Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí93 - 102dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích
Schneiderová, Lucie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích - abstrakt Lucie Schneiderová 2013 Abstrakt Bakalářská práce Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích se zabývá analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia ve vztahu k tématům týkajícím se religionistiky, analýzou školních vzdělávacích programů Gymnázia Nymburk, Gymnázia Na Pražačce a Arcibiskupského gymnázia, ve vztahu k tématům týkajícím se religionistiky. Praktická část, prováděná pomocí dotazníkového šetření, se zaměřuje na názory studentů ohledně výuky religionistiky a na přínos, který jim studium religionistiky přináší, na oblast znalostí, které studenti mají o dané tématice, na postoj studentů k novým náboženským hnutím a na pojednání studentů o pojmu zlo.
Komparace celkových podmínek pro výuku předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na základních a středních školách
Procházka, Martin ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Komparace celkových podmínek pro výuku předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na základních a středních školách Cíle: Zjistit, zda školy disponují takovými podmínkami pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Vzdělávání pro zdraví), aby mohly plnit cíle rámcových vzdělávacích programů. Zjistit základní údaje o struktuře učitelů tělesné výchovy na základních a středních školách a údaje o struktuře učitelů tělesné výchovy v Praze a Plzeňském kraji. Zjistit, zda se liší podmínky výuky vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Vzdělávání pro zdraví) na základních a středních školách, v Praze a Plzeňském kraji. Navrhnout vhodná řešení ke zlepšení situace. Metody: Použili jsme metodu komparace výsledků nestandardizovaného dotazníkové šetření převážně s uzavřenými typy otázek. Dotazníkové šetření bylo určeno učitelům tělesné výchovy na ZŠ a SŠ. Zkoumanými regiony byly Plzeňský kraj a hlavní město Praha. Dotazníkové šetření bylo doplněno osobními řízenými rozhovory s učiteli TV. Výsledky: Zjistili jsme, že celkové podmínky na školách odpovídají normám základních kurikulárních dokumentů. Celkové podmínky nebrání naplňování cílů a úkolů uvedených v základních kurikulárních dokumentech. Podmínky pro výuku TV jsou prokazatelně lepšími na ZŠ než na SŠ. Vyššího vzdělání dosahují učitelé na SŠ a v...
Stalinismus v Československu - zhodnocení výuky na středních školách v České republice
Hána, Petr ; Jirásková, Věra (oponent) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Padesátá léta mohou být považována za jedno z nejhorších období v dějinách Československa. Totalitní komunistický režim v letech 1948 až 1953 je nazýván stalinismem. Hlavním cílem práce je zhodnotit výuku období stalinismu v Československu na středních školách a částečně také zhodnotit správnost a komplexnost současných učebních osnov a výukových metod. Vedlejším cílem práce je představit a popsat stalinismus jako typický příklad totalitarismu a vymezit hlavní znaky této nedemokratické formy vlády na základě příkladu Československa v letech 1948 - 1953. Práce začíná teoretickou částí a pokračuje případovou studií až do části praktické. První kapitola klasifikuje totalitarismus, definuje historické pozadí a určuje jeho hlavní znaky. Druhá kapitola popisuje a vysvětluje stalinismus, který je typickým příkladem totalitarismu aplikovaného v Sovětském svazu, odkud se rozšířil do většiny komunistických zemí, včetně Československa. Třetí kapitola ukazuje na příkladu Československa v letech 1948 - 1953 aplikaci prvků a metod stalinismu používaných k ovládání společnosti dle sovětského modelu. Praktická část práce se zaměřuje na představení období stalinismu v Československu v učebnicích pro základní a střední školy. Je zde také obsaženo hodnocení používání aktuálních historických a politologických pojmů v...
Vývoj školství na Svitavsku v letech 1918-1938
Pavlišová, Dana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Práce se zabývá vývojem školství v letech 1918 až 1938 v Československé republice na Svitavsku, kde žili obyvatelé české a německé národnosti. Pozornost je zaměřena na změny v původních školách i na vznik nových škol menšinových. Klíčová slova: obecná škola, měšťanská škola, reálná škola, mateřská škola, gymnázium, pokračovací škola, odborná škola, menšinová škola.
Gymnázium v Rumburku a jeho historický vývoj v letech 1906-1989
Šmahelová, Ywette ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kasper, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce pojednává o dějinách a výuce na gymnáziu v severočeském Rumburku leŃícím na hranicích se Svobodným státem Saskem. AŃ do roku 1945 bylo toto město zhruba s 10.000 obyvateli převáŃně německé. Po skončení II. světové války byla většina německých usedlíků odsunuta a do města přesídlili Češi z vnitrozemí. Během několika málo let město dosáhlo stejného počtu obyvatel jako dříve. Gymnázium zaloŃené v roce 1906 sdílelo převratné události spolu s městem, včetně dvou okupací cizími vojsky. Během své stoleté existence Gymnázium 15x změnilo svůj oficiální název. S kaŃdou změnou názvu byly spojeny tu větší, tu menší reformy školy a učebních osnov. A jelikoŃ gymnázium v Rumburku muselo respektovat nařízení ministerstev pěti státních útvarů, byla vlastnímu výkladu předřazena kapitola o gymnáziích v Čechách od jejich počátků aŃ do roku 1918.
