Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 314 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Náročné chování v základní škole a možnosti jeho řešení
Martínek, Vojtěch ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice náročného chování u žáků na druhém stupni jedné vybrané základní školy. Výstupem práce je zjištění úrovně informovanosti pedagogů o výskytu náročného chování žáků dané školy, možnostmi jeho řešení a povědomí o institucích, se kterými mohou na řešení náročného chování žáků spolupracovat. Bakalářskou práci tvoří dvě části, a to teoretická a výzkumná. Teoretická část se zaměřuje na popis syndromu ADHD, obranné mechanismy a obecné zásady přístupu k žákům ze strany pedagogů. Dále se práce věnuje vybraným typům rizikového chování a možnostem řešení ze strany školy. Výzkumná část obsahuje výsledky průzkumu realizovaného kvantitativní metodou prostřednictvím techniky dotazníku pro pedagogy vybrané základní školy a je doplněna rozhovorem se školním metodikem prevence sociálně patologických jevů. Cílem průzkumu bylo zjistit četnost výskytu jednotlivých typů náročného chování, informovanost o možnostech řešení náročného chování a které způsoby řešení učitelé používají u tohoto chování ve své praxi. Rozhovor se školním metodikem prevence doplňuje výstupy z dotazníků a poskytuje pohled ze strany odborníka na tuto problematiku v dané škole. Výsledná data jsou prezentována formou grafů a jejich popis doplňují informace z rozhovoru se školním metodikem prevence. V závěrečné...
Využití metod a technik dramatické výchovy v třídnických hodinách
Piklová, Iva ; Sobková, Ivana (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Předložená práce se zabývá možností využití dramatické výchovy za účelem prevence a řešení problémových situací ve škole. Třídnické hodiny hrají při práci s třídním kolektivem zcela zásadní roli. Učitel má během nich možnost nejen řešit organizační záležitosti ale také budovat ve třídě pozitivní klima. Dramatická výchova mu v tomto ohledu může do značné míry pomoci, protože se jedná o velice efektivní nástroj osobnostního a sociálního rozvoje. Cílem předložené práce je ověřit účinnost dramatické výchovy jako nástroje prevence a řešení problémových situací v třídnických hodinách. Za tímto účelem bylo připraveno šest třídnických hodin založených na principech dramatické výchovy. Tyto lekce se zaměřují na budování dobrých vztahů ve třídě, rozvoj komunikačních dovedností, prevenci šikany a budování respektu vůči osobám z odlišných sociokulturních podmínek. Jednotlivé lekce byly realizovány ve vybrané třídě, aby bylo možné posoudit jejich využitelnost pro praxi. Efektivita navržených lekcí byla ověřována prostřednictvím dotazníkového šetření a hospitací ze strany školní psycholožky. Na základě průběhu realizace jednotlivých vyučovacích hodin a z výsledků dotazníkového šetření mezi žáky bylo zjevné, že žáci na tento typ třídnických hodin reagovali velice pozitivně. Dotazníky byly zpracovány formou...
Rizikové chování žáků 2. stupně ZŠ Křemže
ŠULCOVÁ, Barbora
Cílem této práce je analyzovat rizikové chování žáků na Základní škole Křemže. Hlavním dílčím cílem práce je identifikovat nejčastější formy rizikového chování mezi žáky této školy. Na základě stanovených cílů jsou v práci vytvořeny hypotézy, které se zabývají problematikou rizikového chování. Práce také zahrnuje ohled na pohlaví a faktory, které mohou vést k rizikovému chování, jako jsou sociální sítě a předčasný sexuální život. K dosažení těchto cílů je v práci použita kvantitativní výzkumná strategie s využitím metody dotazování a techniky anonymního dotazníku. Výsledky dotazníků jsou zpracovány a vyhodnoceny pomocí statistických grafů a tabulek. Pro testování hypotéz je použit chí-kvadrát test nezávislosti a k analýze výsledků je využit program Microsoft Excel. Z výzkumu vyplynulo, že rizikové chování se na Základní škole Křemže do určité míry vyskytuje. Práce přichází s nejčastější formou tohoto chování, kterou je problematika netolismu a závislosti na virtuálním světě. Další potenciální hrozbou na této ZŠ je konzumace alkoholu v nízkém věku. Mladiství často podceňují rizika spojená s alkoholem a měli by být vzděláváni o nebezpečích. Dále bylo zjištěno, že pohlaví nemá vliv na zkoumané typy rizikového chování. Práce přináší výsledky, kterými se ZŠ může řídit v rámci vytváření preventivních programů proti tomuto typu chování. Zároveň může práce sloužit jako informační kanál pro pedagogy, zákonné zástupce i samotné žáky.
