Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparativní analýza komunikace značek Louis Vuitton a Estée Lauder napříč vybranými periodiky v roce 2013
Mašková, Tereza ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Diplomová práce Komparativní analýza komunikace značek Louis Vuitton a Estée Lauder napříč vybranými periodiky v roce 2013 se zabývá způsoby komunikace, které vybrané luxusní značky na platformě magazínů využívají k oslovování stávajících i potenciálních zákazníků. V teoretické části se práce věnuje vymezení oblastí luxusu a s ním spojených značek Louis Vuitton a Estée Lauder a médií, a to konkrétně tištěných magazínů Elle a Marianne, jež společně tvoří nezbytný základ pro následný výzkum. Metodologická část práce nahlíží na stěžejní persvazivní, sémiotické a pragmatické přístupy podílející se za využití verbální i neverbální složky komunikace na výstavbě zkoumaných textů, a předkládá s nimi související základní pojmy, které jsou následně využity v analytické části práce. Zde nejprve dochází k detailnímu popisu a analýze vybraných sdělení, na něž navazuje porovnání a konečné zhodnocení získaných zjištění. Komparace přitom probíhá nejen v rámci jednotlivých magazínů, respektive v nich umístěných typech komunikátů, ale rovněž s přihlédnutím na konkrétní specifika vybraných značek. Hlavní cíl práce spočívá v popsání vybraných komunikátů, analyzování jimi sdělovaných obsahů, jejich vzájemném porovnání a konečném odhalení stěžejních komunikačních metod a strategií, jakých vybrané luxusní značky...
Proměny vztahu českého katolického exilu v Římě po roce 1948 k marxismu a komunismu
Kindl, Martin ; Putna, Martin (vedoucí práce) ; Nedorostek, Miroslav (oponent)
Diplomová práce pojednává o způsobech, jakými byl reflektován marxismus a komunismus na stránkách českého exilového katolického časopisu "Studie", který vycházel v Římě mezi lety 1958-1990. Zároveň práce nastiňuje problematiku československého exilu druhé poloviny dvacátých let jako takového. V práci je pojednáváno také o exilových vlnách, k nimž došlo po roce 1948 a 1968. Zvláštní pozornost je zaměřována na problematiku exilu katolického. V rámci činností exilu jsou nahlíženy hlavně jeho literární aktivity. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Finská mediální krajina - tištěná média
Picková, Barbora ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Aplt, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje popisu struktury současných tištěných médií ve Finské republice a jejich fungování. Zaměřuje se konkrétně na periodicky vycházející tisk, tj. noviny a časopisy. Úvodní část obsahuje zběžný přehled historických souvislostí, týkajících se finského mediálního systému a nastiňuje tak vznik a vývoj tisku, ale i ostatních médií, v této zemi. Dále práce popisuje hlavní charakteristiky tohoto systému v souvislosti s jeho ekonomickými, společenskými a politickými východisky. Ve třetí části text přibližuje některé konkrétní soudobé tituly a jejich pozici na finském trhu s tiskovinami. Internetem a jeho vlivem na tištěná média se zabývá závěrečná část práce, jejímž záměrem je nastínit v této souvislosti i výhled do budoucnosti finského tisku. Smyslem práce je podat ucelený přehled o finských tištěných médiích a jejich pozici v rámci finské mediální krajiny.
Fenomén labužnictví a časopisy věnující se gastronomii na území České republiky v letech 2004-2012
Králiková, Barbora ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce Fenomén labužnictví a časopisy věnované gastronomii na území České republiky v letech 2004-2012 se zabývá gastronomickými periodiky vycházejícími na českém trhu v uvedeném časovém období. V úvodní části práce je nastíněna problematika jídla ze sociologického hlediska, je osvětlena jeho role ve společnosti, jeho symbolicky komunikační hodnota i schopnost sociálně stratifikovat společnost. Charakterizován je životní styl české populace a její postoj k jídlu. Následující část práce je věnována gastronomickému trendu v médiích, jeho kontextu, projevům, způsobu jakým je reflektován v České republice i jeho možným účinkům na společnost. Poslední dvě kapitoly jsou věnovány vybraným gastronomickým periodikům na českém trhu. Zmíněna je situace na trhu s periodiky v roce 2012 a gastronomické časopisy jsou rozděleny do kategorií podle svého zaměření. Závěrečná část práce analyzuje zvolené měsíčníky F.O.O.D. , Gurmet, a Apetit, které jsou rozebrány z hlediska rubrik, inzerce, používaného jazyka i grafického zpracování. Součástí práce je i stručná sémiotická analýza vybraných článků v časopisech.
