Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Originální a převzatý zdroj v síti internet
Svatý, Michal ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Práce se věnuje problému autorství na internetu. Pokládá si otázku zda můžeme k dílu přistupovat čistě jako k uzavřené struktuře znaků, nebo zda je nutné brát dílo jako širší strukuru. První část obecně ukazuje internet a jeho specifika coby média. Druhá část je věnována problému autorství, východiskem je zde tradiční pohled Nelsona Goodmana, který zkoumal vztah autenticity díla s ohledem na vnitřní uspořádání prvků zkoumané struktury objektu. Třetí část ukazuje teorie, které jsou v rozporu se stanovisky Nelsona Goodmana, řada pohledů různých autorů popisuje prostředí podléhající neustálým změnám a vyznačující se neustálým sdílením informačních zdrojů. Pozdější teorie ukazují, že pohled na autorství přesahuje doménu daného díla. Závěr přináší syntézu těchto pohledů.
Grafická podoba měsíčníku Žena a móda (1949-1995)
Maňasová, Martina ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Bakalářská práce "Grafická podoba měsíčníku Žena a móda (1949-1995)" se zabývá grafickou úpravou tohoto časopisu, přičemž zkoumá celkové i dílčí změny v jeho typografii. Časopis vycházel téměř polovinu století, od ledna roku 1949 do července roku 1995, kdy byla jeho produkce ukončena z finančních důvodů. Práce si klade za cíl tuto dobu rozdělit na úseky, které byly z hlediska grafické podoby časopisu něčím přelomové. Zaměřuje se nejprve na historický kontext, technické aspekty dobové typografie a vliv marxismu-leninismu na grafickou úpravu periodik. Obsahuje také stručný slovníček základních pojmů. V analýze grafické podoby časopisu se práce zaměřuje na fyzické vlastnosti, sazbu, písmo, titulky, obálku nebo reklamy, vždy v rámci příslušných období. Dále je pro srovnání zařazen také stručný nástin grafické podoby nejznámějších světových módních časopisů, které vycházely ve stejné době jako Žena a móda. Práce si všímá také nové konkurence Ženy a módy po roce 1989 a je doplněna obrazovým materiálem. Klíčová slova Typografie, grafická úprava, móda, časopis, design, sazba, písmo, titulní strana, odstavec, titulek, ilustrace, fotografie
Mezipředmětové vztahy mezi českým jazykem a výtvarnou výchovou
Hamáčková, Martina ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
Resumé Mezipředmětové vztahy jsou v současné době stále více zdůrazňovány a domnívám se, že vazby mezi předměty jsou v hodinách uplatňovány stále častěji, čemuž napomáhá Rámcový vzdělávací program, potažmo školní vzdělávací programy. Cílem předkládané práce je souhrn společných rysů českého jazyka a výtvarné výchovy a jejich uplatnění v praxi. Tyto dva znakové systémy se prolínaly a propojovaly již od starověku, z toho důvodu bylo mým cílem konkrétně ukázat, jak vazbu naplnit v hodinách těchto dvou předmětů v současnosti. Hledala jsem proto souvislosti mezi jednotlivými oblastmi učiva a jejich tématy. V teoretické části jsem vymezila pojem mezipředmětové vztahy, popsala jsem postavení předmětů v minulosti a v přítomnosti, věnovala jsem se popisu oblastí, kde se žáci mohou se syntézou setkat v běžném životě. V praktické části jsem hledala možnosti, jak předměty vhodně propojit ve prospěch dětí. Připravila jsem struktury vyučovacích hodin tak, aby byla výuka prospěšná pro oba předměty. Žáci pracovali s literaturou, komunikačními technologiemi, ve skupině, samostatně, s rodiči… Ve výtvarné výchově jsem hledala taková témata, která by podporovala výuku českého jazyka. Věnovala jsem se přípravě edukačního programu, který je využitelný v rámci návštěvy Národní galerie. Za pomoci knižní publikace Jazykové hry jsem...
Písma, obsahy a čas. Vizuální komunikace
Tojnarová, Lenka ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Tématem diplomové práce se stal pohled na oblast písma v kontextech komunikace, historie, umění a edukace. Teoretická část se zabývá historickými, současně i soudobými tendencemi fenoménu, včetně reflektování písma v umění a vazby k mediální komunikaci. Druhá část práce, reagující na nejsilnější a nejinspirativnější momenty, se zaměřuje na praktické využití tématu ve výtvarné výchově. Třetí (výtvarná) část využívá poznatků mediální a výtvarné výchovy a propojuje je v interaktivní výukový materiál, který vybízí studenty k aktivnímu vnímání vizuální kultury.
