Název:
Vývoj grafického projevu dětí mladšího školního věku
Překlad názvu:
The development of graphic expression by primary school children
Autoři:
VILINGEROVÁ, Isabela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vývojem grafomotoriky v mladším školním věku. V teoretické části je charakterizováno toto vývojové období z hlediska vývojové psychologie. Konkrétně jsou popsány kognitivní složky důležité pro grafický projev, jsou to myšlení, inteligence, percepce, pozornost, paměť, představivost, jazykové kompetence a tvořivost. Dále je zde nastíněn ontogenetický vývoj písma i ontogenetický vývoj kresby. Praktická část práce popisuje výzkum, v němž jsou porovnány krátké texty a kresby postavy od žáků 1. a 5. třídy základní školy. Pro hodnocení písma i kresby byla vytvořena kritéria. Na základě těchto kritérií lze pozorovat změny, ke kterým dochází od 1. do 5. třídy. Grafický projev jednotlivých žáků je analyzován slovně.Present work deals with the graphomotoric development of children in grammar school age. The theoretical part characterizes this developmental period in terms of developmental psychology. Especially, describing the cognitive essential components for graphic expressions, namely thinking, intelligence, perception, attention, memory, imagination, language skills and creativity. Moreover there is the outline of ontogenetic development of writing and drawing in the ontogenetic phase. The practical part describes the scientific activity in which they are compared to short texts and figure drawings from pupils in the 1st and 5th grade of grammar school. There has been created criteria dealing with the evaluation of fonts and artwork. The basic of these criteria could be observed in changes occurring from 1st to 5th grammar school grade. Graphic expression of individual pupils is analyzed verbally.
Klíčová slova:
kresba; Mladší školní věk; písmo; vývoj; development; drawing; Garammar school age; writing Citace: VILINGEROVÁ, Isabela. Vývoj grafického projevu dětí mladšího školního věku. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/32915