Výuka parazitismu na základních a středních školách
Čiháková, Kateřina ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl zmapovat situaci výuky parazitismu na základních školách a gymnáziích. Proto obsahuje analýzu dostupných učebnic základních škol a gymnázií - informuje o možnostech hodnocení učebnic z různých hledisek, která pomůže stávajícím i budoucím učitelům biologie lépe poznat dostupné učebnice na trhu a vybrat správnou učebnici pro výuku parazitismu. Dále zahrnuje výsledky testů znalostí studentů o parazitismu, které jsou celkově velmi dobré. Naopak o možné manipulaci parazitů svými hostiteli by se studenti měli dozvědět daleko více. Další částí diplomové práce je dotazníkové šetření mezi učiteli gymnázií. A právě informace o obsahu výuky parazitismu ze strany učitelů a samotné výsledky zájmu studentů o problematiku manipulační hypotézy poukazují na možnosti zlepšení a zkvalitnění začlenění této problematiky do výuky. Součástí této práce je také analýza RVP, vlastní návrh části ŠVP, co se týče výuky parazitismu, nově vytvořené výukové materiály pro výuku parazitismu - pracovní listy, didaktické hry a powerpointová prezentace. A díky realizaci výuky manipulačního chování parazitů jsem také zjistila, že zájem studentů o téma parazitismu, zvláště o manipulační chování parazitů, je veliký a proto by byla škoda tuto nově probádanou oblast parazitismu dále nepředat svým studentům....
Edukace a stravovací zvyklosti adolescentních dívek
Králová, Kateřina ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Panáčková, Michaela (oponent)
Ø Název práce: Edukace a stravovací zvyklosti adolescentních dívek. Ø Cíle práce: Formou ankety zjistit a porovnat stravovací návyky adolescentních dívek v závislosti na typu jejich edukace. Ø Metoda: Anketa. Ø Výsledky: P esto e studentky gymnázia nejsou t mi, které mají nej ir í znalosti o racionálním stravování, oproti studentkám ostatních dvou typ kol se ve svém stravování nejvíce blí í t mto zásadám. Stejn tak v pr m ru v nují nejvíce asu sportovním aktivitám. Tyto dv skute nosti se odrá í ve faktu, e mají suverénn nejni í hodnoty BMI. Ø Klí ová slova: st ední kola, adolescence, stravovací návyky, BMI, pohybová aktivita, vý iva, anketa.
Učebnice dějepisu pro gymnázia - kvantitativní analýza
Gliganičová, Jana ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Bakalářská práce analyzuje ucelenou čtyřdílnou řadu učebnic "Dějepis pro gymnázia a střední školy", zabývající se paralelním výkladem světových a českých dějin, vydáno Státním pedagogickým nakladatelstvím v Praze 2001 - 2002, autorem jejíž koncepce je Petr Čornej. Bakalářská práce vyhodnocuje, jaký podíl celkového obsahu učebnic se týká křesťanství. V jednotlivých čtyřech dílech je to postupně 5,25%, 35,80%, 3,83% a 2,21%. Dále nalézá ty pasáže textu, tvořící 0,12% celkového obsahu řady učebnic, které jsou vůči křesťanství negativní anebo pozitivní a detailně je rozebírá. Dochází k závěru, že kvantitativní zastoupení křesťanství je adekvátní, vzhledem k tomu, že řada učebnic pojednává především o politických dějinách. Negativní a pozitivní pasáže nejsou záměrem autorů, nýbrž výsledkem jejich chyb, neobratnosti a bezděčného převzetí historických vzorců z učebnic předchozího režimu.
Příprava projektu Současný literární život pro I. ročník čtyřletých gymnázií
Fiřtová, Kristina ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Resumé Žáci prvních ročníků čtyřletých gymnázií prokazují neznalosti v oblasti současného literárního života. Ku příkladu do literárního dění řadí pouze vydávání publikací, z knih v dnešní době vydaných znají jen světové bestsellery, nikdy nenavštívili žádné předčítání ani knižní veletrh a neznají žádné udílení cen za literaturu. Mnohé současné autory již považují za zesnulé, jako například Arnošta Lustiga a Karla Šiktance, a úspěšnost autora měří podle toho, kolik vydělává peněz. Autorovo postavení v dnešní době oslabilo, není již považován za "proroka" národa, ale za zábavního produktora. Lidé žádají vizuální vjem, který má okamžitý efekt, a nechtějí četbě věnovat mnoho času. Co se týče žáků, ty četba spíše nebaví. Žáci neumí k textům zaujímat vlastní stanovisko, což je pravděpodobně důsledek způsobu výuky na českých školách, totiž potlačování kritického myšlení ve prospěch nabývání vědomostí. Z výše zmíněných důvodů vznikl týdenní projekt zaměřený na současné literární události a aktivity. Rozsáhlost aktivit řadících se do literárního života je nezměrná, jelikož mezi ně můžeme zařadit vše, co nějak souvisí s literaturou. Jsou to například autorská čtení, literární olympiády a soutěže, udílení cen, knihovny, tvůrčí činnost apod. Proto byl v projektu použit pouze výběr toho, co je všeobecně nejznámější....
Připravenost na zvládání požadavků základní školy
STOŠKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá problematikou připravenosti předškolních dětí na vstup do základní školy. Cílem práce je zjistit, jak se daří rodičům a učitelům mateřských škol připravovat předškolní děti na zvládání požadavků základní školy.V teoretické části jsou popsány důležité oblasti, které mají vliv na celkový rozvoj osobnosti dítěte. První kapitola se věnuje fyziologickému a psychickému vývoji dítěte od narození po vstup do školy. Ve druhé kapitole je popsán vliv rodinného působení na dítě. Třetí kapitola seznamuje s úkoly a cíli mateřské školy a jejím významem pro předškolní děti. Čtvrtá kapitola se zabývá definováním pojmů školní zralost a školní připravenost a také otázkou odkladů školní docházky.V praktické části jsou zaznamenány výsledky rozhovorů s učitelkami mateřských škol, rodiči předškolních dětí a učitelů prvních ročníků základní školy. Vyhodnocení těchto rozhovorů přináší odpověď na otázku, jak připravovat děti předškolního věku na zvládání požadavků základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí93 - 102dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.