Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 482 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Talent management v sekundárním školství České republiky
Remišová, Kateřina ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zaobírá tématem talent managementu ve vztahu k pedagogickým pracovníkům v sekundárním školství České republiky. Cílem práce je popsat jeho aktuální stav a zjistit, jak je o talentované pedagogy na českých středních školách pečováno a jak ředitelé talentované pedagogy i talent management vnímají. Práce vymezuje a dává do souvislostí pojmy pedagogický pracovník, učitelský stan- dard, talentovaný pedagog, talent a nadání a talent management. Součástí je i nově vzniklá definice talentovaného pedagoga. Na popis specifik prostředí českých škol pro realizaci ta- lent managementu z pohledu jednotlivých procesů navazuje dotazníkové šetření. Výsledky výzkumu jsou propojeny s kontextem českého školství a porovnány s výsledky předešlých šetření talent managementu v českých organizacích. Péče o české pedagogy je z pohledu talent managementu značně specifická. Pedago- gická profese je náročná a v ČR chybí funkční kariérní systém i obecně uznávaný učitelský standard. Učitelů je v mnoha oborech nedostatek, vzdělávání pedagogů je zákonem povinné, specifické jsou i způsoby financování. Vše výšené zmíněné se do současného stavu talent managementu na českých středních školách výrazně promítá. Výzkumné šetření naznačuje, že většina vedení českých střední škol se v nějaké míře talentovaným pedagogům...
Analýza adaptačního procesu nových zaměstnanců ve vybrané organizaci
Šinfeltová, Karolína ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na proces adaptace ve vybrané organizaci, a to konkrétně na analýzu přístupu organizace k adaptačnímu procesu, a především na zjištění spokojenosti zaměstnanců s tímto procesem. Hlavním cílem diplomové práce je analýza přístupu organizace k adaptaci nových zaměstnanců, zjištění spokojenosti zaměstnanců s adaptačním procesem v organizaci a navržení doporučení pro konkrétní organizaci. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních témat, jako je řízení lidských zdrojů a adaptační proces, za pomoci odborných zdrojů. Praktická část se potom v návaznosti na část teoretickou zaměří na analýzu přístupu dvou vybraných útvarů konkrétní organizace k adaptačnímu procesu nových zaměstnanců a na analýzu spokojenosti zaměstnanců s tímto procesem. Využito bude teoreticko-empirických metod výzkumu. Přístup konkrétních útvarů k adaptačnímu procesu bude analyzován prostřednictvím rozhovorů s odpovědnými pracovníky, spokojenost zaměstnanců pak prostřednictvím dotazníkového šetření. V závěru diplomové práce budou na základě výsledků výzkumného šetření vymezeny rozdíly v přístupu jednotlivých útvarů k adaptačnímu procesu, vyhodnocena spokojenost zaměstnanců s tímto procesem a na základě toho zjištěny rozdíly ve spokojenosti...
Porovnání náboru, výběru a přijímání pracovníků mezi personální agenturou a agenturou práce
Čimerová, Michaela ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací činností personální agentury a agentury práce. Obsah práce je rozdělen na část teoretickou a empirickou a celkem se skládá ze šesti kapitol. Teoretická část obsahuje nezbytné pojmy k pochopení problematiky hledání práce přes agenturu. Na základě odborné literatury je popsán vývoj agentur v České republice, kde je zmíněný i vývoj trhnu práce během pandemie. Další podkapitola se zaobírá rozdíly mezi agenturním zaměstnáváním a outsourcingem, dále jsou popsané rozdíly mezi personální agenturou a agenturou práce, také je zde vysvětleno, kdo je personální konzultant. V následující podkapitole jsou uvedeny metody získávání pracovníků, výhody a nevýhody personálních služeb a jaké mohou být další služby agentur pro ostatní subjekty. Nechybí ani popis vnitřních procesů agentur a představení asociací a odborných garancí personálních a pracovních agentur. V empirické části práce byly stanoveny tři hlavní výzkumné otázky a z nich vyplývající dílčí výzkumné otázky. V práci jsou prezentovaná data získaná na základě polostrukturovaných rozhovorů, které proběhly se zaměstnanci jak agentury práce, tak se zaměstnanci personální agentury. Na základě rozhovorů byly zjištěny dosavadní používané metody a po komparaci zjištěných dat se ukázaly konkrétní rozdíly v náboru, výběru i...
