Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15,021 záznamů.  začátekpředchozí14808 - 14817dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
European Commission programmes for the support of small and medium enterprises
Vorčáková, Eva ; Černohlávková, Eva (vedoucí práce) ; Vondrák, David (oponent)
Malé a střední podniky mají velký význam pro evropskou ekonomiku z hlediska jejich počtu, tvorby pracovních míst a přidané hodnoty. V první části přibližují definici malých a středních podniků podle Evropské komise, jejich význam a silné a slabé stránky. Zhodnotila jsem také podnikatelské prostředí v ČR, které tvoří základ rozvoje MSP. Druhá část je věnovaná problematice podpory MSP ze strany Evropské komise v podobě finanční pomoci, nefinanční pomoci, přímé podpory a strukturálních fondů. Ve třetí části se věnuji vlivu současné hospodářské krize na MSP a krokům, které podnikla Evropská komise a Vláda České republiky v snaze pomoci MSP. Závěrečná část je věnovaná firmě VARI, a.s., která patří mezi úspěšné firmy střední velikosti a jejím faktorům úspěšnosti.
The regional integration in Africa-chosen aspects
Bednárová, Ľudmila ; Černá, Iveta (vedoucí práce) ; Taušer, Josef (oponent)
Rozpad koloniální soustavy v průběhu 60. let umožnil vznik skupiny rozvojových zemí, které se vymanily z politické závislosti a začaly etapu samostatného fungování. V regionu afrických států byla dekolonizace završena v roce 1960 a právě do tohoto období se datuje i vznik prvních regionálních seskupení. Cílem této práce je analýza vývoje afrického regionalismu (jeho vybraných aspektů)a také souvisících dohod o spolupráci. Práce si klade za cíl zodpovězení otázek : Je možné, aby Afrika prokonala značnou ekonomickou a sociální zaostalost vlastnými prostředky? Jak se vyvíjel a probíhal regionalismus v navenek podstatně odlišných částech tohoto kontinentu? Jaké jsou výsledky spolupráce bývalé koloniální metropolitní Evropy a Afriky v procesech podpory ekonomické konjunktury afrických zemí? V první kapitole jsou zahrnuta obecná sociálně-kulturní a politická východiska regionalismu v Africe. Druhá kapitola mapuje průběh navazování vztahů Afriky s EU (v rámci skupiny ACP), na základě postupných kroků přijímaní jednotlivých smluv. Třetí část se zabývá formovaním regionalismu v Africe. Čtvrtá kapitola demonstruje rozdíly v přistupu k integraci v odlišních částech Afriky. Porovnává dvě integrační seskupení a přístup EU ke spolupráci s nimi. V závěrečné kapitole je načrtnut návrh možných řešení pálčivých problémů v případě budoucího směřování Afriky, prostřednictvím společného postupu anebo pomoci z rozvinutých zemí.
Výstavy a veletrhy z pohledu malých a středních podniků
Domorádová, Lucie ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Hedbávný, Miroslav (oponent)
V současné době obor výstavnictví stejně jako celá ekonomika čelí celosvětové finanční a ekonomické krizi. Organizátoři veletrhů se tak děsí masivního úbytku vystavovatelů z důvodů škrtů výdajů na propagaci, a tím i odmítnutí účastí na veletrzích. Je však třeba si uvědomit, že veletrhy nabízejí prezentaci co nejširšího sortimentu a firem z daného oboru na jednom místě a v jednom čase a jsou tak mnohdy účinnější než velkolepé a finančně náročné marketingové kampaně, které se mohou minout účinkem.
Marketingový plán vybraného gastronomického zařízení
Petránková, Hana ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Práce se zabývá problematikou marketingu v pohostinství, především tvorbou marketingového plánu pro malý podnikatelský subjekt. Cílem této bakalářské práce je vypracování marketingového plánu pro nově otevírané gastronomické zařízení Creperii Amálku. Práce se skládá ze dvou velkých celků, a to části teoretické a části praktické. Teoretická část se zabývá obecnými souvislostmi marketingové činnosti v oboru pohostinství. Objasňuje význam marketingu v pohostinství, specifika služeb tohoto oboru a samotnou tvorbu a význam marketingového plánu pro gastronomické zařízení. V praktické části je charakterizováno dané gastronomické zařízení, provedena podrobná situační analýza, stanoveny marketingové cíle a vytvořen návrh marketingové strategie pro tento nový provoz.
Vývoj kurzové politiky ČR a vlivy na obchodní bilanci
Gajdušková, Kateřina ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Korandová, Jiřina (oponent)
Práce se zabývá vývojem kurzové politiky v České republice a jejím vlivem na obchodní bilanci. První část je věnována měnovému kurzu, obchodní bilanci a faktorům, které je determinují. Většina teorií měnového kurzu není sama o sobě pro Českou republiku platná, což je způsobeno tím, že vývoj kurzu ovlivňují všechny faktory současně. Podrobněji je v práci rozebrán kurzový vyrovnávací mechanismus obchodní bilance. Vztah mezi měnovým kurzem a obchodní bilancí v případě malé otevřené ekonomiky, jako je Česká republika, je zřejmý, i když ne vždy je měnový kurz rozhodným faktorem, který ovlivňuje konečnou výši českého exportu či importu. Tento fakt potvrzuje i druhá část práce, která analyzuje vývoj kurzové politiky v období 1993-2008. Je rozdělena podle kurzových režimů na období pevného kurzu a floatingu.
