Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Švédský vzdělávací systém a vzdělávání imigrantů
Vosejpková, Tereza ; Svobodný, Petr (vedoucí práce) ; Young, Mitchell (oponent)
Švédsko je již tradičně vnímáno jako stát s otevřenou imigrační politikou, proto se stává častým cílem neevropských imigrantů. Kvůli tomu musí čelit vysokému podílu přistěhovalců na celkovém složení obyvatelstva a pokusit se o co nejhomogennější společnost, čemuž může výrazně pomoci povinné základní vzdělávání. Práce má prostřednictvím analýzy vzdělávacího systému a jeho dokumentů, společně s pohledem na současnou situaci v reálu, pomoci pochopit nejen základní myšlenky v oblasti vzdělávání imigrantů, ale také důsledky, které s sebou odlišná edukace žáků bez znalosti švédštiny přináší, a posoudit, zda jsou všechny prvky jejich vzdělávání opravdu pouze integrační či nikoli.
Diagnostika školní zralosti
Fuchsová, Romana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diagnostika školní zralosti Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na problematiku školní zralosti a její diagnostiku u dětí v předškolním věku. V teoretické části jsou obsaženy základní informace o vývoji dítěte v předškolním věku a současném pojetí předškolního vzdělávání, dále jsou zde definovány pojmy školní zralost, školní připravenost, odklad povinné školní docházky, dílčí funkce a deficity dílčích funkcí. Popsány jsou také možnosti diagnostiky funkcí podmiňujících úspěšné osvojení školních dovedností. Zmíněn je též zápis dítěte do základní školy. Cílem empirické části je zjistit, zda je možné pravidelnou stimulací vybraných dílčích funkcí u dětí v předškolním věku přispět k vyzrání těchto funkcí a zvýšit tak šanci na úspěšné osvojování školních dovedností. Výzkumné šetření jsem zrealizovala ve dvou mateřských školách v Praze prostřednictvím čtyř diagnostických testů zaměřených na vybrané dílčí funkce.
Možnosti rozvoje dílčích funkcí v předškolním věku
Kopecká, Vlastimila ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Možnosti rozvoje dílčích funkcí v předškolním věku Abstrakt Diplomová práce je zaměřena na problematiku rozvoje dílčích funkcí v předškolním věku a zmapování průběhu rozvoje dílčích funkcí v mateřských školách v kraji Karlovarském a v Praze. Úkolem teoretické části je definovat pojmy dílčí funkce a deficity dílčích funkcí a vysvětlit jejich vztah ke specifickým poruchám učení. Popisuje charakteristiku předškolního věku a možnosti rozvoje dílčích funkcí v jeho průběhu. Zahrnuje základní informace o školní zralosti, pedagogicko-psychologické diagnostice dětí v mateřských školách. Zmiňuje se též o zápisu dítěte do první třídy základní školy a o odkladu školní docházky. Cílem praktické části je zmapovat přístup učitelek mateřských škol k rozvoji dílčích funkcí v kraji Karlovarském a v Praze, porovnání výsledků dotazníkového šetření získaných v těchto dvou krajích a doplnění zjištěných dat informacemi z interview. Klíčová slova: Dílčí funkce, deficity dílčích funkcí, specifické poruchy učení, předškolní věk, možnosti rozvoje dílčích funkcí, školní zralost, pedagogicko-psychologická diagnostika, povinná školní docházka, odklad školní docházky.
