|
Hodnocení efektivnosti environmentálního vzdělávání - příklad Ekoškol
Šašinková, Kateřina ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá environmentálním vzděláváním, výchovou a osvětou a hodnocením jeho ekonomické efektivnosti. První část práce je věnována charakteristice vývoje v oblasti stavu životního prostředí a některých zásadních zlomů v přístupu společnosti k ochraně přírody včetně událostí vztahujících se k samotnému environmentálnímu vzdělávání, a to jak na úrovni mezinárodní, tak v podmínkách České republiky. Další text popisuje obecné souvislosti hodnocení ekonomické efektivnosti při každodenním lidském rozhodování a odlišnosti v případě hodnocení ekonomické efektivnosti využívání přírody a také uskutečňování environmentálního vzdělávání. Poslední část potom aplikuje snahu hodnotit ekonomickou efektivnost environmentálního vzdělávání na projekt Ekoškoly, jež je příkladem zavádění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty v praxi, a pokouší se zjistit současnou situaci sledování ekonomické efektivnosti ve školách zavádějících tento projekt.
|
|
Analýza systému vzdělávání ve firmě XY, a.s.
Lejdarová, Kateřina ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Diplomová práce se v první části zaměřuje na teoretické vymezení systému podnikového vzdělávání. Popisuje jednotlivé fáze vzdělávacího procesu, zabývá se oblastmi vzdělávání, motivací zaměstnanců ke vzdělávání, hodnotí faktory, které ovlivňují efektivní vzdělávání a zmiňuje trendy v oblasti podnikového vzdělávání. V praktické části se zaměřuje na analýzu systému vzdělávání ve vybrané mezinárodní společnosti. Analyzuje systém vzdělávání jak z pohledu organizace, tak z pohledu zaměstnanců. Tato analýza slouží pro poskytnutí zpětné vazby o efektivnosti vzdělávání. V závěru jsou formulována doporučení pro vyšší efektivnost jednotlivých fází, navrhnuto řešení problematických otázek souvisejících se vzděláváním a vyzdviženy pozitivně vnímané oblasti vzdělávání a zároveň shrnuty doporučení a náměty do budoucna.
|
|
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců ve firmě Vibracoustic CZ, s.r.o.
Dvořáková, Lenka ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořáková, Zuzana (oponent)
V současném prostředí globalizované společnosti získává celoživotní vzdělávání a formování pracovních schopností stále větší význam. Efektivní nástroj představuje systematické vzdělávání se zaměřením na rozvoj osobnosti pracovníků. Firma Vibracoustic CZ, s.r.o, působící v automobilovém průmyslu, se systematicky věnuje vzdělávání svých zaměstnanců a velký důraz v tomto dlouhodobém a opakujícím se procesu klade na rozvoj schopností pracovníků především v oblasti komunikace a týmové spolupráce. Tento postoj přospívá ke spokojenosti zaměstnanců, a tím i k dosažení konkurenční výhody firmy.
|
| |
|
Zhodnocení personálních činností v Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s. r. o., se zaměřením na vzdělávání pracovníků
Součková, Lucie Bc. ; Nesnídalová, Jitka (vedoucí práce) ; Šauer, Ladislav (oponent)
Práce hodnotí význam a smysl vzdělávání v malých a středních podnicích a zaměřuje se na společnost Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s. r .o. Zaměřuje na vzdělávání pracovníků v průzkumu trhu a vývoji nových produktů. Součástí práce je dotazníkové šetření, kterého se zúčastnili všichni proškolení zaměstnanci. Na základě poznatků zjištěných z dotazníkového šetření, které odráží názory zaměstnanců, je zhodnocen proces vzdělávání v nakladatelství. Přínosy jsou zhodnoceny z finančního hlediska, z pohledu zákazníků a také z pohledu jednotlivých vedoucích projektu. Součástí hodnocení systému vzdělávání jsou i konkrétní doporučení a náměty pro zlepšení vzdělávacího procesu.
|
|
Zhodnocení personálních činností ve firmě 1. JVS a.s. z koncernu Veolia Voda
Nováková, Veronika ; Kovář, František (vedoucí práce)
Práce popisuje obecně oblast personalistiky, vybrané personální činnosti (vzdělávání a rozvoj pracovníků, odměňování a hodnocení pracovníků a firemní kulturu). Tyto oblasti jsou popsány ve vybrané firmě, je zde popsáno, jak funguje útvar personalistiky, v jaké formě je uplatňováno vzdělávání a odměňování pracovníků a jaká je ve vybrané společnosti firemní kultura. Na základě těchto poznatků je úroveň vybraných oblastí zhodnocena a jsou poskytnuty návrhy na vylepšení.
|
|
Vzdělávání pracovníků MÚ Mariánské Lázně
Černý, Jan Bc. ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Spirit, Michal (oponent)
Diplomová práce porovnává stav ve vzdělávání úředníků územních samosprávných celků před účinností zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a poté. Zaměřuje se na stav po roce 2003 a identifikuje vzdělávání úředníků jako činnost personálního managementu. Na příkladu městského úřadu Mariánské Lázně porovnává a vyhodnocuje změny, které znamenala účinnost zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků.
|
|
Čerpání prostředků ze strukturálních fondů pro oblast vzdělávání v programovém období 2007-2013
Odvárková, Klára ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Linhartová, Ilona (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice čerpání prostředků ze strukturálních fondů pro oblast vzdělávání. První část se zabývá programovým financováním a efektivností veřejných projektů v oblasti strukturální politiky. Následuje úvod do problematiky strukturálních fondů, porovnání programových období 2004-2006 a 2007-2013. Dále se již práce věnuje konkrétně operačním programům zabývajícím se oblastí vzdělávání (OP VK, OP LZZ, Praha Adaptabilita). Praktickou část práce tvoří příručka pro potenciální žadatele o podporu z evropských strukturálních fondů s tématikou rozvoje lidských zdrojů.
|
| |
|
Role a aktivity nestátních neziskových organizací v rozvojových projektech
Kozlová, Radka ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Trhlínová Khendriche, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá organizacemi neziskového sektoru v ČR se zaměřením na nestátní neziskové organizace realizující projekty v subsaharské Africe. Věnuje se analýze neziskového sektoru, charakteristice jednotlivých neziskových organizací, legislativnímu zakotvení základních typů neziskových subjektů a zachycení jejich vývoje. Popisuje možnosti realizace projektů v oblasti vzdělávání v rozvojových zemích, hodnotí vliv a reálný přínos pro obyvatele těchto zemí, zejména obyvatele Etiopie a Ugandy. Věnuje se působení některých organizací v rozvojové spolupráci a načrtnutí rolí těchto organizací ve společnosti.
|