Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv stresu a životní spokojenosti na chronickou vulvovaginální kandidózu
Hájková, Lucie ; Jílek, Petr (vedoucí práce) ; Kestřánek, Jan (oponent)
1 SOUHRN V rigorózní práci jsme se zabývali vlivem stresu a životní spokojenosti na rekurentní vulvovaginální kandidózu (RVVK). Vulvovaginální kandidóza (VVK) patří mezi nejběžnější genitální infekce. Předpokládá se, že 75% žen v reprodukčním věku minimálně 1krát za život prodělá ataku VVK. RVVK je nejčastěji definována čtyřmi nebo více atakami symptomatických vaginálních kandidóz během jednoho roku. Incidence tohoto onemocnění není přesně známá, předpokládá se 5 až 8% žen v reprodukčním věku. Naše předchozí studie uvádí incidenci 7,6%. Pro účel této práce byly vypracovány dotazníky, jejichž součástí je dotazník životní spokojenosti a míry zranitelnosti stresem. Každý dotazník se skládal z 17 stran a obsahoval 49 otázek. Plné znění dotazníku je uvedeno v příloze. Dotazník obsahoval 15 silně orámovaných otázek určených jen ženám, které mají zkušenost s opakovaným kvasinkovým zánětem. Hodnotili jsme skupinu 184 žen, které vyplnily náš dotazník (návratnost byla 184 ze 199 dotazníků, což je 92,5%). Na základě vyhodnocení silně orámovaných otázek dotazníku jsme zjistili, že nejvíce gynekologické problémy zasahují do sexuálního života respondentek, mírný vliv mají na sport a ostatní zájmy, minimálně ovlivňují spánek. Dotazované nepozorují žádnou významnou souvislost mezi fází menstruačního cyklu a výskytem jejich...
Systém indikátorů rizik přírodních požárů (ověření různých postupů stanovení rizika vzniku přírodních požárů) včetně návodu na použití integrovaného předpovědního systému
Trnka, Miroslav ; Čermák, Petr ; Kudláčková, Lucie ; Balek, Jan ; Semerádová, Daniela ; Brovkina, Olga ; Zemek, František ; Štěpánek, Petr ; Zahradníček, Pavel ; Skalák, Petr ; Bláhová, Monika ; Jurečka, František ; Janouš, Dalibor ; Žalud, Zdeněk ; Marek, Michal V. ; Cienciala, Emil ; Beranová, J. ; Zatloukal, V. ; Albert, J. ; Tumajer, J. ; Možný, M. ; Hájková, L. ; Chuchma, F.
Předkládaná metodika představuje vylepšení doposud používaného systému sledování a předpovědi rizika meteorologických podmínek vhodných pro vznik přírodních požárů. Na základě obšírného testování definuje dva indexy požárního počasí, jejichž kombinací lze dospět k robustním odhadům požárního rizika. Oba indexy byly použity pro generování předpovědi požárního počasí, ale také ke kvantifikaci vztahu mezi četností příznivých podmínek pro vznik přírodních požárů a jejich reálného počtu, a to v několika časových krocích (od 1 dne po sezónu). Metodika je nyní rutinně implementována v rámci portálu www.firerisk.cz , kde slouží jako nástroj operativní předpovědi požárního rizika. Text metodiky tak zároveň obsahuje i návod na použití portálu firerisk.cz.
Doporučená adaptační a mitigační opatření v rizikových oblastech výskytu přírodních požárů s přihlédnutím k měnícímu se klimatu
Trnka, Miroslav ; Čermák, Petr ; Kudláčková, Lucie ; Balek, Jan ; Semerádová, Daniela ; Brovkina, Olga ; Zemek, František ; Štěpánek, Petr ; Zahradníček, Pavel ; Bláhová, Monika ; Cienciala, Emil ; Beranová, J. ; Zatloukal, V. ; Albert, J. ; Tumajer, J. ; Možný, M. ; Hájková, L. ; Chuchma, F.
Metodika formuluje odstupňovaná adaptační a mitigační opatření ke zmírnění požárního rizika a šíření požáru v krajině (les a zemědělská půda). K tomu je předkládán postup variantního posouzení požárního rizika podle datových možností uživatele. Algoritmizace požárního rizika v lesích vychází z lesnické typologie k posouzení stanoviště, a přidává charakteristiky lesní vegetace. Na zemědělské půdě pak agronomické faktory zahrnují druh plodiny, souvislost pokryvu, vlastnosti stanoviště a vodní režim. Pro obě územní kategorie jsou uvedeny předpokládané dopady změny klimatu na požární riziko stanoviště ve střednědobém horizontu (k roku 2050). Metodika závěrem na příkladové studii demonstruje možnosti uplatnění modelového nástroje FlamMap k analýze požárních charakteristik.
