Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zbraň (nejen) jako umělecké dílo
Dirga, Pavel ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Záměrem této bakalářské práce je představení různých druhů zbraní, nejen jako předmětů každodenní potřeby, ale i jako předmětů, které mají nějakou uměleckou hodnotu. Cílem je představení fenoménu zbraní nejen jako předmětů, které jsou určené k různým druhům praktického využití, ale také jako výtvarných a uměleckých artefaktů s estetickou i funkční hodnotou. Hlavní metodou pro vypracování bakalářské práce je studium odborné literatury a dalších textů, nebo materiálů, vztahujícím se k zadanému tématu. Práce je rozdělena do několika kapitol podle druhů zbraní (chladné, palné) a podle jednotlivých kontinentů, kde se zbraně vyskytovaly. Dále je práce zaměřena na fenomén zbraně ve filmovém průmyslu, na otázku souvislosti zbraně a násilí a rovněž i na problematiku prevence násilí, šikany a kriminality. Klíčová slova: umělecké dílo, zdobení, zbraň, střelná zbraň, chladná zbraň, násilí, agresivita, prevence
Agrese u dětí v mateřské škole
Hitková, Eva ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
HITKOVÁ, Eva. Agrese u dětí v mateřské škole. [Diplomová práce]. Praha: Karlova Univerzita v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. Ve své diplomové práci se zaměřuji na problematiku agrese a agresivity dětí v mateřské škole. Cílem práce je zmapovat výskyt, příčiny a projevy agresivního chování u předškolních dětí. Práce je členěna do deseti hlavních kapitol. Nejprve se zaměřuji na charakteristiku psychiky dítěte předškolního věku, jeho socializaci. Na vymezení, vysvětlení hlavních pojmů a definic agrese. Nedílnou součástí práce je výčet příčin a projevů agresivity u dětí v mateřské škole. V rámci těchto kapitol se snažím zaznamenat a postihnout vlivy působící a ovlivňující předškolní děti a jejich chování. V empirické části se zabývám šetřením a zjištěním skutečných projevů agrese a agresivity v dnešních mateřských školách, u předškolních dětí. Šetření bylo prováděno metodou pozorování dětí v mateřské škole. Výsledky byly zaznamenány a zpracovány do tabulky a dále zpracovány do tabulek a grafů. Závěr práce vychází ze zjištěných údajů, poznatků a z výsledků výzkumného šetření. Klíčová slova: agrese, agresivita, mateřská škola, předškolní dítě, rodina
Šikana z pohledu učitelů a žáků ve vybrané základní škole
Kimáková, Klára ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Název: Šikana z pohledu učitelů a žáků ve vybrané základní škole Abstrakt: V práci jsou zachyceny názory a postřehy na problematiku šikany z pohledu učitelů a žáků druhého stupně ve vybrané základní škole v Praze 6. Teoretická část obsahuje vymezení dílčích pojmů. Nedílnou součástí práce je popis organizace, tedy konkrétní základní školy v Praze 6. Výzkumnému šetření je věnována podstatná část diplomové práce. K šetření bylo využito dotazníkové metody, pozorování a rozhovorů. Výsledky výzkumu ukazují na pozitivní klima ve škole, které se snaží vytvářet celý učitelský sbor. Agresivní projevy nejsou ve škole přehlíženy a řeší je každý učitel. Základní škola dlouhodobě spolupracuje s občanským sdružením Prev-centrum, které pro jednotlivé ročníky připravuje preventivní programy. Šikana se ve škole vyskytuje, avšak v daleko menší míře než prezentují média a než je obvyklé na některých základních školách. Klíčová slova: šikana, agresivita, prevence šikany, preventivní programy, řešení šikany
Agresivita, hostilita a její vliv na interpretaci sociálních situací
Kunšta, Cyril ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Cílem diplomové práce bylo prozkoumat souvislosti mezi agresivitou a interpretací nejasných sociálních situací. V teoretické části práce autor popsal vybrané teorie agresivity, zabýval se zdroji agresivity a také kriminální agresivitou s přesahem do typologie pachatelů násilných trestných činů. Popsal také problematiku nejasných sociálních situací a fenomény s tím spojené. V empriciké části bylo hlavním cílem prozkoumat souvislost agresivity a interpretace nejasných sociálních situací, porovnat soubor vězňů odsouzených za násilné trestné činy (n=30) se srovnávací skupinou (n=30) v agresivitě zaměřené na okolí, chápání nejednoznačných sociálních situací a vnímané sociální hodnotě. Ke zkoumání chápání nejasných sociálních situací byly použity metody DSS a SIP-AEQ, pro exploraci agrese zaměřené na okolí Rosenzweigův PFT a pro vlastní vnímanou sociální hodnotu metoda SWS. Ze čtyř hypotéz byly potvrzeny dvě.
