|
Diagnostika a možnosti nápravy špatného čtení
Ondrušová, Zuzana ; Svatoš, Jan (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
V prvních kapitolách se zabývám vysvětlením a definováním základních pojmů vztahujících se problému specifických poruch učení. Dále práce seznamuje s možnými příčinami specifických poruch učení, především dyslexie a problémů ve čtení. Další kapitoly jsou věnovány možnostem a problémům diagnostiky dyslexie a problémů ve čtení. Následují kapitoly věnované metodám nápravy a rozvoje čtenářských dovedností a rozvoji čtenářství. Poslední část práce obsahuje popis interaktivní pomůcky, knihy a ukázku této knihy.
|
| |
|
Portrét skály
Svatoš, Jan ; Mikolášek, Martin (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává vzpomínku na islandskou skálu skrze sérii abstraktních obrazů ukotvených v estetice procesuální malby. Obrazy autor maluje na základě syntézy osobního prožitku, metaforického pojetí geologických procesů a čerpání z digitální fotografické předlohy a sleduje vztah malíře a jeho obrazu ve smyslu budování obrazu jakožto entity se subjektivními potřebami. Práce zároveň zkoumá přesahy a možnosti abstraktní malby podněcovat imaginaci, která mění výsledný význam a obsah ve vztahu k jejímu tvůrci nebo k divákovi.
|
|
Detaily
Svatoš, Jan ; Podoba,, Rastislav (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Prací je autorská kniha o nákladu padesáti kusů. Řeším v ní témata struktur, detailů a přírody – konkrétně se zaměřuji na formy krystalizace ledu. Kniha vychází z poznatků o vlastním způsobu uvažování a o tvorbě a je reprezentací mého vnímání světa, které zásadně ovlivňuje moji tvorbu. Obsah knihy je poetický a skládá se z autorských fotografií, kreseb a textů (vyjma pár citací).
|
|
Reflexe Edvarda Beneše v československém tisku ve vybraných obdobích let 1948-1988
Svatoš, Jiří ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Ve své diplomové práci jsem dospěl k závěru, že četnost zmínek o Edvardu Benešovi ve sledovaných médiích kolísala. Nejčastěji o něm Rudé právo, Lidová demokracie a Svobodné slovo psaly ve zkoumaných obdobích roku 1968 (celkem 37 zmínek), v roce 1958 pak bylo zmínek 32 a v letech 1978 a 1988 jich bylo 25). Naopak v některých letech jich byly (v součtu všech zkoumaných období) jednotky - například v roce 1983 byly 4, v roce 1948 jich bylo 8 a v roce 1973 10). Nejčastěji ze zkoumaných médií o Edvardu Benešovi psalo Rudé právo (celkem 96 zmínek), ve Svobodném slově jich bylo v součtu 47, v Lidové demokracii 37. Vysvětlit to lze tím, že během komunistického režimu mělo Rudé právo více stran než zbylé dva deníky, zároveň také věnovalo více pozornosti politice než Svobodné slovo a Lidová demokracie. Nejčastěji zkoumané tituly Beneše zmiňovaly v souvislosti s výročími únorového převratu. V kvalitativní analýze jsem dospěl k závěru, že zkoumané deníky o Benešovi psaly většinou neutrálně (57 procent všech zmínek). Negativních zmínek bylo 35 procent, pozitivně sledované tituly psaly v 8 procentech případů. Během padesátých let byly analyzované deníky k Benešovi většinou kritické. V roce 1963 jsem pak zaznamenal už 50 procent neutrálních zmínek. Následně v roce 1968 a pak během takzvané normalizace se míra neutrálního...
|
|
Zhodnocení procesu nástupu nových pracovníků do společnosti AspectWorks
Křížová, Marta ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Svatoš, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá subjekty pracovně-právních vztahů a vedením personální administrativy a evidence. Dále popisuje proces získávání vhodných kandidátů od definice pracovního místa, přes metody získávání kandidátů až po výběr toho nejvhodnějšího z nich. Dále se věnuje popisu výběrového řízení a nástupu nového zaměstnance včetně možnosti automatizace tohoto procesu. Praktická část je zaměřena na popis celého procesu vyhledávání kandidátů, výběru správného zaměstnance a jeho nástupu do společností holdingu AspectWorks Group. V rámci výzkum analyzuje proces nástupu a dotazníkovým šetřením zjišťuje spokojenost zaměstnanců s tímto procesem.
