Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy
Dusilová, Zuzana ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy se věnuje rozvoji na poli art marketingu a možnostem jeho využití především v rámci instituce galerie či muzea umění. Poukazuje na reciprocitu umělecké a marketingové praxe, definuje a vymezuje jejich spojení právě v marketingu umění - činí tomu tak za pomoci marketingových, mediálních a kulturních teorií. Poskytuje vhled do historického vývoje oboru a reflektuje tendence oborové literatury. V druhé části se věnuje případové studii, kde popisuje a vyhodnocuje komunikační aktivity Galerie hlavního města Prahy v roce 2016 a 2017 v konkrétním prostředí. Prostředí, ve kterém je galerie aktivním účastníkem na poli komunikace umění, definuje. Subjekt do něj zasazuje jako kulturní instituci a kulturní produkt, který byl obnoven novou vizuální identitou.
Mechanismy účinků esenciálních olejů na houby
Ježková, Tereza ; Koukol, Ondřej (vedoucí práce) ; Čmoková, Adéla (oponent)
Esenciální oleje jsou těkavé látky z rostlin se širokým spektrem účinků. Mnohé z nich vykazují antifungální aktivitu. Poněvadž stále narůstá rezistence patogenních hub k antimykotikům, je nalezení nových antifungálních látek pro léčbu mykotických infekcí velice potřebné. Aby mohly být esenciální oleje využity pro výrobu nových léků, je nezbytné znát přesný mechanismus jejich účinku. O vlivu esenciálních olejů na houby se ví sice mnoho, nicméně na co konktrétně v buňce cílí není vždy známo. V této práci shrnuji dosavadní poznatky o mechanismech účinků na houby. Postupně se věnuji vlivu esenciálních olejů na buněčnou stěnu, plazmatickou membránu, mitochondrii, jádro, quorum sensing, virulenční faktory, produkci mykotoxinů a na vývoj houby. Esenciální oleje zpravidla nepůsobí jen na jednu strukturu, ale ovlivňují více struktur a procesů zároveň. V závěrečné kapitole zmiňuji možné směry dalšího výzkumu těchto látek. Klíčová slova: esenciální oleje, houby, antifungální aktivita, mechanismus účinku
Průsečíky literárního žurnalismu: USA a Francie
Soukeníková, Eva ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Literární žurnalistika je publicistický žánr, který využívá prostředky literární narace. V 60. letech 20. století se ve Spojených státech amerických uskupilo hnutí (Tom Wolfe, Truman Capote, aj.), které ustanovilo tento žánr a zakotvilo do domácí mediální produkce. Diplomová práce popisuje základní myšlenkové proudy, které se s žánrem literárního žurnalismu pojí a hledá jejich teoretické ukotvení v mediální i literární vědě. V druhé části komparuje americké literární žurnalisty a jejich texty s Francií a její mediální produkcí. Jejími hlavními tezemi jsou otázky teoretického ukotvení literárního žurnalismu v dobové postmoderní tendenci, jeho možné korelace se společensko-politickými událostmi a dualita subjektivity-objektivity v literatuře a žurnalistice, v neposlední řadě rovněž samotná komparace žánru na americké a francouzské mediální scéně. Představuje šest konkrétních autorů a autorek z amerického i francouzského prostředí, na kterých ilustruje teoretická východiska první části práce. V samotném závěru práce otevírá pro další diskuse téma současného pohledu na žánr literárního žurnalismu tak, jak se mění s digitální érou online médií.
Média jako výtvarné téma v proměnách dějin českých médií
Ježková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jiroušek, Bohumil (oponent) ; Vojtěchovský, Miroslav (oponent)
Stejně jako noviny, kniha, film či hudba je i výtvarné umění prostředkem lidské komunikace a nositelem sdělení. Jeho role jako specifického komunikačního prostředku se v průběhu dějin proměňovala, stejně jako role masových médií. Před nástupem médií celospolečenské komunikace plnila jejich funkci do jisté míry právě i výtvarná díla. Umělecké dílo je komunikačním médiem, zároveň ale může jiná média zobrazovat - masová média se v některých obdobích kulturně-uměleckého vývoje stala výtvarným námětem. Lze tak hovořit o metakomunikaci média o médiu. Pilířem disertační práce je rešerše výtvarných děl českých výtvarných umělců, jež zobrazují prostředky masmediální komunikace (periodický tisk, rozhlas, televize) a její aktéry (recipienty a producenty mediálních obsahů). Nalezená výtvarná díla (malby, kresby, grafiky, plastiky) byla podrobena kvalitativní analýze, jejímž výsledkem je přehled vývoje výtvarného námětu v čase od rozšíření masmédií, tj. vzniku periodického tisku až do šedesátých let 20. století. Disertační práce Média jako výtvarné téma v proměnách dějin českých médií zpracovává uvedené téma jako historický výzkum optikou mediálních studií.
