Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 331 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ochrana osobnosti v mediální oblasti
Fičurová, Nora ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Předložená diplomová práce poskytuje základní úvod do problematiky konfliktu ochrany osobnosti člověka se svobodou projevu médií a právem na informace veřejnosti a to s důrazem na českou a evropskou judikaturu. Okrajově je zmíněna i problematika nových médií, a to v souvislosti s nedávným vývojem judikatury ESLP. Diplomová práce je členěna do úvodu, závěru a tří kapitol. První kapitola poskytuje definice základních pojmů týkající se řešeného tématu a základní teoretická východiska. Čtenář je seznámen s pojmem osobnosti člověka a jejími složkami, s pojmem osobnostních práv a jejich povahou a možnými zásahy do osobnostních práv, jakož i s pojmem médií a nových médií. Druhá kapitola pojednává o právní úpravě institutů ochrany osobnosti, svobody projevu, svobody tisku a práva na informace. Postupně je rozebrána mezinárodní právní úprava, především pak EÚLP. Dále se kapitola zaobírá zákonnými předpisy, a to postupně občanskoprávní úpravou a dále úpravou předpisy mediálního práva. V samostatném oddílu jsou pak rozebrány předpisy vztahující se k odpovědnosti ISPs za obsah uveřejněný v nových médiích třetí stranou, a to jak na vnitrostátní, tak na evropské úrovni. Třetí kapitola, která tvoří hlavní část této práce, pojednává o problematice konfliktu ochrany osobnostních práv se svobodou projevu a právem na...
Využití internetových influencerů jako nástroj marketingu
Ehrenbergerová, Nicole ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o fenoménu influencerů a jejich využití jako nástroj marketingu. Klade si za cíl prozkoumat, jak by měl influencer marketing v ideálním případě práci je nejdříve vymezen pojem marketing a jeho tradiční dalších nástupem doby internetu mění nejen marketing, ale i postoj spotřebitelů vůči médiím. Následující kapitoly popisují fenomén influencerů a jejich spolupráce se značkami, tedy influencer marketing. Práce poskytuje přehled nejdůležitějších faktorů, které při vytváření kampaně s influencerem značka řeší, a doporučuje, jak k nim přistupovat, aby byla kampaň úspěšná. To je v práci podloženo kromě akademických zdrojů i rozhovory odborníky na české scéně, zakladate Erikem Salte, a Jakubem Maříkem z praktické části práce je zpracován dotazník, který odkrývá, jak na spolupráce influencerů se značkami nahlíží jejich fanoušci. případové studii, která popisuje spolupráci českých blogerek se značkou Kari Traa.
Sociální a kulturní status digitální zábavy
Vnouček, Petr ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Práce nabízí pohled na představy české veřejnosti o kulturní a společenské roli digitální zábavy (tedy počítačových her a videoher) jakožto relativně nového interaktivního média. Autor se pokouší ověřit validitu předpokladu, že je digitální zábava předmětem kulturní stigmatizace, jíž zformovala součinnost řady, v práci blíže charakterizovaných, faktorů. Současný pohled veřejnosti na digitální zábavu vnímá jako produkt v historii pravidelně se opakující mediální paniky, stereotypních představ, snahy vládnoucích vrstev udržet status quo, boje sociálních skupin o kulturní dominanci a s tím související hierarchizace kulturního vkusu. Předpokládaným následkem kulturní stigmatizace digitální zábavy je společenská stigmatizace hráčů, kteří pod tlakem společnosti často přizpůsobují své chování obecnému vkusu. Zásadní součástí práce je výzkum, který vychází z kvalitativních a kvantitativních dat získaných mezi pedagogy, studenty osmiletých gymnázií a žáky základních škol. Výzkum, založený na sérii rozhovorů a širším dotazníkovém šetření na třech náhodně vybraných pražských základních školách a třech gymnáziích, potvrzuje generační podmíněnost negativního pohledu na digitální zábavu a odlišný pohled gymnazistů a žáků základních škol na specifické aspekty digitální zábavy a videoherní kultury.