Venkovské zpravodajství listu Bohemia v letech 1856-1876
Makarová, Radka ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce "Venkovské zpravodajství listu Bohemia v letech 1856 - 1876" tematicky a chronologicky navazuje na analýzu mediálních obsahů a četnost zpráv z venkovských měst a míst německy psaného listu Bohemia, jejíž počátek byl již zkoumán v autorčině bakalářské práci. Úvodní část je věnována historickému, společenskému a politickému přehledu druhé poloviny 19. století, soustředí se zejména na česko-německé vztahy a národnostní problematiku, která po revolučním roce 1848 nabývá na intenzitě. Seznamuje nás také s mediálním prostředím daného období, snaží se zmapovat nejdůležitější tituly, které vycházely v Praze i mimo hlavní město. Od 50. let 19. století hrála Bohemia důležitou roli v integraci německého obyvatelstva, postupně však narůstá počet dalších titulů i mimo hlavní město a Bohemia ztrácí svoji pozici. Kvantitativní a kvalitativní obsahová analýza venkovského zpravodajství má dokázat postupné oslabování zpráv z německých venkovských měst a postupnou změnu ve struktuře a obsahu tohoto titulu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj českého trhu s časopisy o mobilních komunikacích
Ullmann, Ondřej ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá časopisy, které vycházely v ČR a věnovaly se mobilním komunikacím. Jde o rozmezí let 1996 až 2011. Práce se věnuje 8 unikátním titulům, které v těchto letech vycházely. V úvodní části se věnuje vývoji telekomunikačního trhu a také trhu s mobilními telefony. Významnou část tvoří popis jednotlivých titulů, které byly vydávány. Podrobněji je rozebírán časopis Mobility, jakožto nejdéle vycházející časopis o mobilních komunikacích. K časopisu Mobility je k dispozici kvantitativní obsahová analýza. Ostatní tituly jsou čtenáři stručně představeny. U všech časopisů je také k dispozici doba vydávání, vydavatel a ukázka titulní strany časopisu. Samostatně je popisován vývoj trhu s časopisy o mobilních komunikacích ve třech časových etapách. Od roku 1996 do roku 2003, kdy vycházely jen 2 tituly, od roku 2004 do 2008, kdy vycházely všechny sledované tituly a od roku 2008 do 2011, kdy vycházel pouze časopis Mobility. Závěrečná část je věnována vývoji tištěných a online médií, a to obecně i s aplikací na téma práce. V práci je porovnáván vývoj čtenosti a velikosti publika těchto dvou platforem. Poslední kapitola je pouze o časopisu Mobility a zabývá se možnými příčinami toho, proč vydržel na trhu nejdéle.
Vývoj tisku v Itálii v období 1943-1956
Kučerová, Monika ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Vývoj tisku v Itálii v letech 1943-1950" je analýzou historických podmínek vydávání médií v Itálii v období po porážce fašismu. Je pokusem zrekonstruovat hlavní události, které se odehrály v oblasti tištěných médií, především denního tisku, v období po porážce fašismu a po konci druhé světové války. Mapuje vztahy médií s politickou a ekonomickou mocí. Pojednává o systému tisku a o tom, kdo a za jakých podmínek mohl v daném období vykonávat žurnalistickou práci. Přibližuje způsob, jakým byli novináři organizováni. Práce je uvozena stručným historickým přehledem společenské situace v období nástupu, vzestupu a pádu totalitního režimu. Po vítězství nad fašismem a nacismem byla Itálie postavena před těžký úkol - vypořádat se s minulostí a stanovit nová pravidla. Pokus o očistu společnosti a médií (tzv. očista novinářského stavu) byl dlouhým a komplikovaným procesem. Práce zjišťuje, jakými tématy se novináři zabývali a jaká byla východiska takových diskusí. Poválečné období, uzavřené volebním úspěchem Křesťanské Demokracie, nastartovalo novou etapu politického vývoje a zlepšování hospodářské situace. S tím došlo k dalším změnám ve struktuře tisku.