Spotřebitelské vzdělávání na základních školách
FOLTINOVÁ, Marta
Cílem této bakalářské práce je zjištění, jaké prostředky jsou používány v případě spotřebitelského vzdělávání žáků na základních školách pomocí dotazníkového šetření. Finanční vzdělávání je jedním z nejdůležitějších prvků v oblasti ochrany spotřebitele. Finanční vzdělávání vede k posílení finanční gramotnosti spotřebitele a spotřebitel se tak stává subjektem finančního trhu, který zná svá spotřebitelská práva a povinnosti. Praktická část je zaměřena na spotřebitelské vzdělávání a finanční gramotnost na základních školách v Jihočeském kraji. Je zjišťováno, zda probíhá výuka finanční gramotnosti na základních školách v Jihočeském kraji, jaké materiály jsou pro tuto výuka a jak jsou pedagogové připravováni na formu této výuky. Data pro praktickou část jsou získána pomocí dotazníkového šetření. První dotazník je zaměřen na zjištění průběhu výuky finanční gramotnosti a byl rozeslán pomocí e-mailu. Druhý dotazník je zaměřen na finanční gramotnost žáků a byl rozdán osobně. Na základě dotazníkového šetření jsou stanoveny návrhy na zlepšení a to zavedení finančního kroužku a finančního dne.
Rozpadající se rodiny - význam zákona o rodině pro školskou praxi a vliv na manažerskou práci ředitele základní školy
Šalamova, Ildikó ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
NÁZEV: Rozpadající se rodiny - význam zákona o rodině pro školskou praxi a vliv na manažerskou práci ředitele základní školy. AUTOR: Ildikó Šalamova KATEDRA: Centum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je analýza souladu existujících právních norem platných pro rodinu a školství v oblasti různých forem úprav právních vztahů mezi školou povinným dítětem a jeho zákonnými zástupci po rozpadu manželství nebo rozchodu partnerů. Rozpad rodiny a následně institut svěření do výchovy a fenomén střídavé výchovy o nezletilého školou povinného žáka, významným způsobem ovlivňuje život školy a práci manažera školy. Analýzou a provedeným výzkumem jsem zjišťovala, do jaké míry se Zákon o rodině a Školský zákon v platném znění, vzájemně doplňují pro případy bezproblémové aplikace svěření dítěte do výchovy nebo střídavé výchovy v základní škole. Jakým způsobem zákonem daná povinnost vyplývající z jedné platné normy v každodenní aplikaci ovlivňuje instituci podléhající druhé právní normě. KLÍČOVÁ SLOVA: svěření do výchovy, střídavá výchova, společná výchova, povinná školní docházka, svěření do výchovy a škola
Faktory ovlivňující volbu školy při vstupu do první třídy
Skalová, Dana ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá volbou základní školy. Jejím cílem je zjistit, které faktory ovlivňují volbu školy při vstupu do první třídy a která kritéria jsou pro rodiče nejdůležitější. Zabývá se také otázkami názorů, představ a nároků rodičů na základní školu a informovanosti rodičů o této problematice. K naplnění těchto cílů práce využívá metodu polostrukturovaného rozhovoru a dotazníkového šetření. Výzkum byl uskutečněn v pěti fázích, které mapovaly proces volby školy z mnoha různých úhlů.
Metody koordinované rehabilitace u jedinců s tělesným postižením
VÁCHOVÁ, Vendula
Bakalářská práce Metody koordinované rehabilitace u jedinců s tělesným postižením se zaměřuje na děti školního věku. Práce je členěna do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na systém koordinované rehabilitace, její vývoj a význam. V jednotlivých podkapitolách jsou definovány jednotlivé prostředky léčebné, pedagogické, sociální a pracovní se zřetelem na jejich propojenost a vzájemnou návaznost. V podkapitole o léčebných prostředcích rehabilitace jsou blíže specifikovány terapeutické metody. Podkapitola o sociálních prostředcích rehabilitace je zaměřena na sociální služby. Druhá kapitola pojednává o tělesném postižení, jeho etiologii a klasifikaci. Blíže specifikovanými druhy tělesného postižení jsou dětská