Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 157 záznamů.  začátekpředchozí113 - 122dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika sebehodnocení u klientů s úzkostnou poruchou
Najbrtová, Kristina ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Šivicová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem na problematiku sebehodnocení u jedinců, kterým bylo diagnostikováno onemocnění z okruhu úzkostných poruch. Úzkostné poruchy patří mezi nejčastěji se vyskytující druhy duševního onemocnění a role sebehodnocení u nich zatím nebyla náležitě prozkoumána. Cílem práce je proto přispět k porozumění podstaty vztahu mezi úzkostmi a sebehodnocením a ověřit, zda lze u vybraného diagnostického okruhu jedinců s tzv. Jinou úzkostnou poruchou nalézt odlišnosti v oblasti sebehodnocení. Teoretická část práce vychází ze shrnutí poznatků o úzkostných poruchách a ze srovnání různých psychologických přístupů k sebehodnocení. Důraz je kladen na prozkoumání teorií autorů, kteří se snaží vysvětlit možné příčiny a vlastnosti odchylek sebehodnocení u úzkostných poruch a navrhnout vysvětlení povahy tohoto vztahu a jeho vzniku. Empirická část diplomové práce se věnuje analýze úrovně explicitního a implicitního sebehodnocení u skupiny úzkostných klientů. Pro měření explicitního sebehodnocení byly použity zahraniční dotazníky (Rosenbergova škála sebehodnocení a SLSC-R), implicitní sebehodnocení bylo měřeno Rorschachovou metodou. Výsledky výzkumu naznačují, že námi zkoumaná skupina klientů s diagnózou tzv. Jiných úzkostných poruch vykazuje signifikantně nižší explicitní a negativní implicitní...
Úzkost a strach ve škole
Rybářová, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce s názvem Úzkost a strach ve škole si klade za cíl zjistit, jak se cítí být samotní pedagogové připraveni a schopni řešit a odhalit situaci úzkostného dítěte ve škole, jehož úzkost je způsobována konkrétními školními situacemi. Zabývá se otázkou školy jako zdroje úzkosti a strachu, kdy popisuje konkrétní situace, které tento jev mohou způsobovat. Další aktuální problematikou, která je v textu nastíněna je pedagogicko-psychologická diagnostika a s ní související diagnostické kompetence učitele. Teoretické poznatky jsou podpořeny výzkumem, prováděným mezi pedagogy a obohaceným o dvě případové studie, jež ukazují kazuistiky lidí, kteří zažili strach a úzkost ve škole, způsobeným specifickými školními situacemi. Sledují, s jakým řešením se setkali a uvádějí i pozdější následky, které tato neblahá zkušenost na žácích zanechala. Příprava pedagogů na vysokých školách v oblasti pedagogicko-psychologické diagnostiky se ukazuje jako nedostačující a pro praxi obtížně aplikovatelná. Situace úzkostného dítěte ve škole tak učitelé řeší spíše intuitivně, než profesionálně. S rozvojem informačních technologií se neškoleným pedagogům dostávají do rukou metody na poznávání žáka a celého kolektivu, které když se ale nesprávně použijí a interpretují, mohou situaci úzkostného dítěte zhoršit, dokonce na...
Teaching bilingual adolescents for whom English is a heritage language or who have lived in an Anglophone country, and who are studying in Czech secondary school English classrooms: the students' perspective
Jirásková, Anna ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent)
(v češtině) Tato diplomová práce se zabývá otázkami spojenými s výukou angličtiny na českých středních školách v případě studentů s anglofonním rodičem a studentů, kteří pobývali v anglofonní zemi. Cílem práce je prozkoumat zkušenosti a pocity těchto studentů z výuky angličtiny jako cizího jazyka, jejich silné stránky a slabiny v angličtině, jejich postoje ke studiu angličtiny z hlediska motivace a případných obav, jakož i jejich přání ohledně jazykové výuky. Zmíněné otázky jsou zkoumány z pohledu samotných studentů. Teoretická část podává přehled literatury o jazykové výuce dětí rodilých mluvčích a důsledcích zkušenosti s pobytem v zahraničí pro učení. Je také doplněna o diskusi diferencované výuky a výuky jazyků pro mimořádně nadané, což jsou dvě oblasti, které mohou být užitečné při řešení problémů spojených s jazykovou výukou cílové skupiny. Empirická část je kvalitativní a spočívá v analýze podrobných polostrukturovaných rozhovorů se třemi účastníky, studenty pražského gymnázia. Jsou osvětleny souvislosti mezi životními zkušenostmi studentů, jejich obecnými představami o učení jazyků a jejich názory na to, jak má vypadat efektivní jazyková výuka.
