Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zobrazení boha ve filmu
Duda, Miroslav ; Martínková, Libuše (vedoucí práce) ; Kropáček, Luboš (oponent)
Tato práce si klade za cíl systematicky zmapovat zobrazení Boha na filmovém plátně s hlavním důrazem na hollywoodskou produkci, neboť ovlivňuje celou západní kinematografii, od jejích počátků až do dnes. Systematicky popisuje různé způsoby zpracování tématiky s ohledem na dobový, kulturní a společenský kontext. Přibližuje vznik hlavních aspektů a východisek filmové cenzury, která je i v sekularizovaných společnostech značně ovlivněna náboženstvím. Popisuje metody a přístupy jednotlivých režisérů k látce.
Prototypizace, archetypizace a mytoligizace v Avataru (textová a sémiotická analýza)
Richterová, Sára ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kučera, Štěpán (oponent)
Bakalářská práce nazvaná "Prototypizace, archetypizace a mytologizace v Avataru" se zabývá filmem, který se umístil na vrcholu sledovanosti diváků. Dlouho očekávaný velkofilm Avatar se stal mezníkem v kinematografii díky využití nejmodernější technologie při natáčení a ovlivnil tak tvorbu filmů, které přišly po něm. První část se věnuje sémiotickým teoriím a definici science fiction se subžánry využitými při výstavbě narace. Druhá část práce je zaměřena na dějový, hudební, řečový a obrazový rozbor filmu. Na jednotlivé scény z filmu jsou zde aplikovány teorie a postupy, které jsou vytyčeny v prvních dvou kapitolách. Nástup filmů s 3D efekty opět vyvolal zájem publika o pravidelné návštěvy kina. Tato práce zkoumá dopad nového fenoménu na kvalitu zpracování a vyznění prvního příběhu natočeného za pomoci nové technologie. Dějová linie se navrací k již funkčním mýtům a za pomoci jejich ověřených postupů vytváří svůj vlastní sémioprostor. K dosažení úspěchu využívá prvoplánové líbivosti a snaží se divákovi smysly ohromit dokonale propracovanou virtuální realitou a vystupujícími obrazy. Avatar se zde stal novým prototypem pro novou generaci za pomoci starých a ověřených archetypů.
Rozsah a použití reklamy v TV (povolení použití product placementu po 1.6.2010)
Rozumová, Markéta ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce "Rozsah a použití reklamy v TV (povolení použití product placementu po 1. 6. 2010)" se zaměřuje na změnu v české televizní tvorbě, která byla způsobena přijetím novely zákona, umožňujícího využívání product placementu, jako způsobu obchodního sdělení a zařazujícího tento komunikační nástroj mezi obchodní produkty televizních stanic. Práce stručněji popisuje vývoj product placementu od jeho historických počátků, přes rozšíření ve filmové tvorbě až k povolení v televizi. Popisuje právní úpravu PP v ČR a její výklad ze strany Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Podrobněji se zaměřuje na situaci v prostředí českých televizních stanic, na způsoby umístění produktu a možné výhody jeho použití v porovnání s klasickými reklamními spoty. Porovnává veřejnoprávní Českou televizi a soukromou TV Nova, uvádí konkrétní příklady pořadů, ve kterých se PP začal uplatňovat. Práce prezentuje názory mediálních odborníků, zadavatelů reklam, hodnocení a zásahy RRTV a názory diváků. Cílem práce bylo zjistit a zhodnotit, jak se uvedení PP do českého televizního prostředí projevilo v pořadech, zda se zda naplnilo očekávání zadavatelů a provozovatelů vysílání, zda se stalo přirozenou součástí televizních děl a jak je vnímáno publikem
Apokalyptický film - předpoklady, podoby a funkce
Novák, Michal ; Petrusek, Miloslav (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Bakalářská práce "Apokalyptický film - předpoklady, podoby a funkce" pojednává o fenoménu apokalyptického filmu jako o funkčním elementu v západní civilizaci od druhé dekády 20. století až po současnost. Zkoumá počátky apokalyptického myšlení, tj. očekávání konce světa, a zdůrazňuje jeho náboženský, filosofický i praktický dopad ve společnosti založené na židovsko-křesťanské tradici. Nastiňuje obavy současné veřejnosti související s vývojem technologií, přelidněním i kulturními střety a shrnuje současné pesimistické vize z humanitní i přírodovědné perspektivy. Dále se zaměřuje na počátky apokalyptických témat v beletrii a posléze filmu, přičemž na základě vzorku 150 nejlépe hodnocených děl předkládá navrženou typologii apokalyptických námětů. Posléze, srovnávajíc zastoupení daných typů v jednotlivých dekádách a paralelních společenských nálad a událostí, se snaží dokázat reflektující charakter apokalyptického filmu. Dále se zabývá jeho sociální funkcí a s pomocí McLuhanovy teorie médií jej zapracovává do konceptu morální paniky. Dospívá k závěru, že apokalyptický film pomáhá vybíjet potenciál příslušných morálních panik, neboť předkládá řešení případných problémů, čímž veřejnost uklidňuje, a prostřednictvím označení deviace a zobrazení základních sdílených hodnot slouží k posílení skupinové...