mozková obrna a neuromuskulární onemocnění. Poslední kapitola teoretické části se věnuje metodám koordinované rehabilitace, které se mohou využívat u dětí s tělesným postižením. Výzkum proběhl v centru Kaňka, celým názvem Základní škola a Mateřská škola a poskytovatel sociálních služeb, Kaňka o.p.s. v Táboře. Cílem praktické části bylo zmapovat metody, které centrum v rámci systému koordinované rehabilitace svým klientům, zejména dětem s tělesným postižením, poskytuje a na kazuistikách vybraných dětí poukázat, zda tento systém v zařízení funguje. Součástí praktické části je podkapitola, která je věnovaná charakteristice a bližšímu seznámení se s centrem Kaňka. Pro naplnění cíle byl zvolen kvalitativní výzkum. Údaje byly zjišťovány především obsahovou analýzou dat, jako doplňková metoda sloužily polostrukturované rozhovory s rodiči. Na základě obsahové analýzy dokumentů byly vytvořeny tři kazuistiky dětí s tělesným postižením, které zachycují rodinnou a osobní anamnézu, informace z lékařských zpráv, psychologických vyšetření a individuálních plánů. Pozornost byla také soustředěna na jednotlivé prostředky koordinované rehabilitace, které v rámci centra Kaňka děti využívají. Na základě výzkumu měly být zodpovězeny tyto otázky: Mají děti s tělesným postižením v centru Kaňka možnost využívat komplexní péči v duchu koordinované rehabilitace? Jaké metody a služby jsou v centru nabízeny? A odpovídá nabídka představám rodičů pečujících o děti s tělesným postižením? Výzkum ukázal, že především díky týmové spolupráci funguje centrum Kaňka na bázi uceleného (koordinovaného) systému rehabilitace. Z kazuistik je patrná dobrá návaznost prostředků léčebných, pedagogických a sociálních. Pracovní prostředky nejsou klíčové, jelikož byla pozornost soustředěna na děti školního věku. Na druhé straně však centrum Kaňka poskytuje ergoterapii, která zejména u dětí s tělesným postižením představuje nácvik běžných denních činností a rozvoj soběstačnosti, což úzce souvisí s pracovními prostředky. Zařízení propojuje odborné terapie se sociálními službami a povinnou školní docházkou. Poskytovány jsou fyzioterapie, logopedie, canisterapie, muzikoterapie, arteterapie a ergoterapie. U dětí s tělesným postižením jde především o nácvik běžných denních činností, rozvoj jemné a hrubé motoriky, celkovou duševní pohodu a pozitivní ladění. V rámci sociálních prostředků jsou využívány služby osobní asistence, denní stacionář a raná péče. Děti se vzdělávají v základní škole a základní škole speciální. Kaňka poskytuje také mateřskou školu speciální. V neposlední řadě centrum nabízí volnočasové aktivity. Základní škola a Mateřská škola a poskytovatel sociálních služeb, Kaňka, o.p.s. je jedním z mála zařízení v Jihočeském kraji, které poskytuje ucelenou péči v duchu koordinované rehabilitace, a to nejen dětem s tělesným postižením.
Nástin dějin Základní školy ve Zlaté Koruně od roku 1918 do zrušení školy koncem 20. století
BEDNÁŘ, Marek
Diplomová práce se zabývá dějinami a vývojem Základní školy ve Zlaté Koruně po roce 1918 až do zániku tohoto vzdělávacího ústavu. Těžiště práce spočívá v analýze a interpretaci dokumentů dochovaných v archivním fondu školy, který je uložen ve Státním okresním archivu Český Krumlov. Důraz je kladen na souvislost mezi životem školy a dějinami českého školství a dějinami státu.
Václav Příhoda a jeho přínos české reformní pedagogice
JAROŠOVÁ, Jana
Práce se zabývá historickým vývojem školské soustavy od 18. století. Popisuje historický kontext a ukazuje situaci, kterou chtěl Václav Příhoda svými reformami změnit. Představuje Příhodův život a zdroje jeho myšlenkové inspirace jako je americká pragmatická pedagogika a Daltonský plán. Práce se soustředí na příhodovské reformy ve 30. letech 20. století, zejména na reformy školy prvního, druhého a třetího stupně a jejich dílčí realizaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.