Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Švédský vzdělávací systém a vzdělávání imigrantů
Vosejpková, Tereza ; Svobodný, Petr (vedoucí práce) ; Young, Mitchell (oponent)
Švédsko je již tradičně vnímáno jako stát s otevřenou imigrační politikou, proto se stává častým cílem neevropských imigrantů. Kvůli tomu musí čelit vysokému podílu přistěhovalců na celkovém složení obyvatelstva a pokusit se o co nejhomogennější společnost, čemuž může výrazně pomoci povinné základní vzdělávání. Práce má prostřednictvím analýzy vzdělávacího systému a jeho dokumentů, společně s pohledem na současnou situaci v reálu, pomoci pochopit nejen základní myšlenky v oblasti vzdělávání imigrantů, ale také důsledky, které s sebou odlišná edukace žáků bez znalosti švédštiny přináší, a posoudit, zda jsou všechny prvky jejich vzdělávání opravdu pouze integrační či nikoli.
Vzdělávání imigrantů ve Švédsku a v Česku
Vosejpková, Tereza ; Weiss, Tomáš (vedoucí práce) ; Matějka, Ondřej (oponent)
Švédské království je již tradičně imigrační zemí, avšak v posledních letech se čísla imigrantů výrazně zvýšila a Švédsko se tak stalo jedním z evropských států s nejvyšším podílem imigrantů na celkovém obyvatelstvu. Naopak Česká republika se v počtu imigrantů pohybuje daleko za tradičními přistěhovaleckými státy, nicméně po přistoupení k Evropské unii lze i v Česku zaznamenat změnu z emigrační v tranzitní a později i v imigrační stát s nejvyšším počtem přistěhovalců ze zemí střední Evropy. S imigrací se stává aktuální také otázka existence nových menšin a jejich vztah s většinovou společností. Zásadní roli zde hraje vzdělávací politika, která je klíčovou oblastí pro formování společnosti a ovlivňování celých generací, imigranty nevyjímaje. Cílem práce je analyzovat možnosti vzdělávání žáků-cizinců s důrazem na jejich integraci do edukačního systému a navzájem komparovat přístupy obou států skrze legislativní akty, pozorování v základních školách a informace z rozhovorů se zástupci základních škol. Základní předpoklad o vyšší vyspělosti švédského systému vzdělávání imigrantů, než je tomu v českém případě, potvrzují širší možnosti imigrantů ve vzdělávání, především výuka mateřského jazyka, povinná výuka švédštiny a větší flexibilita škol při začleňování nových žáků do vzdělávání. Naopak v českém...
Švédský vzdělávací systém a vzdělávání imigrantů
Vosejpková, Tereza ; Svobodný, Petr (vedoucí práce) ; Young, Mitchell (oponent)
Švédsko je již tradičně vnímáno jako stát s otevřenou imigrační politikou, proto se stává častým cílem neevropských imigrantů. Kvůli tomu musí čelit vysokému podílu přistěhovalců na celkovém složení obyvatelstva a pokusit se o co nejhomogennější společnost, čemuž může výrazně pomoci povinné základní vzdělávání. Práce má prostřednictvím analýzy vzdělávacího systému a jeho dokumentů, společně s pohledem na současnou situaci v reálu, pomoci pochopit nejen základní myšlenky v oblasti vzdělávání imigrantů, ale také důsledky, které s sebou odlišná edukace žáků bez znalosti švédštiny přináší, a posoudit, zda jsou všechny prvky jejich vzdělávání opravdu pouze integrační či nikoli.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.