Internet, nová média a informační politika v Uzbekistánu
Hametová, Michaela ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Pekárek, Aleš (oponent)
Cílem práce je analýza informační politiky Republiky Uzbekistán, postihující období od 2. pol. 90. let do současnosti. Pozornost byla věnována zejména vývoji ICT a jejich podpoře ze strany státu. Popisovány a analyzovány jsou také možnosti přístupu k informacím, problematika restrikcí publikovaných informací a oblast cenzury. Teoretické znalosti byly propojeny s praktickými poznatky, získanými během realizované studijní cesty do Uzbekistánu. Během této studijní cesty byla provedena krátká průzkumná studie mapující, jak jsou internet a média všeobecně vnímána a využívána obyvateli Republiky Uzbekistán. Případová studie v závěru práce se pak snaží přiblížit využívání internetu a zejména tzv. nových médií nezávislými novináři z prostředí rádia Ozodlik, jež je součástí Radio Free Europe /Radio Liberty.
Rozkladné mediální technologie - teorie a aplikace na české mediální prostředí
Kyjonková, Petra ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Gibarti, Jana (oponent)
Rigorózní práce "Rozkladné mediální technologie - teorie a aplikace na české mediální prostředí" pojednává o konceptu rozkladných technologií, který vychází z ekonomického modelu kreativní destrukce otce zakladatele teorie inovací Josepha Aloise Schumpetera. Ačkoli Schumpeter popisoval nepříznivé vlivy inovací na stávající struktury trhu už na počátku 20. století, mediální studia je objevila až v modelu jiného ekonoma Claytona Christensena z roku 1995. Na konci minulého století, s počátkem rozvoje internetu, tedy vznikaly na základě obchodního modelu mediálních firem první studie zkoumající rozkladný dopad nových komunikačních kanálů na ty staré. Tato rigorózní práce pak přenáší tyto úvahy do českého mediálního prostředí, které je ovšem dosud silně poznamenáno transformací započatou před dvaceti lety. Ukazuje, jaký má přeměna vliv na inovační proces a proč je nutné zkoumat ji v postkomunistických zemích odděleně. Práce poté analyzuje dopad internetu jako nového média na trh periodického tisku. Speciálně pak diskutuje soužití internetového a tištěného vydání Lidových novin, které v mnohém odhaluje slabiny a možnosti českých seriózních deníků a jejich internetových vydání jako celku. Z důkladného rozboru vztahů obou mediálních technologií pak vyplývají i základní prognózy dalšího rozvoje médií se speciálním...
Obsah vytvářený uživatelem a jeho využití ve zpravodajských médiích
Šesták, Martin ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Obsah vytvářený uživatelem a jeho využití ve zpravodajských médiích Abstrakt Rigorózní práce se zabývá rostoucí aktivitou uživatelů internetu, kteří ve stále větší míře vytvářejí, publikují a šíří vlastní obsahy. Velká část těchto obsahů má podobu zpravodajství, a zasahuje tak do oblasti dříve vyhrazené tradičním mediálním organizacím, které se s nově nastalou situací musejí vyrovnat. Teoretická část práce popisuje rozvoj síťových médií a zasazuje aktivní participaci uživatelů do mediálního diskurzu i historického kontextu. Zároveň představuje podoby obsahů vytvářených uživateli, definuje jejich charakteristiky a analyzuje tyto uživatele, kteří se v éře tzv. Webu 2.0 stávají prosumenty či produživateli. Zvlášť se věnuje využití obsahů generovaných uživateli ve zpravodajských médiích a fenoménu občanské žurnalistiky. Praktická část rigorózní práce analyzuje využití obsahu vytvářeného uživateli na příkladech předních světových zpravodajských médií, jako jsou iReport CNN, uReport Fox News, Have Your Say BBC či France 24. Nabízí jejich srovnání s českými zpravodajskými médii v čele s Českou televizí a zpravodajským kanálem ČT24 a předními českými zpravodajskými weby. V teoretické i praktické části je důraz kladen na internetové a televizní zpravodajství.