The Impact of Public and Developer's Interest on Sustainable Urban Development
Ježková, Tereza
Rozvoj současných měst je souběžně ovlivňován veřejnými a podnikatelskými zájmy a závisí především na ochotě těchto subjektů najít společný cíl, kterého chtějí dosáhnout. Na případových studiích je porovnáváním priorit, chování a rozporů možné vysledovat, jak se změní kvalita veřejného prostoru a života obyvatel, množství pracovních příležitostí a ekologické a hygienické podmínky v případě, že bude realizován záměr developera, a v případě, že bude v maximální míře hájen veřejný zájem, a jaký je pohled ze strany města, který je reflektován v územním plánu. Záměrem je odhalit, zda k žádoucímu rozvoji lokality či města přispívá veřejnost, ÚP, či naopak developer, případně všichni.
Jak média referují o trhu s uměním
Seimlová, Anna ; Skřivánek, Jan (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
(abstrakt) Cílem diplomové práce je provést kvalitativní obsahovou analýzu, která zodpoví, jak média informují o třech zvolených aukcích. Konkrétně se jedná o aukci sbírky rodiny Hascoe v Sotheby's, o aukci díla Tvar modré v Adolf Loos Apartment and Gallery a o aukci sbírky olejů od Františka Muziky v Dorotheu. Pro pochopení aukčního trhu nejprve čtenáře seznámím s historickým vývojem a mechanismy aukční síně. V teoretické části poté představím nabídku analyzovaných aukcí a soustředím se na unikátnost sbírky i uměleckého díla, na seznámení s předchozími majiteli předmětů nebo na marketingové aktivity aukční síně. Následně se přesunu k praktickému provedení analýzy, u níž definuji výzkumnou otázku, paradigma, vymezím výzkumný materiál a stručně popíši zkoumaná média. Praktická část analýzy se skládá z provedení tří zakotvených teorií, u nichž provedu otevřené, axiální a selektivní kódování. Všechny tyto fáze znázorním na grafickém modelu a na závěr každého výzkumu určím jeho centrální kategorii. Na konec popíši mediální obraz zkoumaných aukcí.
Mediální obraz zahraničních destinací v médiích a jeho vliv na výjezdový cestovní ruch občanu ČR v letech 2012 -2015
Kozlová, Markéta ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent)
Práce se věnuje vývoji mediálního obrazu vybraných zemí a jeho vlivu na výjezdový cestovní ruch občanů České republiky v letech 2012 až 2015. Hlavní výzkumnou metodou byla zvolena kvantitativní obsahová analýza online zpravodajského serveru Novinky.cz ve sledovaném období. Sledovány byly pouze články, týkající se faktorů, které ovlivňují výběr destinace dovolené u zemí, u kterých došlo ve sledovaném období k nejvyššímu rozdílu v návštěvnosti občany České republiky. Faktory, které ovlivňují výběr destinace dovolené, byly ověřeny podpůrnou výzkumnou metodou, dotazníkovým šetřením. V dotazníkovém šetření byla zjištěna i důležitost jednotlivých faktorů, což zajistilo zajímavé porovnání s prostorem, který byl jednotlivým faktorům věnován. Provedenou analýzou bylo zjištěno, že jedním z vlivů na návštěvnost zemí mohly být zmínky o bezpečnostní situaci v zemi a stabilitě státu. Nejvíce prostoru bylo věnováno zkušenostem turistům, u tohoto tématu však vliv nebyl potvrzen. Nízký prostor byl věnován výkyvům cen, které jsou dle dotazníkového šetření jedním z nejdůležitějších faktorů, který výběr destinace dovolené ovlivňuje. Tato zjištění by mohla být jedním z vodítek pro objekty působící v oblasti PR cestovního ruchu, kterým tématům je vhodné věnovat vyšší mediální prostor a kterým naopak lze věnovat méně...
