Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolupráce učitelů jako základ edukačního procesu
Rukavička, Radek ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První - teoretická část vymezuje pojem kooperace a zabývá se otázkou spolupráce a individualizmu ve školním prostředí. Reflektuje dokumenty, které kooperaci explicitně zmiňují. Poukazuje na vliv školní kultury a klimatu na rozvoj kooperace a také se blíže zabývá klimatem učitelského sboru a klíčovou rolí vedoucích pracovníků při spolupráci mezi učiteli. Práce se dále snaží zmapovat důvody k odmítání spolupráce a definovat prostředí podněcující a podporující součinnost mezi učiteli. Současně se pokouší identifikovat překážky, které spolupráci brání. Usiluje o zmapování oblastí a forem kooperace využívaných ve školství a úrovní, na kterých jsou učitelé ochotni kooperovat. Praktickou část tvoří výzkumná sonda zacílená na zjištění současného stavu v oblasti spolupráce učitelů na základních školách hlavního města Prahy a příklad dobré praxe prezentující možnosti spolupráce mezi pedagogy na základní škole v Praze 2.
Výchova k hodnotám ve vztahu k občanské společnosti. Případová studie žáků a učitelů 2. stupně vybrané základní školy
Krausová, Veronika ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Skovajsa, Marek (oponent)
Tato práce je pokusem o pohled na školu jako na místo, ve kterém se děti učí hodnotám spojenými s občanskou společností. Pokouší se zodpovědět otázku ,,Jak mohou školy při-pravit studenty k participaci v občanské společnosti zejména s ohledem na oblast hodnot?" a to prostřednictvím studia literatury týkající se této problematiky a provedením případové studie na vybrané základní škole. Design výzkumu vychází ze studie Klaassena a Huwae (2006), která byla v minulých letech provedena na holandských základních školách. V českém prostředí však podobná studie zatím chybí, cílem této diplomové práce by tak mělo být poskytnutí základních informací o této problematice v českém prostředí.
Vliv změny ředitelky na firemní kulturu mateřské školy. Charakter očekávání zaměstnanců od nastupující ředitelky
Prokopová, Jana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Název Vliv změny ředitelky na firemní kulturu mateřské školy Podtitul Charakter očekávání zaměstnanců od nastupující ředitelky Autor: Jana Prokopová Katedra: Centrum školského managementu Vedoucí práce: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřena na zkoumání vlivu změny ředitelky na kulturu mateřské školy a na charakter očekávání zaměstnanců od nastupující ředitelky. V teoretické části se práce zaměřuje na popis a definování hlavních témat, tedy na kulturu školy a vliv změny vedení na kulturu školy. Kultura školy se mění nejen v čase nebo spolu se změnami vnějšího prostředí. Změna ředitelky může podstatně změnit vnější i vnitřní pohled na stávající kulturu školy. Stupeň spokojenosti lidí pracujících v organizaci, jejich názory, postupy, pracovní podmínky apod. jsou důležitou součástí kultury školy a při změně vedení se mění. Výzkumná část práce mapuje očekávání pracovníků při změně ředitelky sledované mateřské školy a jejich přístup ke změně. Analýzou výsledků přibližuje společné znaky, které změna přináší.
Možnosti intervence do kultury mateřské školy ve směru utváření prostředí klimatu podporující učení a vyučovací proces
Švajková, Lucie ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
RESUMÉ: Bakalářská práce se zabývá organizační kulturou a školním klimatem mateřských škol. Teoretická část vymezuje pojmy kultura, organizační kultura, kultura školy, klima školy, intervence, charakteristikou mateřské školy jako specifické organizace. Věnuje se možnostem intervence do kultury mateřské školy ve směru utváření prostředí klimatu podporující kvalitu vzdělávání. Práce předkládá výčet nejúčinnějších rozhodnutí, jimiž lze z pozice ředitele školy pozitivně ovlivňovat kulturu a klima školy. Ve výzkumné části je za využití dotazníkového šetření ověřen soubor těchto možností a provedena analýza zjištěných dat. Závěrem průzkumu je identifikace nejúčinnějších a nejefektivnější možností, jimiž ředitelé školy jako výkonní manažeři mohou pozitivně ovlivňovat prostředí klimatu podporující zkvalitnění vzdělávání.
