Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Human impact as reflected in the pollen record, with a focus on the Middle Ages
MAREŠOVÁ, Petra
Pylová analýza je integrální součástí rekonstrukce vegetačních změn založených na fosilním sedimentárním záznamu. Tato práce představuje téma vývoje vegetace v prostoru střední Evropy ovlivněných kombinací klimatických změn, přirozeného šíření rostlinných druhů a lidského vlivu. Období pozdního glaciálu a většiny Holocénu (~15.6-3.2 ka BP) bylo zaznamenáno v sedimentech přírodní lokality prostoru bývalého Komořanského jezera. Navíc, tři středověké vesnice na výškovém gradientu území České republiky posloužily k rekonstrukci lidského vlivu na vegataci během vrcholného středověku. Multidisciplinární výzkum zahrnující pylovou analýzu, analýzu rostlinných makrozbytků, rozsivkovou analýzu a paleozoologický záznam s kombinací archeologických nálezů sloužil ke stopování počátků formace současné české kulturní krajiny.
Zpráva o životním prostředí České republiky v roce 2020
CENIA, česká informační agentura životního prostředí
Zpráva o životním prostředí České republiky (dále jen „Zpráva“) je každoročně zpracovávána na základě zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů, a usnesení vlády č. 446 ze dne 17. srpna 1994 a usnesení vlády č. 934 ze dne 12. listopadu 2014, a je předkládána ke schválení vládě ČR a následně k projednání Poslanecké sněmovně a Senátu Parlamentu ČR. Jedná se o komplexní dokument, který hodnotí stav a vývoj životního prostředí v ČR včetně všech souvislostí na základě dat dostupných pro daný rok hodnocení. Počínaje Zprávou o životním prostředí České republiky 2005 je zpracováním pověřena CENIA. V roce 2018 došlo k úpravě konceptu Zprávy, na jehož základě je Zpráva v jejím podrobném znění zpracovávána jednou za dva roky a v mezidobí se zpracovává shrnutí nejdůležitějších informací o stavu a vývoji životního prostředí. Zpráva za rok 2020 je předkládána v podrobném znění. Zároveň dochází ke změně obsahového konceptu a struktury Zprávy, vycházející ze Státní politiky životního prostředí ČR 2030 s výhledem do 2050, za účelem průběžného hodnocení jejích indikátorů a plnění stanovených cílů a priorit. Hlavní oblasti vycházejí ze SPŽP 2030 (1. Životní prostředí a zdraví, 2. Klimaticky neutrální a oběhové hospodářství, 3. Příroda a krajina) a jsou zarámovány dalšími tématy, která jsou stěžejní pro stav a vývoj životního prostředí (Planetární meze, Projevy změny klimatu na území Česka, Financování ochrany životního prostředí, Názory a postoje české veřejnosti). Zpráva 2020 byla vládou projednána a schválena 5. 11. 2021 a poté předložena k projednání oběma komorám Parlamentu České republiky. Z důvodu metodiky vykazování a zpracování nebyly některé datové sady pro rok 2020 v době přípravy Zprávy k dispozici, nebo byla data pouze předběžná. Informace k datovým sadám (zdůvodnění jejich nedostupnosti a budoucí aktualizace), pro které nejsou data za rok 2020 v době uzávěrky publikace k dispozici, jsou uvedeny v příslušných kapitolách. Zpráva 2020 je současně zveřejněna v elektronické podobě (http://www.cenia.cz, http://www.mzp.cz) spolu se Statistickou ročenkou životního prostředí České republiky 2020 a zprávami o životním prostředí v krajích České republiky 2020. Podrobné zdroje dat jsou k dispozici na portále Informačního systému statistiky a reportingu ISSaR (https://issar.cenia.cz) a nově na portále STaR (https://www.envirometr.cz).
