Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 380 záznamů.  začátekpředchozí221 - 230dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Asistent pedagoga na ZŠ u dětí se specifickými poruchami učení
Peková, Aneta ; Cintlová, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část práce se dělí na tři kapitoly, ve kterých jsou popsány specifické poruchy učení, vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a poslední část se zabývá činností asistenta pedagoga. Druhá část je prakticky zaměřena a jejím hlavním je zjistit, zda je pro žáky třetí třídy základní školy, přínosná práce asistenta pedagoga a zda se jeho práce projeví na kvalitě školní práce žáků a jejich výsledcích. Cíl práce byl zjišťován dlouhodobým strukturovaným pozorováním, které bylo zpracováno jako případová studie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Získávání a rozvoj studentů a absolventů v koncepci talent managementu
Nováková, Andrea ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Běhounková, Olga (oponent)
Práce se zabývá získáváním a rozvojem studentů a absolventů v souvislosti s koncepcí talent managementu. Zaměřuje se na pojetí talentu, vývoj talent managementu, jeho aktuální podobu a význam pro organizaci, pozornost je věnována metodám získávání a rozvoje studentů a absolventů s důrazem na specifika této skupiny pracovníků. Součástí práce je kvalitativní šetření, které pomocí studia dokumentů (kariérních stránek zaměstnavatelů) a rozhovorů se zástupci personálních oddělení velkých podnikatelských subjektů působících v Praze sleduje, jestli a případně jak se zaměstnavatelé zaměřují v rámci svých programů talent managementu na studenty a absolventy, jak rozumějí pojmu talent a jaké metody získávání a rozvoje studentů a absolventů nejčastěji využívají. Klíčová slova talent management, získávání pracovníků, vzdělávání pracovníků, rozvoj pracovníků, studenti, absolventi, trainees
Vytvoření návrhu výuky volejbalu na střední škole.
Kulasová, Kateřina ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výuky volejbalu na středních školách. Ukazuje budoucím učitelům jeden z mnoha možných postupů při zařazování volejbalu do učebních osnov a do vyučovacích hodin tělesné výchovy. Tímto práce usiluje o systematičtější a konkrétnější práci učitelů TV v oblasti výuky volejbalu, která by měla vést ke zvýšení nároků na volejbalové dovednosti u absolventů středních škol. V teoretické části je čtenář seznámen s volejbalem jako jednou ze sportovních her, se všemi herními činnostmi jednotlivce, které volejbal přináší a které by měli studenti ovládat pomocí alespoň základních technik. Stěžejní pro realizaci volejbalového utkání jsou základní způsoby odbití, které jsou zde také popsány. Některé kapitoly také poukazují na předpokládanou pohybovou úroveň absolventů základních a středních škol, nechybí ani zmínka o pohybových schopnostech. Závěr teoretické části je věnován vzdělávacím programům a tělesné výchově do nich zařazené. Volejbal v těchto programech konkrétně nefiguruje. Empirická část je věnována již samotnému návrhu výuky volejbalu na středních školách. Výuka volejbalu je zde rozdělena do 2. ročníků po 10 vyučovacích hodinách. Jednotlivá cvičení byla volena s ohledem na odbornou literaturu a mé vlastní zkušenosti. Klíčová slova: Vzdělávací programy, učební osnovy,...
Pietní vzpomínka na vyhlazení obce Lidice v Gymnáziu Kladno
Šonová, Kateřina ; Krátká, Lenka (vedoucí práce) ; Vaňous, Jaroslav (oponent)
Předkládaná diplomová práce s názvem Pietní vzpomínka na vyhlazení obce Lidice v Gymnáziu Kladno primárně zpracovává průběh této vzpomínkové akce a informování studentů Gymnázia o historických událostech, které se staly na jeho půdě. Dále se snaží přiblížit problematiku předávání historického vědomí dalším generacím a cest, které k této osvětě mohou vést. Rovněž se snaží reflektovat aktuální situaci v informování dalších pokolení a její výzkum se opírá o hmatatelné i vzpomínkové zdroje. Tedy literaturu a rozhovory s narátorkami a narátory. Je rozdělena do tří výkladových kapitol. Úvodní část práce se věnuje metodologickým postupům, na základě kterých byla zpracovávána, a rešerši informačních zdrojů zahrnujících dostupnou literaturu, archivní prameny, internetové zdroje a další typy podkladů. Rovněž zahrnuje podrobně sepsaný proces vedení rozhovorů, od vytipování a oslovování osmi narátorek a narátorů, po průběh všech uskutečněných rozhovorů, kterých bylo pro účely předkládané práce nahráno celkem osm. Druhá část práce ukotvuje předkládaný výzkum do teoretického rámce. Nabídnuta je historie Gymnázia Kladno, osud obce Lidice spolu s události jemu předcházejícími a následujícími a v neposlední řadě se zabývá problematikou paměti, kultury vzpomínání, místy paměti a historického vědomí. Tato část je...
