Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,238 záznamů.  začátekpředchozí1221 - 1230další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Firemní kultura
Jílková, Lucie ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Kohlová, Lenka (oponent)
Firemní kultura ovlivňuje celý chod společnosti. Patří mezi nejzákladnější měkké předpoklady prosperity. Může se stát velmi mocným nástrojem pracovní motivace. Existuje jasná souvislost mezi vyspělostí firmy a její kulturou. Cílem je zhodnotit firemní kulturu jednak po stránce teoretické a jednak po stránce praktické se zaměřením na Skupinu ČEZ, v neposlední řadě také diagnostikovat firemní kulturu v této společnosti. Bakalářská práce se skládá ze tří hlavních částí. První část práce je zaměřena na firemní kulturu obecně. Druhá část nabízí seznámení s kulturou Skupiny ČEZ. Třetí část je věnována diagnostice firemní kultury se zaměřením na zjištění stavu kultury ve Skupině ČEZ.
Organizační kultura společnosti Telefónica O2
Patera, David ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Čitanová, Petra (oponent)
Tématem této práce je charakteristika organizační kultury společnosti Telefónica O2. Cílem bylo popsat proces integrace zakládajících společností (Telecom a Eurotel) a vliv této integrace na vývoj a utváření organizační kultury společnosti Telefónica O2. Dále pak provézt rozbor dvou průzkumů spokojenosti zaměstnanců a analyzovat silná a slabá místa v organizační kultuře společnosti.
Význam kulturních prvků v marketingu. Kulturní specifika Nového Zélandu
Kadlec, Michal ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vlivu kultury v marketingu. Zkoumá propojení a význam jednotlivých kulturních prvků v marketingové perspektivě. Praktická část této práce se věnuje kultuře Nového Zélandu, jejíž specifika jsou charakterizována a jsou popsány vybrané kulturní prvky ve vztahu k marketingu. V první části této práce je kultura teoreticky charakterizována jako dynamický proces, a blíže jsou rozebrány významné kulturní prvky. Zvýšená pozornost je věnována kulturně odlišnému významu barev, jakožto nejvíce vnímanému vizuálnímu symbolu, v propojení s marketingovým využitím. Závěr teoretické části je věnován bližší analýze významného Modelu kulturních dimenzí, jehož autorem je nizozemský antropolog Geert Hofstede. Tento model poskytuje měřitelné informace o základních rysech a odlišnostech světových kultur. Analýza modelu je obohacena o vztah mezi kulturními dimenzemi a náboženskými směry, který přináší další rozměr. Druhá část se zabývá aplikací kultury a jejích významných prvků do oblastí marketingu. Pozornost je zaměřena zejména na marketingový mix a jeho složky -- produkt, cenu, distribuci a marketingovou komunikaci. Postihuje základní oblasti a roviny, které je nezbytné v multikulturním marketingu respektovat. Závěrečná metodická část je zaměřena na charakteristiku novozélandské kultury a jejích vybraných prvků ve vztahu k marketingu. Podává přehled o základních kulturních rysech, kterým je nezbytné se přizpůsobit. Problematiku doplňuje výzkum odlišného vnímání, asociace a interpretace kulturně podmíněných vizuálních reklamních sdělení v kontrastu České republiky a Nového Zélandu. Závěrem jsou shrnuta významná zjištění této diplomové práce.
Profesní etiketa v multikulturní firmě v kontextu americké kultury
Skopová, Gabriela ; Mertlíková, Františka (vedoucí práce) ; Mišovská, Soňa (oponent)
Práce se zaměřuje na porovnání národní a firemní kultury s důrazem na jejich odlišnosti, avšak zkoumá i případné souvislosti. Podobně postupuje také při popisu společenské a profesní etikety. V druhé části jsou teoretické poznatky aplikovány na konkrétní příklad.
Perspektiva hospodářských vztahů ČR s Vietnamem s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem
Sobolíková, Jitka ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Božena, Plchová (oponent)
První kapitola obsahuje obecné údaje o Vietnamu jako přírodní podmínky, obyvatelstvo, historii a ekonomické ukazatele. V druhé kapitole lze nalézt popis česko-vietnamských vztahů v oblasti hospodářské, politické i kulturní. Třetí kapitola se věnuje Koncepci proexportní strategie pro roky 2006-2010. Ve četvrté kapitole je popsáno podrobněji podnikatelské prostředí Vietnamu a jeho investiční klima. Podlení pátá kapitola se zaměřuje na kulturní charakteristiku Vietnamu a obchodní jednání.
