Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Posuzování vlastního životního stylu u učitelek základních škol
Řehulka, Evžen ; Řehulková, Oliva
Ve studii je popsán výzkum životního stylu učitelek základních škol (n=216). Šetřením bylo identifikováno 14 typů životního stylu a určena jejich podmíněnost prostředím, výchovou a sebevýchovou. Ukázalo se, že nejčastější jsou životní styly, které byly charakterizovány jako výkonové a reflexivní, přičemž tyto styly byly podmíněny výchovou a sebevýchovou. Většina ostatních stylů byla určena spíše faktory prostředí. Výzkum ukázal, že učitelky volí optimální životní styl k charakteru své profese a vědomě ho formují. Považujeme životní styl za důležitou kategorii v pedeutologii a jejímu výzkumu a formování by se měla věnovat pozornost v profesní přípravě a také při analýze kariéry učitele.
Učitelé a zdraví 4
Řehulka, Evžen ; Řehulková, Oliva
Publikace Učitelé a zdraví 4 prezentuje 22 příspěvků, které se přímo vztahují k problematice zdraví učitelů a jsou zarámovány studiemi, které buď ukazují obecně stav vědy v bádání o zdraví z jedné strany, anebo ukazují některé důsledky související s našimi hlavními otázkami, které mohou být cenné pro hlubší pochopení základního problému
Výskyt depresivních symptomů u adolescentů: vliv věku a pohlaví,souvislosti s osobnostními charakteristikami a s percepcí rodinného prostředí
Macek, Petr ; Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
Dvě kohorty respondentů, mladší (12 let, soubor 441 adolescentů, 187 chlapců, 254 dívek) a starší (16 let, soubor 325 adolescentů, 130 chlapců, 195 dívek) kompletovali řadu dotazníkových metod, mimo jiné The Center for Epidemiologic Studies Depression Scale (CES-D). Potvrdil se předpoklad, že depresivní syndromy adolescentů jsou výsledkem jak vlivů osobnosti, tak vlivu psychosociálních (vztahových charakteristik). Zřetelně se ukazuje vliv neuroticismu - míra lability lineárně souvisí s mírou depresivity, vliv extraverze není jednoznačný. Silný je vliv optimismu, značný význam má celkové pozitivní sebehodnocení (self-esteem).Pozitivní vztahy s rodiči, manifestované vřelostí a podporou mají značný význam po celé období adolescence - jejich vliv se s věkem výrazně neoslabuje
Struktura kvality života ve vztahu k pracovní zátěži učitelů
Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
Studie představuje přípravný teoretický projekt pro zkoumání kvality života a učitelského stresu, které může přinést nové výsledky než zkoumání zdraví a učitelského stresu Postulujeme koncepci struktury kvality života a jednoduchý předvýzkum umožňuje postavit hypotézy a zvážit všechny okolnosti, které je nutno akceptovat při objasňování kvality života a učitelského stresu.
Kategorie kvality života v psychologii zdraví
Řehulka, Evžen ; Řehulková, Oliva
Studie se zabývá místem kvality života především c sou´časném psychologickém výzkumu, zejména v oblatsi psychologie zdraví. Je srovnáván vývoj kategorie zdraví a kvality života a používání těchto termínů v teorii a výzkumu. Domnívíme se, že v současném stavu psychologického zkoumání se stává výhodnějším pojem "kvalita života", který lépe vystihuje některé noví poznatky psychologie, vývoje člověka a a společnosti.
Kvalita života v rozměru normality a patologie
Řehulka, Evžen ; Řehulková, Oliva
Kvalita života je v současné době často zkoumaný problém. Při zkoumání kvality života v rozměru normality a patologie zpravidla nacházíme rozdíly kvantitativní. Pokusili jsme se zjistit rovněž rozdíly kvalitativní, které ukazují u nemocných větší orientaci na budoucnost, menší schopnost kvalitu života popsat, malou sebekritičnost a sebedůvěru, pasivitu a nespokojenost.
The teacher stressing situations in the teacher - adololescent pupil relationship
Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
Some interactions between the teacher and the adolescent pupil in the pedagogical process may involve a considerable amount of stress. The research described in this article involved a group of 368 teachers at the elementary and secondary schools, both men and women, who defined these situations and determinated their level of difficulty. They are mainly characterized by a very self-confident or even self-important behaviour of the pupils trying to have their way, asserting themselves in a rude way and lacking consideration for the others. With older teenagers, the teachers tend to be more tolarant of some of these ways, which in turn reduces their stress. The level of stress is affected by the gender factor (man and woman teachers) and school level (basic/secondary school). The study of this problem area may also be an important source of information for the teachers to draw on.
Učitlé a zdraví 4
Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
The publication contains 23 special studies by psychologists, hygienists, pedagogues and physiologists; the studies were either presented in the international conference that took place on 20-21 September 2001 in Brno, or inspired by this conference.
Výskyt depresivních symptomů u adolescentů: vliv věku a pohlaví, souvislostí s osobnostními charakteristikami a s percepcí rodinného prostředí
Řehulková, Oliva ; Macek, P. ; Řehulka, E.
This contribution is based on data of a long-term study on adolescent psychosocial development. Two age cohort (12 years old and 16 years old), 317 boys and 449 girls completed a set of instruments including a depression scale (the Center for Epidemiologic Studies Depression Scale ů Radloff, 1991), a questionnaire regarding personal dimensions (stability-lability, extraversion-introversion), and scales regarding perception and evaluation of family environment and atmosphere (warmth of mother, warmth of father, family trust, quarrels, coping strategies).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.