Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak média referují o trhu s uměním
Seimlová, Anna ; Skřivánek, Jan (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
(abstrakt) Cílem diplomové práce je provést kvalitativní obsahovou analýzu, která zodpoví, jak média informují o třech zvolených aukcích. Konkrétně se jedná o aukci sbírky rodiny Hascoe v Sotheby's, o aukci díla Tvar modré v Adolf Loos Apartment and Gallery a o aukci sbírky olejů od Františka Muziky v Dorotheu. Pro pochopení aukčního trhu nejprve čtenáře seznámím s historickým vývojem a mechanismy aukční síně. V teoretické části poté představím nabídku analyzovaných aukcí a soustředím se na unikátnost sbírky i uměleckého díla, na seznámení s předchozími majiteli předmětů nebo na marketingové aktivity aukční síně. Následně se přesunu k praktickému provedení analýzy, u níž definuji výzkumnou otázku, paradigma, vymezím výzkumný materiál a stručně popíši zkoumaná média. Praktická část analýzy se skládá z provedení tří zakotvených teorií, u nichž provedu otevřené, axiální a selektivní kódování. Všechny tyto fáze znázorním na grafickém modelu a na závěr každého výzkumu určím jeho centrální kategorii. Na konec popíši mediální obraz zkoumaných aukcí.
Marketingová strategie Aukční síně Vltavín v letech 2013-2014
Seimlová, Anna ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Vzhledem k rozmachu aukčního prodeje uměleckých děl v České republice se autorka snaží demonstrovat na vybrané aukční síni adekvátnost užívaných komunikačních nástrojů. Analýza vychází nejen z odborné literatury, ale i z vlastních zkušeností autorky, která se zúčastnila několika sálových aukcí. Práce popisuje mechanismus aukce uměleckých děl, který se skládá z výběru položek, stanovení jejich adekvátní vyvolávací ceny, zvolení si správné cílové skupiny a využití vhodných marketingových i komunikačních metod. Postupným vývojem aukčních síní v České republice se začaly formovat nejsilnější hráči na aukčním trhu, ke kterým patří i zkoumaná Aukční síň Vltavín. Výsledky práce poukazují na její využívání odlišných komunikačních a marketingových metod na rozdíl od konkurence, což jí však nezaručuje lepší ekonomické výsledky a společenský věhlas. Ojedinělým jevem je spolupráce Aukční síně Vltavín s další významnou aukční síní - Galerií Kodl, která poskytuje neobyčejné možnosti prodeje uměleckých děl na aukčním trhu. Při oslovení svých stálých či potenciálních zákazníků využívají nejen klasické komunikační prostředky, ale i nové informační technologie. Internetové stránky Aukční síně Vltavín oproti konkurenci patří k důležitému prostoru pro zprostředkování obchodu s uměleckými předměty.

Viz též: podobná jména autorů
1 SEIMLOVÁ, Alena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.