Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Commodification of the collective memory: Yugonostalgia as a marketing strategy
Vukčević, Jovana ; Pullmann, Michal (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Ondřej (oponent) ; Maurel, Marie Claude (oponent)
Komodifikace kolektivní paměti - Yugonostalgia jako marketingová strategie Tento dokument se zaměřuje na konkrétní typ současného nostalgie jugoslávské minulosti , objevující se v posledních letech přes post- jugoslávského prostoru - Yugonostalgia . Papír tvrdí, že v křižovatce kapitalistické ziskové a komunistického dědictví , nostalgie má se stal víc než jen pouhou diskursivní konstrukci , vznikající z idealizované kolektivní paměti - To se změnilo na opravdového marketingové strategie využívajícího Yugonostalgic symbolů . tento studie, a proto se zaměřuje na tomto vysoce ziskové formě Yugonostalgia tím, že argumentuje , že společnosti v regionu jsou do značné míry využívají " nostalgický " kapitál tím, že stimuluje pozitivní emoce minulosti spojena s určitými vzpomínky . To inklinuje vysvětlit, jak je nostalgie byly použity ke značce Jugoslávské produkty a jak kolektivní rozhodování vzpomínky dopad spotřebitele. Jak prostřednictvím identifikace s určitými hodnotami a produkty z období komunistické Jugoslávie , dělal celý nový trh nostalgie objevit ? Nejdůležitějším argumentem je, že zatímco lidé se spoléhali na nostalgii jako kolektivní terapie pro různé odchylky z paměti , zachovat hodnoty z období socialismu a vytvořit most s jejich bývalí krajané , některé značky (supermarket zboží tolik, kolik...
Povrchy minulosti: analýza materiálních znaků každodennosti 70. a 80. let v seriálu Vyprávěj
Pernikářová, Kateřina ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou, jakým způsobem se materiální artefakty podílejí na tvorbě retrospektivního zachycení minulosti ve druhé a třetí řadě seriálu Vyprávěj, která se odehrává se v letech 1873 - 1989. V empirické části práce byla provedena sémiotická analýza vybraných scén, jejímž cílem bylo určit, jaké materiální artefakty navozují v seriálu atmosféru minulosti a zda lze tyto předměty považovat za nositele vizuálních informací a významových rovin. Zaměřili jsme se na rekvizity, které se vyskytují v prostředí jednotlivých domácností, pracovišť a dalších míst, která se v seriálu objevují, provedli jsme analýzu jejich jevové stránky. Zároveň jsme se v souvislosti s vybranými materiálními artefakty zaměřili na jejich funkci v naraci a význam pro zachycení minulosti. Studie se také zabývá otázkou, jakým způsobem vzpomínají diváci seriálu na dobu, kterou seriál popisuje. V rámci analýzy byly dále shromážděny divácké ohlasy, zaznamenané na oficiálních facebookových stránkách seriálu Vyprávěj, které souvisely s rekvizitami či vzpomínkami na období normalizace.
Výklad pojmu retromarketing na příkladu současné marketingové komunikace v České republice
Kozúbková, Klára ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Práce Výklad pojmu retromarketing na příkladu současné marketingové komunikace v České republice se zaměřuje na výklad pojmu retromarketing, jeho současné využití znázorněné na příkladu kampaní českých společností (Kofola, Míša, Botas a dalších), důvod příklonu českých firem k této formě marketingové komunikace a jeho psychologické a sociálně- kulturní aspekty v soudobé české společnosti. Retromarketing využívaly a využívají společnosti spíše intuitivně a nemá v současné době silný teoretický základ. Cílem práce je v první řadě pojem retromarketing vyložit, v druhé řadě pak zjistit, proč je retromarketing jako forma marketingové komunikace využívanější stále větším počtem českých společností a analyzovat, na příkladech konkrétních kampaní, jakým způsobem je tato forma marketingu aplikována. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Část teoretická je zaměřena na objasnění pojmu, jeho zasazení do širšího kontextu marketingové komunikace a psychické a sociálně-kulturní aspekty retromarketingu. Kapitola teoretického výkladu je pak věnována výkladu a porozumění nostalgii jako jednomu z klíčových prvků retromarketingu. V praktické části jsou analyzovány zvolené ukázky komunikačních aktivit vybraných společností za účelem nalezení prvků retromarketingu v jeho praktické aplikaci.
