|
Převodovky automobilů
Glatter, Willi ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce je kompilacního charakteru a uvádí prehled používaných prevodovek automobilu a jejich moderní vývojové trendy. Nejprve jsem se zabýval manuálními stupnovými prevodovkami, prevodovkami razenými pod zatížením a polosamocinnými prevodovkami. Ve druhé cásti jsem se podrobneji zabýval sekvencne razenými prevodovkami instalovanými do: sportovních vozu a bežných osobních automobilu.
|
|
Převodovky automobilů
Glatter, Willi ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce je kompilacního charakteru a uvádí prehled používaných prevodovek automobilu a jejich moderní vývojové trendy. Nejprve jsem se zabýval manuálními stupnovými prevodovkami, prevodovkami razenými pod zatížením a polosamocinnými prevodovkami. Ve druhé cásti jsem se podrobneji zabýval sekvencne razenými prevodovkami instalovanými do: sportovních vozu a bežných osobních automobilu.
|
| |
| |
|
Automobilové soutěže a používaná technika včetně seriálu WRC
Novák, Pavel ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je přehled současného stavu techniky používané v automobilových soutěžích se zaměřením na seriál WRC. Práce je rozdělena do pěti částí. V první části jsou uvedeny soudobé automobilové soutěže a federace FIA. Druhá část je zaměřená na specifikaci vozů WRC. Třetí část seznamuje se způsobem organizace šampionátu WRC. Jsou představeny posádky se svými týmy, jejich výsledky v šampionátu a v poháru konstruktérů. Největší pozornost je věnována čtvrté a páté části, které jsou zaměřeny na soudobou techniku používanou ve WRC a vývojové trendy v této oblasti. Jsou zde uvedeny způsoby virtuálního navrhování, počítačové simulace a testování.V závěru práce jsou zmíněny příklady vývoje vozů WRC a řešení převzaté na sériové vozy z techniky WRC.
|
|
Převodovky s plynule měnitelným převodem
Švestka, Jiří ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje poznatky o vývoji a dnešním použití třecích převodovek s plynule měnitelným převodem použitých v automobilech. Obsahuje konstrukci a princip funkce těchto převodovek. Dále obsahuje jejich výhody a nevýhody vzhledem ke konvenčním převodovkám. V závěru je autorův náhled na vývoj a použití třecích převodovek s plynule měnitelným převodem v automobilech
|
|
Koncepční návrh mostového jeřábu 50 tun
Soukup, Lumír ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem mostového jeřábu pro nosnost 50 tun. Práce obsahuje volbu nosníku, pojezdových kol, kolejnice a ve výpočtové části se zabývá návrhem částí jeřábové kočky jako je buben, vodící a vyrovnávací kladky, lano, hák, pojezdová kola, ložiska pojezdových kol, kolejnice, pohon zdvihu a pojezdu kočky. Práce je doplněna výkresem sestavy a výrobním výkresem bubnu.
|
|
Konstrukce malosériových sportovních automobilů
Brhel, Štěpán ; Beran, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracování přehledu použitých řešení podvozků a karoserií malosériových sportovních vozů. Dále volba vhodných hnacích ústrojí, tedy motorů a převodovek. Poslední část je pak věnována legislativě upravují schvalování malosériových vozů pro běžný silniční provoz. Závěr obsahuje přehled nejčastějších řešení.
|
| |
|
Jeřábová kočka
Šponar, Pavel ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem pojezdového ústrojí jeřábové kočky (elektromotoru a převodovky) a kontrolním výpočtem na rozběh. Cílem je navrhnout pojezdové kolo s uložením, proto se musí také vhodně navrhnout normalizované součásti. Pevnostní výpočty pojezdového kola, ložiska a hřídele (statické a dynamické namáhání).
|