školách. Součástí práce jsou i přípravy na výuku a popisy metod, forem, obsahu, didaktických pomůcek a didaktické techniky, kterou učitel může využít při zavádění montessori principů do výuky ekonomických předmětů na střední škole. Pro zjištění výsledků bylo využito experimentálního vyučování na Gymnáziu Duhovka, sebereflexe praktikanta, dotazníkové šetření ve třídě, kde experimentální výuka probíhala a didaktický test pro žáky, kteří se účastnili experimentálního vyučování. Výsledkem je, že zavádění je možné a nese sebou určité výhody (lepší dosahování výchovných cílů, zlepšení klimatu ve třídě), ale je zároveň zapotřebí dávat pozor na určité nevýhody, které se objevily během experimentálního vyučování (problémy s fixací nové a staré látky).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.