Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímaná akademická účinnost u žáků středních škol
Draberová, Jana ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Koncept vnímané akademické účinnosti, který rozšiřuje teorii vnímané osobní účinnosti Alberta Bandury, je významným činitelem ovlivňujícím školní úspěšnost studentů. V rámci této práce jsme se pokusili vytvořit výzkumný nástroj, který by byl schopen vnímanou akademickou účinnost měřit. V teoretické části se zaměřujeme na obecné vymezení konceptu vnímané osobní účinnosti a dále na konkrétnější charakteristiky vnímané akademické účinnosti. Část empirická se pak věnuje vývoji dotazníku, jeho psychometrickým charakteristikám a zjišťování jeho validity. Dotazník byl ověřován na výzkumném vzorku 611 studentů prvních až třetích ročníků pěti pražských gymnázií. Ze získaných závěrů vyplývá, že se jedná o reliabilní, psychometricky kvalitní výzkumný nástroj s uspokojivou validitou využitelný ve školní praxi. Výzkum rovněž odhalil zajímavé souvislosti vnímané akademické účinnosti s dalšími proměnnými, jako je pohlaví, věk či prožívání náročných školních situací studenty. Klíčová slova: vnímaná osobní účinnost, vnímaná akademická účinnost, motivace ke studiu, středoškolští studenti, diagnostika, Dotazník studijních zkušeností
Vliv pravidelné pohybové aktivity na sebepojetí u žen
Polášková, Michaela ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Hrachovinová, Tamara (oponent)
Záměrem této práce je zkoumat v rámci sebepojetí žen jejich tělesné sebehodnocení a generalizovanou self-efficacy (vnímaná osobní účinnost), a to v souvislosti s pravidelnou pohybovou aktivitou, kterou tyto ženy provozují. Pro komplexnější uchopení tématu sebepojetí a sportu navíc sledujeme několik dalších proměnných: Body Mass Index (BMI), subjektivní sebevědomí, profesionální úroveň sportování a to, zda má žena děti. Teoretická část práce se zabývá konceptem sebepojetí se zaměřením na tělesné sebepojetí u žen a na self-efficacy ve sportu. Dále pojednává o vzájemném vztahu pohybu (těla) a psychiky. V empirické části práce jsme kvantitativním výzkumem na souboru 100 sportujících žen zjišťovali jejich tělesné sebehodnocení v souvislosti s typem pohybových aktivit, kterým se věnují. Zabývali jsme se také zjišťováním vztahu tělesného sebehodnocení, generalizované self-efficacy a dalších proměnných. Jako výzkumné metody jsme použili Profil tělesného sebehodnocení (PTS) a Dotazník obecné vlastní efektivity. z výsledků výzkumu na našem souboru vyplývá, že není statisticky významný rozdíl v tělesném sebehodnocení žen dle typu pohybových aktivit, které pravidelně vykonávají. Dále jsme zjistili statisticky významně vyšší tělesné sebehodnocení u profesionálně sportujících žen oproti ženám sportujícím...
Sportovní činnost a její vliv na psychickou odolnost dítěte mladšího školního věku
Rázek, Vítězslav ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Anotace: Sportovní činnost a její vliv na psychickou odolnost dítěte mladšího školního věku Práce je zaměřena na studium vztahu psychické odolnosti a vrcholového tanečního sportu. Cílem práce je ověřit, zdali je psychická odolnost u dětí mladšího školního věku pozitivně ovlivňována vlivem vrcholového tanečního sportu. V teoretické části jsou popsány možné přístupy k psychické odolnosti. Prostor je věnován jejímu definování a přehledu možných diagnostických metod měření. Studie popisuje vztah sportu a psychické odolnosti, kde je na základě uvedených výzkumů ilustrován kladný vliv sportu. Pozornost je věnována i teoretickému výkladu vztahu sportu a dětí. Pro výzkum jsou použity: test Zrcadlového kreslení a dotazníky. Výzkum potvrdil předpoklad, že vyšší míra odolnosti je u dětí vrcholově sportujících, než u dětí skupiny kontrolní. A to v charakteristice: adaptabilita - maladaptabilita. Vyšší míra odolnosti se potvrdila i při srovnání dotazníků "Self-efficacy pro regulování cvičení" a "Dětské škály self- efficacy". Klíčová slova: Psychická odolnost, mladší školní věk, sport, vnímaná úspěšnost
Career counselling in French "bilan de compétences" approach
Šprlák, Tomáš ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Anotácia Diplomová práca v teoretickej asti predstavuje niektoré vybran é prístupy ku kariérnemu poradenstvu s dôrazom na franc úzsku metódu bilancie kompetencií. Bilancia kompetencií je postavená na postupe, ktorý v sebe kombinuje kompetenný prístup, bilannú diagnostiku, metódy zmocňovania jedinca a kariérne poradenstvo. V závere teoretickej práce sú popísané najvýznamnejie túdie týkajúce sa psychických procesov prebiehaj úcich v procese bilancie kompetencií. V praktickej asti sú prezentované výsledky výskumu, v ktorom sme sledovali vývoj pocitu osobnej úinnosti, pocitu kontroly a psychickej pohody v priebehu bilancie kompetencií. Tieto premenné boli zis'ované na výskumnom súbore 31 úastn íkov bilancie kompetencií urenej pre nezamestnaných (28-49 rokov) v troch etreniach (pred zaatím programu, na jeho konci a mesiac po jeho skonení). Na konci bilancie vykazovali úastníci bilancie kompetencií vyí pocit osobnej úinnosti a vyiu psychickú pohodu, ne pred jej zaatím, mesiac po jej ukonení sa ale hodnoty vrátili na pribline pôvodnú úroveň. Skúmaná bola tie súvislos' spokojnosti s priebehom bilancie, mierou nadobudnutých vedomostí a pozorovanými premennými, iadny signi kantný vz'ah ale nebol zistený. V závere sú diskutované implikácie naich zistení pre programy kariérneho sprevádzania nezamestnaných. K©úové...