Jednotný vizuální styl
Capouchová, Nina ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Námětem mé diplomové práce je jednotný vizuální styl (podobor grafického designu). Diplomová práce se skládá ze tří částí - teoretické, didaktické a praktické. Teoretická část popisuje téma jednotného vizuálního stylu z hlediska historického vývoje, jeho uplatnění a postavení, především u nás v České Republice. Didaktická část navazuje výtvarnými řadami určenými pro žáky 2. stupně ZŠ. Praktická část je popisem mé výtvarné práce vycházející z tématu jednotného vizuálního stylu. Přínosem i cílem této diplomové práce, bylo objasnit problematiku jednotného vizuálního stylu jako součást komplexní komunikace značky a podnítit u dětí zájem o téma grafického designu za využití různých výtvarných technik.
Rasterizace vektorových fontů na LCD
Hrušovský, Marek ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Granát, Jiří (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá sub-pixelovovým zobrazením vektorového písma. Všeobecne popisuje reprezentáciu a vykreslovanie vektorového písma. Stručne porovnáva výhody oproti reprezentácii bitmapového písma. Zahrňuje informácie o sub-pixelovom zobrazení písma na monitoroch typu LCD, možnostiach a problémoch, ktoré tento typ zobrazenia prináša. Obsahuje popis implementácie demonštračného programu, ktorý vykresluje písmo pomocou sub-pixelov.
Realizace série přednášek, workshopů a tištěného sborníku
Gratiasová, Alena ; Chrobák, Ondřej (oponent) ; Kögler, Žaneta (vedoucí práce)
Realizace série přednášek, workshopů a tištěného sborníku
Živý font
Jiříček, Milan ; Špiřík, Jan (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce ve svém začátku popisuje historický vývoj písma, dále pak typografická pravidla využívaná při návrhu znakových sad, a také především teoretické základy tvorby nových fontů moderními metodami, tedy za použití informačních technologií, konkrétně vektorových programů. Okrajově se věnuje i Římskému písmu, dále základnímu rozdělení skladby písem a popisuje také jeho jednotlivé prvky. Další část projektu se zaměřuje na tvorbu digitálního fontu s návazností na jeho oživení za použití algoritmů a metod, které se snadno dají zpracovat v programovacím jazyce Matlab. Popsán je zde i způsob realizace oživení fontu a prezentace vytvořených výsledků je ukázána na několika příkladech. Dále je pozornost věnována soustavě souřadnic, která je důležitá při řešení geometrických transformací, a dvourozměrné vektorové grafice, která se hojně využívá právě při návrhu a vykreslení písma. Detailněji jsou popsány Bézierovy křivky a také jejich varianty Bézierovy kubiky společně s možnostmi rasterizace vektorové grafiky. Část textu je také věnována důležitému algoritmu de Casteljau. Poslední kapitola se zaměřuje na implementaci v programovém prostředí Matlab, tvorbu křivek, potažmo znaků, a způsoby práce s jednotlivými transformacemi. Zde lze také nalézt ukázky transformací při různém nastavení vstupních parametrů. Nakonec je zhodnocen přínos této aplikace a možnosti jejího dalšího rozšíření.
Vývoj grafického projevu dětí mladšího školního věku
VILINGEROVÁ, Isabela
Bakalářská práce se zabývá vývojem grafomotoriky v mladším školním věku. V teoretické části je charakterizováno toto vývojové období z hlediska vývojové psychologie. Konkrétně jsou popsány kognitivní složky důležité pro grafický projev, jsou to myšlení, inteligence, percepce, pozornost, paměť, představivost, jazykové kompetence a tvořivost. Dále je zde nastíněn ontogenetický vývoj písma i ontogenetický vývoj kresby. Praktická část práce popisuje výzkum, v němž jsou porovnány krátké texty a kresby postavy od žáků 1. a 5. třídy základní školy. Pro hodnocení písma i kresby byla vytvořena kritéria. Na základě těchto kritérií lze pozorovat změny, ke kterým dochází od 1. do 5. třídy. Grafický projev jednotlivých žáků je analyzován slovně.
Biblické motivy v díle Františka Hrubína
HANDŠUHOVÁ, Lenka
Práce se snaží o rozbor děl Františka Hrubína, ve kterých lze nalézt paralely s Písmem či biblické motivy. Nalezené motivy práce třídí na motivy, které lze srovnat s Písmem a na ty, které nelze. Důležité je zjištění, zda nalezené motivy svou podstatou lze označit za biblické, či je autor užívá i jiným způsobem. Dílčím cílem je nalezení shodných motivů v dílech dalších autorů a porovnat s motivy Františka Hrubína. Práce hledá spojitosti mezi náměty, motivy a dobou či samotnou tvorbou autora a jeho současníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.