Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Slovní vycpávky v mluvených projevech na české mediální scéně na příkladech redaktorů ČT a ČRo
Švejkovský, Jakub ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Mluvený projev představuje nesmírně komplexní oblast lidské komunikace. Řečníci, jejichž mluva je plynulá bez přeřeknutí, pauz a jakýchkoliv dalších nedostatků, byli a stále jsou ze všech mluvčích obdivováni nejvíce. Většina lidí si k souvislému ústnímu projevu dopomáhá jevy zvanými slovní vycpávky a hezitační zvuky. Oba prostředky, které vyplňují řeč, aby byla souvislejší, jsou ovšem považovány za výrazné jazykové nedostatky. Přesto k ústnímu projevu nás všech neodmyslitelně patří. Autor textu bakalářskou práci využil k tomu, aby dokázal, že slovními vycpávkami a hezitačními zvuky nevyplňují svou řeč pouze obyčejní lidé, nicméně i ti, které řeč živí. Jelikož ani ústní projev profesionálních mluvčích není za každé okolnosti zcela souvislý, jsou i ti nejlepší řečníci občas nuceni využít k plynulejší řeči paradoxně jazykové nedostatky. Autor si pro potvrzení této teorie vybral prostředí mediální scény, kde zanalyzoval projevy redaktorů České televize a Českého rozhlasu.
Proměny české televizní politické satiry po roce 1989
Píšová, Nikola ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
(abstrakt) Cílem diplomové práce "Proměny české televizní politické satiry po roce 1989" je na vybraném vzorku šesti pořadů: Česká soda, Gumáci, S politiky netančím, Politické harašení, Stalo se a 168 hodin zachytit a popsat proměny televizní politické satiry v uplynulých 25 letech. Teoretická část se věnuje především definici satiry a ukotvení české politické satiry v širším historickém kontextu. Analytická část se pomocí sémiotické analýzy zaměřuje na to, jaké tematické a výrazově/estetické proměnné se v pořadech vyskytovaly v rovině obrazu, řeči, hudby, grafiky a tisku. Výsledky analytické části nabízejí přehled, jaké prostředky byly k vytvoření satirické konstrukce používány v jednotlivých televizních pořadech nejvíce, a které naopak větší význam neměly. Poslední kapitola se věnuje otázce, jaké zastoupení má politická satira v programovém schématu celoplošných televizních stanic po roce 2010. V závěru pak práce spojuje výsledky analýzy a poznatky vyplynuvší z teoretické části práce.
Česká politická satira na televizních obrazovkách v porovnání s americkými pořady
Jelínková, Karolína ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá televizní politickou satirou. Charakterizuje vybrané audiovizuální relace tohoto žánru české a americké produkce. Z českého prostředí se jedná o pořady Česká soda, S politiky netančím a Politické harašení aneb S politiky stále netančíme, 168 hodin a Kancelář Blaník. Z amerických pořadů pak zkoumá The Daily Show, The Colbert Report a The Onion News Network. Všechny tyto relace jsou nejprve charakterizovány po formální i obsahové stránce. Poté jsou tyto americké a české pořady porovnávány z formálního hlediska, například se to týká využívání hudby, jazykové a vizuální komiky, parodie, komické mystifikace apod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komparace marketingové komunikace televizních show Česko Slovensko má talent a Talentmania
Šnýdr, Martin ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce Komparace marketingové komunikace televizních show Česko Slovensko má talent a Talentmania si klade za cíl v teoretické části nejprve popsat změny, které ovlivňují současnou situaci na lokálním i zahraničních mediálních trzích, formulovat základní charakteristiky marketingové komunikace mediálních společností, především televizí, a přiblížit nástroje využívané ke komunikaci mediálních produktů. Praktická část této bakalářské práce se věnuje analýze obsahu a komparaci marketingových kampaní dvou konkrétních televizních pořadů Česko Slovensko má talent a Talentmania, které na podzim 2010 odvysílaly komerční televize Prima, resp. Nova. Marketingová komunikace těchto show je porovnávána na základě veřejně dostupných mediálních výstupů (články z periodik napříč mediálním spektrem, rozhovory se zástupci managementu, analýzy sledovanosti, inzerce), oficiálních materiálů vysílatelů (oficiální propagační materiály, tiskové zprávy, prohlášení, televizní upoutávky, propagační fotografie), rozhovorů se zástupci televizí a interních materiálů poskytnutých marketingovými odděleními těchto televizí. Závěr práce shrnuje základní poznatky o marketingové komunikaci v televizní oblasti, rozdílnost pojetí kampaní dvou formátově podobných televizních pořadů vyplývající z komparace a předkládá...
