Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 310 záznamů.  začátekpředchozí195 - 204dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Use of modern image processing methods in the control of laboratory processes
Kiac, Martin ; Říha, Kamil (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce)
The thesis deals with the processing and detection of specific objects in the image on the Android mobile platform. The main objective of this work was to design and then implement a mobile application for Android operating system, which allows control of pipetting processes based on images from a mobile device camera. The OpenCV library is used in the application for image processing. The resulting application should serve primarily in laboratories as a tool for complete analysis of the pipetting process. The work is divided into two main chapters, which further consist of sections and smaller subsections. The first chapter is devoted to the theoretical analysis of this work. Here is also describes used technology, Android operating system, OpenCV library and important parts of image processing. The second chapter deals with the proposal and subsequent practical solution of this work. There is a proposal and the following procedure for solving this work, important techniques, methods of processing and analysis of the camera image. The conclusion of the thesis is an evaluation of the results of the solution of this work.
Design of a mobile projection device supporting the virtual reality environment
Šooš, Marek ; Blecha, Radim (oponent) ; Tůma, Zdeněk (vedoucí práce)
This work deals with the analysis of the state and development of virtual reality and AR. In this work I described in detail the advantages and disadvantages of individual technologies, history, present state and trends in development these technologies. In addition to modelling components in a virtual environment, the current state of the art allows the assembly or disassembling of individual machinery as well as testing their functionality and mechanical properties, using special goggles and gloves. The basis for creating 3D images are special projectors, in one, two, or quadruple configurations. The aim of this bachelor thesis is to design a modular and flexible box for the projectors. The designed concept allows for different flexible arrangements of one, two or four projectors, while providing us with simple and accurate alignment.
Využití Head-mounted displejů v průmyslových aplikacích
Dvořák, Dominik ; Kroupa, Jiří (oponent) ; Tůma, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je studie o současném využití Head-mounted displejů v průmyslových aplikacích. Práce je rešeršního charakteru a obsahuje základní informace k problematice využití virtuální a rozšířené reality v průmyslu. Dále se zabývá technologiemi a jednotlivými typy brýlí pro virtuální realitu a také využitím VR v ostatních oblastech. Následuje zhodnocení dané problematiky a naznačení, kam by se mohla v dalších letech vyvíjet.
Aplikace smíšené reality v průmyslu 4.0 a robotice
Jedovnický, Michal ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem této práce je rešerše současného vývoje trendu využívání smíšené reality v průmyslu a robotice a jejich možný vývoj do budoucna. Dále pak praktické seznámení se se systémem Acer Mixed Reality Headset a vytvoření virtuální scény.
Návrh řídicího programu průmyslového robota IRB 120 pomocí softwaru RobotStudio
Nevřiva, Václav ; Lang, Stanislav (oponent) ; Parák, Roman (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh řídícího programu pro vybranou laboratorní úlohu v programu RobotStudio, jeho implementace pro průmyslového robota IRB 120 společnosti ABB Robotics a ověření navrženého řešení simulací a testem na reálném hardware. V úvodní části je stručně představena společnost ABB, produkty společnosti a vývojové prostředí RobotStudio. Následující kapitoly popisují vybranou laboratorní úlohu, její řešení a testování navrženého programu. Bakalářská práce byla rozšířena o návrh uživatelského rozhraní pro ovládání úlohy a ukázku práce s robotem s využitím virtuální reality.
Futuristic Cockpit for Urban Mobility
Bohovic, Samuel ; Prustoměrský, Milan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Rising interest in urban air transportation is creating room for development of user interfaces for use in urban aerial vehicles. Following thesis is a concept of displaying flight data and user interface for such transportation vehicles. This was done through review of past and modern flight data visualization methods. The resulting concept was implemented in a simulation in virtual reality. Implementation was done using Unity and HTC Vive virtual reality headset. The concept is modular and built with private and commercial use in mind. The result is a demonstration of modern aerial urban mobility vehicle's user interfaces could look.
Inovativní herní VR demo v UE4
Doležal, Josef ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit demo aplikaci pro virtuální realitu s použitím Unreal engine 4. Hlavními mechanikami vytvořenými v této práci jsou gravitační pole, simulující vlastní gravitaci a zrcadlové teleportály schopné teleportovat hráče na stejné, nebo odlišné místo na které se teleportovali předtím. Vytvořené prefabrikáty jsou dále volně použitelné v ostatních projektech v Unreal engine 4.