Prezentace vybraných televizních seriálů v časopisech Českoslovenká televize a Televízia v období normalizace
Vlček, Matěj ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Šírová, Tereza (oponent)
(abstrakt) Tato práce zkoumá způsob, jakým se ve dvou vybraných časopisech z éry normalizace (Československá televize a Televízia) psalo o třech vybraných televizních seriálech (Třicet případů majora Zemana, Dobrá voda a Gottwald) při jejich uvádění na obrazovku. Práce si všímá nejen tematického a žánrového rozptylu jednotlivých textů, ale hodnotí i míru propagandy v netradičním žurnalistickém prostředí (státní tisk píše o státní televizi). Kromě oficiálních textů si práce všímá i diváckých ohlasů, které byly v časopisech zveřejňovány. V neposlední řadě práce porovnává tehdejší mediální prostředí s dnešním a všímá si detailů z popisované éry, které by v dnešní společnosti zřejmě nefungovaly. Konkrétnímu výzkumu předchází teoretický a historický exkurz do chodu normalizační Československé televize. K němu je využito množství mediální literatury. Práce konfrontuje optiku tehdejšího cenzurovaného tisku s historicky přesnějším stavem věcí, a to jak při hodnocení či popisech jednotlivých seriálů, tak při psaní o skutečných historických událostech. I proto byly vybrány dva seriály, které komunistickou optikou vykládají nedávné československé dějiny - Třicet případů majora Zemana a Gottwald.
Časopisy pro předškolní mládež v období let 1990 až 2000
Veitová, Kateřina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Název práce: Časopisy pro předškolní mládež v letech 1990 až 2000 Autor: Kateřina Veitová Vedoucí práce: Mgr. Radim Wolák Práce se zabývá rozborem trhu s časopisy pro předškolní děti v letech 1990 až 2000. V první části popisuje proměny mediálního prostředí a podmínky pro vydávání periodických tiskovin. Sleduje všechny tituly, které byly v daném období vydávány, a zaznamenává, jaký vliv na ně měly změny podmínek vydavatelského podnikání. V druhé části se práce zaměřuje na vývoj vybraných titulů z hlediska vnějších a vnitřních znaků v určeném období a srovnání daných časopisů mezi sebou. K analýze byly vybrány tituly: Bobík, Medvídek Pú, Méďa Pusík, Mickey Mouse, Kačer Donald a Sluníčko, analyzovány byly vždy dva výtisky z každého roku, ve kterém v období let 1990 až 2000 tato periodika vyšla. K dosažení cílů práce byla použita metoda kvalitativního výzkumu a studium příslušné literatury. Součástí práce je rovněž kapitola věnující se profilu dítěte předškolního věku, pro lepší orientaci v tématu. Klíčová slova: Časopisy, předškolní věk, děti, kvalitativní výzkum, média po roce 1989
Kulturní funkce lifestylových médií
Michalová, Adéla ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Opletalová, Lenka (oponent)
Diplomová práce Kulturní funkce lifestylových médií je rozdělena na teoretickou a analytickou část. V první části se práce snaží o teoretické vymezení pojmu životní styl, pojmu lifestylová média a jejich kulturních funkcí. Zabývá se také přehledem historického vývoje lifestylových časopisů u nás a v zahraničí. V neposlední řadě se práce v teoretické rovině pokouší definovat, jaký vliv a účinky mají lifestylová média, konkrétně lifestylové časopisy, na hodnoty a vzory chování svých čtenářů. V druhé části se práce věnuje empirickému výzkumu. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy se snažím zjistit, jak se liší obsah levných a luxusních, ženských a mužských lifestylových časopisů. Analýza ukázala, že v lifestylových časopisech určených odlišným skupinám čtenářů, existují rozdíly v prezentaci materiálních a sociálních hodnot a v prezentaci genderových rolí. Výsledky výzkumu jsou v souladu s předpokladem, že lifestylové časopisy mají vliv na spotřební životní styl svých čtenářů. Klíčová slova životní styl, lifestylová média, lifestylové časopisy, kulturní funkce, hodnotové orientace, vzory chování, reklama, gender, spotřební chování

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.