Proexportní politika ČR
Vacková, Veronika ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Černá, Iveta (oponent)
Práce charakterizuje proexportní politiku v České republice. Zpočátku je formulován význam exportu v malé otevřené ekonomice, jakou je ČR. V následující části je nastíněn vývoj zahraničně-obchodní politiky ČR a počátky proexportní politiky. Dále je popsána institucionální struktura podpory exportu a jednotlivé nástroje, prostřednictvím kterých je realizována. Závěrečné části práce jsou zaměřeny zejména na současný stav proexportní politiky a zhodnocení plnění cílů, které v této oblasti stanovila vláda. Hodnocení vychází ze skutečných průzkumů a analýz v české podnikatelské sféře a dalších ověřených faktů. Součástí hodnocení jsou návrhy, jak vyřešit problematické aspekty současné proexportní politiky.
Analýza úrazovosti jako součást pojištění odpovědnosti v případě pojištění podnikatelských rizik
Kubíková, Zuzana ; Daňhel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Gruber, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pojištěním podnikatelských rizik, jehož nedílnou součástí je pojištění odpovědnosti. Pojištění podnikatelských rizik umožňuje vhodnou kombinací jednotlivých druhů pojištění zajistit komplexní pojistnou ochranu jakýchkoli podnikatelských aktivit, od drobných živnostníků až po velké průmyslové korporace. Pojištění odpovědnosti je ve všech oblastech lidského života a jeho konání velmi důležité, protože subjekt nese vinu za to, když je třetí osobě způsobena škoda na zdraví nebo na věci, případně ručí za vzniklou následnou finanční škodu v souvislosti s jakoukoliv činností. Jako podnikatelský subjekt byla zvolena Střední průmyslová škola A, u které byla provedena analýza jejích potřeb na základě zpracování interních dat. Byly vybrány tři silné komerční pojišťovny s širokým portfoliem produktů, letitou tradicí a zkušenostmi. Na základě rozborů a srovnání byly vybrány nejvhodnější produkty kryjící potřeby této střední průmyslové školy.
Vývoj proexportní politiky v ČR od r. 1993
Strakošová, Lada ; Kalínská, Emílie (vedoucí práce) ; Lukáš, Zdeněk (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem proexportní politiky v České republice. ČR je relativně malý stát, což znamená, že s ohledem na nedostatek zdrojů potřebuje zahraniční obchod, aby mohla být zcela uspokojena domácí poptávka. Na začátku 90. let 20. století se ČR řadila mezi transformující se ekonomiky a neměla zavedeny žádné prostředky podpory exportu. Protože podpora exportu byla nutností, aby čeští exportéři byli schopni uspět na zahraničních trzích, bylo potřeba zavést finanční i nefinanční nástroje proexportní politiky zcela od začátku. Byly uzavírány smlouvy s jinými zeměmi světa týkající se liberalizace obchodu, začaly být poskytovány informační a asistenční služby exportérům a také byly zavedeny prvky finanční podpory exportu se státní podporou. Práce je rozdělena do několika částí podle etap zavádění nástrojů proexportní politiky. V prvních dvou obdobích do roku 2002 ještě neexistoval jednotný systém poskytování podpory exportu a státní instituce v této oblasti dostatečně nespolupracovaly. Od roku 2003 existují v ČR koncepce proexportní politiky, které upravují podmínky fungování systému podpory exportu a navrhují způsoby, jak tento systém zlepšit.
Corporate design na příkladě konkrétní společnosti
Hubka, Michal ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Čejchan, Vlastimil (oponent)
Předmětem této práce je Corporate Design (firemní styl), jednotný vizuální styl, jeden ze základních prvků Corporate Identity (firemní identita) a jeho aplikace na konkrétním příkladě společnosti. Cílem teoretické části práce je vysvětlit význam Corporate Design jako prostředku firemní vizuální komunikace. V této souvislosti práce objasňuje vazby a vztahy mezi pojmy jednotného vizuálního stylu, popisuje základní konstanty a odvozené prvky Corporate Design, objasňuje principy jeho tvorby a příčiny vedoucí k jeho změnám. Praktická část se zabývá tvorbou nového firemního stylu na příkladě společnosti. Cílem je navrhnout jednotný vizuální styl společnosti ASV Náchod, s.r.o. a vytvořit grafický manuál, který obsahuje definice jednotlivých aplikací firemního stylu. Přínosem práce je ucelený pohled na problematiku jednotného vizuálního stylu, vysvětlení významu Corporate Design, jeho prvků a souvislostí složek firemní identity. Přínos spočívá také v návrhu nového jednotného vizuálního stylu společnosti ASV Náchod, s.r.o. a vytvoření grafického manuálu. Uvedené postupy a principy mají význam pro zájemce o jednotnou vizuální prezentaci nejen z řad malých a středních firem.
Franchising jako metoda vstupu na trh
Slabá, Martina ; Turnerová, Lenka (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o franchisingu jako o možnosti vstupu na trh pro začínající podnikatele. Vymezen je pojem franchisingu,jeho výhody,nevýhody, vývoj ve světě a v ČR. V druhé části informuje o možnostech financování franchisingu a soustředí se na programy financování Komerční banky a.s.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15,021 záznamů.   začátekpředchozí14808 - 14817dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.