Muzejní marketing: Národní galerie v Praze v letech 2012-2014
Pajgrtová, Anežka ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá aplikací marketingových postupů a nástrojů do muzejního prostředí s výtvarným uměním. Předmětem zkoumání této práce je Národní galerie v Praze - významná umělecká instituce, která má ambice vybudovat silnou muzejní značku mezinárodního formátu. Cílem práce je příprava doporučení pro Národní galerii v oblasti marketingu a komunikace. Doporučení vznikne na základě konfrontace rešerše současných trendů a příležitostí v muzejním marketingu a analýzy dosavadních aktivit Národní galerie. Práce je rozdělaná do tří částí. První část zahrnuje teoretické vymezení základních pojmů jako je muzejní marketing, strategický marketing, návštěvník, marketingový a komunikační mix. V druhé části se práce věnuje deskripci trendů a příležitostí v oblasti muzejního marketingu. Poslední část se zabývá zkoumáním aktivit Národní galerie a návrhem zlepšení jejích marketingových postupů.
Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku
Kušiaková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku" se snaží zachytit mediální obraz současného českého kontroverzního umělce ve vybraných periodikách, tvořený jak samotnými médii, tak i jeho osobou. Pro konkrétní zdokumentování obrazu, jeho proměn a vývoje a zároveň načrtnutí vývoje samotných periodik byla vybrána dvě období; pětileté rozmezí před přelomem milénia (1996-2000) a stejně dlouhé období po přelomu tisíciletí (2006-2010), periodika byla vybírána mezi nejčtenějšími deníky (MF DNES, Lidové noviny, Hospodářské noviny a Blesk) a týdeníky (Reflex, Respekt a Týden). V první části práce je načrtnut životopis Davida Černého a jeho tvorba, stejně jako některé vývojové tendence médií po roce 1989. Cílem druhé části práce je zaměřit se na konkrétní období a osobnost ve sledovaných titulech a z nalezených článků se pokusit zachytit mediální obraz Davida Černého a popsat, jak se proměňoval, jak se měnil projev sledovaného umělce a k jakým změnám docházelo u tištěných médií. David Černý je významným českým umělcem a vzhledem k tomu, že se nevyskytuje příliš ucelených publikací, věnujících se blíže jeho kontroverzní osobě a dílu, ráda bych touto prací přispěla ke zkompletování života a díla tohoto umělce, jehož neoddělitelnou součástí jsou právě média.
Analýza tuzemských gastronomických periodik po roce 2000
Eliášová, Klára ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce na téma Analýza tuzemských gastronomických periodik po roce 2000 je zaměřená na vývoj nejčtenějších titulů z oblasti gastronomie na území České republiky. Hlavním cílem bylo zjistit, jaké vnější vlivy se do vývoje obsahu nejvíce promítly a jakým způsobem. Zároveň zdali se promítly na všechny tituly stejným způsobem. Mezi předpokládané hlavní vnější aspekty se řadí finanční krize roku 2008, otevřenost dovozu surovin a přílivu informací ze zahraničí, významné osobnosti gastronomie a rostoucí zájem o zdravý životní styl. K prozkoumání bylo užito obsahové analýzy, která je systematická, lze ji aplikovat na všechna periodika a poskytuje jasné výsledky. Nejdříve práce rozebírá každý z titulů jednotlivě, následně je porovnává mezi sebou. V závěru se některé hypotézy projevily jako pravdivé, a to především hypotéza o nárůstu inzerce po roce 2008 a rostoucím výskytu exotických receptů. Vývoj vědních oborů se projevil v receptech zaměřených na zdraví pouze u časopisů Apetit a Gurmet. Hypotéza vázaná na významné osobnosti gastronomie se ve výsledku neukázala býti správnou. Tituly nereagovaly na jednotlivé vlivy vždy stejně, jejich reakce jsou však vždy znatelné a lze je doložit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.