Teleoperační rozhraní pro řízení robotického vozidla s využitím virtuální reality
Revický, Peter ; Kapinus, Michal (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je navrhnúť užívateľské rozhranie vo virtuálnej realite pre teleoperáciu vozidlového robota, ktorý je vystrojený kamerami, laserovým diaľkomerom typu Velodyne a lokalizačným systémom. Užívateľské rozhranie je navrhnuté podľa aktuálne zaužívaných dizajnových princípov pre tvorbu užívateľských rozhraní vo virtuálnej realite. Práca miestami rieši aj spôsob ako obmedziť nevoľnosť. Navrhnuté rozhranie je implementované v platforme Unity3D. Pri implementácii a testovaní bola využívaná sada HTC Vive Pro.
Vliv fyzioterapie na mobilitu pacientů s roztroušenou sklerózou
ŽITNÁ, Petra
Předložená práce shrnuje základní aktuální poznatky o roztroušené skleróze. Cílem práce je zmapovat možnosti k ovlivnění mobility u pacientů s roztroušenou sklerózou, které současná fyzioterapie nabízí. V teoretické části se zabývám nejen obecnou anatomií CNS, ale především etiologií, formami, klinickými projevy, diagnostikou a symptomatickou léčbou tohoto onemocnění. Shrnuji současný stav možností fyzioterapie v období ataky i remisí. Výzkumná část zahrnuje čtyři kazuistiky pacientů s relaps-remitentní formou onemocnění. Před zahájením terapie a po jejím ukončení jsem provedla kineziologické vyšetření, které obsahuje odebrání anamnézy, základní neurologické vyšetření, vyšetření standardizovanými balančními a chůzovými testy a vyšetření na posturografu. Každé kineziologické vyšetření je doplněno popisem krátkodobého fyzioterapeutického plánu, průběhem terapie a návrhem dlouhodobého plánu. Na závěr uvádím výsledky výzkumu a celkové zhodnocení terapie. Při terapiích jsem využívala interaktivní systém Homebalance od firmy Nintendo pro nácvik stability v kombinaci s vlastní navrženou konvenční terapií s využitím mobilizace periferních kloubů nohy a cviků s využitím balančních ploch s prvky senzomotorické stimulace. Zvolená terapie měla vliv na zlepšení posturální stability u všech pacientů. To se projevilo při výstupním vyšetření stability stoje a ve výsledcích balančních testů. Zvolená terapie ovlivnila mobilitu pacientů, neboť jsem zaznamenala pozitivní trend při testech chůze, kde došlo k mírnému zrychlení.
Aplication of virtual reality on dynamic postural stability
Al Amri, Saad Khazim D ; Pánek, David (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název PŮSOBENÍ VIRTUÁLNÍ REALITY NA DYNAMICKOU POSTURÁLNÍ STABILITU Cíl Cílem studie je zjistit, zda aplikace 3D VR má u zdravých dospělých osob významný vliv na dynamickou posturální stabilitu. Metodika Do studie bylo zařazeno 11 zdravých dospělých osob (n = 11; 7 mužů, 4 ženy) průměrného věku 27 let. Při postupech před testem a po něm byly použity systémy NeuroCom, Smart Balance Master System, Sensory Organization Test SOT (Composite Equilibrium, Sensory Analysis of Somatosensory SOM, Visual VIS, Vestibular VEST, and Preference PREF) a Motor Control Test MCT (Weight Symmetry). Aplikace 3D virtuální reality byla provedena pomocí Samsung Gear Goggles, doba působení byla 5 minut. Výsledky Mezi výsledky před testováním a po testování s VR pomocí systémů SOT Composite Equilibrium, Sensory Analysis of Somatosensory SOM, Visual VIS, Vestibular VEST a MCT Weight Symmetry nebyly zjištěny žádné významné rozdíly (p > 0.05). Závěr Podle výsledků z jednoho testování nevede aplikace VR u zdravých dospělých osob k významným rozdílům v dynamické posturální stabilitě. K objasnění efektivity virtuální reality u zdravých osob je zapotřebí dalších studií. Klíčová slova posturální stabilita, dynamická posturální stabilita, rovnováha, výpočetní dynamická posturografie, CDP, silová plošina, NeuroCom, virtuální realita,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 310 záznamů.   začátekpředchozí195 - 204dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.