Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současná krajina a přítomnost člověka v ní
Plašilová, Barbora ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
T ema " Sou casn a krajina a p r tomnost clov eka v n \ je velmi sirok e, ve sv e pr aci si kladu za c l zam e rit se na vz ajemn y vztah clov eka a krajiny. Vymezuji si symbiotick y vztah a manipuluj c vztah clov eka ke krajin e. V uvodn kapitole teoretick e c asti de nuji pojem kra- jina. T ema " Nov e pohledy na pojet t ematu krajinomalby\ rozv j m v kapitole o land artu jako um eleck em sm eru, srovn av am evropsk y a americk y land-art, kter e odr a zej rozd ln e p r stupy ke krajin e. D ale sleduji prom enu krajiny Cesk eho st redoho r a re exi v ytvarn ych um elc u k prom en e. V dal s ch kapitol ach p si o vztahu clov eka k m estsk e krajin e, k voln e krajin e a k devastovan e krajin e. T ema uplat nuji ve vlastn tvorb e, p redm etem praktick e c asti diplomov e pr ace je foto- dokumentace v ytvarn e instalace v devastovan em prost red Karl na. Sleduji vz ajemn y protiklad devastovan eho prost red a nezasa zen eho prost red . T ema uplat nuji v pedagogick em p usoben tvorbou v ytvarn ych rad, p ri kter ych jsem se zam y slela nad souvislostmi v ytvarn e v ychovy a enviroment aln v ychovy.
Industriální formy
Šromová, Hana ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořák, Jaroslav (oponent)
Tento text je součástí mé mnohaleté výtvarné tvorby. Industriální architektura, mechanické součástky, fascinace funkcí mechanizmů a estetika průmyslu obecně jsou mým dlouholetým koníčkem. Tyto jevy se staly stěžejní pro mou výtvarnou práci. Představuji zde svá tvůrčí východiska, jejichž námětem jsou zásadní proměny vývoje člověka. Následně jsem hledala podobné obsahy uplatněné v uměleckém světě. Hlavně se zde zamýšlím nad riziky a nebezpečím, které v sobě nový technický věk skýtá. Technika z mnoha pohledů zjednodušuje život, ale na druhou stranu je rizikem pro člověka, který si neváží hodnot přírody a neuvědomuje si vlastní pomíjivost. Didaktickou část stavím na hravosti, jež je přirozeností každého dítěte. Mechanismy, konstrukce a technologie umožňují vytvářet si abstraktní světy a fantaskní bytosti. Téma "Industriál" nabízí bohatou škálu podnětných nápadů pro práci s dětmi. Zároveň v nich ukládáme koncepty, jak harmonicky kombinovat kulturní a přírodní světy. Člověka je třeba vychovávat k tomu, aby byl schopen "žít" a zároveň zůstal hravým a senzitivním dítětem.
Počátky vytváření plošných a prostorových forem se zaměřením na zobrazení lidské a zvířecí figury. (Longitudiální pozorování několika jedinců při využívání linie, barevné plochy a hmoty v bezobsažných exploracích i obsahových zobrazeních)
Stuchlíková, Vladislava ; Dvořák, Jaroslav (oponent) ; Hazuková, Helena (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vypracovat a ověřit funkčnost metodiky pro zkoumání vývoje lidské a zvířecí figury na reprezentativním vzorku dětí předškolního věku. Na základě výsledků analýzy dětských prací porovnat úroveň zobrazení jednotlivých postav i dějových celků ve spontánnich a záměrně nabízených výtvarných činnostech. Ve výzkumném empirickém šetření, rozčleněném do čtyř etap, bylo využito metod kvantitativního i kvalitativního výzkumu. Jeho těžiště spočívá v experimentální části, kterou doplňují případové studie. Výstupem výzkumu jsou poznatky o aktuální úrovni zobrazovacích schopností dětí v mateřské škole a možnostech učitelek stimulovat rozvoj schopností vhodnou formulací úkolu jako výtvarného problému nabízeného řešení.
Zahrada
Mikšíková, Jitka ; Dvořák, Jaroslav (oponent) ; Cikánová, Karla (vedoucí práce)
Definice různých typů zahrad. Historický vývoj zahradního umění. Zahrada jako inspirace pro výtvarnou výchovu. Na základě výtvarných námětů jsou vytvořeny pracovní listy, zařazené do teoretické části. Inspiračním zdrojem pro praktickou část je zahrada nejen jako celek, ale také její součásti. Členění výtvarných řad vychází z myšlenkové, dílčím způsobem i z námětové mapy. Výtvarné řady a náměty se vztahují i k environmentální výchově, k tvorbě životního prostředí a jeho ochraně.