Rizikové chování dospívajících se zkušeností náhradní rodinné péče
SPILKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá problematikou poruch chování zejména v kontextu problémového chování souvisejícího s hledáním individuální identity. Zaměřuje se na adolescenty, kteří byli přijati do náhradní rodinné péče a nemají přístup k informacím o své minulosti a biologických rodičích. Cílem teoretické části práce bylo stanovit souvislosti mezi umístěním dítěte do NRP a rozvojem problémového chování v období adolescence. Teorie dále směřovala k identifikaci specifik raného pobytu v ústavní péči a popisu následků chybějících informací o svém původu ve vztahu k poruchám chování v dospívání. Výzkumná část práce byla založena na sběru kvalitativních dat z hloubkových rozhovorů, které byly orientovány na kontext rozvoje poruch chování u dospívajícího muže, který vyrůstal v adoptivní rodině a neměl dostupné informace o svém původu a biologické rodině.
Učitelské rozpoznávání a reakce na násilnou radikalizaci u žáků a studentů
Kasalová, Petra ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu potenciálního rizika radikalizace v prostředí škol. Vychází ze zahraniční výzkumné studie zaměřené na schopnost rozpoznání rizika radikalizace pedagogickými pracovníky a míru jejich reakce na vzniklou situaci. První část vymezuje pojmy jako je radikalizace, extremismus a terorismus, definuje trend prevence radikalizace v České republice, popisuje radikalizaci u dětí. Druhá část se zaměřuje na faktory a úrovně radikalizačního procesu, modely radikalizačních procesů a modely rozpoznání radikalizačních procesů. Třetí část se zabývá popisem a analýzou zahraničního dotazníku adaptovaného na české prostředí. Výzkumné otázky se týkají četnosti různých reakcí pedagogických pracovníků na potenciálně probíhající radikalizační proces studenta, jistoty pedagogických pracovníků při řešení problému potenciálního radikalizačního procesu studenta, postoje učitelů týkající se současných protiradikalizačních opatření a mírou znepokojení. Závěry diplomové práce demonstrují neadekvátní míru reakce českých učitelů na potenciální radikalizační proces studenta. KLÍČOVÁ SLOVA radikalizace, rizikové chování, rizikové faktory, školní prostředí, násilná radikalizace, radikalizace na školách
Prediktivní hodnota škály SUPRS pro rizikové chování u žáků 9. ročníku ZŠ
Sluková, Šárka ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Gabrhelík, Roman (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám hypotézou, zda lze škálou osobnostních rysů, které představují riziko z hlediska užívání návykových látek, zvanou SURPS, pre- dikovat určitý potenciál pro rizikové chování u adolescentů. Cíl: Hlavním cílem bylo zjistit, zda lze škálou SURPS předvídat potenciál pro rizikové chování u adolescentů. A tím mít brzký záchyt pro práci s rizikovými jedinci. Metody: V práci jsem pracovala s daty, která byla sebrána ze čtyřleté výhledové randomizované, tříramenné, kontrolované, prospektivní preventivní studie, která probíhala na základních školách a víceletých gymnáziích v letech 2013 až 2017. Z dat byly vybrána ta data, která se týkala rizikového chování a odpovědí ze škály SURPS, tato data pak byla zpracována v programu MS Excel, kde se po- mocí grafů a testu χ2 zkoumal vzájemný vztah mezi rizikovým chováním a rysem osobnosti. Výsledky: Z grafů a výpočtu χ2 je patrné, že ve většině případech je statisticky významný vztah mezi osobnostními rysy negativním myšlením a vyhledáváním zážitků vůči rizikovému chování. Ostatní osobnostní rysy jsou ve vzájemném vztahu s rizikovým chováním pouze sporadicky. Závěr: Výsledky ve všech sledovaných...