Mediální vzory psychické odolnosti předškolního dítěte
Jeriová, Adéla ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Předložená práce se zabývá mediálními vzory psychické odolnosti předškolního dítěte. V teoretické části jsou zpracovány poznatky o vývojovém období předškolního dítěte, o sociálním učení a napodobování a psychické odolnosti jedince. Dále je věnována pozornost výkladu problematiky spjaté s médii, především účinkům mediální komunikace, dětskému televiznímu divákovi a modelovému učení skrze televizní vysílání. V empirické části byla provedena kvalitativní analýza osmnácti dětských animovaných pořadů. V rámci analýzy jsme zkoumali jednak náročné situace vyskytující se v daných pořadech, jednak způsoby zvládání (copingové strategie) těchto situací. Po jejich zhodnocení jsme dospěli k návrhu doporučení dětských pořadů, které jsou vhodné z hlediska možného vlivu na rozvoj psychické odolnosti předškolního dítěte ve smyslu self-efficacy, a porovnání české a zahraniční tvorby v tomto ohledu. KLÍČOVÁ SLOVA Psychická odolnost, self-efficacy, nápodoba, média, televize, animované pořady, kvalitativní výzkum
Prokrastinace jako manažerský problém
Šoltysová, Júlia ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Cieľom tejto práce je objasniť tému prokrastinácie a u vybranej vzorky študentov a pracovníkov zistiť príčiny prokrastinácie a jej dôsledky. Práca má dve časti. V prvej časti teoreticky vymedzujem danú problematiku, popisujem jednotlivé príčiny prokrastinácie a metódy pre jej odstránenie a prevenciu. V tejto časti tiež vymedzujem dôležitosť zaoberať sa týmto problémom z pohľadu manažéra. Druhú časť práce tvorí výskum, ktorý skúma príčiny prokrastinácie, typy prokrastinátorov a dôsledky prokrastinácie medzi študentami a pracovníkmi výskumných vzoriek. Pre zber dát som využila online dotazník. V diskusii a závere práce uvádzam odporúčania pre elimináciu a prevenciu prokrastinácie podľa zistených typov prokrastinátorov v oboch výskumných vzorkách.
Protektivní faktory u žáků ZŠ a jejich význam
HARAZÍMOVÁ, Nela
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku protektivních faktorů u žáků 6. - 9. tříd základních škol. Sleduje především problematiku sociální opory, resilience a self-efficacy jako významných protektivních faktorů. Definuje protektivní a rizikové faktory. Sleduje především to, jak mohou různé protektivní faktory ovlivňovat životní styl a duševní pohodu žáků 2. stupně základních škol v kontextu vývoje dítěte, s důrazem na vnímání sociální opory od rodičů, učitelů a spolužáků pomocí standardizačního šetření CASSS-CZ.
Analýza souvislostí mezi self-efficacy, kapitálem, plánováním a ambicemi začínajících podnikatelů v České republice
Mareš, Jan ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Andera, Michal (oponent)
Práce se na základě dat z projektu Global Entrepreneurship Monitor zabývá analýzou sovislostí mezi tím, jakou mají čeští začínající podnikatelé míru důvěry ve vlastní schopnosti (self-efficacy) a výši lidského, společenského a finančního kapitálu. Dále zkoumá i souvislost mezi self-efficacy a plánovací činností u podnikatelů. Ve druhé části pak práce analyzuje souvislost mezi růstovými ambicemi začínajících podnikatelů a disponibilním lidským, společenským, finančním kapitálem a podnikovým plánováním. Dále pojednává o souvislosti mezi podnikatelskou self-efficacy a růstivými ambicemi u českých začínajících podnikatelů.
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě
MÄSIAROVÁ, Aneta
Diplomová práce se zabývá vlivem specifických poruch učení na self-koncept žáka a na jeho sociometrické postavení ve třídě. Žák, který trpí jakoukoliv ze specifických poruch učení, musí při nástupu do školy čelit mnohým těžkostem. To, jakým způsobem ho přijímají jeho spolužáci a to jakým způsobem se se svou poruchou vyrovnává on sám, ovlivňuje jeho sociometrické postavení ve třídě i jeho self-koncept. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na objasnění pojmů self-koncept, self-esteem a self-efficacy v souvislosti s žákovou motivací k učení, jeho angažovaností v procesu učení a v souvislosti s jeho zvládáním obtížných situací. Je zde zmíněna i otázka začlenění dětí se specifickými poruchami do vyučování v interakci s jejich normativními spolužáky. Praktická část práce je již zaměřena na samotný výzkum na základní škole a získané údaje jsou zapsané v přehledných tabulkách a grafech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.