Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika hospodaření obcí v sub-urbánních oblastech
FOLTINOVÁ, Marta
Suburbanizace je složitý jev, který znamená přesun obyvatel a s tím spojených aktivit z jádrového města do suburbánních zón. Proces suburbanizace má dopady v odlišných oblastech jako je oblast geografická, sociální a ekonomická. Tato práce uvádí teoretické vymezení pojmu suburbanizace a problematiku s tímto procesem spojenou, dále charakteristiku hospodaření obcí v České republice. Praktická část této práce má za cíl zaměřit se na specifika hospodaření obcí v suburbánních zónách, a to v Jihočeském kraji. V závislosti na intenzitě probíhajícího procesu suburbanizace je porovnáváno celkem šest skupin obcí, kterými jsou suburbánní zóny 1, 2, 3 a 4, dále Jádrová města a neutrální vzorek obcí. Celkem je tedy sledováno 127 rozpočtů obcí v letech 2010-2018. Data byla získána z veřejně dostupných databází. Praktická část této práce se zaměřuje na ekonomické dopady suburbanizace, a konkrétně na to, jak ovlivňuje příjmovou a výdajovou stránku obecních rozpočtů. Z pohledu suburbanizace jsou nejzajímavější dopady na daňové příjmy, a to konkrétně na sdílené daně, které jsou podrobně analyzovány.
Spotřebitelské vzdělávání na základních školách
FOLTINOVÁ, Marta
Cílem této bakalářské práce je zjištění, jaké prostředky jsou používány v případě spotřebitelského vzdělávání žáků na základních školách pomocí dotazníkového šetření. Finanční vzdělávání je jedním z nejdůležitějších prvků v oblasti ochrany spotřebitele. Finanční vzdělávání vede k posílení finanční gramotnosti spotřebitele a spotřebitel se tak stává subjektem finančního trhu, který zná svá spotřebitelská práva a povinnosti. Praktická část je zaměřena na spotřebitelské vzdělávání a finanční gramotnost na základních školách v Jihočeském kraji. Je zjišťováno, zda probíhá výuka finanční gramotnosti na základních školách v Jihočeském kraji, jaké materiály jsou pro tuto výuka a jak jsou pedagogové připravováni na formu této výuky. Data pro praktickou část jsou získána pomocí dotazníkového šetření. První dotazník je zaměřen na zjištění průběhu výuky finanční gramotnosti a byl rozeslán pomocí e-mailu. Druhý dotazník je zaměřen na finanční gramotnost žáků a byl rozdán osobně. Na základě dotazníkového šetření jsou stanoveny návrhy na zlepšení a to zavedení finančního kroužku a finančního dne.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.