Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Charakteristická poškození vozidel v malých rychlostech
Lexová, Kristýna ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se věnuje dokumentaci a analýze charakteristických poškození vozidel vzniklých při kolizích s tuhými překážkami za nízkých rychlostí. Analýza charakteristických poškození je založena na provedení vlastních nárazových zkoušek s využitím tvarově a materiálově odlišných překážek. Dále se práce zabývá porovnáním výsledků nárazových zkoušek s poškozením typickým pro kolize dvou vozidel při tzv. parkovacích manévrech. Vypracovaná analýza je následně aplikována při hodnocení reálných případů dopravních nehod, které byly v průběhu vyšetřování označeny za pojistné podvody. Práce může dále sloužit jako základ nebo součást komparačních databází.
Poškození vozidel při nárazech v malých rychlostech
Holyszewská, Anna ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá dokumentací nejčastějších poškození vozidel při malých rychlostech, tzv. parkovacích manévrech. Analýza charakteristických poškození je provedena na základě dosud publikovaných testů, uskutečněných vlastních zkoušek a rozborem reálných škodních událostí. Výsledky vlastních zkoušek jsou porovnány s postupem pojišťovny v případě potenciálního vzniku nároku na pojistné plnění. Výstupem této práce je ucelená prezentace výsledků provedených nárazových zkoušek pro využití při posuzování škodních událostí.
Analýza poškození čelních skel automobilů a možnosti jejich opravy
Ondrouch, Dušan ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
V úvodu teoretické části je stručně popsána historie výroby čelních skel a také výroby skla obecně. Dále jsou popsány klíčové parametry a prvky výbavy čelních skel a v neposlední řadě také výrobní proces moderních čelních skel. Závěrem teoretické části jsou objasněny podmínky pro uvedení čelních skel do provozu - homologace. Stěžejní část práce je věnována technickému popisu typických poškození čelních skel automobilů a zjišťování jejich příčin, což má přínos při odhalování pojistných podvodů. Tato práce rovněž nastiňuje alternativní způsob opravy poškození čelního skla, nebo pokud je to nutné, jeho výměnu.
Analýza poškození vozidel při střetech se silničními svodidly
Berka, Jan ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je analýza poškození vozidel, které bylo způsobeno střetem se silničními svodidly. V teoretické části jsou popsána svodidla, jejich rozdělení, konstrukce, proces návrhu a způsoby jejich zkoušení, včetně kritérií, která musejí splňovat. Dále je v teoretické části popsána bezpečnost vozidel v souvislosti se strukturou karoserie a její materiálové složení. Poslední kapitola v této části je zaměřena na postup pojišťoven, při řešení škodních událostí svých klientů. Druhá (praktická) část je zaměřena na definování kritérií, která jsou důležitá pro zjišťování určitých skutečností předmětných škodních událostí. Tato kritéria byla zpracována na základě požadavků pojišťovny a zároveň k nim byl zpracován i katalog. Tento katalog je hlavním výsledkem práce, kde jsou popsány děje škodních událostí, jejich zhodnocení podle nadefinovaných kritérií a odhad, jedná-li se o manipulovaný škodní děj, či nikoliv. Zároveň může být přínosem pro pojišťovny, kde lze využít jako pomůcka při řešení škodních událostí.
Degradace lakovaných dílů v důsledku působení chemických sloučenin
Vodák, Martin ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou míry degradace lakovaných dílů vozidla v důsledku působení chemických sloučenin po předem stanovených časových intervalech. První část je zaměřena na rešerši povrchových úprav karoserie vozidel – chemická předúprava a samotné lakování. Následně jsou zmíněny i běžně používané laky v automobilovém průmyslu. Kromě klasického mokrého lakování je věnována pozornost i práškovému lakování, které prodělalo velký vývoj a díky vysoké míře opakovatelnosti lakovacích parametrů, neustále zvyšuje svoje zastoupení v automobilovém průmyslu. V praktické části je zkoumán vliv 7 chemických látek (benzín, motorová nafta, močovina (AdBlue), kapalina do ostřikovačů, solný roztok, Coca-cola a 51% alkohol), se kterými může lakovaný povrch vozidla přijít při zcela běžném provozu do kontaktu. Jako vzorek posloužily dvě přední kapoty, kdy jedna byla v interiéru a druhá pod přístřeším venku. Při dlouhodobém působení těchto látek se snižovala tloušťka laku, která byla pravidelně měřena, aby se zjistila degradace laku v závislosti na čase působení sloučenin. Z těchto výsledků bylo možné určit, která látka a po jaké době trvale poškozovala lak karoserie vozidel.
