Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Komparativní analýza komunikace značek Louis Vuitton a Estée Lauder napříč vybranými periodiky v roce 2013
Mašková, Tereza ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Diplomová práce Komparativní analýza komunikace značek Louis Vuitton a Estée Lauder napříč vybranými periodiky v roce 2013 se zabývá způsoby komunikace, které vybrané luxusní značky na platformě magazínů využívají k oslovování stávajících i potenciálních zákazníků. V teoretické části se práce věnuje vymezení oblastí luxusu a s ním spojených značek Louis Vuitton a Estée Lauder a médií, a to konkrétně tištěných magazínů Elle a Marianne, jež společně tvoří nezbytný základ pro následný výzkum. Metodologická část práce nahlíží na stěžejní persvazivní, sémiotické a pragmatické přístupy podílející se za využití verbální i neverbální složky komunikace na výstavbě zkoumaných textů, a předkládá s nimi související základní pojmy, které jsou následně využity v analytické části práce. Zde nejprve dochází k detailnímu popisu a analýze vybraných sdělení, na něž navazuje porovnání a konečné zhodnocení získaných zjištění. Komparace přitom probíhá nejen v rámci jednotlivých magazínů, respektive v nich umístěných typech komunikátů, ale rovněž s přihlédnutím na konkrétní specifika vybraných značek. Hlavní cíl práce spočívá v popsání vybraných komunikátů, analyzování jimi sdělovaných obsahů, jejich vzájemném porovnání a konečném odhalení stěžejních komunikačních metod a strategií, jakých vybrané luxusní značky...
Proměny vztahu českého katolického exilu v Římě po roce 1948 k marxismu a komunismu
Kindl, Martin ; Putna, Martin (vedoucí práce) ; Nedorostek, Miroslav (oponent)
Diplomová práce pojednává o způsobech, jakými byl reflektován marxismus a komunismus na stránkách českého exilového katolického časopisu "Studie", který vycházel v Římě mezi lety 1958-1990. Zároveň práce nastiňuje problematiku československého exilu druhé poloviny dvacátých let jako takového. V práci je pojednáváno také o exilových vlnách, k nimž došlo po roce 1948 a 1968. Zvláštní pozornost je zaměřována na problematiku exilu katolického. V rámci činností exilu jsou nahlíženy hlavně jeho literární aktivity. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Finská mediální krajina - tištěná média
Picková, Barbora ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Aplt, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje popisu struktury současných tištěných médií ve Finské republice a jejich fungování. Zaměřuje se konkrétně na periodicky vycházející tisk, tj. noviny a časopisy. Úvodní část obsahuje zběžný přehled historických souvislostí, týkajících se finského mediálního systému a nastiňuje tak vznik a vývoj tisku, ale i ostatních médií, v této zemi. Dále práce popisuje hlavní charakteristiky tohoto systému v souvislosti s jeho ekonomickými, společenskými a politickými východisky. Ve třetí části text přibližuje některé konkrétní soudobé tituly a jejich pozici na finském trhu s tiskovinami. Internetem a jeho vlivem na tištěná média se zabývá závěrečná část práce, jejímž záměrem je nastínit v této souvislosti i výhled do budoucnosti finského tisku. Smyslem práce je podat ucelený přehled o finských tištěných médiích a jejich pozici v rámci finské mediální krajiny.
Fenomén labužnictví a časopisy věnující se gastronomii na území České republiky v letech 2004-2012
Králiková, Barbora ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce Fenomén labužnictví a časopisy věnované gastronomii na území České republiky v letech 2004-2012 se zabývá gastronomickými periodiky vycházejícími na českém trhu v uvedeném časovém období. V úvodní části práce je nastíněna problematika jídla ze sociologického hlediska, je osvětlena jeho role ve společnosti, jeho symbolicky komunikační hodnota i schopnost sociálně stratifikovat společnost. Charakterizován je životní styl české populace a její postoj k jídlu. Následující část práce je věnována gastronomickému trendu v médiích, jeho kontextu, projevům, způsobu jakým je reflektován v České republice i jeho možným účinkům na společnost. Poslední dvě kapitoly jsou věnovány vybraným gastronomickým periodikům na českém trhu. Zmíněna je situace na trhu s periodiky v roce 2012 a gastronomické časopisy jsou rozděleny do kategorií podle svého zaměření. Závěrečná část práce analyzuje zvolené měsíčníky F.O.O.D. , Gurmet, a Apetit, které jsou rozebrány z hlediska rubrik, inzerce, používaného jazyka i grafického zpracování. Součástí práce je i stručná sémiotická analýza vybraných článků v časopisech.
