|
Vibrodiagnostika ložisek
Navrátil, Pavel ; Mazal, Pavel (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce uvádí podstatu metod vibrodiagnostiky valivých ložisek, jejich zhodnocení a jejich význam v jednotlivých fázích poškození ložiska, které jsou zde také blíže popsány. Zaměřili jsme se na tyto metody: akustická emise, SPM (shock pulse method), SEE (spectral emission energy), obálková (envelope) metoda, High frequency emission, Crest faktor, Kurtosis faktor a speciální metoda pro pomaloběžné stroje Adash Compressed Time.
|
|
Studie mechanických poškození karoserií nástroji v souvislosti s pojistnými podvody
Bednářová, Lucie ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou pojistných podvodů v souvislosti s manipulovanými škodnými událostmi. Jsou zde popsány možné příčiny páchání tohoto trestného činu a možnosti jeho odhalování. V součinnosti s cílem této práce byly provedeny rozsáhlé pokusy na karoseriích poškozením definovanými nástroji. Vznik poškození a jeho charakter byl posuzován z mechanoskopického hlediska. Následně byly porovnávány záměrná poškození vozidel s deklarovanými dopravními nehodami a podobnými poškozeními objevujících se u parkovaných vozidel. Tuto část práce je možné využít pro tvorbu komparační databáze záměrných poškození vozidel při řešení technické přijatelnosti vzniku poškození, která je vhodným materiálem při využití ke znalecké činnosti.
|
|
Analýza poškození čelních skel automobilů a možnosti jejich opravy
Ondrouch, Dušan ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
V úvodu teoretické části je stručně popsána historie výroby čelních skel a také výroby skla obecně. Dále jsou popsány klíčové parametry a prvky výbavy čelních skel a v neposlední řadě také výrobní proces moderních čelních skel. Závěrem teoretické části jsou objasněny podmínky pro uvedení čelních skel do provozu - homologace. Stěžejní část práce je věnována technickému popisu typických poškození čelních skel automobilů a zjišťování jejich příčin, což má přínos při odhalování pojistných podvodů. Tato práce rovněž nastiňuje alternativní způsob opravy poškození čelního skla, nebo pokud je to nutné, jeho výměnu.
|
|
Monitorování vibrací na valivých ložiscích
Langr, Pavel ; Klusáček, Stanislav (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice měření a diagnostiky vibrací na valivých ložiscích. První část se soustředí na vysvětlení základních pojmů, definuje co jsou vibrace, ložiska a jak v důsledku poškození ložisek vibrace vznikají. Druhá část této bakalářské práce se zabývá diagnostikou vibrací z pohledu normy ČSN ISO 10816 a popisuje základní principy a pravidla, která je nutné podle této normy dodržet. Ve třetí části se práce zabývá seznámením s instrumentací firmy IFM electronic spol. s r. o. sloužícím pro diagnostiku vibrací. Poslední část je věnována návrhu a realizaci laboratorní úlohy sloužící k praktickému seznámení s problematikou vibrací valivých ložisek.
|
| |
|
Návrh sondy vířivých proudů a její aplikace pro zkoušení kompozitních leteckých konstrukcí
Boháčová, Marie ; Hájek, Karel (oponent) ; Kopec, Bernard (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá návrhem snímače vířivých proudů, který umožní nedestruktivní kontrolu leteckých kompozitních konstrukcí, zejména plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP), v oblastech výroby a údržby letadel. Návrh snímače vycházel z analyticko-experimentálního přístupu, přičemž jeho elektrické a mechanické parametry byly optimalizovány k zajištění dobrého poměru užitečného signálu k šumu na šesti kompozitních vzorcích. Tyto vzorky obsahují umělé nespojitosti v podobě různých typů vad, simulující různé druhy poškození leteckých konstrukcí, zejména delaminace či změn tloušťky kompozitních materiálů. Byla realizována experimentální měření, sběr dat a jejich následné vyhodnocení. Výsledkem této práce je funkční snímač vířivých proudů, schopný spolehlivě odhalit poškození uhlíkových kompozitních konstrukcí do hloubky materiálu 3,9 mm.
|
|
Studium trvanlivosti valivých ložisek 6204 – 2Z
Poláček, Vojtěch ; Svoboda, Petr (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá základním popisem problematiky měření vibrací emitovanými únavovým poškozováním valivých ložisek. V práci jsou popsány základní principy metod diagnostiky technického stavu strojních součástí. Dále je podrobněji popsána problematika vibrací, jejich snímání a vyhodnocení z hlediska sledování životnosti ložisek. Úkolem experimentální části je ověření funkčnosti a vhodnosti užití analyzátoru VDT 2000 a softwaru VDT Control Center firmy ViDiTech, s.r.o. spolu s měřícími stanicemi SA67 laboratoří Ústavu konstruování, na kterých proběhla zkouška ložisek 6204-2Z. Cílem životnostní zkoušky je potvrzení spolehlivosti varování přístrojem o případné poruše ložiska a posoudit schopnost zachycení raného stadia poškození.
|
|
Metody pro doplňování chybějících dat v obrazu
Vodička, Radek ; Špiřík, Jan (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je popsat základní principy metod inpaintingu. Blíže se zde seznámíme s metodou postupné opravy poškozené oblasti z okrajů po bodech a pomocí úrovňových křivek. Výstupem práce je porovnání obrázků, kde byl inpainting aplikován, mezi sebou i s originálem a vyhodnocení, jaká metoda je v dané situaci pro daný typ obrázků nejvhodnější.
|
| |
| |