Sociální práce kurátora pro děti a mládež se zaměřením na rizikové chování dětí a mládeže
PRCHALOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá sociální prací kurátora pro děti a mládež se zaměřením na rizikové chování dětí a mládeže. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké metody a techniky sociální práce kurátoři pro děti a mládež v souvislosti s jejich rizikovým chováním používají. Kurátor pro děti a mládež je odborný pracovník na úseku sociálně-právní ochrany dětí, který se snaží činit opatření proti vzniku a šíření sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Zaměřuje se zejména na děti a mládež, jež vedou zahálčivý nebo nemravný život. Pro práci byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, kdy výběrový vzorek byl vybrán účelovým výběrem z řad pracovníku OSPOD v Jihočeském kraji, kteří pracují na pozici kurátora pro děti a mládež minimálně tři roky. Potřebná data byla získávána metodou dotazování, technikou polostrukturovaného rozhovoru. Následně byla všechna potřebná data vyhodnocena pomocí ověřeného kódování a provedena kategorizace dat. Na základě výsledků z výzkum vyplynulo, že kurátoři pro děti a mládež využívají klasických, již vyzkoušených způsobů práce v oblasti kurátorství, dále využívají nástroje a pomůcky z jiných oborů, a jako nový přístup v sociální práce kurátora byl zaznamenán dobrodružný život nezletilého. Pro efektivní působení metod a technik sociální práce kurátora pro děti a mládež je především podstatná motivace ke změně. Jako efektivní metody a techniky práce vnímají kurátoři pro děti a mládež sociální práci s rodinou, rozhovor a případovou konferenci.
Prevence rizikového chování ve škole
AMCHOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá rizikovým chováním u dětí na základních školách, prevencí tohoto chování, a především také prací metodika prevence. Celá práce je rozdělena na dvě části, a sice na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována obecně rizikovému chování a vybraným druhům rizikového chování. Další kapitoly informují o prevenci rizikového chování, jejích metodách a realizaci na základních školách, případně nižších stupních víceletých gymnázií. Práce se dále zaměřuje na charakteristiku metodika prevence, jak školního, tak například i okresního či krajského metodika nebo metodika v pedagogicko-psychologické poradně. Poslední kapitola se zabývá školskými poradenskými pracovišti a jejich rozdělením. Praktická část bakalářské práce se věnuje analýze rozhovorů s metodiky prevence, jejich zkušenostem s touto prací, pohledu na profesi metodika atd. Cílem bakalářské práce je zaměřit se na problematiku, která se týká především podmínek, za kterých je prevence ve školách realizována.
Syndrom rizikového chování v dospívání
VOLFOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu rizikového chování v dospívání.Teoretická část je zaměřena na vymezení období dospívání, definici pojmu rizikové chování, a zejména na jednotlivé oblasti rizikového chování v dospívání, konkrétně zneužívání návykových látek, negativní jevy v oblasti psychosociálního vývoje a rizikové chování v oblasti reprodukční. V bakalářské práci nejsou opomenuty ani rizikové a protektivní faktory ovlivňují vznik rizikového chování a způsoby prevence. Praktická část bakalářské práce je založena na dotaznících, pro studenty z odlišných typů středních škol zaměřených na výskyt a podobu rizikového chování, kdy je aplikováno kvantitativní vyhodnocení. Součástí je i analýza efektivity a zaměření primární prevence rizikového chování na vybraných středních školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 314 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.