Identity, past and present in Mario Benedetti's stories of exile
Mizzau, Carla ; Poláková, Dora (vedoucí práce) ; Marešová, Jaroslava (oponent)
Sinopsis El objetivo del presente trabajo es identificar y poner en evidencia los elementos retóricos y narrativos clave y recurrentes relacionados con el problema de la identidad en el marco del exilio en la obra de Mario Benedetti. Para ello, se analizarán tanto el contexto sociopolítico uruguayo y sudamericano de la década de 1970, como las consecuencias y el impacto que genera la situación del exilio en la autopercepción del sujeto. A partir de cinco cuentos representativos creados durante el propio exilio del escritor, se tratarán diferentes aspectos relacionados con el tema de la identidad. En primer lugar, nos enfocaremos en la percepción y en la conciencia de los personajes en cuanto a los cambios, la cotidianeidad y la situación vital anómala en la que se encuentran. En segundo lugar, veremos cómo la realidad corporal de los personajes es reflejo de un cierto estado del alma que se manifiesta como irreversible dado el nivel de dramatismo de las experiencias por ellos vividas. En tercer lugar, haremos referencia a los hábitos y a los valores que, en el sujeto, necesariamente se ponen en crisis dentro un nuevo contexto sociocultural que ha sido elegido bajo condiciones de tensión y en pos de la supervivencia. Por último, se prestará especial atención a la sensación de pertenencia que el sujeto posee...
Transmigrants from Spanish Speaking Latin America and the Instrumentalisation of Nostalgia: Symbolic Goods of Those Who Leave and Return
Hidalgo Solís, Priscilla ; Klusáková, Luďa (vedoucí práce) ; Křížová, Markéta (oponent) ; Militello, Paolo (oponent)
SHRNUTÍ Tato diplomová práce prezentuje výsledky šetření o transmigrační praxi a integraci hispánských Američanů v Praze. Zkoumá procesy, které souvisí s pracovní a ekonomickou migrací, která není vystěhovalectvím, ale opakovaným procesem vyjíždění a návratů. Autorka se v této souvislosti opírá o teoretický přístup známý jako transnationalismus a koncept transmigrace. Její výzkum představuje empirický popis existujících vazeb mezi transmigranty a jejich domovskou zemí na jedné straně a jejich novými vazbami utvářenými v místě jejich nového bydliště. Studie analyzuje praktické postupy, které vedou k utváření migrační sítě (sítě migrantů) jako výsledek praxe v průběhu migrace. Práce prokazuje, že mezinárodní migrace podněcuje výměnu tzv. symbolického zboží (Bourdieu) mezi zemí původu a zemí přijímající transmigranty. Tato výměna je často způsobena pocitem nostalgie, která je často spojena se zkušenostmi transmigrantů. Autorka se zaměřujeme na portrét migračních sítí a na identifikaci různých strategií přistěhovalců z Latinské Ameriky. Objevuje nadnárodní postupy migrantů, jejich integrační strategie a nástroje, které jim usnadňují udržet kontakt se svou vlastí, a nativní civilizací/ kulturou.Výměna symbolických výrobků je jedním z velmi důležitých nástrojů. Z výpovědí transmigrantů, které tvoří kostru tohoto...
Příčiny pozitivní interpretace J. V. Stalina v Rusku za Putinova prezidentství
Prokopová, Barbora ; Kolenovská, Daniela (vedoucí práce) ; Novák, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je odhalit příčiny pozitivních interpretací J. V. Stalina v Rusku za Putinova prezidentství (2000-2008). Na počátku nového tisíciletí jsme byli svědky nárůstu popularity a nekritického vnímání tohoto sovětského vůdce v očích ruské veřejnosti. Práce zkoumá, z čeho vychází pocit nostalgie po Stalinově éře. Vysvětluje, jak k jeho zesílení přispělo období 90. let, kdy se země těžce vypořádávala s postkomunistickou transformací a přechodem k liberální demokracii. Práce také rozebírá výsledky průzkumů veřejného mínění a s jejich pomocí analyzuje s jakými úspěchy a hodnotami si obyvatelé Ruské federace Stalina spojují. Dále skrze rozbor odborných publikací zkoumá, jak k rozšíření kladného hodnocení období vlády Josifa Stalina přispívají interpretace akademické obce. Práce si také všímá toho, jak rozdmýchání tohoto sentimentu záměrně podporuje politická elita nastoupivší k moci v roce 2000, jaké jsou její konkrétní kroky, jejich motivace i dopady. Práce dochází k závěru, že velký vliv na nárůst nekritické percepce J. V. Stalina mělo období chaosu za vlády prezidenta Borise Jelcina, kdy veřejnost pociťovala úpadek životních standardů i prestiže země. Tyto neúspěchy pak vedly mezi veřejností k přehodnocování minulosti a jejímu zkreslování. Pozitivní vnímání minulosti účelně...
