Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etický aspekt sociální práce s osobami s duševním onemocněním
VILINGEROVÁ, Isabela
Diplomová práce se zabývá sociální prací s osobami s duševním onemocněním s důrazem na etickou složku. Cílem bylo zjistit, jak sociální pracovníci pracují s danou cílovou skupinou a jak jsou při tom ovlivněni etikou. Meritorní část se s pomocí odborných zdrojů teoreticky zabývá problematikou duševních onemocnění s ohledem na systém psychiatrické péče v České republice, předkládá principy sociální práce s danou cílovou skupinou a představuje etickou stránku včetně nejvlivnějších etických směrů. Věnuje se také důležité změně - reformě psychiatrické péče, která aktuálně probíhá. Jejím úkolem je zmodernizovat psychiatrickou péči a zkvalitnit život lidem s duševním onemocněním. Diskuzní část konfrontuje teorii s praxí na základě rozhovorů provedených se sociálními pracovnicemi. Závěr potvrzuje shodu, která z diskuze vyšla. Výpovědi sociálních pracovnic odpovídají obtížím, které jsou popsány v odborných publikacích. Z práce vyplývá, že život s duševní nemocí není snadný. Lidé, kteří jí trpí, však mají svou důstojnost a měli by být součástí společnosti. Neměli by být diskriminováni ani vnímáni jen jako diagnóza.
Motivace a potřeby pěstounů
VILINGEROVÁ, Isabela
Bakalářská práce se zabývá pěstouny z hlediska jejich motivace a potřeb. Nejdříve je představena pěstounská péče jako forma náhradní rodinné péče, její legislativní ukotvení a teoretické poznatky, které se k ní a k jejímu vykonávání váží. Krátce je vysvětleno, co je to motivace a jak se váže k pěstounské péči. Stejně tak je vysvětlen význam potřeb. Pro konfrontaci s těmito teoretickými poznatky byl proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů s pěti pěstounkami. Díky výsledkům výzkumu byly zodpovězeny obě výzkumné otázky, z nichž se jedna ptala, jaká je motivace k volbě stát se pěstounem. Druhá výzkumná otázka se ptala, jaké nové potřeby pěstounská role přináší. Motivující se ukázala především pomoc dětem, méně často rozšíření rodiny nebo finanční odměna. Oblasti potřeb pěstounů je vhodné věnovat více pozornosti ze strany doprovázejících organizací. Toto doporučení je důležitým výstupem práce.
Vývoj grafického projevu dětí mladšího školního věku
VILINGEROVÁ, Isabela
Bakalářská práce se zabývá vývojem grafomotoriky v mladším školním věku. V teoretické části je charakterizováno toto vývojové období z hlediska vývojové psychologie. Konkrétně jsou popsány kognitivní složky důležité pro grafický projev, jsou to myšlení, inteligence, percepce, pozornost, paměť, představivost, jazykové kompetence a tvořivost. Dále je zde nastíněn ontogenetický vývoj písma i ontogenetický vývoj kresby. Praktická část práce popisuje výzkum, v němž jsou porovnány krátké texty a kresby postavy od žáků 1. a 5. třídy základní školy. Pro hodnocení písma i kresby byla vytvořena kritéria. Na základě těchto kritérií lze pozorovat změny, ke kterým dochází od 1. do 5. třídy. Grafický projev jednotlivých žáků je analyzován slovně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.