Culturaly established ideas about legal and illegal migration
Kurucová, Alexandra ; Lupták Burzová, Petra (vedoucí práce) ; Jakoubek, Marek (oponent)
Migračná kríza, ktorá v Európe naplno prepukla v roku 2015, veľmi výrazne ovplyvnila spoločenský diskurz naprieč celým kontinentom. Debata o nej prebieha nielen v médiách, ale je aj súčasťou každodenného života a rozhovorov obyčajných ľudí. Cieľom tejto diplomovej práce bolo identifikovať kultúrne zdieľané predstavy o legálnej a ilegálnej migrácii, imigrácii a imigrantoch u študentov českých a britských vysokých škôl. Výskum bol realizovaný v Českej republike a Veľkej Británii prostredníctvom hĺbkových rozhovorov, pričom otázky boli okrem iného zamerané aj na orientáciu študentov v danej problematike, ich predstavy o integrácii imigrantov, alebo ich pohľad na xenofóbne nálady, ktoré sa šíria v spoločnosti. Takto získané dáta boli analyzované s využitím tzv. zakotvenej teórie a výsledkom práce je teória sformulovaná na ich základe. Kľúčové slová: študenti, migrácia, Veľká Británia, Česká republika
Mediální výchova pohledem studentů
Mrázková, Eliška ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Chudoba, David (oponent)
Mediální výchova je zaměřena na systematické zvyšování mediální gramotnosti a ve většině vyspělých států je zařazena do systému vzdělávání na různých stupních školských institucí. Cílem bakalářské práce je přinést odlišný pohled na problematiku mediální výchovy, a to konkrétně ze strany studentů. Práce je věnována výuce mediální výchovy a zároveň měla poskytnout vhled do situace na konkrétním gymnáziu. Teoretická východiska popsaná v první kapitole práce poskytují základní přehled spojený s vymezením elementárních pojmů a přiblížením současné podoby a stavu mediální výchovy. Stěžejní část práce tvoří výzkum postavení mediální výchovy na středních školách. Konkrétní výzkum byl realizován na Gymnáziu Třebíč, kde uplatňují výuku mediální výchovy formou dobrovolně volitelného semináře pro studenty. Výzkum byl proveden kvalitativní metodou ohniskových skupin mezi studenty třetího a čtvrtého ročníku gymnázia. Souběžně s kvalitativním výzkumem byl realizován kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření mezi studenty druhého ročníku gymnázia. Spojení obou zvolených metod zajistilo vyšší objektivnost výzkumu a přineslo ucelenější a přesnější závěry. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Popularita florbalu v ČR mezi žáky základních a středních škol
Čílová, Tereza ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Popularita florbalu v ČR mezi žáky základních a středních škol. Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit popularitu florbalu u žáků základních a středních škol. Dílčími cíli je přehled o povědomí veřejnosti o florbalu a zachycení vývoje tohoto sportu v České republice. Metody: Pro dotazování byla v práci použita metoda kvantitativního marketingového výzkumu. K získávání primárních dat bylo použito elektronické dotazování. Součástí práce je i analýza sekundárních dat pomocí lineární regrese. Výsledky: Výzkumem byla zjištěna současná situace florbalu u českých školáků. Pro lepší orientaci jsou data zpracována do tabulek a grafů a následně okomentována. Celkově lze říci, že florbal je mezi žáky populární a je zařazován do hodin tělesné výchovy. Velké množství mladých sportovců se zapojuje do školních soutěží nebo je registrovaným hráčem florbalu. Největší podíl na tom mají základní školy. Klíčová slova: florbal, žáci, popularita sportu
Využití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠ
Hendrychová, Eva ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Téma, které jsem si pro svou diplomovou práci vybrala, se týká využití interaktivní tabule na prvním stupni základní školy, neboť v dnešní době jde již o běžnou didaktickou techniku, se kterou jsem měla možnost ve výuce pracovat. Cílem mé práce je, na základě zpracování odborné literatury a empirického výzkumu, zjistit jaké jsou možnosti efektivního využití interaktivní tabule v procesu učení žáků. V teoretické části jsou popsány kapitoly, které jsou věnované obecně informačním a komunikačním technologiím, interaktivní tabuli z hlediska jejího využití ve výuce, dále pak jejím přednostem a limitům, základním funkcím a interaktivní výuce. Dále je práce zaměřena na autorský software interaktivní tabule SMART Notebook a následnou práci s jednotlivými technikami, nástroji a aplikacemi. V empirické části práce je zvolena metoda kvantitativně-kvalitativní. V rámci ní bylo provedeno dotazníkové šetření, které je určeno pro učitele prvního stupně ZŠ a týká se toho, jak učitelé interaktivní tabuli ve své výuce využívají. Dále je zde část, která je zaměřena na vytvořené interaktivní materiály pro předměty český jazyk a matematika, které byly následně realizované ve třetí třídě základní školy.
Sexuální obtěžování na českých vysokých školách z pohledu studujících
Štanclová, Kamila ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Jahodová, Dita (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem této diplomové práce je představit problematiku sexuálního obtěžování z perspektivy studujících českých vysokých škol. V teoretické části představuji stručnou historii fenoménu sexuálního obtěžování a jeho definice. Zabývám se mocenskými aspekty obtěžujícího chování a představuji jeho dopady na obtěžované osoby. Sexuální obtěžování také zasazuji do legislativního a výzkumného kontextu a věnuji se specifikům školního a českého prostředí. Empirická část je věnována mému výzkumu. Na základě kvalitativního výzkumu zjišťuji, jak studentky a studenti sexuální obtěžování definují, jakou s ním mají osobní i zprostředkovanou zkušenost, jaké strategie volí, mají-li se s tímto chováním vyrovnat, a jak ho hodnotí. Zaměřuji se na otázku, s kým sexuální obtěžování řeší, a představuji jejich návrhy řešení a prevence sexuálního obtěžování. Zabývám se i tím, jak hodnotí vztahy s vyučujícími.
Chrámy vědění osiřely: Intervenční úsilí představitelů protektorátní správy o zmírnění následků německé akce vůči českému vysokému školství na podzim roku 1939
Borl, Petr ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Zilynská, Blanka (oponent)
Diplomová práce se věnuje snaze protektorátní správy vypořádat se s následky německého zákroku ze 17. listopadu 1939, kdy v odvetě za předchozí demonstrace došlo k uzavření českých vysokých škol a zatčení a následné internaci více jak tisícovky jejich studentů v koncentračních táborech v Německu. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. Prví pojednává stručně o příčinách, průběhu a bezprostředních následcích německé "Zvláštní akce 17. listopadu 1939." Náplní druhé pak je snaha dosáhnout propuštění a návratu studentů domů, realizovaná prostřednictvím intervenčních zákroků státního prezidenta Háchy a protektorátní vlády u představitelů okupačního režimu, dále zhodnocení jejich taktiky a úspěšnosti při těchto zákrocích. Předmětem další kapitoly je popis a rozebrání problémů, které uzavření vysokých škol doprovázely a s nimiž se byla protektorátní správa též nucena nějakým způsobem vypořádat. Jednalo se zejména o umístění studentů, kteří zůstali na svobodě, jimž však bylo pokračování ve vysokoškolských studiích znemožněno a jež se vláda prostřednictvím otevírání abiturientských kurzů a pomoci při hledání zaměstnání snažila uchránit před nebezpečím nuceného pracovního nasazení v Německu, dále o otázku případného studia na vysokých školách v Německu, promocí absolventů, pensionování vyučujících aj....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 380 záznamů.   začátekpředchozí221 - 230dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.