Late-night talk show v USA
Halamásek, Šimon ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Práce se zabývá historií televizního formátu talk show v USA s důrazem na její konkrétní podobu, kterou je late-night talk show. Úvodní část je věnována vzniku televizních sítí a podobě amerického vysílacího trhu v době, kdy se talk show začala vyvíjet. Práce se krátce věnuje i rádiovému vysílání, které významně ovlivnilo televizi. Mnohé tváře talk show, jež diváci znali z televizních obrazovek, v rádiu začínaly. V další kapitole se práce zprvu věnuje teoretickému popisu talk show jako formátu a charakterizuje některé důležité prvky, které by měla talk show formálně splňovat. Následuje popis vývoje talk show od počátku padesátých let do přelomu tisíciletí. Tato kapitola je dělena na několik období. Každé z nich je charakterizováno několika televizními osobnostmi a vybranými pořady, které měly pro talk show zásadní význam. Závěr práce je věnován rozboru pěti vybraných late-night talk shows, které se v současnosti objevují na televizních obrazovkách ve Spojených státech amerických. Těmi jsou Late Show with David Letterman, The Tonight Show with Jay Leno, The Late Late Show with Craig Ferguson, Late Night with Jimmy Fallon a Chelsea Lately. Každý z moderátorů je krátce představen a následuje popis toho, co se během vysílání vybrané late-night talk show odehrává. Závěr analýzy u každého pořadu zkoumá...
Kult mládí a odmítání stáří na mediálním obrazu populárních osobností: obsahová analýza televizního pořadu Top Star Magazín
Šafin, Pavel ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Kult mládí a odmítání stáří na mediálním obrazu populárních osobností: obsahová analýza televizního pořadu Top Star Magazín" se zabývá způsoby, jakými se hodnoty kultu mládí projevují a zároveň reprodukují na mediálním obrazu populárních osobností. Jako analyzovaný materiál slouží televizní pořad o celebritách Top Star Magazín, vysílaný českou televizní stanicí Prima Family. Výzkum je založený na obsahové analýze pořadu a tvoří jej dvě metodologicky odlišná šetření: obsahová analýza sledující výskyt určitého jevu, realizovaná na vzorku epizod odvysílaných v roce 2012, a kvalitativní obsahová analýza dvou náhodně vybraných epizod. Výzkumnou část práce doplňují části teoretická a metodologická. Metodologická část popisuje techniku výzkumu - od volby výzkumné metody přes stanovení výzkumných otázek po vymezení vzorku. Teoretická část představuje výchozí teorie, především sociální, potažmo mediální konstrukci reality, a věnuje se také problematice věkových kategorií a jejich společenskému vnímání. Závěrem práce je zjištění, že mediální obraz populárních osobností v pořadu Top Star Magazín je unifikovaný a výrazně ovlivněný hodnotami kultu mládí. Jedním z hlavních projevů je odmítání a potlačování všech příznaků stáří. Díky tomu se s negativními stereotypními představami stáří a seniorů...
Přežiješ mládí? - Analýza televizního pořadu pro mládež
Voslář, Václav ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Kocourková, Lucie (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza televizního pořadu ‚Přežiješ mládí?'. V práci by mělo být dosaženo důkladné analýzy, jejímž nástrojem bude sémiotická analýza jako metoda vhodná pro rozbor významové složky jakéhokoliv audiovizuálního díla. Analyzovaný pořad má být pořadem vzdělávacím a je zaměřen především na mládež přibližně mezi sedmnácti a čtyřiadvaceti lety. Vedle sémiotické analýzy by měl text práce obsahovat také stručnou a věcnou sumarizaci nejrůznějších poznatků o vlivu médií na společnost, o vlivu médií na mládež s důrazem na televizi a o vzdělávacích možnostech médií, které se práce pokouší ukázat především ve vztahu k mladé generaci. Televizní pořad ‚Přežiješ mládí?' se týká dopravních nehod a častých chyb mladých v silničním provozu. Vedle analýzy pořadu se proto bude text práce částečně také zabývat vztahem mladých k bezpečnosti v silničním provozu a prostorem, který lze nacházet v rámci zlepšování přístupu cílové skupiny k dané problematice. Po teoretické pasáži bude následovat metodologická část, která vyloží specifika sémiotické analýzy a poukáže na teorii jednotlivých složek, které budou z významového hlediska analyzovány. Třetí část práce bude analytická. Vedle aplikace sémiotické analýzy bude prozkoumán žánr a vyprávěcí struktura seriálu. Titulní seriál bude také zasazen do kontextu...
Rozsah a použití reklamy v TV (povolení použití product placementu po 1.6.2010)
Rozumová, Markéta ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce "Rozsah a použití reklamy v TV (povolení použití product placementu po 1. 6. 2010)" se zaměřuje na změnu v české televizní tvorbě, která byla způsobena přijetím novely zákona, umožňujícího využívání product placementu, jako způsobu obchodního sdělení a zařazujícího tento komunikační nástroj mezi obchodní produkty televizních stanic. Práce stručněji popisuje vývoj product placementu od jeho historických počátků, přes rozšíření ve filmové tvorbě až k povolení v televizi. Popisuje právní úpravu PP v ČR a její výklad ze strany Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Podrobněji se zaměřuje na situaci v prostředí českých televizních stanic, na způsoby umístění produktu a možné výhody jeho použití v porovnání s klasickými reklamními spoty. Porovnává veřejnoprávní Českou televizi a soukromou TV Nova, uvádí konkrétní příklady pořadů, ve kterých se PP začal uplatňovat. Práce prezentuje názory mediálních odborníků, zadavatelů reklam, hodnocení a zásahy RRTV a názory diváků. Cílem práce bylo zjistit a zhodnotit, jak se uvedení PP do českého televizního prostředí projevilo v pořadech, zda se zda naplnilo očekávání zadavatelů a provozovatelů vysílání, zda se stalo přirozenou součástí televizních děl a jak je vnímáno publikem

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.