Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,838 záznamů.  začátekpředchozí2509 - 2518dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompetence pedagoga a jeho úloha v procesu socializace osobnosti
Gerhardtová, Lada ; Novotná, Jiřina (vedoucí práce) ; Blažej, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kompetencemi pedagoga v procesu socializace osobnosti žáků a studentů. Teoretická část práce zkoumá socializační procesy v různých vývojových fázích člověka a zároveň analyzuje možnosti ovlivnění socializace prostřednictvím vzdělávání a význam socializace z pohledu učitele. Část praktická analyzuje klíčové pedagogické dokumenty (školský zákon, Bílá kniha, rámcové vzdělávací programy, standardy ISSA a RWCT) a objasňuje, jak jsou vymezeny kompetence učitele vzhledem k socializaci žáků. Práce kritizuje terminologickou nejednotnost v pojetí kompetencí a neurčitost pedagogických dokumentů v pojetí a formulaci kompetencí. Možností řešení ovšem zůstávají tzv. standardy učitele. Práce rovněž předkládá hodnocení socializace na jednotlivých stupních vzdělávání (primární, sekundární, terciární).
Kriminalita dětí a mládeže
Mrkáčková, Ivana ; Kohnová, Jana (vedoucí práce) ; Braun, Richard (oponent)
Práce pojednává o kriminalitě dětí a mládeže. Je zaměřena na kriminalitu jako celek, vymezuje nejdůležitější pojmy vztahující se k tématu. Poukazuje na pravděpodobné příčiny vzniku tohoto patologického jevu, a na hledání možných opatření, která by mohla vést k jeho snížení. Vzhledem ke studovanému oboru - Vychovatelství, bude část práce patřit primárnímu socializačnímu prostředí dítěte, tedy rodině a škole. Pozornost bude také věnována prevenci kriminality a jejím druhům. Na případových studiích, v závěru práce, bude dokázáno, že rodina, škola, výchova a vzdělání jsou nejdůležitějšími faktory, které děti a mladé lidi formují a ovlivňují jejich chování
Aktuální otázky adopce a výchovy dětí v homoparentálních rodinách
Lásková, Hana ; Šubrová, Anežka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce ,,Aktuální otázky adopce a výchovy dětí v homoparentálních rodinách" pojednává o problematice homosexuality, registrovaného partnerství, možnostech rodičovství párů s homosexuální orientací a následně výchovy dětí v homoparentálních rodinách. V úvodu své práce se věnuji definici homosexuality, příčinám jejího vzniku, historii, současnému pohledu na homosexualitu a variantám homosexuálního života. Dále navazuji kapitolou o registrovaném partnerství, především porovnáním institutu registrovaného partnerství s institutem manželství, stručným obsahem zákona o registrovaném partnerství a situací v České republice po jeho uzákonění. V následující kapitole shrnuji možnosti vzniku homoparentálních rodin. Poslední kapitola je již celá věnována tématu homoparentální rodina. Zde uvádím odborná zjištění v oblasti výchovy dětí v homoparentálních rodinách, dále výchovné aspekty plynoucí z prostředí těchto rodin a nakonec shrnutí argumentů podporující výchovu dětí v homoparentálních rodinách a argumenty hovořící v jejich neprospěch.
Výběrové řízení na učitele odborných předmětů
Kocina, Roman ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Výběrové řízení na učitele odborných předmětů AUTOR: Mgr. Roman Kocina KATEDRA (ÚSTAV) Pedagogická fakulta Karlovy univerzity v Praze VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je popsání postupu výběrového řízení na pozici učitele odborných předmětů a pohled na tuto problematiku středních škol v Ústeckém kraji. V teoretické části je popsán doporučený postup provádění výběrového řízení doplněný návrhem inzerátu, osobního dotazníku a návrhu otázek k pohovoru. Je zde rozebrána problematika desatera výběrového řízení, získávání uchazečů za využití různých zdrojů oslovení, předvýběru a použití osobního pohovoru, testů a předvedení práce jako metody výběru z uchazečů. V praktické části byl proveden výzkum u středních škol Ústeckého kraje v oblasti výběrového řízení. Na základě získaných poznatků došlo ke zmapování situace a vyhodnocení jejich výsledků a upozornění na problematické oblasti ve vypisovaných řízeních. KLÍČOVÁ SLOVA: Výběr, učitel, školství, pohovor, testy, inzerát
Sebeřízení začínající ředitelky v mateřské školy
Vlastníková, Eva ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Název: Sebeřízení začínající ředitelky v mateřské škole Autor: Eva Vlastníková Katedra: Centrum školského managementu Vedoucí práce: Mgr. Irena Lhotková Ph.D. Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sebeřízení začínající ředitelky v mateřské škole, otázkami správného stanovení priorit, uvědomění si vlastních silných a slabých stránek, dostatečného delegování, efektivního řízení času, plánování a možnostmi vzdělávání ředitelů. Cílem této práce je zmapovat a pojmenovat nejčastější problémy v oblasti sebeřízení začínající ředitelky, analyzovat problematiku sebeřízení ředitelek a nastínit optimální možnosti jejich redukce nebo odstranění. V empirické části bakalářské práce je použita metoda výzkumu dotazováním pomocí elektronického dotazníku. Zkoumaným vzorkem bylo 109 ředitelek pražských mateřských škol. Na základě zjištěných výsledků výzkumu byly tři tvrzení potvrzeny a jedno tvrzení bylo částečně vyvráceno. Práce poukazuje na nejčastější problémy v sebeřízení začínající ředitelky mateřské školy - stanovení priorit, jasné stanovení cílů, nedostatky v delegování činností, pravomocí, odpovědnosti a fiktivním řízení času. Z teoretické a empirické části vyplynulo, že cesta k odstranění problémů sebeřízení je v soustavném vzdělávání ředitelek v této oblasti. Klíčová slova: Delegování, mateřská...
