Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vytváření nové identity a symbolů české společnosti v letech 1989-1993 (Analýza na základě konceptu občanského náboženství)
Novotný, Josef ; Halík, Tomáš (vedoucí práce) ; Lupták Burzová, Petra (oponent)
Práce se snaží prokázat aplikovatelnost konceptu občanského náboženství na českou společnost. Po představení konceptu občanského náboženství pocházejícího od R. Bellaha, občanské společnosti a procesu legitimizace (založeném na myšlenkách J. Přibáně) jsou analyzovány projevy prezidenta V. Havla a články z vybraných dobových periodik. V letech 1989-1993 jako transformačním a krizovém období lze sledovat diskuzi o nutnosti vytvořit občanskou společnost, nalézt způsob legitimizace nového stavu a vytvořit novou kolektivní identitu. Zaměření na jedince a občanství vyplývající z těchto článků představuje fundamenty společnosti, v nichž je díky občanskému náboženství rozpoznán transcendentní prvek a univerzalita, které jim dodávají jednotící potenciál a které se mohou skrze mýty prezentovat v partikulární formě.
Analýza finančních zdrojů poskytovatelů preventivních sociálních služeb v Libereckém kraji
Hejralová, Lucie ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Petr (oponent)
Diplomová práce hledá odpověď na otázku, jak poskytovatelé preventivních sociálních služeb, kteří působí v Libereckém kraji, využívají potenciál finančních zdrojů ze soukromých rozpočtů. Důvodem je nekoncepčnost vícezdrojového systému financování sociálních služeb v ČR a nedostatek finančních prostředků pro financování sociálních služeb z veřejných rozpočtů. Práce je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly. První kapitola tvoří čistě teoretickou platformu celé práce. Vymezuje vznik a roli sociálních práv, sociálního státu a Evropské unie v systému sociální politiky ČR. Pojednává také o systému sociálních služeb v ČR a jejich plánování. Druhá kapitola je věnována analýze možných finančních zdrojů pro financování sociálních služeb. Třetí kapitola, je zaměřena na stabilitu poskytovatele sociálních služeb. Poslední kapitola tvoří praktickou část práce a zpracovává výzkumné šetření v dané oblasti.
Nestátní neziskové organizace (NNO) jako aktéři integrační politiky ve vztahu k cizincům
Karadžosová, Kristýna ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Angelovská, Olga (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Nestátní neziskové organizace (NNO) jako aktéři integrační politiky ve vztahu k cizincům" pojednává o české integrační politice a roli zmíněných organizací při jejím vytváření a realizaci. Přináší základní pohled na integrační politiku a její tvorbu, soustředí se na roli jednotlivých aktérů v tomto procesu, zkoumá vztahy mezi zainteresovanými hráči a zaměřuje se na problémové oblasti vyskytující se v souvislosti s probíraným tématem. Práce se opírá jak o informace získané z dostupných zdrojů (právní úpravy, strategie, výzkumné studie atd.), tak o pohledy samotných zástupců neziskového sektoru a zaměstnanců Ministerstva vnitra České republiky, jež byly formovány na základě jejich zkušeností. Proces integrace cizinců úzce souvisí s fenoménem migrace, jenž byl nedílnou součástí života všech společností v různých časových obdobích. Nejinak je tomu i dnes, kdy aktuálnost tohoto tématu potvrzují jak celkové statistiky o počtu obyvatel na zeměkouli1 , tak i data o migrujících lidech2 . Význam tohoto tématu podtrhuje také fakt, že v dnešním globalizovaném světě dosahuje míra provázanosti jednotlivých zemí historicky nejvyšší úrovně, což obzvláště vynikne, žijeme-li na evropském kontinentě a v zemi, jež je členem mnoha mezinárodních organizací. Hlavním cílem této práce je...
The role of the civil society in the transformation of Egypt, Libya and Tunisia
Jiránková, Adéla ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Karásek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na roli občanské společnosti v procesech tranzice k demokracii v rámci možné demokratizační vlny na Blízkém východě také známé jako Arabské jaro. Pro účely této práce autorka zkoumá tři případové studie zemí, kde proběhly úspěšné revoluce - Egypt, Libyi a Tunisko. S využitím metody process-tracing se zaměřením na path-dependency práce sleduje změny v dynamice občanské společnosti v předrevolučním období, konkrétně v průběhu vlád prezidenta Mubáraka v Egyptě, plukovníka Qaddáfího v Libyi a prezidenta Ben cAlího v Tunisku, přes revoluce až k post- revolučnímu období. Hlavním předpokladem práce pak je fakt, že původní nedemokratické režimy významně ovlivňují transformační procesy ve všech třech zkoumaných zemích, což platí i pro občanskou společnost jako takovou. Samotná občanská společnost je v této práci definována pomocí dvou paradigmat. První z nich je založeno na liberálně modernizačním rámci a druhé je spojeno se stagnací a socioekonomickou deprivací. Tato unikátní kombinace přispěla k transformaci Egypta, Libye a Tuniska. Dynamika občanské společnosti je pak determinována několika faktory, které jsou: organizace občanské společnosti, sociální média a sítě, vzdělání mladých, ekonomická deprivace, politické prostředí a sociální kapitál. Všechny tyto faktory jsou analyzovány v...
