Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístupy ke konceptu vznešena v kontextu vizuálního vnímání
Kopová, Julie ; Chavalka, Jakub (vedoucí práce) ; Váša, Ondřej (oponent)
Přístupy ke konceptu vznešena v kontextu vizuálního vnímání V této diplomové práci pojednávám o pojetí pocitu fenoménu "vznešena" v kontextu vizuálního vnímání. Od Burkeovy a Kantovy klasifikace vznešena se budu postupně dostávat k dalším autorům, jako je F. Nietzsche, J.F. Lyotard nebo Georges Bataille. Jednotlivé přístupy ilustrují a zároveň provází vybraná abstraktní díla. Hlavní intencí textu je nastínit různorodá chápání a pojetí tohoto pojmu a jejich vývoj. Klíčová slova vznešeno, vizuální vnímání, abstraktní umění, Bataille, Burke, Kant, Lyotard, Nietzsche
Fenomén NFT v České republice: umělecké dílo ve spojení s moderní technologií
Červenková, Dana ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Váša, Ondřej (oponent)
Diplomová práce nazvaná "Fenomén NFT v České republice: umělecké dílo ve spojení s moderní technologií" podává nejprve základní fakta a informace o virtuálním světě a s ním spojenými pojmy. Následně se práce soustředí na historii NFT a spojení NFT s uměleckým světem.Hlavním cílem diplomové práce je ukázat možnosti práce s NFT v uměleckém světě s primárním zaměřením na Českourepubliku.V tomtosměruse práce soustředí na konkrétní vybrané projekty,výstavy, aukce a galerie,které v České republice s NFT různými způsoby pracovaly. V tomto kontextu se práce nezaměřuje pouze na digitální umění a digitální umělce,ale snaží se jít za hranice tohoto chápání a popsat také tradiční a klasické instituce a umění, které s fenoménem různými způsoby pracují. Diplomová práce dokládá konkrétní práce s NFT na rozhovorech,které diplomovoupráci doprovází a jejichž přepis se nachází v Příloze práce. Tyto rozhovory také průběžně doplňují text citacemi, které z nich byly vybrány s ohledem na zpracovaná témata práce. Celá práce se tak snaží o zmapování situace kolem fenoménu NFT v České republice, které v tomto rozsahu dosud nebylo provedeno. Klíčová slova NFT - Česká republika - umění - digitální umění - instituce - krypto
Diferenciální rovnice s vlastním číslem v okrajové podmínce
Váša, Ondřej ; Kaplický, Petr (vedoucí práce) ; Pokorný, Milan (oponent)
Cílem této práce bylo studovat Stokesův problém s vlastním číslem v okra- jové podmínce a naším primárním zájmem bylo vyšetřit asymptotické chování posloupnosti vlastních čísel. K řešení tohoto problému jsme vhodně modifikovali techniky, které byly užity v několika pracích studujících asymptotické chování vlastních čísel v okrajové podmínce pro Steklovův problém a cílem bylo dospět k podobným výsledkům. Nejprve jsme dokázali konkrétní teoretické výsledky ukazující spojitost mezi posloupností vlastních čísel daného problému a posloup- ností vlastních čísel jistého kompaktního a samoadjungovaného operátoru. Dále jsme explicitně spočítali přesné asymptotické chování vlastních čísel pomocných problémů na oblastech s jednoduchou geometrií, což se nám však vzhledem k technickým obtížím podařilo pouze ve dvou a ve třech dimenzích. Posléze se nám pomocí Min-max Věty podařilo získat odhady vlastních čísel původního problému na každé omezené C2 oblasti pomocí vlastních čísel uvažovaných pomocných pro- blémů a následnou aplikací získaných výsledků i dokázat požadované asympto- tické chování. 1
Jídlo jako reprezentace: Multimodální analýza fotografií jídla na českém Instagramu
Peschková, Jana ; Váša, Ondřej (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Cílem práce je prozkoumat, jak může jídlo fungovat jako znak, jak může reprezentovat určité hodnoty a jaké konotace s ním mohou být spojené. Jídlo je v současnosti velice rozšířeným fenoménem, který kromě své základní biologické funkce nabývá dalších významů. Tato práce se zaměří na zkoumání toho, jak jídlo funguje v rámci kultury, jaké konotace jsou s ním spojené. Práce se zaměřuje na české prostředí a na sociální médium Instagram. Analýza je zaměřena na fotografie českých foodbloggerek. Fotografie sdílené na sociálních sítích obsahují více významových rovin, než je na první pohled zřejmé. Práce je postavena na vizuální analýze, soustředí se na jednotlivé znaky, ale i na rozpory, které důsledkem jejich užívání vznikají. Práce zkoumá reprezentaci, proto je zde také zařazena paralela s tradicí vyobrazování potravin v zátiší. Dalšími zkoumanými atributy z hlediska jídla je propojení s volným časem, sociálním statusem a genderem. První část práce se věnuje jídlu jakožto znaku a jeho zasazení do dalších oblastí kultury. Práce je zaměřena spíše na analýzu, výchozí metodou je multimodální analýza instagramových účtů. Přesto, že základem analýzy jsou fotografie, je brán také v potaz kontext, tj. autor příspěvku, popisek fotky a hashtagy.
Podstata fotografie v digitální éře
Doubek, Zdeněk ; Holeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Váša, Ondřej (oponent)
Diplomová práce řeší otázku fotografie nikoli z pohledu uměleckého díla, ale jako součást kulturního kódu. Fotografie v digitální éře má potenciál stát se novým druhem vizuálního jazyka. Z této perspektivy odkrývá fotografické universum několik podstatných otázek, kterým se zde věnujeme. Tyto otázky zkoumají témata jako: historický vývoj obrazů a textu, rozdíl mezi tradičními obrazy a obrazy technickými, kulturní dopad masové výroby digitálních aparátů a fotografií, podstata fotografie jako znaku z pohledu sémiotiky a logiky, potíže dešifrace fotografie, řečové aspekty digitální fotografie nebo význam fotografie ve virtuálním (veřejném) prostoru. Z povahy sledovaných témat bude práce řešit problémy týkající se především jazyka, logiky, epistemologie, lidské svobody v kontextu člověk/aparát a okrajově také sémiotiky.
Marketingová komunikace v performativním umění
Hájková, Eliška ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Váša, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci v performativním umění. Konkrétně na plakátovou reklamu Divadla na Vinohradech. Marketing v umění je specifický tím, že se musí přizpůsobit uměleckým cílům. Úlohou marketingu tedy není přizpůsobit produkt požadavkům trhu, ale přitáhnout publikum k aktuální nabídce. Produkt se nejdříve vyrobí a až poté se umístí na trh. V marketingové komunikaci je tedy možné vycházet z produktu samotného. V souvislosti s tím jsem se snažila odhalit jaké prvky, a to jak ty explicitně zobrazené, tak i skryté, využívají plakáty na divadelní inscenace a zda reklamní plakáty vycházejí ze specifik, které mají produkty v oblasti kultury a umění. Jako nástroj jsem si zvolila sémiotickou analýzu, při které jsem zkoumala obraz, text a vztah obrazu a textu. Klíčová slova Sémiotika, marketing, marketing kultury, komunikace, verbální a vizuální komunikace, obraz a text.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.