Psychohygiena ve škole a aplikace relaxačních technik do vyučování na základní škole
Kohoutová, Tereza ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou psychohygieny ve škole a možností aplikace relaxačních technik do vyučování na základních školách. Duševní hygiena je zde zaměřena především na žáky. V práci je vymezeno několik základních pojmů vztahujících se k tématu, jako např. psychohygiena, duševní zdraví, relaxační techniky apod. Hlavním záměrem této práce je poukázat na nutnost věnovat větší pozornost psychohygieně žáků od základní školy z důvodů udržení duševního zdraví žáků, naučení se relaxování, předcházení duševním problémům, únavě či vyčerpanosti. V práci jsou uvedeny možné projevy duševního neklidu u žáků a důvody, proč je nutné pečovat o duševní zdraví žáků. Na závěr bakalářská práce seznamuje čtenáře s několika relaxačními technikami a cvičeními. Součástí bakalářské práce je návrh několika relaxačních technik, které by byly ve škole využitelné a vhodné pro zavedení do vyučovacího procesu. Klíčová slova Psychohygiena, duševní zdraví, relaxace, relaxační techniky, škola, žák, vyučovací proces, stres, strach, úzkost, únava, zátěž
Vztahová vazba a závislost na internetu
Dolejšová, Aneta ; Vondráčková, Petra (vedoucí práce) ; Vacek, Jaroslav (oponent)
Cílem mé bakalářské práce, která se zabývá vztahovou vazbou a závislostí na internetu, má být zjištění, zda mezi těmito dvěmi výše zmíněnými pojmy existuje nějaká souvislost, kdy jsou pro dosažení cíle stanoveny čtyři výzkumné otázky. Výzkumné otázky se zaměřují na výskyt typů vztahové vazby a výskyt skórů pro dimenzi vyhýbavosti a úzkosti v souvislosti s mírou závažnosti závislosti na internetu u respondentů ohrožených závislostí nebo vykazujících rysy závislosti. Teoretická část se zabývá definicí závislosti na internetu, jejím dělením, diagnostikou a prevalencí v České republice. Dále je zde obecně popsána vztahová vazba a následně typy vztahové vazby v dětství a v dospělosti. V poslední kapitole teoretické části jsou uvedeny zahraniční výzkumy, které popisují vztah mezi vztahovou vazbou a závislostí na internetu. Následně je ve výzkumné části popsána metodologie výzkumu a jsou zde prezentovány výsledky získaných dat. Sběr dat se uskutečnil pomocí dotazníkového šetření na diskusních fórech online her. Výzkumný soubor se skládal z 236 respondentů (91,2% mužů, 8,8% žen), respektive hráčů online her. Data byla následně zpracována pomocí programu SPSS, kdy proběhla statistická analýza prostřednictvím testů: chí kvadrát a t-test. U respondentů ohrožených závislostí nebo vykazujících rysy závislosti...
Úzkost z pohledu vybraných existenciálních autorů
Sauerová, Kristina ; Luptáková, Marina (vedoucí práce) ; Ventura, Václav (oponent)
Resumé Hlavním tématem celé práce je subjektivní prožívání úzkosti. Autorka se pokusila vystoupit ze striktně psychologické roviny, proto do své práce zařadila právě autory zabývající se přesahem lidské existence. Práce je tedy částečně také filosofickým pohledem na úzkost. Vzhledem k zaměření autorky však větší část práce spočívá na psychologických základech. V praktické části se potvrdila hypotéza, že vědomí smyslu života má určitý vliv na prožívání úzkosti. Tento vliv však není tak velký a jednoznačný, jak ho ve svém díle popisuje Frankl.
Heideggerovo zpracování motivů naladění, nálad a afektů. Nuda jako specifická naladěnost pobytu
Čermák, Marek ; Benyovszky, Ladislav (vedoucí práce) ; Novotný, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce tematizuje problematiku nálad a naladěnosti, jak ji v první polovině 20. století slavně vypracoval M. Heidegger ve své fenomenologii chápané jako fundamentální ontologii. Práce sleduje naladěnost, co do jejích bytostných rysů s důrazem na její celkový význam v existenciální analytice člověka jako pobytu (Dasein). Cílem práce je ukázat, v jakém smyslu je argumentována naladěnost jako určující způsob bytí pobytu uprostřed jsoucna v celku, a jak nám naladěnost jako tento určující způsob zjevuje, nebo může zjevovat, možnosti i limity pobytu chápaného jako "bytí tu" (Da- sein). V rámci jednotlivých nálad a naladěností práce podrobněji sleduje především motiv strachu a úzkosti a dále snaží se porozumět hluboké nudě jako základnímu rozpoložení pobytu s ohledem na motiv časového charakteru bytnosti pobytu. Klíčová slova: pobyt, naladěnost, úzkost, strach, nuda Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The crisis of everyday life in the novels A Rose of Flesh by Jan Wolkers and Seize the Day by Saul Bellow
Vítek, Lukáš ; Sedláčková, Lucie (vedoucí práce) ; Gielen, Albertus Josephus Dominicus (oponent)
(česky) Tato práce si klade za cíl analyzovat, jakým způsobem Wolkers ve svém románu Růže z masa a Bellow v románu Ani den! ztvárňují fenomén psychické krize. Aby bylo zřejmé, že krize představuje výjimečnou, bolestivou a zároveň potenciálně přínosnou fázi lidského života, je tento pojem kontrastován s "každodenním životem". V konkrétní podobě porovnává autor této práce dopad úzkostných psychických stavů, jež hrdinové obou románů zažívají, na dodržování jejich denních rituálů a zvyklostí. Práce nabízí v teoretické rovině ucelený výklad příčin, projevů a důsledků existenciální krize, včetně s ní související tematizací úzkosti a viny. Za tímto výkladem následuje interpretace obou románů, s ohledem na napětí mezi všedním a nevšedním. Skrze ni se ukazuje, že vystavení se bolesti nemusí být v krizi trvalé a může vést k nalezení nových východisek. Ukazuje se tak, aniž by byl vidět konec černého tunelu. Klíčová slova: psychická krize, každodenní život, existenciální problémy, utrpení, úzkost, vina, panická porucha, minulost, krize středního věku

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 157 záznamů.   začátekpředchozí113 - 122dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.