Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv masifikace vysokoškolského vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce
Ludvíková, Karolína ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem masifikace terciárního vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce. Zkoumá jevy zpřístupnění vysokoškolského vzdělání v populaci absolventů a jejich možnost nalezení adekvátního zaměstnání. Práce je z části inspirována prací Jana Kellera a Lubora Tvrdého - Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Dále je popsán stav trhu práce s ohledem na zaměstnávání absolventů a jejich uplatnitelnost v praxi. V práci je využit statistický výzkum, který je doplněn o dotazníkové šetření mezi zaměstnavateli. Díky těmto výsledkům se podařil vyhodnotit hlavní cíl práce - tj. uplatnění absolventů na trhu práce. Diplomová práce by mohla sloužit jako prezentace výsledků ve zkoumání kvality a potřeby vysokoškolského vzdělávání.
Chemické vzdělávání ve Skotsku - výuka chemie na středních školách a vzdělávání učitelů chemie
Laburdová, Jiřina ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Česká republika (ČR) a Skotsko se umisťují na srovnatelných pozicích v mezinárodních srovnávacích testech. Vzdělávací systémy těchto zemí jsou ale velmi rozdílné. Tato práce se zaměřuje se na tři hlavní oblasti: 1) skotské vzdělávání z hlediska vyučovacích metod, propojení s praxí a uplatnění absolventů 2) studium chemie a učitelství chemie na univerzitě 3) výuku chemie ve vyšších ročnících střední školy, konkrétně na učební plány, státní závěrečné zkoušky a jejich proměnu v rámci nového kurikula Curriculum for Excellence. Bylo využito komparace učebních plánů, závěrečných zkoušek, výročních zpráv OECD, vládních publikací a také vlastních poznatků ze dvou dlouhodobých zahraničních pobytů - studijního pobytu na univerzitě ve Skotsku a pracovního pobytu na střední škole v Anglii. Byla provedena analýza skotské písemné státní maturity z chemie Higher a její testování na studentech českých středních škol a hodnocení této zkoušky studenty učitelství chemie a učiteli chemie. Výsledky ukazují, že čeští studenti jsou vzděláváni v jiných oblastech než skotští a jsou zvyklí na jiný způsob testování, který vyžaduje více znalostí a méně kritického myšlení. Výuka chemie ve Skotsku klade větší důraz na propojení témat s reálným životem a na zařazování nejnovějších vědeckých poznatků. V rámci práce byly proto zanalyzovány...
Možnosti školské sociální práce v terciálním vzdělávání v ČR
Rytychová, Alice ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce "Možnosti školské sociální práce v terciárním vzdělávání v České republice" poukazuje na možnost zavedení profese sociálního pracovníka do vysokého školství. První část je zaměřena na vhled do problematiky školské sociální práce. Popsán je její vývoj a uvedena je zkušenost ze zahraničí, kde má školská sociální práce dlouhou tradici. Druhá část se věnuje specifickému charakteru prostředí vysokých škol, jeho problémům a potenciálu. Je vysvětlen rozdíl mezi cílovou skupinou klientů v sekundárním a terciárním vzdělávání. Poslední část definuje role a kompetence školských sociálních pracovníků na univerzitách. Sestaven je návrh definice vysokoškolského sociálního pracovníka vzhledem k jeho funkci a činnosti. Klíčová slova: Sociální práce; školská sociální práce; vysokoškolské vzdělávání; role školského sociálního pracovníka; systém podpory na univerzitě
Vysokoškolské vzdělávání budoucích pedagogů dětí a žáků s vadou sluchu v ČR - popis aktuálního stavu
Kvasničková, Jana ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Petráňová, Romana (oponent)
(česky) Bakalářská práce nazvaná "Vysokoškolské vzdělávání budoucích pedagogů dětí a žáků s vadou sluchu v ČR - popis aktuálního stavu" se soustředí především na výuku předmětů zabývajících se problematikou, výchovou a vzděláváním osob s vadou sluchu. Práce se zaměřuje hlavně na speciálně-pedagogické obory, jejichž absolventi se výchově a vzdělávání jedinců s vadou sluchu věnují. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první z nich je shrnuta historie vzdělávání osob s vadou sluchu, vymezeny termíny, které se v práci objevují, tj. např. surdopedie či medicínský a sociokulturní přístup k problematice hluchoty. Dále je zde přehled české legislativy vztahující se ke vzdělávání osob s vadou sluchu. Část praktická je dále rozdělena do dvou sekcí. V první z nich jsou shromážděny informace ze studijních plánů a sylabů relevantních předmětů. Na základě analýzy sylabů uvádí formu, způsob a obsah výuky vybraných oborů na konkrétních vysokých školách. V sekci druhé jsou potom analyzovány výsledky z elektronického dotazníku s odpověďmi studentů zkoumaných oborů. Na základě vysokoškolských sylabů jednotlivých předmětů a dotazníkového průzkumu práce mapuje přístupy k problematice vzdělávání budoucích pedagogů dětí a žáků s vadou sluchu a snaží se podat obraz současné podoby, kterou výuka...
