Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 271 záznamů.  začátekpředchozí239 - 248dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj spolupráce rodiny a mateřské školy
Mikolášková, Radka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako výchovně-vzdělávací instituce, jejich definici, historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi nimi. Vymezuje dané formy spolupráce v Rámcovém vzdělávacím programu a hledá inspirativní prvky a strategie této spolupráce v inovativních pedagogických programech "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví" Empirická část prezentuje výzkum, který se zaměřuje na rozvoj spolupráce mateřské školy a rodiny. Výzkum byl proveden na pražské mateřské škole Šestajovická. Informuje o procesu zkvalitnění spolupráce vycházející z inovativních pedagogických programů "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví"
Postoje učitelů ke kurikulární reformě
Tůmová, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji učitelů ke změnám ve školství a ke kurikulární reformě regionálního školství v České republice. Kurikulární reforma je významnou změnou pro celou vzdělávací politiku a postoje učitelů jsou zásadní zejména ve fázi implementace reformy. Metodologie práce je postavena na analýze kvantitativních i kvalitativních dat. Teoretická východiska práce jsou teorie zabývající se přesvědčeními a postoji učitelů a systém přesvědčení podle Paula A. Sabatiera. Přístup učitelů k reformě je v práci chápán jako míra jejich souhlasu s reformou a míra jejich aktivity v reformě. Souhlas učitelů s reformou je formulován ve dvou dimenzích, první z nich představuje souhlas učitelů s cíli reformy, druhou dimenzí je souhlas učitelů s nově definovanou rolí učitele jako spolutvůrce kurikula. Postoje učitelů se ukázaly jako problematické zejména v druhé kategorii, důsledkem toho je značný formalismus reformy. Jako hlavní důvody nesouhlasu učitelů s reformou byly identifikovány problémy ve fázi implementace reformy, ideový nesouhlas učitelů s reformou, nedostatečné vysvětlení smyslu reformy centrálními orgány, čehož důsledkem je nepochopení cílů reformy ze strany učitelů, a způsob zavádění reformy jako změny "shora". Proměnné, které se ukázaly jako významné v přístupu učitelů k reformě, jsou...
Mediální výchova v ČR: k zavádění nového tématu do vzdělávacího systému
Wolák, Radim ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Pavličiková, Helena (oponent) ; Kapoun, Pavel (oponent)
WOLÁK, Radim. Mediální výchova v ČR: k zavádění nového tématu do vzdělávacího systému. Praha, 2017. 130 s. Rigorózní práce (PhDr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D. Anotace (abstrakt) Práce se snaží přispět k poznání procesu zavádění nového tématu: mediální výchovy do českého vzdělávacího systému. V první části vymezuje obsah a roviny mediální gramotnosti a popisuje hlavní přístupy k mediální výchově. Dále se snaží nastínit proměny vzdělávacího systému v ČR. Druhá část je přehledem zavádění mediální výchovy v procesech její systematizace, institucionalizace a implementace. Těžiště je přitom kladeno na popis procesů zavádění v 90. letech minulého stolení a v počátcích století tohoto. Závěrečná část práce se věnuje dvěma pohledům na implementaci mediální výchovy. Popisuje dobový odborný zájem, který byl mediální výchově věnován v její implementační fázi, a dále představuje proměny metodických materiálů pro učitele.
Dějiny vzdělávání v Hluboké nad Vltavou v letech 1897-1945 ve světle kronik
KRÁSOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá dějinami vzdělávání ve městě Hluboká nad Vltavou v letech 1897-1945 ve světle kronik. V úvodu práce jsou nastíněny dějiny města a dějiny vzdělávání Hluboké nad Vltavou. Vzhledem k obsáhlosti tohoto tématu je práce zaměřena pouze na dívčí obecnou školu v Hluboké nad Vltavou. Jednotlivé kapitoly jsou podrobně zaměřeny na život na dívčí obecné škole v předválečném, meziválečném a válečném období. Práce konkrétně popisuje učitelský sbor a řídící učitele, kteří v daném časovém období na škole působili. Dále se zabývá žákyněmi a jejich školní výukou v souvislosti s daným časovým úsekem. V práci jsou také uvedeny důležité události, které určitým způsobem zasáhly do chodu školy. Posledními aspekty, kterými se práce zabývá, jsou pravidelné, mimořádné školní akce, oslavy a události vyplývající z určité doby. Tato bakalářská práce je zpracována zejména na základě školních kronik a kronik města.