Operační prostor organizací občanské společnosti v současném Moldavsku
Ryantová, Veronika ; Kocián, Jiří (vedoucí práce) ; Klípa, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá tématem operačního prostoru pro organizace občanské společnosti v Moldavsku v období od března 2017 do února 2019. Hlavním cílem práce bylo zjištění, jestli případ Moldavska v tomto období odpovídal tzv. zužujícímu se prostoru pro občanskou společnost, který definovala Saskia Brechenmacher ve své publikace Civil Society under Assault z roku 2017. Zužující se prostor, který se v současnosti objevuje ve stále větším počtu států, lze definovat na základě tří hlavních rysů, kterými jsou taktiky, dopad a mezinárodní reakce. Prostor pro občanský sektor v Moldavsku se od konceptu lišil částečně v oblasti mezinárodní reakce a taktik, výrazněji pak v oblasti dopadu, což bylo dáno především faktem, že do konce zkoumaného období zůstala restriktivní legislativní opatření ve fázi návrhů zákona. Vzhledem k tomu, že používaný koncept nepokrývá všechny aspekty operačního prostoru občanské společnosti v Moldavsku, byla práce doplněna kapitolou zaměřenou na definici stavu moldavského prostředí, které by mohlo být nazváno první fází zužujícího se prostoru. Hlavním rozdílem oproti konceptu Brechenmacher je aspekt tzv. simulované spolupráce, kdy vládní představitelé předstírali zapojení občanské společnosti do rozhodovacího procesu, ve skutečnosti ale jejich stanoviska ignorovali.
Civic engagement in Romania - testing the applicability of mainstream theories on the winter protests of 2012
Macsut, Andrei-Cosmin ; Šístek, František (vedoucí práce) ; Maslowski, Nicolas (oponent)
V posledních několika letech jsme svědky vzniku nových typů občanské angažovanosti. Občané jsou nyní schopni organizovat se více než kdykoliv předtím, což vytváří nový vzor sociální mobilizace, která se dosud neocitla v centru akademické pozornosti. Tato práce analyzuje konkrétní případ rumunských protestů v zimě roku 2012 ve snaze dokázat, že současná mainstreamová teorie mobilizace zdrojů a její způsob rámování plně nevysvětlují vznik nestrukturovaných hnutí. Cílem práce je s využitím získaných poznatků připravit půdu pro ustavení nové teorie občanské angažovanosti, která se hodí na nově zjištěné skutečnosti a mohla bý celkově vysvětlit všechny formy strukturované nebo nestrukturované účasti na kolektivní akci.
Specifics of Human Rights Organizations in Czech Republic, Austria and Slovakia
Quirschfeld, Diana ; Muhič Dizdarevič, Selma (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Diplomová práca s názvom Špecifiká ľudskoprávnych organizácií občianskej spoločnosti v Českej republike, v Rakúsku a na Slovensku, sa zaoberá ľudskoprávnymi organizáciami pôsobiacimi v troch susediacich krajinách a to z hľadiska ich štruktúry, aktivít a ich vzťahov k prostrediu. Cieľom tejto práce je popísať a porovnať vybrané ľudskoprávne organizácie a zistiť, či existujú v rámci krajín nejaké špecifiká. K naplneniu cieľa práca využíva komparatívnu analýzu a čerpá z dvoch typov dát, analýzy sekundárnych dokumentov a pološtrukturovaných rozhovorov so zástupcami organizácií. V závere práce sú zhrnuté získané poznatky a zhodnotenie dosiahnutia cieľov tejto práce.
Vývoj neformálního vzdělávání v ČR po roce 1989 a jeho současný stav
Brzková, Martina ; Jíra, Otakar (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat obtížně uchopitelné téma, kterým je vývoj neformálního vzdělávání v České republice od roku 1989 po současnost a jeho současný stav. Je zaměřena na organizace pracující s dětmi a mládeží a pokusí se zachytit významné momenty tohoto průběhu a také zjistit, zda je tento druh vzdělávání ve vzdělávacím systému nezastupitelný a případně v čem. Teoretická část práce se zabývá vývojem občanské společnosti a změnou postavení člověka v ní, vliv vzdělanosti a volného času na osobnost dnešního člověka. Kvantitativní empirická část přináší výsledky dotazníkového šetření mezi organizacemi pracujícími s dětmi a mládeží ve Středočeském kraji. Klíčová slova Neformální vzdělávání, zájmové vzdělávání, celoživotní vzdělávání, volný čas, nestátní neziskové organizace, občanská společnost
Výročí 17. listopadu 1989 ve výuce ZŠ
Nejedlý, Ondřej ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou výročí 17. listopadu, a to konkrétně z pohledu výuky na základní škole v Kunraticích. V první části se čtenář stručně seznámí se školním kurikulem a jeho vývojem, se zakotvením projektového vyučování a podpory tohoto způsobu výuky na ZŠ Kunratice. V další části práce je uvedena analýza událostí 17. listopadu roku 1939 a roku 1989, nahlížení na tyto události z pohledu současnosti a generalizace, vymezení klíčových pojmů a faktů z didaktického pohledu. Hlavní část práce se zabývá následnou přípravou projektového vyučování na toto téma s aplikací ve vlastní výuce a vyhodnocením dopadů realizované výuky. Výsledkem této práce jsou dva případy projektové výuky, včetně postupu při přípravách a tvorbě metodiky z pohledu člena přípravného týmu, vedoucího týmu a následně i z pohledu třídního učitele, který samotnou výuku realizuje ve své třídě. Oba případy projektové výuky byly realizovány po sobě jdoucích školních rocích 2020 a 2021, přičemž v prvním případě se jedná o realizaci formou on-line projektového vyučování za jeden den a v případě druhém pak dvoudenní projektové vyučování. KLÍČOVÁ SLOVA 17. listopad 1989, demokracie, metodika, občanská společnost, projektová výuka, Sametová revoluce, totalita, základní škola, školní vzdělávací plán, hnízda gramotností, Padlet,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.