Sbírka řešených úloh pro MS WORD v kontextu elementaristického přístupu k uživatelské informační gramotnosti
Dvořák, Jaroslav ; Štípek, Jiří (oponent) ; Leipert, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Sbírka řešených úloh pro MS Word v kontextu elementaristického přístupu k uživatelské informační gramotnosti si stanovila za cíl vytvořit efektivní učební nástroj v oblasti výuky textových editorů. Práce je dělena do pěti hlavních částí. V úvodní části je okomentována současná společnost a její vztah využívání ICT s důrazem na elektronickou komunikaci. Následující část vyjadřuje osobní názor na současnou kvalitu výuky v kontextu teoretických přístupů a navrhuje vhodnou a optimalizovanou komponentu pro podporu výuky práce s textovým editorem. Teoretická část mapuje celý tvůrčí proces vedoucí návrhu sbírky. Praktickému vytváření sbírky a intelektuálním obtížím je věnována předposlední část práce. Závěrečná část práce (empirická) ukazuje praktické hodnocení a připomínky potencionálních uživatelů. ABSTRACT:
Vesmír - přemýšlení s Barrowem a Saganem
Jiroušková, Jana ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Roeselová, Věra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na seznámení s možnostmi projektové výuky na základní škole. Téma Vesmír dává možnost poodhalit malý kousek tajemství, nahlédnout do nepoznaného. Jde především o zamyšlení a chápání naší příslušnosti do velkého celku, najití našeho místa v celém kontextu našich existencí. Bez pochopení našeho místa v životě jsme vytrženi z reality a máme pocit vykořeněnosti. V přípravě projektu vystupovala do popředí hlavně nutnost seznámit žáky s naším příslušenstvím k tomu, co nás obklopuje a kam patříme. Šlo o poznání a nálezem vlastní individuální cesty k tomuto námětu. V první části diplomové práce jsem se snažila sesbírat informace, které byly potřebné k vytvoření projektu. Druhá část je zaměřena na seznámení se s projektem, který se na základní škole vytvářel po dobu tří let, a na jeho analýzu.
Člověk v kontextu s prostředím
Kafková, Miroslava ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
Práce se zabývá součinností člověka s určitým prostředí, tím je mu především město. Cílem práce bylo vytvořit soubor maleb, vymyslet metodickou řadu a následně ji v praxi ověřit. Teoretický text vychází z praktické části diplomové práce a osvětluje jak výběr tématu, tak inspirační zdroje a zapojuje téma do dobového kontextu.
Znak - kaligrafie, struktura - vrstvení
Malečková, Alena ; Špirk, Ivan (oponent) ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se budu zabývat problematikou znaku, označování a psaní. Zaměřila jsem se na ty roviny těchto fenoménů , které jsou ukazatelem toho, jak myslíme , vnímáme a prožíváme. Jakým způsobem se orientujeme ve světě , a čím je tato orientace ovlivňována. Studium znaků, symbolů a jejich tvarů s vysokou mírou odstupu člověka od sebe samého je jednou z cest, kterou se můžeme při tomto poznávání vydat. Od označování se odvíjí další otázky týkající se naší komunikace se světem , komunikace mezilidské, a v neposlední řadě otázky komunikace člověka s člověkem, která se uskutečňuje skrze umělecké dílo. S vývojem lidského rodu souvisí celá řada proměn týkajících se právě označování, způsobů uchopení světa a sebe, a umění vždy fungovalo jako citlivý senzor, který tyto proměny předjímal. Dále se zabývám fascinací tématem znaku a písma, kterou začali výrazně projevovat umělci ve 20. století, a která souvisela s proměnami hodnot a myšlení ve společnosti. V didaktické části jsem se pokusila všechny tyto poznatky zpracovat jako východisko pro péči a výtvarnou komunikaci se starými lidmi. Výtvarná komunikace se tu ukázala být vhodnou alternativou ke komunikaci verbální.
Role detailu při komponování uměleckého díla
Neubertová, Miriam ; Špirk, Ivan (oponent) ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na roli detailu jako vizuálního fenoménu při komponování, tvorbě, i recepci uměleckého díla. Autorka vychází ze své specifické zkušenosti zhoršování zraku v dětství (dospívání) a na ně vázané změny viděného. Postupné a stále znovu opakovávané rozostřování a zaostřování, související s korekcí oka, vedlo Neubertovou mimo jiné i k jejímu zájmu o detail, který mimo jiné vyústily v napsání této práce. Detail, který je v práci definován jako část nějakého celku a též obraz této části, je uchopen ze čtyř směrů v přístupu k němu a jeho funkci umělecké či společenské. Tato pojetí jsou: dekorativní, expresivní, smyslový a racionální. Užívání a chápání detailu z uvedených rovin se prolíná napříč historií. Autorka však nepojímá detail a výskyt jeho užití chronologicky, ač i tento přístup by byl možný, jelikož prolínání přístupů k detailu a jejich funkční a praktická koexistence se autorce zdají zásadní. Zmíněné čtyři přístupy k detailu jsou doloženy obrazovými materiály. Za významnou událost je v práci považován nástup úplně nových záznamových i reprodukčních technologií v devatenáctém (fotografie), ve dvacátém (film) a jednadvacátém století. Tato událost se odrazila pochopitelně i na užití detailu. Opominut není ani vývoj světové malby a její současný projev v hyperrealismu. Pro autorku...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.