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Zpráva o životním prostředí České republiky v roce 2019
CENIA, česká informační agentura životního prostředí
Zpráva o životním prostředí České republiky (dále jen „Zpráva“) je každoročně zpracovávána na základě zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů, a usnesení vlády č. 446 ze dne 17. srpna 1994 a usnesení vlády č. 934 ze dne 12. listopadu 2014, a je předkládána ke schválení vládě ČR a následně k projednání Poslanecké sněmovně a Senátu Parlamentu ČR. Jedná se o komplexní dokument, který hodnotí stav životního prostředí v ČR včetně všech souvislostí na základě dat dostupných pro daný rok hodnocení. Počínaje Zprávou o životním prostředí České republiky 2005 je zpracováním pověřena CENIA, česká informační agentura životního prostředí. V roce 2018 došlo k úpravě konceptu Zprávy, na jehož základě je Zpráva v jejím podrobném znění zpracovávána jednou za dva roky a v mezidobí se zpracovává shrnutí nejdůležitějších informací o stavu a vývoji životního prostředí. Zpráva za rok 2019 je předkládána ve stručném znění. Zpráva 2019 byla vládou projednána a schválena 15. 2. 2021 a poté předložena k projednání oběma komorám Parlamentu České republiky. Harmonogram přípravy Zprávy 2019 byl dotčen pandemií nemoci COVID-19, kdy jarní ohlašovací povinnosti v oblasti životního prostředí byly posunuty o tři měsíce. Z důvodu metodiky vykazování a zpracování nebyly některé datové sady pro rok 2019 v době přípravy Zprávy k dispozici, nebo byla data pouze předběžná. Informace k datovým sadám (k jejich nedostupnosti a budoucí aktualizaci), pro které nejsou data za rok 2019 v době uzávěrky publikace k dispozici, jsou uvedeny v příslušných kapitolách. Zpráva 2019 je současně zveřejněna v elektronické podobě (http://www.cenia.cz, http://www.mzp.cz) spolu se Statistickou ročenkou životního prostředí České republiky 2019 a zprávami o životním prostředí v krajích České republiky 2019.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Klima v hodinách tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ a na SŠ - dotazníkové šetření
Schreková, Natalie ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Lukavská, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se snaží prozkoumat klima v hodinách tělesné výchovy a objevit neprozkoumané vnitřní souvislosti. Klima je zde chápáno v širším slova smyslu, tedy kromě vztahů mezi žáky a vztahů mezi žáky a učitelem je sledována také složka postojů k předmětu tělesné výchovy, proto je právě postoj jedním z ústředních témat celé práce. Literární rešerše se zpočátku soustředí na současnou situaci sportu a tělesné výchovy, dále uvádí dříve provedená zkoumání postojů žáků různého věku k tělesné výchově a představuje již vědecky potvrzené souvislosti s postoji k tělesné výchově. Kvantitativní výzkum byl zaměřen na žáky základních a středních škol na Vysočině, kteří byli testováni pomocí 3 nástrojů - postojového dotazníku převzatého z projektu MŠMT Cirkusová pedagogika, klimatického dotazníku od Ježka a Mareše a pomocí Hrabalova sociometricko-ratingového dotazníku. Prostřednictvím různých statistických testů jsem ověřila, že postoje k tělesné výchově se shodují s probádanou literaturou a pohybují se v mírně pozitivním pásmu, přičemž podíl žáků s negativními postoji tvoří necelých 10 %. Kromě toho se podařila prokázat souvislost mezi postoji k tělocviku a vnímanou obtížností tohoto předmětu, preferovaným typem volnočasových aktivit, účastí v týmových sportech a proměnnými z klimatického dotazníku,...
Možnosti pedagogického působení na zlepšení výkonu a sociálních dovedností žáka SOU
Hrabánková, Lenka ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Předmětem práce jsou možnosti pedagogického působení na výkon a sociální dovednosti žáků SOU. Teoretická část se zabývá definicí co je sociální klima, vymezením činitelů, které spoluvytváří sociální klima. V jednotlivých podkapitolách se zabývá rolí sociálního klima školy a školní třídy, jako skupiny důležité pro pozitivní klima školy. Popisuje typologii učitele a jeho vliv na klima. Zabývá se rolí a úkoly třídního učitele a jeho význam při pozitivní motivaci žáků, vytvoření pozitivního sociálního klima třídy a jeho možnosti zlepšení sociálních dovedností a výkonů žáků. Důležitým prvkem pro sociální klima jsou žáci. V další části řeší prostředky, kterými může učitel působit na výkony žáka motivací, hodnocením, formami a metodami práce s žáky. Práce se zabývá významem klíčových kompetencí a funkční gramotností při vzdělávání žáků SOU. Praktická část je zaměřena na kazuistiky žáků. Je řešena formou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými žáky a porovnává výsledky jejich rozhovorů, po příchodu žáků do I ročníku a na konci školního roku. Žáci se vyjadřují ke své motivaci ke studiu, sebehodnocením nejen z hlediska studijních výsledků, ale i z hlediska osobnostního rozvoje. Pro větší objektivitu, byly výsledky jejich sebehodnocení konzultovány s dalšími kolegy, kteří vybrané žáky znají. U některých...