The picture of the GDR in German prose after 1989
Běličová, Alžběta ; Weinberg, Manfred (vedoucí práce) ; Tvrdík, Milan (oponent)
Tato práce se zabývá obrazy NDR v německé próze po roce 1989 v dílech autorů pocházejících z NDR a narozených po roce 1960. Literární obrazy NDR jsou sice pouhými odrazy individuálních vzpomínek či fiktivními obrazy tohoto státu, které nelze srovnávat s obrazem poskytnutým historiky, mohou ovšem i tak významně přispět k vytvoření kolektivní paměti na tento stát a tím ovlivnit obraz NDR, který je v současné německé společnosti dominantní. Na příkladu devíti textů jsou ukázány různé způsoby zobrazení různých aspektů někdejší reality tohoto státu, přičemž významnou roli hraje využití prvků humoru a nostalgie. V rámci skupiny autorů posledních dvou generací narozených v NDR jsou hledány paralely a odlišnosti v přístupu k tomuto státu a jeho vyobrazení.
Bavit se jako "tenkrát" - Co bychom měli vědět o komunismu, ale bojíme se zeptat
Bzenecká, Lucie ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Pullmann, Michal (oponent)
Tato práce vychází z osobního pobytu na retro "Rekreaci ROH - dovolená v Tatrách jako 'tenkrát'", pořádanou jednou českou cestovní kanceláří, na níž jezdí převážně lidé důchodového věku. Práce se soustředí především na motivaci těchto lidí ke koupi takovéhoto zájezdu, a popisuje, jakým způsobem účastníci podobnou rekreaci tráví. Tento podrobný popis je nesmírně důležitým výchozím bodem pro objasnění jevu zvaného nostalgie, o němž se ve spojitosti s post-komunistickými zeměmi hovoří také jako o ostalgii. Za využití konceptů sociální paměti ukazuji, že vedle oficiálně uznávané verze dějin existuje bezpočet alternativních často protichůdných "pamětí" vycházejících z malých osobních dějin každodennosti, jejichž součástí není komunismus jako politický systém, ale "obyčejný" život v čase komunismu. Hlavním cílem mé práce pak je pokusit se nalézt odpověď na otázku, jestli to, po čem se starší generaci stýská, je skutečně komunistický režim jako takový, anebo se za větou, že "za komunismu bylo líp", skrývá něco zcela jiného než pouhá identifikace s určitým politickým zřízením. Klíčová slova: rekreace ROH; komunismus; retro; nostalgie; sociální paměť; habitus
Ostalgie v českém výtvarném umění
HULEOVÁ, Markéta
Diplomová práce Ostalgie v českém výtvarném umění shrnuje uměleckou tvorbu nedávné české historie padesátých a šedesátých let 20. století a zásadní pojem této české kulturní doby - socialistický realismus. V opozici, termínu socialistický realismus, stojí termín Ostalgie, moderní termín pro nostalgickou vzpomínku na dobu normalizace. Cílem teoretické části této práce je vysvětlení obou hlavních termínů a zaměření se na kulturní aspekty, které nám doba sociálně reálného života přinesla nebo se snažila odepřít. V praktické části navazuji na teoretickou část v tvorbě plakátu, který je veden v retro ostalgickém duchu.
Aktuální trendy spotřebitelského chování
Mynařík, Jan ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Tato práce se zabívá třemi současnými vybranými trendy spotřebitelského chování - přívalem retro produktů a retro marketingem obecně, změnami chování, které se vztahují k elektronickému tržišti a zpřísňujícími se požadavky zákazníků na bezvadný design produktů i služeb. Každý z těchto trendů je detailně popsán, hledány jsou také hnací síly trendů a způsoby, kterými ovlivňují život spotřebitelů. Tyto znalosti jsou pak využity k určení toho, jak mohou být různé skupiny českých spotřebitelů ovlivněny těmito trendy, což dává podnikům vodítka, jak popsané trendy využít ve vztazích se zákazníky a realizovat díky nim tržby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.