Fyzická zátěž pracovníků předškolních zařízení
MARUŠOVÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá problematikou fyzické zátěže u pedagogů v mateřských školách v souvislosti s výskytem muskuloskeletárních obtíží u pedagogů. Hlavním cílem bylo přezkoumat fyzickou náročnost profese pedagogického pracovníka předškolních zařízení. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou.Výzkum byl proveden kvalitativní metodou pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy mateřských škol a výpočtem LIFT/BEND skóre. Výzkumu se zúčastnilo 15 pedagogů ze třech mateřských škol v Jihočeském kraji.Data z rozhovorů byla vyhodnocena metodou kódování podle Švaříčka a Šedivové (2007) a rozdělena do schémat s popisem. Výpočet LIFT/BEND skóre byl použit dle metodiky Kovářové (2006). Výpočet byl stanoven na základě hodnocení frekvence zvedání, ohýbání a manipulaci s dětmi.V průběhu práce bylo také odpovězeno na výzkumné otázky. První výzkumná otázka obsahuje "Je rozdíl ve frekvenci vykonávání fyzicky náročné aktivity ve vztahu k délce praxe práce v předškolních zařízeních?" Bylo zjištěno, že mezi pedagogy není rozdíl fyzického výkonu podle délky praxe. K hodnocení byl použit výpočet LIFT/BEND skóre a výpovědi pedagogů v rozhovorech. Většina pedagogů s délkou praxe nad 20 let uvedla, že se vyhýbá pozicím a činnostem, které jsou jim nepříjemné, jako je klekání, zavazování bot dětem, ohýbání se nad stolečky a další. Frekvence činností mezi mladšími a staršími pedagogy se příliš neliší, avšak liší se subjektivní způsob provádění fyzicky náročných úkonů.Druhá výzkumná otázka zní: "Je věk významnou proměnou ve výskytu muskuloskeletárních onemocnění?" Z primárního hlediska lze stanovit, že s vyšším věkem přibývají muskuluskeletární potíže, ovšem podle výpovědí pedagogů a statistického vyhodnocení se tento vztah nepotvrdil. Věk pedagogů není podmiňující pro vznik muskuloskeletárních potíží. Podle neparametrické Spearmanovy korelace vztah není statisticky významný.Ze zjištění tohoto výzkumu i zahraničních autorů, kteří zkoumali vztah mezi fyzickou zátěží zvedání a ohýbání při vykonávání práce v tzv. pomáhajících profesích faktor věku a délky praxe nevykazuje signifikatní význam a naopak výskyt muskuloskeletárních těžkostí významně ovlivňuje způsob vykonávání těchto činností ve smyslu jejich správné realizace. Proto by mělo být zajištěno vzdělávání pedagogů v oblasti zdraví již při přípravě na jejich budoucí povolání.
Česká obecná škola v Rožnově v letech 1912-1953
ŠTIKOVÁ, Jitka
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s historií české obecné školy v Rožnově v letech 1912-1953. Pro dosažení tohoto cíle jsme využili zejména místních školních kronik, které jsme zkoumali pomocí obsahové analýzy a komparativní metody. Práce se soustřeďuje na popis života v této škole, osudy rožnovských učitelů i žáků, školní i mimoškolní aktivity, a to vše v kontextu tehdejších historických událostí. V rožnovské škole najdeme několik výrazných učitelských osobností. Limitem, kterého jsem si vědoma je, že vybrané téma bylo zpracováno pouze z jednoho úhlu pohledu. Ze způsobu, jakým kroniky popisují skutečnost, můžeme učinit závěr, že autoři byli často alespoň vnějškově loajální ke státní moci, což se následně projevovalo i ve způsobu, jakým byli formováni žáci ve škole.
Vývoj metod, cílů a obsahů ve výuce náboženství od roku 1990 Sonda do vikariátu Sušice - Nepomuk
KOPELENT, Jiří
Práce se zabývá vývojem metod, obsahů a cílů ve výuce náboženství od roku 1990. Práce je rozdělena do 5 kapitol. v první kapitole jsou vypsány metody, obsahy a cíle v pohledu obecné didaktiky. Ve druhé kapitole jsou metody, obsahy a cíle v pohledu náboženské pedagogiky a rozdíl mezi katechezí a výukou náboženství. Ve třetí kapitole jsou obsahy a cíle a metody z pohledu církevních a školských dokumentů a popsány cíle a obsahy jednotlivých vydaných osnov. Ve čtvrté kapitole je potom šetření vývoje metod, cílů a obsahů a didaktické úrovně u vybraných vyučujících v Sušicko- nepomuckém vikariátu. v páté kapitole je pak shrnutí šetření.
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Kováč, Jakub ; Klusák, Aleš (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou a zhodnocením informačního systému pro střední školy pomocí vybraných metod. Předkládá návrh řešení s ohledem bezpečnost, spolehlivost, funkčnost a finanční stránku celého systému. Výsledný návrh by měl vést ke zlepšení celkového stavu ICT v analyzované instituci.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Záthurecká, Zuzana ; Vysloužil, Ondřej (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Školské budovy sú navrhnuté mimo územia Černej Louky ale s bezprostrednou náväznosťou na ňu, na parcele, ktorá sa nachádza medzi riekou Ostravicou, Černou Loukou a plánovanou obytnou štvrťou Novej Karolíny. S orientáciou na juh a na rieku je pozemok vhodným miestom pre umiestnenie komplexu školských stavieb. Základná škola, stredná škola, telocvičňa a materská škoola, vytvárajú spolu komplex prepojený podzemnou platformou otvárajúcou sa na stranu k rieke.
Analýza a možnosti využití ICT ve výuce na základních a středních školách
Dvořáková, Eva ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Radváková, Věra (oponent)
Cílem práce je pomocí dotazníkového šetření u žáků základních škol, studentů středních škol, učitelů a ICT koordinátorů základních a středních škol analyzovat a popsat současný stav využití ICT ve výuce a navrhnout vhodné využití ICT ve výuce. První čtyři kapitoly jsou zaměřené teoreticky a vysvětlují základní pojmy, které s tématem ICT ve výuce souvisí. Kapitola první definuje pojem ICT, jeho historii a představuje konkrétní příklady ICT. Druhá kapitola se soustředí na ICT ve výuce, teorii výuky, vývoj uplatnění ICT ve výuce dříve a nyní a výhody ICT ve výuce. Třetí oddíl obsahuje role, které vystupují ve výuce v rámci využití ICT tedy funkci pedagogů a roli ICT koordinátorů a postoje expertů, poslední teoretická část se zabývá mezinárodním srovnáním. Následující část obsahuje popis a analýzu dotazníkového šetření. Závěrečná část pojednává o návrzích a doporučeních, jak ICT ve výuce využívat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 271 záznamů.   začátekpředchozí239 - 248dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.