Analýza profilu absolventa VŠE oboru Účetnictví a finanční řízení podniku ve vztahu k uplatnitelnosti na trhu práce
Plevková, Klára ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena především na uplatnitelnost absolventa VŠE, oboru Účetnictví a finanční řízení podniku, na trhu práce. První část se zabývá teoretickými poznatky, a to zejména základními informacemi o Fakultě financí a účetnictví na VŠE a zvoleným oborem studia. Dále jsou zde popsány vybrané relevantní veřejně dostupné výzkumy zabývající se touto problematikou. Část praktická je rozdělena na dva základní pilíře. Prvním z nich je vlastní studie, která je rozdělena na šetření orientované na vybrané potenciální zaměstnavatele a studenty/absolventy výše zmíněného oboru. Jejím hlavním účelem je znázornění a rozbor současné situace na trhu práce v oblasti ekonomických oborů. Druhou částí a také jedním z hlavních cílů práce byl návrh nového prakticky orientovaného předmětu, který bude splňovat základní požadavky studijního plánu VŠE, a to s ohledem na analýzu potřeb studentů/absolventů a požadavků jejich potenciálních zaměstnavatelů.
Motivační a demotivační faktory ke zvyšování kvalifikace všeobecných sester
HOŘEJŠÍ, Jana
Bakalářská práce se zabývá otázkou vzdělávání všeobecných sester v období transformace zdravotnického školství. Současný stav byl nastaven zákonem č. 96/2004 Sb. a jeho pozdějšími novelami. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části je pozornost věnována profesi sestry a kvalifikační přípravě k výkonu povolání všeobecná sestra. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak jsou sestry motivovány ke zvyšování kvalifikace. Tomuto zjišťování byla věnována druhá, praktická část bakalářské práce. Byla použita kvantitativní metoda šetření, která zjišťovala postoje a názory všeobecných sester k povinnému celoživotnímu vzdělávání, jak se cítí být motivovány či demotivovány ke zvyšování kvalifikace. Kvalitativní část šetření byla směřována na sestry manažerky, s cílem zmapovat zkušenosti středního managementu se změnami ve vzdělávacím systému a s motivováním sester k celoživotnímu vzdělávání. Výzkumné šetření prokázalo, že respondenti berou celoživotní vzdělávání jako součást svojí profese. O možnostech celoživotního vzdělávání jsou dostatečně informováni a upřednostňují pasivní a krátkodobé formy vzdělávání. Vysokoškolské studium je vzhledem k své časové, finanční náročnosti spíše na okraji zájmu. Hlavním motivačním faktorem ke zvyšování kvalifikace, je jistota zachování pracovního místa a hlavním demotivačním faktorem je vysoká náročnost studia.
Formy bydlení a ubytování studentů a jejich vliv na danou lokalitu
Velek, Jan ; Koutný, Jan (oponent) ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Budkeová, Branislava (oponent) ; Glosová, Dagmar (vedoucí práce)
Práce se zabývá formami bydlení a ubytování studentů a jejich vlivem na danou lokalitu.
Hodnocení kvality dosaženého vzdělání jako faktoru uplatnitelnosti absolventů VŠE na trhu práce
Bezděk, Jaroslav ; Fischer, Jakub (vedoucí práce) ; Pecáková, Iva (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání hodnocení vysokoškolského vzdělání na Vysoké škole ekonomické v Praze s důrazem na Fakultu informatiky a statistiky. Cílem práce je ale především snaha o zjištění, zda některá položka z hodnocení vysokoškolského vzdělání může být považována za faktor uplatnitelnosti absolventů na pracovním trhu, a to až do pěti let po ukončení studia na vysoké škole. Analýza byla provedena nad daty z dotazníkového šetření REFLEX 2013. Zkoumání kvality vysokoškolského vzdělání bylo v práci prováděno pomocí četnostních tabulek a faktory uplatnitelnosti byly zkoumány na základě výpočtů měr závislosti nominálních a ordinálních proměnných. Přínos práce je především v možnosti reálného využití výsledků ke zkvalitnění úrovně vzdělávání na Vysoké škole ekonomické v Praze. Například bylo zjištěno, že studenti na Fakultě informatiky a statistiky za stávajících podmínek nedosahují takové míry vzdělání v oblasti komunikace v cizím jazyce, která by byla dostatečná pro přijetí do jejich současného zaměstnání.