Venkovské zpravodajství listu Bohemia v letech 1856-1876
Makarová, Radka ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce "Venkovské zpravodajství listu Bohemia v letech 1856 - 1876" tematicky a chronologicky navazuje na analýzu mediálních obsahů a četnost zpráv z venkovských měst a míst německy psaného listu Bohemia, jejíž počátek byl již zkoumán v autorčině bakalářské práci. Úvodní část je věnována historickému, společenskému a politickému přehledu druhé poloviny 19. století, soustředí se zejména na česko-německé vztahy a národnostní problematiku, která po revolučním roce 1848 nabývá na intenzitě. Seznamuje nás také s mediálním prostředím daného období, snaží se zmapovat nejdůležitější tituly, které vycházely v Praze i mimo hlavní město. Od 50. let 19. století hrála Bohemia důležitou roli v integraci německého obyvatelstva, postupně však narůstá počet dalších titulů i mimo hlavní město a Bohemia ztrácí svoji pozici. Kvantitativní a kvalitativní obsahová analýza venkovského zpravodajství má dokázat postupné oslabování zpráv z německých venkovských měst a postupnou změnu ve struktuře a obsahu tohoto titulu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj českého trhu s časopisy o mobilních komunikacích
Ullmann, Ondřej ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá časopisy, které vycházely v ČR a věnovaly se mobilním komunikacím. Jde o rozmezí let 1996 až 2011. Práce se věnuje 8 unikátním titulům, které v těchto letech vycházely. V úvodní části se věnuje vývoji telekomunikačního trhu a také trhu s mobilními telefony. Významnou část tvoří popis jednotlivých titulů, které byly vydávány. Podrobněji je rozebírán časopis Mobility, jakožto nejdéle vycházející časopis o mobilních komunikacích. K časopisu Mobility je k dispozici kvantitativní obsahová analýza. Ostatní tituly jsou čtenáři stručně představeny. U všech časopisů je také k dispozici doba vydávání, vydavatel a ukázka titulní strany časopisu. Samostatně je popisován vývoj trhu s časopisy o mobilních komunikacích ve třech časových etapách. Od roku 1996 do roku 2003, kdy vycházely jen 2 tituly, od roku 2004 do 2008, kdy vycházely všechny sledované tituly a od roku 2008 do 2011, kdy vycházel pouze časopis Mobility. Závěrečná část je věnována vývoji tištěných a online médií, a to obecně i s aplikací na téma práce. V práci je porovnáván vývoj čtenosti a velikosti publika těchto dvou platforem. Poslední kapitola je pouze o časopisu Mobility a zabývá se možnými příčinami toho, proč vydržel na trhu nejdéle.
Vývoj tisku v Itálii v období 1943-1956
Kučerová, Monika ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Vývoj tisku v Itálii v letech 1943-1950" je analýzou historických podmínek vydávání médií v Itálii v období po porážce fašismu. Je pokusem zrekonstruovat hlavní události, které se odehrály v oblasti tištěných médií, především denního tisku, v období po porážce fašismu a po konci druhé světové války. Mapuje vztahy médií s politickou a ekonomickou mocí. Pojednává o systému tisku a o tom, kdo a za jakých podmínek mohl v daném období vykonávat žurnalistickou práci. Přibližuje způsob, jakým byli novináři organizováni. Práce je uvozena stručným historickým přehledem společenské situace v období nástupu, vzestupu a pádu totalitního režimu. Po vítězství nad fašismem a nacismem byla Itálie postavena před těžký úkol - vypořádat se s minulostí a stanovit nová pravidla. Pokus o očistu společnosti a médií (tzv. očista novinářského stavu) byl dlouhým a komplikovaným procesem. Práce zjišťuje, jakými tématy se novináři zabývali a jaká byla východiska takových diskusí. Poválečné období, uzavřené volebním úspěchem Křesťanské Demokracie, nastartovalo novou etapu politického vývoje a zlepšování hospodářské situace. S tím došlo k dalším změnám ve struktuře tisku.
Prezentace vybraných televizních seriálů v časopisech Českoslovenká televize a Televízia v období normalizace
Vlček, Matěj ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Šírová, Tereza (oponent)
(abstrakt) Tato práce zkoumá způsob, jakým se ve dvou vybraných časopisech z éry normalizace (Československá televize a Televízia) psalo o třech vybraných televizních seriálech (Třicet případů majora Zemana, Dobrá voda a Gottwald) při jejich uvádění na obrazovku. Práce si všímá nejen tematického a žánrového rozptylu jednotlivých textů, ale hodnotí i míru propagandy v netradičním žurnalistickém prostředí (státní tisk píše o státní televizi). Kromě oficiálních textů si práce všímá i diváckých ohlasů, které byly v časopisech zveřejňovány. V neposlední řadě práce porovnává tehdejší mediální prostředí s dnešním a všímá si detailů z popisované éry, které by v dnešní společnosti zřejmě nefungovaly. Konkrétnímu výzkumu předchází teoretický a historický exkurz do chodu normalizační Československé televize. K němu je využito množství mediální literatury. Práce konfrontuje optiku tehdejšího cenzurovaného tisku s historicky přesnějším stavem věcí, a to jak při hodnocení či popisech jednotlivých seriálů, tak při psaní o skutečných historických událostech. I proto byly vybrány dva seriály, které komunistickou optikou vykládají nedávné československé dějiny - Třicet případů majora Zemana a Gottwald.
Časopisy pro předškolní mládež v období let 1990 až 2000
Veitová, Kateřina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Název práce: Časopisy pro předškolní mládež v letech 1990 až 2000 Autor: Kateřina Veitová Vedoucí práce: Mgr. Radim Wolák Práce se zabývá rozborem trhu s časopisy pro předškolní děti v letech 1990 až 2000. V první části popisuje proměny mediálního prostředí a podmínky pro vydávání periodických tiskovin. Sleduje všechny tituly, které byly v daném období vydávány, a zaznamenává, jaký vliv na ně měly změny podmínek vydavatelského podnikání. V druhé části se práce zaměřuje na vývoj vybraných titulů z hlediska vnějších a vnitřních znaků v určeném období a srovnání daných časopisů mezi sebou. K analýze byly vybrány tituly: Bobík, Medvídek Pú, Méďa Pusík, Mickey Mouse, Kačer Donald a Sluníčko, analyzovány byly vždy dva výtisky z každého roku, ve kterém v období let 1990 až 2000 tato periodika vyšla. K dosažení cílů práce byla použita metoda kvalitativního výzkumu a studium příslušné literatury. Součástí práce je rovněž kapitola věnující se profilu dítěte předškolního věku, pro lepší orientaci v tématu. Klíčová slova: Časopisy, předškolní věk, děti, kvalitativní výzkum, média po roce 1989

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.