Mobbing na pracovištích intenzivní péče
Samcová, Olga ; Mellanová, Alena (vedoucí práce) ; Hladíková, Lenka (oponent)
Úkolem práce je přiblížit problematiku, zvanou mobbing. Cílem je především zjistit, do jaké míry je šikana rozšířená na pracovištích intenzivní péče v jižních Čechách, zejména v Prachaticích a Strakonicích. Zjistit kolik procent zdravotníků se již s šikanou setkalo na odděleních intenzivní péče. Informace jsme získávali formou dotazníků. Dotazníky jsou anonymní a obsahují 23 otázek uzavřených i otevřených. V teoretické části se zabývám současným stavem, pojmy jako je mobbing, bossing, příčinami šikany, charakteristikou aktérů a šikanou ve zdravotnictví v Čechách. Na závěr uvádím prevenci a odolnost mobbingu a bossingu. V praktické části se zaměřuji na stanovení hypotéz a vyhodnocení cílů diplomové práce. Předpokládám, že se šikana objevuje v malé míře na pracovištích intenzivní péče. Dále se domnívám, že na pracovištích se setkávají s šikanou většinou ženy. V této části se zmiňuji o metodice výzkumu, charakteristice souboru a výsledky výzkumu. Na závěr se vracím k výsledkům výzkumné práce a zahajuji diskusi. Klíčová slova: mobbing, šikana, bossing, konflikt, násilí, vztahy na pracovišti, týrání, zaměstnání, agresivita
Agresivita, agrese
Matesová, Radka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá agresí a agresivitou v životě člověka, jejími druhy, spouštěči. Podrobněji se zaměřuje na některé formy agresivního chování jako je šikana, týrání, rasismus, antisemitismu. Vymezuje je jako pojmy, popisuje jejich následky a možná řešení. V samotném závěru nabízí soubor her, metod a cvičení pro tlumení agresivity žáků ve škole, z nichž některé jsou v přílohách doplněny o fotografie, a výsledky jednoduchého dotazníku na téma agresivní chování na základní škole v regionu Mladoboleslavsko.
Agresivní chování hráčů hokeje NHL
Dytrych, Lukáš ; Buriánková, Jitka (vedoucí práce) ; Slepičková, Irena (oponent)
Název práce: Agresivní chování hráčů hokeje NHL. Cíl práce: Cílem práce je popsat a zanalyzovat fenomén "bitek" v Kanadsko-americké nejvyšší hokejové soutěži. Analýza bude provedena rešeršním způsobem. Nejdříve budou popsány zdroje práce, stav současného bádání a celá teoretická problematika práce, včetně teorie agresivity ve sportu. Jako hlavní část bude zařazen komplexní pohled na fenomén "bitek" v NHL. Kapitola bude obsahovat pohled do historie, současnosti i pravidel NHL. Metody: Základní informace z oblasti "bitek" v NHL byly zpracovány metodou přímou. Byla použita též induktivní metoda. Okrajově byly použity metody komparativní. Výsledky: Výsledky práce pomohou pochopit fenomén agresivního chování v NHL. Práce osvětlí vliv agresivity na současnou podobu hokeje, stejně tak přiblíží historické kořeny rvaček v Kanadsko-americké nejvyšší soutěži. Klíčová slova: NHL, agresivita, agresivní chování, bitka, rvačka, delikvence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 151 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.