Specifika personálního řízení v multinacionální společnosti
Jiroušková, Markéta ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Jindřich, Tomáš (oponent)
Diplomová práce popisuje základní představy, hodnoty a postoje zaměstnanců v multinacionální společnosti a jejich přizbůsobení k jiné podnikové kultuře. Dále popisuje, jak může silná podniková kultura ovlivnit pracovní jednání zaměstnanců a současně vytváří specifickou tvář firmy.
Firemní kultura a rozvoj regionu
Čurnová, Jana ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Velichová, Lucie (oponent)
Práce se odvíjí od pojmu etika v podnikání. Podává teoretická východiska podnikatelské etiky a společenské odpovědnosti firem. Hlavní pozornost je věnována různým formám spolupráce v oblasti Corporate social responsibility s důrazem na firemní filantropii. Její součástí je také krátká charakteristika neziskových oganizací, jakožto nejčastějších příjemců firemních darů. Případová studie je věnována analýze firemní kultury a CSR aktivit ve společnosti Škoda auto a.s. a klade si za cíl ozřejmit naplněnost firemní politiky v této oblasti a její dopad na region.
Interkulturní management - Ukrajinci v ČR
Khramkova, Yevheniya ; Štrach, Pavel (vedoucí práce)
Práce obsahuje teoretický popis hlavní součaásti managementu - interkulturní komunikací.V práci také jsou popsané studia Geerta Hofstedeho. Následující kapitola popisuje kulturu Ukrajiny, její tradice, způsob chování ukrajinských obyvatel, jejich každodenní život,způsob oslavování důležitých svatků atd. V další kapitole je popsána historie migrace Ukrajinců do České Republiky, důvody, které je k tomu donutili a také jsou uvedené některé statistické údaje o počtu pracovních povolení, které byly vydané Ukrjincům v průběhu několiká let, počet trvalých pobytů atd. Poslední kapitola obsahuje návrh nějakého vhodného řešení pro české manažery, jak vést pracovniky z Ukrajiny.
Analýza podnikové kultury společnosti Energie MaR s.r.o.
Nováková, Alena ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Lahodná, Radka (oponent)
Podniková kultura je dnes nedílnou součástí řízení organizace a výrazně promlouvá do jejích klíčových procesů. Jednou z příčin zvýšeného zájmu o toto téma je japonský ekonomický ?boom? z poválečného období. Na konci 70. a počátkem 80. let minulého století se američtí odborníci začali důkladně zajímat o filozofii japonských firem a jejich techniky řízení, neboť japonský úspěch představoval pro americký průmysl velkou výzvu. Vyvstaly otázky ohledně efektivnosti západních způsobů organizačního řízení a ekonomičtí teoretici i manažeři zaměřili svou pozornost na kulturní aspekty těchto podniků. Kultura podniku má v současnosti své pevné místo mezi jeho základními zdroji hodnot a lze říci, že její důležitost z tohoto pohledu neustále roste. Hodnota podniku pramení jak z finančního, tak i duševního kapitálu, v němž podstatnou úlohu zastává lidský faktor. Každé organizované seskupení lidí si vědomě i nevědomě vytváří svoji kulturu, tedy jistá pravidla a vzorce jednání, hodnoty i způsoby, které jsou a nejsou akceptovány. V každém podniku proto vzniká vždy ?nějaká? kultura a úkolem managementu je tuto kulturu nejen monitorovat, ale především usměrňovat a umisťovat ji do pevně daných intervalů, které jsou předem promyšleny a ?zkalkulovány?. Z teorie podnikové kultury, kterou bych ráda interpretovala v úvodních částech této diplomové práce plyne, že existují různé úrovně podnikové kultury, které se mezi sebou liší nejen svou možností být zpozorovány vnějším subjektem, ale především tím, že pro management podniku je více či méně obtížné na tyto úrovně působit a měnit je. Důležité proto tedy bude, aby se řízení podniků vždy zabývalo touto oblastí ?svého? kapitálu a nepodceňovalo jejich význam ani účinek.
Podniková kultura firmy Glaverbel Czech, a.s. v letech 2002 a 2007
Ježková, Marie ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Teuflová, Jaroslava (oponent)
Práce se zabývá podnikovou kulturou mezinárodní firmy. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy, charakteristiky a východiska dané problematiky. Část praktická je zaměřena na analýzu podnikové kultury firmy Glaverbel Czech, a.s. Cílem bylo komplexně zmapovat a vyhodnotit základní prvky a principy podnikové kultury a identifikovat zásadní změny, ke kterým v této oblasti během posledních pěti let došlo. Analýza vychází z empirického výzkumu. Na základě takto získaných výsledků a po jejich porovnání s výsledky výzkumu z roku 2002, byla navržena optimalizační opatření v jednotlivých aspektech podnikové kultury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,238 záznamů.   začátekpředchozí1221 - 1230další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.