Informovanost obyvatelstva v důchodovém věku v oblasti ochrany obyvatelstva ve vybraném území Jihočeského kraje
HÁJKOVÁ, Lucie
Každý jedinec ve svém životě je dennodenně ohrožován ať už malými či velkými mimořádnými událostmi, aniž by nad tím přemýšlel. Z tohoto faktu nám vyplývá, že je důležité znát doporučené způsoby chování v těchto krizových situacích. Skladba obyvatelstva v České republice je různorodá a neměli bychom přehlédnout, že česká populace stárne. Jsou mezi námi právě lidé v důchodovém věku, kteří mají také to právo být patřičně připraveni na mimořádné události. Bakalářská práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části je vysvětlena a charakterizována ochrana obyvatelstva, k tomuto je doplněna i stručná historie ochrany obyvatelstva v České republice. Hlavní část teoretické práce pojednává o hlavních úkolech ochrany obyvatelstva a o integrovaném záchranném systému. Dále se práce věnuje systému vzdělávání seniorů. Edukace seniorů přispívá nejen k autonomii, důstojnosti a jejich seberealizaci, ale i k plnohodnotnému začlenění do společnosti. Cílem práce bylo zjistit informovanost obyvatelstva v důchodovém věku ve vybraném zařízení ve městě Zliv v oblasti ochrany obyvatelstva. Rovněž se stanovilo zjistit také znalosti v základech první pomoci. Pro zjišťování znalostí obyvatelstva v důchodovém věku v obou oblastech bylo využito dotazníkové šetření. Dotazník byl rozdělen na dvě části, první část zahrnovala většinu otázek týkající se oblasti ochrany obyvatelstva, druhá část vlastnila pár otázek pro orientační zjištění v základech první pomoci. Dotazník byl aplikován u seniorů bydlící v domě s pečovatelskou službou ve Zlivi, kdy do tohoto šetření se zapojilo 28 seniorů. Smyslem této práce bylo rovněž zvýšit informovanost seniorů v oblasti, kdy může být ohrožen jejich život, zdraví nebo majetek. A proto byl vypracován leták, který shrnoval základní poznatky k ochraně obyvatelstva a k první pomoci, a který byl věnován zúčastněným na dotazníkovém šetření. Dotazníky byly vyhodnoceny a zpracovány graficky. Analýza současného stavu informovanosti obyvatelstva v důchodovém věku v domě s pečovatelskou službou ve Zlivi v oblasti ochrany obyvatelstva dopadla tak, že senioři mají spíše neuspokojivou informovanost k této problematice. Dále výzkumem bylo prokázáno, že senioři mají poměrně uspokojivé znalosti v základech první pomoci. ůžeme říci, že celkový výzkum nezaznamenal tragické výsledky, ale zároveň nezaznamenal ani vysokou úspěšnost. Nikdy nebude zbytečné, když se u těchto lidí v postproduktivním věku bude dbát, ať už jakýmkoliv způsobem, na zlepšování informovanosti v ochraně obyvatelstva, v první pomoci anebo i v jiných problematikách, jelikož si to zaslouží každý a v každém věku. Předpokládané využití této bakalářská práce může být jako studijní materiál pro odbornou i laickou veřejnost.
Problematika náročného odpojování dlouhodobě ventilodependentního dospělého pacienta
Hájková, Lenka ; Drábková, Jarmila (vedoucí práce) ; Srpová, Daniela (oponent)
v ČJ Hlavním důvodem zvolení tohoto tématu je neustále narůstající počet dlouhodobě ventilodependentních pacientů, kteří podstupují odpojování od ventilační podpory na jednotkách intenzivní péče. V kapitolách je zmíněna anatomie a fyziologie dýchacího systému, patofyziologie a některá onemocnění spojována s ventilodependencí, vývoj a charakteristika oddělení OCHRIP - NIP a DIOP, postup odpojování a role sester v procesu odpojování. Ve výzkumném šetření jsou uvedeny cíle a hypotézy výzkumu a použitá metodika. Cílem výzkumného šetření bylo zmapovat zkušenosti a znalosti sester při odpojování pacientů od umělé plicní ventilace a druhým cílem bylo zjistit, jak sestry vnímají péči o tyto pacienty a jejich pohled na možnosti dalšího rozvoje této péče. Výzkumné šetření probíhalo na lůžkových jednotkách (ARO, ICU, NIP a DIOP) pěti nemocnic, kde stěžejní metodou bylo anonymní dotazníkové šetření, určené 147 respondentům (sestrám) na těchto odděleních a studentům dvou fakult v oboru Intenzivní péče. Hlavními výsledky našeho výzkumného šetření jsou, že sestry mají dostatečné znalosti a zkušenosti s odpojováním pacientů od ventilátoru, i když ony samy se podhodnocují, ale jejich praktické zkušenosti vyplývají pouze ze zvyklostí jejich pracoviště. Většina sester by uvítalo jednotný standard a chtěly by se dále...
Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ
Hájková, Lenka ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
NÁZEV: Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ AUTOR: Lenka Hájková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá využitím dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě základní školy. Srovnává dvě druhé třídy na základní škole k porozumění hlavní myšlenky v pohádkách s ponaučením skrz dramatickou výchovu a metodou čtení s otázkami. Teoretická část je zaměřena na dramatickou výchovu, na její metody, techniky, průpravné hry a cvičení, RVP a literární výchovu. Základem praktické části byla realizace 5 vyučovacích hodin v dramatické výchově a 5 vyučovacích hodin literární výchovy ve dvou druhých třídách na 5 pohádkách s ponaučením. Po 14 dnech následoval test a zjištění, zda dramatická výchova přispívá v hodinách literárních ke zlepšení a pochopení látky. KLÍČOVÁ SLOVA: Dramatická výchova, literární výchova, příprava hodin, ověření v praxi, reflexe
Využití genetické metody čtení v 1. ročníku ZŠ
Hájková, Lucie ; Vacínová, Marie (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Předkládaná diplomová práce pojednává o problematice čtení genetickou metodou v prvním ročníku ZŠ. Teoretická část je zaměřena na vstup dítěte do školy, školní zralost a na jeho vzdělávání. Jsou zde uvedeny i jiné metody čtení, jejich analýza a komparace s genetickou metodou čtení. Dále se diplomová práce zabývá metodickým postupem a využitím genetické metody čtení v praxi. Charakterizuje soubor didaktických her a uvádí příklady vyučovacích postupů. Praktická část zjišťuje zkušenosti pedagogů s genetickou metodou čtení, úspěšnost žáků a názor rodiny na výuku pomocí genetické metody čtení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.