Česká internetová literární kritika
Kučera, Štěpán ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Práce se zabývá českou internetovou literární kritikou a jejím vztahem k literární kritice tištěné, potažmo vztahem nových médií k médiím masovým. Autor definuje, co lze nazývat "internetovou literární kritikou" a zachycuje její stav v letech 2009 a 2012. Pomáhá si pracovní osou "tištěná - internetová kultura", na niž jednotlivé typy webových projektů umísťuje: nejblíže tradičnímu, konzervativnímu pólu jsou internetové deníky a časopisy, nejblíže ryze síťovému pólu pak diskuzní servery. Během mapování literárněkritické scény na internetu vyzdvihuje konkrétní projekty a osobnosti, jejichž činnost považuje za zvlášť přínosnou literární kritice jako celku, a sleduje jejich vývoj mezi roky vymezujícími tuto práci. Zástupce popisovaných projektů zároveň oslovil několika anketními otázkami, stejně jako zástupce tištěné kultury - nakladatele. Ptal se hlavně na jejich vztah k internetové literární kritice, zvláště ve srovnání s kritikou tištěnou, a na možnosti, které internet v této souvislosti nabízí. Srovnáním let 2009 a 2012 autor popisuje vývoj zkoumaného fenoménu a konstatuje, že internetové projekty vývojově spjaté s tradiční tištěnou kulturou mají sklon buď zanikat, anebo se naopak vydat cestou skutečné profesionalizace, obvykle s finanční podporou státu. Čím blíže mají zkoumané projekty k "síťovému pólu",...
Kamarád taky hrát: případová studie vzniku přátelství v MMORPG hrách
Kolář, Šimon ; Pospíšilová, Marie (vedoucí práce) ; Blahovec, Václav (oponent)
Bakalářská práce Kamarád taky hrát: případová studie přátelství v MMORPG hrách si klade za cíl zjistit, jaké významy mají pro hráče MMORPG her přátelské vztahy v rámci hry, jak tyto vztahy vznikají a jaká je jejich dynamika na základě sociologických teorií sebeprezentace. Teoretická část popisuje koncepty MMORPG, přátelství a sebeprezentace a uvádí čtenáře do kontextu. Zároveň funguje jako východisko pro praktickou část práce. Ta představuje metodologii kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s informátory. Dále se zabývá samotnou analýzou těchto rozhovorů a jejich následnou intepretací. Ze studie vyplývá, že sociální vztahy jsou pro hráče významnou součástí hry. Zároveň se ukazuje, že pro vznik přátelství je nutný osobní kontakt zúčastněných a vzájemný náhled do zákulisí.
Čeští mobilní operátoři ve vybraných oborových médiích v letech 2013 až 2017
Ullmann, Ondřej ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Diplomová práce se věnuje nejčtenějším on-line médiím, které v ČR píší o mobilních operátorech (mobil.iDnes.cz, MobilMania.cz a Mobilenet.cz). Cílem práce je poskytnout širší přehled o tom, jak tato média informují o mobilních operátorech v ČR (T-Mobile, O2 a Vodafone). Práce čtenáři odhaluje rozdíly a podobnosti v mediálních výstupech sledovaných médií a tím mu může pomoci v kritickém přístupu k přijímaným informacím. V teoretické části se věnuje přístupu novináře jako zprostředkovatele informací s vysvětlením hlavních teorií. Dále reflektuje roli novináře jako příjemce informací a věnuje se podrobněji i roli PR. Výzkumná část obsahuje výsledky provedené obsahové analýzy, ze které čtenář získá přehled o četnosti mediálních výstupů, sentimentu nebo míře využívání tiskových zpráv a způsobu jejich přebírání. Všechny sledované veličiny jsou porovnávány napříč médii i operátory. Z výsledků vyplývá, že mezi sledovanými médii jsou významné rozdíly v míře přebírání tiskových zpráv i celkovém sentimentu vydávaných článků. Web MobilMania.cz je vůči všem mobilním operátorům výrazně kritičtější než ostatní sledovaná média, naopak u Mobilenet.cz výzkum potvrdil, že jako médium, které přebírá větší části tiskových zpráv, má vyšší podíl pozitivně laděných článků. Web mobil.iDnes.cz se na základě provedeného výzkumu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 331 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.