|
|
Etický kodex vybrané firmy
Hrabalová, Lenka ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Svatoš, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá popisem firmy AspectWorks, s.r.o. a vytvořením jejího etického kodexu. Cílem práce je tvorba etického kodexu tak, aby jej mohla firma AspectWorks, s.r.o. přijmout za vlastní a používat pro své interní i externí účely. Práce je rozdělená na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. První, teoretická část, je zaměřená na popis pojmů etika, morálka, podniková etika a popisu toho, jak by měl etický kodex vypadat. Praktická část popisuje nejprve historii firmy AspectWorks, s.r.o., služby, které poskytují a její stakeholdery. Závěr práce tvoří vytvořený etický kodex a konfrontace navržených etických norem se skutečným chováním zaměstnanců této firmy.
|
|
Reflexe Edvarda Beneše v československém tisku ve vybraných obdobích roku 1948
Svatoš, Jiří ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Cílem této práce je popsat, jakým způsobem referovala čtyři vybraná tištěná média (Rudé právo, Práce, Lidová demokracie a Svobodné slovo) o Edvardu Benešovi ve čtyřech periodách roku 1948 (období únorového převratu, období schvalování Ústavy 9. května, období Benešovy abdikace a odchodu do ústraní a období Benešovy smrti a následného odchodu do ústraní). V této práci provedu jak kvantitativní, tak i kvalitativní analýzu. V kvantitativní části se zaměřím na absolutní počty textů o Edvardu Benešovi, v kvalitativní pak popíši, jakým způsobem jednotlivá média o druhém československém prezidentovi referovala. Potvrdím nebo vyvrátím hypotézu, že absolutní počet textů o Edvardu Benešovi se nebude ve sledovaných médiích výraznějším způsobem lišit. Budu se zabývat tím, zda tiskové orgány demokratických stran (Lidová demokracie a Svobodné slovo) budou vytvářet jiný mediální obraz Edvarda Beneše než média úžeji napojená na komunistickou stranu (Práce a Rudé právo). A zaměřím se také na to, zda (a případně jak) se referování o druhém československém prezidentovi v jednotlivých listech proměnilo napříč sledovanými obdobími.
|
|
Problematika ústavnosti regulačních poplatků ve zdravotnictví
Svatoš, Jiří ; Suchánek, Radovan (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo posoudit ústavnost regulačních poplatků ve zdravotnictví, které byly zavedeny v ČR roce 2007. První kapitola rozebírá dva nálezy Ústavního soudu ČR, které se týkaly posouzení souladu regulačních poplatků ve zdravotnictví s ústavním pořádkem. Bylo identifikováno pět hlavních oblastí, které je třeba zhodnotit: 1)Obecná metodologie soudní interpretace lidských práv a jejich kolize v judikatuře Ústavního soudu 2)Vývoj a výklad sociálních práv 3)Identifikace testu, který by sloužil k posouzení kolize mezi sociálními právy a veřejnými statky 4)Esenciální obsah práva na bezplatnou zdravotní péči 5)Empirické posouzení dopadů regulačních poplatků Druhá kapitola poskytuje shrnutí první z těchto oblastí. Je rozdělena do dvou sekcí: tradiční metody ústavněprávního výkladu a utváření principu proporcionality. Tato kapitola je založena na přehledu české i zahraniční jurisprudence a na judikatuře Ústavního soudu ČR. Třetí kapitola popisuje genezi sociálních práv jako součásti lidských práv. Závěry z druhé i třetí kapitoly pak slouží k vytvoření univerzálního testu proporcionality, který zahrnuje specifickou intenzitu přezkumu sociálních práv. Čtvrtá kapitola je případovou studií, která nejprve identifikuje esenciální obsah práva na bezplatnou zdravotní péči, shromažďuje empirické důkazy o...
|
|
Výpovědní hodnota slovního hodnocení
Svatoš, Jakub ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Práce se zabývá problematikou slovního hodnocení na 1. stupni základní školy, jeho potenciálem objektivně vypovídat o vývoji vybraných žákových znalostí, schopností, dovedností a postojů. Výpovědní hodnotu zkoumám na základě kazuistiky, v rámci níž rekonstruuji obraz žáka pomocí textové analýzy všech deseti jeho slovních hodnocení od 1. do 5. ročníku základní školy. Dále jsem provedl kvantifikaci výroků slovního hodnocení prostřednictvím grafu s cílem predikovat jeho další vývoj. Tyto úkony byly provedeny bez kontaktu s žákem. Následným rozhovorem se žákem byl porovnán obraz žáka utvořený na základě studia dokumentů s poznatky z osobního setkání. Ve výzkumné části je upozorňováno na limitované možnosti v užívání slovního hodnocení pro vysvědčení. Práce proto předkládá také návrhy na přeformulování dílčích výroků ve zkoumaných vysvědčeních pomocí slovní zásoby, která koresponduje s RVP ZV a kterou nahlížím jako objektivně sdílený slovník všech učitelů, aniž by došlo k významovým posunům v navržených formulacích.
|