Návrh projektu dalšího vzdělávání pro akademické pracovníky vybraných vysokých škol s humanitním zaměřením
Tomešová, Kateřina ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku dalšího vzdělávání akademických pracovníků vysokých škol se společenskovědními a humanitními obory studia. Cílem diplomové práce je vytvořit návrh projektu dalšího vzdělávání v oblasti pedagogických a prezentačních dovedností pro akademické pracovníky vybraných vysokých škol humanitního zaměření. Tomuto výstupu předcházejí 4 kroky. Prvním dílčím cílem je popsat oblast vzdělávání a profesních kompetencí vysokoškolských učitelů. Druhým dílčím cílem je popsat současný systém a legislativu vysokoškolského vzdělávání v České republice. Třetím dílčím cílem je identifikovat možnosti v oblasti dalšího vzdělávání akademických pracovníků vysokých škol. Čtvrtým dílčím cílem je analyzovat potřeby akademických pracovníků v oblasti dalšího vzdělávání. Teoretická část práce se zaměřuje, na základě provedené rešerše literárních pramenů, analýzy dokumentů a legislativy, na oblast vzdělávání, profesních kompetencí akademického pracovníka, na problematiku dalšího vzdělávání, na systém vysokoškolského vzdělávání a na související legislativu vymezující vysokoškolské vzdělávání v České republice. Předmětem empirické části práce je zpracování návrhu vzdělávacího programu pro akademické pracovníky v rámci dalšího profesního vzdělávání v oblasti pedagogických a prezentačních...
Kompetence vedoucího pracovníka vzdělávací organizace
Círal, Gabriela Sarah ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Ve většině mateřských škol je ředitel/ředitelka a jejich zástupci (záleží na velikosti mateřské školy). Jsou i mateřské školy, které spadají pod základní školy nebo i střední školy v dané obci a funkci vedení vykonává ředitel/ředitelka základní školy nebo střední školy. V mateřské škole je potom zřízena pozice vedoucí učitelky, která není zástupcem ředitele/ředitelky, ale má na starost chod mateřské školy a zodpovídá se řediteli/ředitelce dané organizace. V této práci se zabývám kompetencemi vedoucí učitelky, jakožto vedoucího pracovníka vzdělávací organizace. V teoretické části se zabývám funkcí vedoucí učitelky, co v této pozici znamená řízení a kontrola kolektivu, dokumentace a materiální zabezpečení. Podle čeho se řídí její pracovní doba a jak se podílí na řízení organizace. Dále jsou popsány klíčové kompetence a podrobně rozepsány profesní kompetence vedoucí učitelky. Čím se vedení mateřské školy zabývá, co si představit pod termínem výchovně vzdělávací proces a jaká je odpovědnost. U všech lidí by měla být důležitá sebereflexe, u pedagogických pracovníků je obzvlášť důležitá a u vedoucí učitelky nezbytná. V empirické části provádím dotazníkové šetření, ve kterém zjišťuji, jaké jsou profesní kompetence vedoucích učitelek mateřských škol a obsah práce, který vykonávají. Součástí zjišťování je...
Porovnání vybraných edukačních platforem
Kubíčková, Karolina ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá porovnáním vybraných edukačních platforem. Jejím cílem je analyzovat vybrané online platformy a jejich funkce s ohledem na možnost zařazení moderních výukových metod při vzdělávání dospělých. Teoretická část je zpracována na základě dohledané odborné literatury a dalších dostupných zdrojů a vymezuje pojmy související s problematikou, kterými jsou andragogika, metody vzdělávání dospělých a online vzdělávání. Představuje také aktuální trendy a cíle směřování vzdělávání v České republice. Závěrem teoretické části je shrnutí důležitých teoretických východisek, ze kterých dále čerpá výzkumná část práce. Z hlediska potřeby detailního zkoumání vybraných platforem byla zvolena kvalitativní strategie výzkumu a metoda obsahové analýzy. Zkoumanými online vzdělávacími platformami byly Knowspread, Thinkific, Miro a BigBlueButton. Pro potřeby diplomové práce byly v rámci analýzy charakterizovány a představeny jejich funkce pro vytváření kurzu. Interpretace dat zprostředkovává přehlednou tabulku, ze které je patrné, že všechny výše zmíněné platformy obsahují funkce možnost nahrání souboru, vložení URL na externí multimédia / webovou stránku a funkci stáhnout vložený soubor. Další charakteristiky se liší na základě toho, zda se jedná o platformu umožňující synchronní, nebo asynchronní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 482 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.