Třídnické hodiny jako součást školní strategie podporující pohodu a pocit bezpečí žáků na základní škole.
Hypšová, Nikola ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záhořová, Karolína (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na významnost správně vedených třídnických hodin, z hlediska jejich vlivu na budování dobrých vztahů ve třídě a vytvoření příjemného prostředí na základní škole. Věnuje se jejich funkci, důležitosti a přínosu pro jednotlivce, potažmo pro celý kolektiv, včetně třídního učitele. Obsah této práce se také například zabývá správným sestavením třídnických pravidel, která přispívají k vytvoření důvěrné a pohodové atmosféry ve třídním kolektivu, v němž se žáci nebojí promluvit a spolupracovat. Dále práce objasňuje, proč a jakým způsobem by měly být třídnické hodiny uskutečňovány a jaká témata jsou vhodná zařazovat do jejich tematických plánů. Hlavním cílem práce je zjistit, zda třídnické hodiny přispívají k vytvoření bezpečného a pohodového prostředí na Základní škole Zdice u Berouna. K ověření tohoto cíle využiji kvalitativní metody, a to strukturované pozorování žákovských kolektivů při třídnických hodinách a strukturované rozhovory. Obě kvalitativní metody proběhnout na půdě ZŠ Zdice. Rozhovory povedu s učiteli, kteří konají pravidelné třídnické hodiny a s vybranými žáky, s nimiž jejich učitelé tyto hodiny praktikují. Pro učitele i pro žáky jsou vytvořeny dvě odlišné sady otázek. V závěru práce vytvořím návrhy třídnických hodin, jejichž témata budou vycházet ze zjištěných...
Klima v kvartéru a vznik eolických sedimentů
Obersteinová, Tereza ; Kadlec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Martínek, Karel (oponent)
Eolické sedimenty jsou svým vznikem výrazně závislé na klimatických podmínkách ve čtvrtohorách. Komplexy spraší a fosilních půd představují jeden z nejvýznamnějších přírodních archívů, využívaných pro poznání čtvrtohor, ale mají velký význam i pro kvartérní statigrafii. Spraše zakrývají zhruba desetinu plochy všech kontinentů. Proxy-záznam z těchto sedimentů, často ze vzdálených oblastí, můžeme porovnávat a získávat tak informace globálního významu. Metody studia magnetických minerálů umožňují přečíst paleoenvironmentální záznam uložený v komplexech spraší a fosilních půd a korelovat tyto informace s detailním záznamem, získaným z hlubokomořských sedimentů.
Srovnání pohledu na vnitřní kontrolu pedagogických pracovníků ZUŠ ze strany vedení a učitelského sboru
Vitvarová, Veronika ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je zjištění, zda a do jaké míry se liší představa o probíhající a ideální kontrole pedagogických pracovníků základních uměleckých škol mezi kontrolujícími a kontrolovanými zaměstnanci, a zda je tento pohled ovlivněn takovými faktory, jako je pohlaví respondentů, jejich věk a způsob jakým vnímají klima svého pracoviště. Dále se zabývá otázkou, zda je nedostatek kontroly pro zaměstnance podobně demotivující jako kontrola přílišná. Práce je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá teoretickými pojmy jako řízení, vedení (a rozdíly mezi nimi), kontrola, kultura organizace a klima školy. Druhá, výzkumná část, analyzuje pomocí dotazníkového šetření názor výše jmenovaných na kontrolu na jejich pracovišti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.