Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam aktivizace seniorů v terénních a ambulantních sociálních službách
Nováková, Markéta ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Kaňák, Jan (oponent)
Shrnutí (Abstrakt) Diplomová práce s názvem "Význam aktivizace u seniorů v terénních a ambulantních sociálních službách" obsahuje teoretickou část jako konceptualizaci k empirické části práce, tedy popisuje aktivity a služby obsažené v dotazníkovém šetření. Výsledky výzkumného šetření pomocí dotazníků potvrdili hypotézu. Ukázalo se, že senioři využívající terénní sociální služby mají větší zájem o aktivizaci než senioři využívající ambulantní sociální služby - konkrétně nejvíce o pohybové aktivity u žen nad 85 let. Závěrem lze říci, že největší zájem byl o pohybové a rehabilitační aktivity, které podporují udržení si mobility a tudíž i podporu soběstačnosti.
Aktivizace klienta s psychiatrickou diagnózou v chráněném bydlení
Faifrová, Iveta ; Nováková, Ivana (vedoucí práce) ; Chittussiová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce pojednává o schizofrenii a nastiňuje ji ze sociálního hlediska. Hlavním cílem práce je zjistit, jaká je aktivizace klientů žijících v chráněném bydlení. Zdali klient vnímá svůj zdravotní stav a v důsledku tohoto aspektu je schopen se zapojit do aktivizačním programů. Pokud klient, který se aktivně vídá se svou rodinou, je pozitivně ovlivněn a díky tomu je schopen na budoucnost nahlížet pozitivně. Ve své práci jsem uvedla osm polostrukturovaných rozhovorů, které jsem vedla s klienty chráněného bydlení Bona o.p.s., rozhovory jsem vyhodnotila a následně tak zjistila, zdali se předem dané předpoklady potvrdily nebo nikoliv.
Život klientů Domova se zvláštním režimem a jejich aktivizace
Kolářová, Kristýna ; Válková, Monika (vedoucí práce) ; Kaňák, Jan (oponent)
V diplomové práce s názvem Život klientů Domova se zvláštní režimem a jejich aktivizace se zabývám problematikou spojenou s aktivizačními programy pro seniory a jejich efektivitou. Použití průzkumných otázek pomocí kazuistik klientek umožňuje náhled do jejich každodenního programu a do jejich volného času, který se může využít k aktivizaci. Cílem tohoto průzkumu je snaha o rozšíření možností k rozvoji stávající ale i budoucí aktivizace. Práce se zabývá také různými typy terapií (arteterapie, muzikoterapie, dramaterapie, atd.), které jsou vhodné pro použití v Domově se zvláštním režimem. V práci se také zaměřuji na aktivizační pracovníky, kterým by měla být poskytnuta motivace pro práci s klienty. Z důvodu covidové krize jsem byla nucena se zaměřit pouze na Domov se zvláštním režimem, v rámci CSOP Prahy 15. Praktická část se věnuje průzkumu, který má za cíl zjistit kvalitu dosavadní aktivizace a zaměřit se na zlepšení budoucích aktivizačních programů. Výsledky průzkumu ukazují, že klientky Domova jsou se stávající aktivizací spokojené, i když jsou zde nějaké výhrady ze strany respondentek, které se díky průzkumu a odpovědí z průzkumných otázek ukázaly, že je zde prostor tyto nerovnosti začít řešit.
Vliv muzikoterapie na život osob s Alzheimerovou chorobou
Jechová, Štěpánka ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Bakalářská práce pojednává o vlivu muzikoterapie na život o osob s Alzheimerovou chorobou a je rozdělena do pěti hlavních kapitol. První kapitola se zabývá terminologickým vymezením demence, informuje o rizikových faktorech, symptomatologii a předkládá další druhy demence. Další kapitola seznamuje s diagnózou Alzheimerovy choroby, uvádí formy, průběh a možné metody diagnózy onemocnění. Třetí kapitola se věnuje významu aktivizace klientů s demencí a vyjmenovává vhodné formy aktivizace. Navazující čtvrtá kapitola sleduje využití muzikoterapie u osob s Alzheimerovou chorobou. Popisuje muzikoterapeutické druhy, formy, modely, hudební prostředky a nástroje. Závěrečnou, praktickou část tvoří popis a mé poznatky z dvou muzikoterapeutických sezení, která probíhala v denním stacionáři Farní charity Příbram. Součástí práce je také kazuistika klientky s Alzheimerovou chorobou, obohacena o užívané formy přirozené aktivizace v domácím prostředí.
Vzdělávací a aktivizační činnosti seniorů v zařízeních dlouhodobé péče v Plzeňském kraji
Ulč, Tomáš ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávací a aktivizační činnosti seniorů v zařízeních dlouhodobé péče v Plzeňském kraji" se v teoretické části věnuje definici stáří a s ním spojenými aspekty z pohledu biologického, psychického i sociálního. Práce se dále věnuje vzdělávání a aktivizací seniorů v kontextu aplikované vědní disciplíny a organizace v České republice v rámci celoživotního učení. Identifikovány jsou také aspekty edukační činnosti seniorů a specifika jejich vzdělávání a aktivizace. V práci jsou také popsány nejznámější metody a techniky aktivizace seniorů v zařízeních dlouhodobé péče. V empirické části bylo realizováno dotazníkové šetření, ve kterém byli respondenti klienti domovů pro seniory a pacienti specializovaných nemocničních oddělení, která poskytují péči geriatrickým pacientům. Zároveň byly uskutečněny standardizované rozhovory s pracovníky, kteří v těchto zařízeních organizují, zabezpečují, případně participují na aktivitách, které jsou zaměřené na vzdělávání a aktivizaci jejich klientů či pacientů. Cílem diplomové práce je na základě analýzy relevantních informačních zdrojů charakterizovat aspekty edukační činnosti seniorů a identifikovat specifika vzdělávání a aktivizace seniorů v zařízeních dlouhodobé péče. Na základě analýzy stávajících edukačních aktivit ve vybraných zařízeních dlouhodobé...
Podoby edukační aktivizace u dospělých osob s poruchou autistického spektra
Polák, Viktor ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce hovoří o fenoménu autismus z pohledu vzdělávání a edukační aktivizace u dospělých osob. Celý text je rozdělen na dvě pomyslné části. První teoretická část pojednává o možnostech chápání pojmu autismus, obratu v náhledu na postižení směrem k integraci a inkluzi, filosofickém zamýšlení nad důležitostí pozitivního uchopení problematiky a praktickými možnostmi realizace vzdělávání a edukační aktivizace. V následné empirické části je práce zaměřena na kvalitativní strategii výzkumu, který za využití metod pozorování a rozhovoru zkoumá možné podoby vzdělávání a edukační aktivizace u dospělých osob s autismem. Výzkum probíhal v prostředí Domova Maxov v Jizerských horách a účastnilo se ho deset respondentů z řad asistentů tohoto zařízení, kdy každý z nich stojí v klíčovém postavení vůči alespoň jednomu uživateli služby s autismem. Zkoumaní klienti jsou uživatelé služeb Domov pro osoby se zdravotním postižením a Domov se zvláštním režimem. V metodologii výzkumu diplomové práce bylo využito pozorování činnosti prováděné ve spolupráci klienta s klíčovým asistentem a rozhovorů v polostrukturované podobě, které se opíraly o pozorovanou činnost a zkoumaly možnosti vzdělávání a edukační aktivizace tematizovaných klientů. KLÍČOVÁ SLOVA autismus, postižení, vzdělávání, aktivizace, inkluze, výchova,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.