Zdravý životní styl jako primární prevence civilizačních chorob
Pavlová, Veronika ; Zlatohlávek, Lukáš (vedoucí práce) ; Prázný, Martin (oponent)
Práce je zaměřena na prevenci chronických neinfekčních onemocnění s hromadným výskytem (tzv. civilizačních chorob). Teoretická část se zabývá jednotlivými chorobami, vyvolávajícími faktory těchto chorob, které lze nebo naopak nelze ovlivnit, a dále primárními preventivními opatřeními fungujícími v České republice. Práce hodnotí, zda jsou tyto programy dostatečně propracované a mají šanci efektivně zapůsobit jako primární prevence. Preventivní působení vzdělávání bylo ověřeno v praktické části práce. Dotazníkovou metodou byly zjištěny stávající stravovací zvyklosti a úroveň pohybové aktivity studentů Gymnázia Strakonice. Následnou edukací o zdravém životním stylu bylo ovlivněno myšlení studentů a o měsíc později provedeno druhé dotazníkové kolo. To potvrdilo pozitivní vliv na stravovací zvyklosti a úroveň pohybové aktivity studentů a tak i význam vzdělávání jako primární prevence vzniku civilizačních chorob. Klíčová slova: nadváha, obezita, rizikové faktory, primární prevence, stravovací návyky, pohybová aktivita, adolescence, edukace, výživa, životní styl
Zavádění globálního rozvojového vzdělávání do nízkoprahového zařízení pro děti a mládež v Čáslavi
Hlaváčková, Alena ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Abstrakt, klíčová slova Cílem bakalářské práce je popsat a seznámit s experimentem, který probíhá v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež Domek. Jedná se o zavádění globálního rozvojového vzdělávání a možnosti propojení témat a aktivit, které z něj vycházejí do běžné činnosti střediska. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. V první, teoretické části seznamuje s globálním rozvojovým vzděláváním, jeho cíli, tématy a metodami. Další kapitoly pojednávají o nízkoprahových zařízeních obecně, o středisku Domek a o průzkumu v jiných zařízeních. Druhá, praktická část seznamuje s projektem a aktivitami, které se v nízkoprahovém zařízení již uskutečnily a pomáhají začlenit globální rozvojové vzdělávání do běžné činnosti. Klíčová slova Globální rozvojové vzdělávání, volný čas, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, výchova, projekty.
Školní kroniky v Dolním Povltaví
Vrchotická, Hana ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Dobeš, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o školních kronikách v oblasti Dolního Povltaví v období od 2. poloviny 19. století až do 1. poloviny 20. století. Jmenovitě práce vychází z kronik obecných škol v Odoleně Vodě, Klecanech a Husinci - Řeži. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Ve vstupní části se zabývám nejprve dějinami školství od reforem Marie Terezie po první polovinu 20. století a školskou správou té doby, dále vymezuji kroniky jako pramen, nejprve nastiňuji historii psaní kronik, poté pojednávám o druzích kronik se zaměřením na kroniky školní, popisuji oblast Dolního Povltaví a historii škol, jejichž kroniky jsem zpracovávala. V jádru práce jsem srovnala údaje obsažené v kronikách, které se týkaly jak školy samotné, tak učitelů a žáků školy. Klíčová slova školní kroniky, Odolena Voda, Husinec - Řež, Klecany, školství
Předškolní vzdělávání Vietnamců v České republice
Fiedlerová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tento text je určen všem zájemcům z řad široké veřejnosti, především však jako vzdělávací materiál pro učitelky mateřských škol. Práce zahrnuje multikulturní výchovu v českých mateřských školách. V této práci se snažím popsat problémy týkající se začleňování vietnamských dětí do českých mateřských škol. V teoretické části se zabývám pojmy, které souvisejí s multikulturní výchovou. Dále podrobněji popisuji vietnamské zvyky, tradice a další odlišnosti mezi vietnamskou a českou kulturou. Klíčová slova: Kultura, výchova, předškolní vzdělávání, multikulturní výchova

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,838 záznamů.   začátekpředchozí2509 - 2518dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.