Vliv doby znečistění karoserie vozidla ptačím trusem na míru poškození laku
Bílek, Tomáš ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší problematiku míry poškození laku karoserie vozidel ptačím trusem, respektive vliv doby znečištění na tloušťku vrstvy laku. První kapitola práce je věnována významu laku a dalších vrstev ochrany karoserie, druhům poškození laku karoserie, technologii lakování, vadám laku, ptačímu trusu a jeho účinkům na lak karoserie vozidla. Druhá kapitola je věnována výlučně popisu, plánování a měření vrstev laku na sledovaných, ptačím trusem znečištěných vzorcích karoserie vozidla.
Vliv hloubky dezénové drážky na dosažitelné zpomalení vozidla
Kejíková, Barbora ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Práce je věnována pneumatikám osobních automobilů. Teoretická část zahrnuje popis výroby, konstrukce a parametrů pneumatik. Praktická část je tvořena experimentálním měřením, jehož cílem je zjistit vliv hloubky dezénu na brzdné zpomalení vozidla. Nejprve se zaměřuje na přípravu podmínek měření, s následným zpracováním a vyhodnocením získaných dat.
Kategorizace charakteristických poškození vozidel
Obrátilová, Alena ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rozčleněním charakteristických poškození vozidel vznikajících při dopravních nehodách s okolní infrastrukturou pozemních komunikací s konkrétním zaměřením na dopravní nehody se stromy a silničními propustky. Podle zvolených střetových konfigurací byla charakterizována odpovídající poškození přední části vozidla s využitím podkladů z reálných dopravních nehod. Charakter poškození je uváděn v závislosti na umístění hlavního poškození a střetové rychlosti vozidla. Práce poskytuje přehled možné míry poškození jednotlivých dílů vozidla se zaměřením na přední část a dává tak možnost porovnání zjištěných poškození při reálných dopravních nehodách s poškozením vozidel vzniklým při manipulovaných škodných událostech.
Degradace lakovaných dílů v důsledku působení chemických sloučenin
Vodák, Martin ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou míry degradace lakovaných dílů vozidla v důsledku působení chemických sloučenin po předem stanovených časových intervalech. První část je zaměřena na rešerši povrchových úprav karoserie vozidel – chemická předúprava a samotné lakování. Následně jsou zmíněny i běžně používané laky v automobilovém průmyslu. Kromě klasického mokrého lakování je věnována pozornost i práškovému lakování, které prodělalo velký vývoj a díky vysoké míře opakovatelnosti lakovacích parametrů, neustále zvyšuje svoje zastoupení v automobilovém průmyslu. V praktické části je zkoumán vliv 7 chemických látek (benzín, motorová nafta, močovina (AdBlue), kapalina do ostřikovačů, solný roztok, Coca-cola a 51% alkohol), se kterými může lakovaný povrch vozidla přijít při zcela běžném provozu do kontaktu. Jako vzorek posloužily dvě přední kapoty, kdy jedna byla v interiéru a druhá pod přístřeším venku. Při dlouhodobém působení těchto látek se snižovala tloušťka laku, která byla pravidelně měřena, aby se zjistila degradace laku v závislosti na čase působení sloučenin. Z těchto výsledků bylo možné určit, která látka a po jaké době trvale poškozovala lak karoserie vozidel.
Charakteristická poškození vozidel v malých rychlostech
Lexová, Kristýna ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se věnuje dokumentaci a analýze charakteristických poškození vozidel vzniklých při kolizích s tuhými překážkami za nízkých rychlostí. Analýza charakteristických poškození je založena na provedení vlastních nárazových zkoušek s využitím tvarově a materiálově odlišných překážek. Dále se práce zabývá porovnáním výsledků nárazových zkoušek s poškozením typickým pro kolize dvou vozidel při tzv. parkovacích manévrech. Vypracovaná analýza je následně aplikována při hodnocení reálných případů dopravních nehod, které byly v průběhu vyšetřování označeny za pojistné podvody. Práce může dále sloužit jako základ nebo součást komparačních databází.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.