Dlouhodobá nezaměstnanost u osob s vysokoškolským vzděláním v okrese Strakonice
KALBÁČOVÁ, Marie
Dlouhodobou nezaměstnanost definuje Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) jako stav, kdy jsou osoby nezaměstnané a zaměstnání hledají po dobu 12 měsíců nebo déle. Dlouhodobou nezaměstnaností je převážně ohrožena nekvalifikovaná pracovní síla, osoby s kumulovanými sociálnímia fyzickými handicapy, příslušníci minorit a migranti. Neovlivňuje jen osobu, která se v této sociální situaci nachází (snížení životní úrovně jedince i jeho rodiny, sociální izolace, ztráta sociálního statusu), ale promítá se do života i jejích blízkých. V úvodu teoretické části bakalářské práce je definována nezaměstnanost a zaměstnatelnost. Další část je zaměřená na řešení této problematiky v nadnárodních a národních dokumentech s konkrétním členěním na nástroje aktivní politiky zaměstnanosti. Závěrečná část charakterizuje okres Strakonice a poukazuje na specifika jednotlivých regionů. Hodnotí vývoj nezaměstnanosti u vysokoškoláků v letech 2009- 2013 a provádí srovnání s celorepublikovými údaji. Cílem předkládané práce je analyzovat výskyt nezaměstnanosti u osob s vysokoškolským vzděláním v okrese Strakonice v letech 2009-2013 a zodpovědět výzkumné otázky hodnotící vliv současné hospodářské krize na nezaměstnanost osob s vysokoškolským vzděláním a zároveň posuzující jejich profesní zařazení ve vztahu k finančním nákladům zaměstnavatele. Pro naplňování cílů byl využit kvalitativní výzkum metodou dotazování s použitím techniky polostrukturovaného rozhovoru. Bylo pracováno se dvěma výběrovými soubory. První z nich tvořilo patnáct uchazečů o zaměstnání s vysokoškolským vzděláním vedených na krajské pobočce Úřadu práce ČR v Českých Budějovicích kontaktním pracovišti ve Strakonicích déle než jeden rok,druhý soubor byl složen ze třiceti zaměstnavatelů se sídlem v okrese Strakonice, kteří zaměstnávají více jak 25 zaměstnanců. Výzkumné šetření probíhalo v okrese Strakonice v období říjen 2013 až leden 2014 v rámci osobních schůzek se zaměstnavateli a individuálních rozhovorů s uchazeči. U každé skupiny komunikačních partnerů byl uskutečněn předvýzkum. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že hospodářská krize neměla přímý vliv na dlouhodobou nezaměstnanost vysokoškoláků. Při rozhovorech byly zmapovány další skutečnosti, které brání jejich vstupu na trh práce (obor vzdělání, nedostatek praxe, věk, zdravotní stav, péče o děti, bydlení v lokalitě s nízkou dopravní obslužností). Některé z těchto bariér je možno ovlivnit využitím nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti, vlastní aktivitou nezaměstnaného, ale i efektivní poradenskou činností pracovníků úřadu práce. Ve sledovaných letech zaměstnavatelé převážně nepřijímali nové zaměstnance, šance na nástup do zaměstnání byla touto okolností snížena. V rámci zjišťování, zda jsou na pracovní pozice pro vysokoškoláky přijímáni osoby se středoškolským vzděláním, vyplynulo, žev současné době zaměstnavatelé při výběrových řízení posuzují zájemce o práci komplexněji a požadují mimo odpovídající kvalifikaci i jiné dovednosti. Odlišným způsobem lze hodnotit oblast strojírenství, typické odvětví pro okres Strakonice, které dlouhodobě hlásí na úřad práce volné pracovní pozice, jejichž obsazování je problematické z důvodu nedostatku absolventů technických oborů. Tento problém pociťují hlavně velké firmy a tytoskutečnosti jsou deklarovány i výzkumnými zprávami Národního ústavu pro vzdělávání. Výzkumem bylyjako vedlejší produkt zjištěny nedostatky v poskytovaných poradenských službách pro klienty úřadu práce. Plánované posílení personálních kapacit úřadů práce by mělo tyto problémy odstranit. Hodnocení poradenských služeb po uvedených změnách by bylo zajímavým tématem pro další výzkum. Výsledky výzkumu mohou být využity pro zlepšení poradenské práce s nezaměstnanými. Výstupy je možné prezentovat na besedách se studenty středních škol a jejich výchovnými poradci nebo je využít jako dílčí materiál pro jednání se zaměstnavateli, zástupci vzdělávacích zařízení a územních samosprávných celků.
Systém dalšího vzdělávání dospělých v České republice a na Slovensku
Marhoulová, Ivana ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Říhová, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce se zabývá velmi aktuální problematikou celoživotního učení v České a Slovenské republice. Hlavním úkolem této práce je zhodnotit vzdělávací systémy a pokroky v oblasti celoživotního učení v obou zemích. V úvodních kapitolách se autorka věnuje teoretickému vymezení problematiky lidského kapitálu, investicím do vzdělávání, motivací ke vzdělávání a definičnímu vymezení celoživotního učení v ČR a SR. V diplomové práci jsou dále uvedeny Strategie celoživotního učení pro Českou republiku a Slovenskou republiku, jako první ucelené dokumenty upravující oblast celoživotního učení. Důležitou kapitolou je kapitola čtvrtá, která se zabývá vyhodnocením Strategií ČR a SR a úspěšnosti dosažených cílů v této oblasti, včetně možnosti čerpání finanční podpory z evropských fondů. Největší pozornost je věnována uplatnitelnosti vysokoškolsky vzdělaných lidí na trhu práce v závislosti na znalosti cizích jazyků a vyhodnocení finanční nákladnosti terciárního sektoru v závislosti na rostoucím počtu vysokoškolsky vzdělaných lidí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.