Evaluace mateřské školy - dvoutřídní mateřské školy z pohledu rodičů
Frühaufová, Hana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná práce se zabývá evaluací mateřských škol. Cílem práce je analýza současného stavu několika vybraných malých /dvoutřídních/ mateřských škol v Praze, zjištěním toho, v čem jsou tyto školy silné a v čem by bylo dobré se zlepšit. Teoretická část bakalářské práce vychází z dostupné literatury zabývající se evaluací, která je součástí pedagogické a řídící práce, mateřskou školou a její historií, podmínkami předškolního vzdělávání, kulturou školy, klimatem školy a jejich vlivy na rodiče. Výzkumná část vychází z empirického výzkumu provedeného na základě dotazníku pro rodiče dětí z vybraných dvoutřídních mateřských škol v Praze. Zabývá se ověřením tvrzení vycházejících z vlastní praxe autorky. Přináší podnětné zamyšlení nad tím, v čem jsou mateřské školy silné a co je u nich ještě potřeba do budoucna zlepšit.
Vliv vybraných poskytovaných nadstandardních aktivit na budování kultury mateřské školy
Valtová, Věra ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Vliv vybraných poskytovaných nadstandardních aktivit na budování kultury mateřské školy AUTOR: Věra Valtová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Bc. Jiří Trunda ABSTRAKT: Bakalářská práce se zaměřuje na budování kultury mateřské školy v souvislosti s poskytováním vybraných nadstandardních aktivit v mateřských školách Ústeckého kraje. Úvodní část práce blíže specifikuje mateřskou školu jako prvopočátek institucionálního předškolního vzdělávání. Dále následuje seznámení s kulturou školy, kde je charakterizována i její kvalita, která se přímo promítá do kvality vzdělávání a výchovy. V další kapitole jsou charakterizovány nadstandardní aktivity mateřských škol, které přispívají k volbě rodičů při výběru školy pro své dítě. Pro představu o realizaci a průběhu uskutečňovaných vybraných nadstandardních aktivit je v poslední kapitole vyhodnocené dotazníkové šetření, na jehož základě se zjišťovalo, zda mají vybrané poskytované nadstandardní aktivity vliv na budování kultury mateřské školy.
Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce
Balcarová, Dita ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce. AUTOR: Dita Balcarová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou změny kultury školy po nástupu ředitelky do funkce. V teoretické části vychází z odborné literatury, která vysvětluje pojem kultura školy, její diagnostiku, zhodnocení a následnou změnu kultury organizace. Ve výzkumné části bylo úkolem zjistit současný stav kultury školy vybrané organizace. Snahou bylo pomocí analýzy dat identifikovat problematické faktory kultury školy a zjistit, jak nastartovat vhodné procesy vedoucí ke změně kultury školy. Otázkou bylo též, zda do těchto procesů zapojit i zaměstnance školy, nebo zda je tento obtížný úkol pouze na ředitelce školy. Odpovědět na otázku " Jak změnit kulturu školy?" je jistě velmi složitá, protože podmínky každé školy jsou samozřejmě jiné, jiní jsou lidé, kteří ve škole pracují a v neposlední řadě se liší hodnotami a postoji, které společně sdílí. Cílem práce bylo najít obecné postupy a nástroje, kterými může začínající ředitelka vžitou kulturu školy měnit, tak aby docházelo k optimálnímu rozvoji školy.
Management základních škol při přechodu žáků na víceletá gymnázia
Ševčíková, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
V úvodní části závěrečné bakalářské práce jsou popsána teoretická východiska, o která se může opřít management školy při snaze ovlivnit rozhodovací proces žáků a jejich zákonných zástupců, zda přestoupit na víceleté gymnázium, nebo zda jejich vzdělávací dráha bude pokračovat na stávající základní škole. Výzkumná část se zabývá zjištěním motivů zvažovaného odchodu žáků na víceletá gymnázia, resp. důvodů, na základě kterých žáci zůstávají na základních školách. Přináší doporučení pro management školy, jak ovlivňovat toto rozhodování.
Organizační kultura v podmínkách předškolního vzdělávání
Žemličková, Helena ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na organizační kulturu v podmínkách předškolního vzdělávání, konkrétně v mateřských školách. Pro předškolní vzdělávání jsou konkretizovány prvky organizační kultury a vlivy, které na organizační kulturu mateřské školy působí v rámci vnějšího a vnitřního prostředí školy. Organizační kultura je dále diagnostikována v konkrétní mateřské škole. Na základě diagnostiky lze konstatovat, že i v mateřské škole může vzniknout silná organizační kultura. Vzhledem k pozitivnímu hodnocení této mateřské školy je navíc naznačen i vztah mezi organizační kulturou, efektivností organizace a kvalitou poskytovaného vzdělávání. Diplomová práce vypracovává doporučení pro tuto konkrétní mateřskou školu, která jsou zaměřena především na komunikaci a informovanost, i pro zřizovatele veřejných mateřských škol. Ve veřejných mateřských školách by z tohoto hlediska nemělo být argumentováno nedostatkem finančních prostředků, ale naopak by měly být využity možnosti, které silná organizační kultura nabízí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.