Vyprávění v obrazech
Husák, Jiří ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Práce pojednává o historii, metodách a postupech narace ve výtvarném umění od počátků dějin k dnešku. Problematiku příběhu v obraze dělí do dvou kategorií, roviny vnitřního a roviny vnějšího příběhu. Každá z těchto narativních rovin pracuje s jinými postupy, mezi něž patří kompozice, dynamika, rytmus, užití symbolů, indexů a ikonů, ale také míra stylizace a naturalismu. Vedle historických metod sekvenčního obrazového vyprávění se předmětem analýzy stává soudobá progresivní výtvarná forma, komiks. Práce si všímá způsobu komponování, práce s časem a využití tzv. škarpy, nedílné součásti juxtaponované sekvence. Poznatky z analýzy shrnuje vlastní autorská tvorba a didaktické zhodnocení některých narativních principů.
Uvnitř okolí
Ryneš, Zdeněk ; Vojtěchovský, Miloš (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je podoba vlastního osobního prostoru, který konfrontuji s vizualitou scén používaných v kinematografii. Jde o propojování existujícího a fiktivního (iluzivního) prostředí. Filmový prostor chápu jako ilustraci jeho fyzického ekvivalentu. V existujících filmech vyhledávám scény, které mapují interiéry prostředí, ve kterých se film odehrává. Z těchto scén přebírám pohyb kamery, způsob nahlížení na bezprostřední okolí, který opakuji v prostoru soukromého bytu. Struktura scénáře vychází z dispozic bytu, kde žiji. Výsledné dvoukanálové video vede diváka dvěma úrovněmi prostoru současně.
The phenomenon of the loft space in movies
Peťovský, Marek
The aim of the text is to present my research, summary and analysis of selected loft spaces. This task raises an effort to characterize the loft space, presenting its airiness, excitement or a new metaphysical side. This thesis is showing various ways, in which space functions in movies, such as the relationship with time and space, or just focusing on the loft space itself. The aim of this thesis is to discover the role of the architecture in a movie and how space can influence its characters. The thesis itself is devoted to the discussion on architecture, on how our houses and cities and landscapes are to be formed, it is closely bound up with reflections on how we want to live. In short, one’s view of architecture is one’s view of society. Architecture is not an isolated field; it relates to the surrounding society and our way of thinking and living. In this sense, architecture expresses both our capacity for civilization and our cultural identity. On this basis I consider to focus on the small scale, from the perspective of specific people’s lives. People who decided to live in a loft, which is not the same as losing sight of the big issues. When it comes to our dreams about our dwellings, we are all experts. Dwelling is a human relationship with the world. Before we can build we must be able to dwell, which means we must reflect over our being in the world. Dwelling is about space in the world. Space can be possessed, made and taken. It can be used, exploited, shared and transferred. A person without space is not present, not living anywhere, has no connection. Dwelling introduces something you can be a part of and manifest yourself in. To sum up, we believe that architecture, design and movies influence each other more than we can imagine.
Dokument
Marie, Lukáčová ; Koryčánek, Rostislav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Mokument mapující oblast českého pohraničního opevnění, jeho kvality a současnou sociální situaci. Video se skládá ze dvou částí, kdy první podléhá dnešnímu stavu a druhá přesouvá svůj děj do budoucích vizí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.