Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příspěvek k problematice vzdělávání seniorů
Sváčková, Jana ; Neusarová, Jana (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce Příspěvek k problematice vzdělávání seniorů je poskytnout možný rámec nahlížení na tuto oblast vzdělávání dospělých. Práce charakterizuje kategorie stárnutí a věku, sleduje změnu postavení a roli seniora v historickém kontextu. Definuje stárnutí a seniora z různých přístupů, stárnutí a pohled na něj (Světová zdravotnická organizace, sociologické teorie stárnutí, genderové problematika stáří. Dále uvádí změny v oblasti psychiky spojené se stářím a jejich dopady na vzdělávání seniorů. V rámci mainstreamingu stárnutí jsou vytvořeny požadavky a doporučení pro vzdělávání seniorů. V práci jsou uvedeny příklady edukačních aktivit pro seniory, tak jak jsou institucemi běžně poskytovány v ČR Příspěvek práce má být v rozšíření možného pohledu na vzdělávání seniorů a překonání stereotypního pojímání stáří jako ztráty životního programu. Vzdělávání seniorů se jeví jako významná oblast, která se současnými demografickými změnami bude nabírat na důležitosti, a proto je vhodné znát možnosti a meze vzdělávání seniorů a nabídnout tak přiměřenou edukační aktivitu.
Žena v managementu
Hronová, Helena ; Neusarová, Jana (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Zastávání pozice ve vrcholovém managementu a zároveň plnění rodinných povinností by se dalo označit za nadlidský výkon. Jsou však ženy, které toto dokázaly. Překonaly veškeré genderové stereotypy a podařilo se jim získat vysněné místo. Jak ale dokazují prováděné průzkumy, takovýchto žen není mnoho. Je zde řada aspektů, které jim brání profesně růst. Často jsou nepřímo nuceny volit mezi kariérou a založením rodiny, což má v řadě případů za následek jejich demotivaci. Existují však způsoby, jakými mohou zaměstnavatelé podpořit profesní růst žen a pomoci jim sladit pracovní a rodinný život. Někteří se snaží ženám zlepšit pracovní podmínky tak, že jim umožňují práci z domova či zkrácené pracovní úvazky. Jiní zřizují tak zvané firemní školky pro děti zaměstnankyň. Tímto způsobem dochází k určitému uvolnění na straně ženy a ke zmírnění stresového napětí. Pak se může více věnovat své práci.
Hodnocení efektivity vzdělávacích akcí
Polochová, Kristýna ; Neusarová, Jana (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá hodnocením efektivity vzdělávacích akcí. Jejím hlavím cílem je představit problematiku jak z hlediska pedagogiky, tak z hlediska podnikového vzdělávání. Práce je členěna do čtyř hlavních kapitol. První kapitola popisuje pedagogický pohled na hodnocení efektivity vzdělávacích akcí. Zabývám se v ní pedagogickou terminologií, předmětem hodnocení a vyzdvihuji některá hlediska, kterými se odborníci v této oblasti zabývají. Další tři kapitoly se zaměřují na hodnocení efektivity vzdělávacích akcí jako na součást celého procesu podnikového vzdělávání. Mimo to, zde popisuji některé zásady, které musí být splněny, aby hodnocení probíhalo systematicky a jeho výstupy byly měřitelné. Také zmiňuji přístupy k hodnocení efektivity a metody, pomocí nichž lze měřit vliv vzdělávání na zaměstnance nebo na podnik jako celek.
Průvodcovská činnost jako alternativní forma vzdělávání
Trnková, Adéla ; Neusarová, Jana (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Činnost průvodce je pro mnoho lidí velmi nejasná záležitost. Je na ni mnoho pohledů a názorů, ale čím více se člověk dostává do detailů této profese, tím více se uvědomuje, že je to práce zajímavá, zábavná, dobrodružná, ale i náročná na přípravu a na předpoklady, která musí průvodce splňovat. Ale hlavně - v průvodcovské činnosti jde o předávání informací, tedy o vzdělávání. Tato bakalářská práce se bude v teoretické části zabývat profilem osobnosti průvodce a předpoklady pro výkon této činnosti a v empirické části vyhodnotí názor samotných profesionálů na svoji vlastní činnost.
Rozvoj osobnosti vlastními silami
Václová, Helena ; Neusarová, Jana (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Ve své práci popisuji několik metod rozvoje osobnosti vlastními silami. Mými zdroji jsou především populárně naučná literatura, odborná literatura a vlastní zkušenosti. Pokusila jsem se najít teoretická východiska pro praxí ověřené metody. Mnohdy bylo velmi obtížné zařadit je do seriózního vědeckého rámce. Vybrala jsem jen ty metody, se kterými mám nějakou vlastní zkušenost. Ve druhé kapitole píši o hypnóze a o jejích dalších praktických formách: Schultzově autogenním tréninku, Kretschmerově aktivně hypnotickém tréninku a Jacobsonově metodě. Tyto metody vzájemně porovnávám. Ve třetí kapitole poukazuji na přínos spisovatele J. Foglara k tématu rozvoje osobnosti. Ve svých knihách představil Modrý život, deník a lov 13 bobříků. Další popisovanou metodou je oblíbený Time management. V tomto tématu jsem se nechala inspirovat knihou J. Adaira. Enneagram též považuji za velmi zajímavou metodu, jak se rozvíjet. Rozhodně nejde jen o typologii. Existuje mnoho metod, jak se efektivně učit. Zaměřila jsem se na konkrétní metody pro podporu paměti a popsala jsem Superlearning. Lidské tělo může být velmi efektivním nástrojem seberozvoje. Za dobrou volbu v tomto směru považuji třeba půst nebo asijská bojová umění. Ale každý sport nebo pohybová aktivita může velmi pomoci. Na závěr jsem se pokusila popsat roli, kterou v...
Rozvoj kariéry se zaměřením na absolventy vysokých škol
Kohoutková, Hana ; Neusarová, Jana (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce)
Cílem této práce je nastínit motná pojetí konceptu kariéry v managementu a dnešní společnosti a porovnat je s tradičním pohledem na kariéru vycházejícím z teorií managementu dvacátého století. Na příkladu absolventů vysokých škol vstupujících na trh práce je poukázáno na zvětšující se rozdíly ve vnímání kariéry u jednotlivých zaměstnanců i organizací. Uvědomění si individuálních odlišností v přístupu k rozvoji profesního uplatnění je klíčové pro pracovníky personálních oddělení organizací, manatery, pro samotné pracovníky i pro profesionály vzdělávání dospělých. Individuální zodpovědnost za rozvoj vlastní profesní dráhy vzrůstá. Změny ve společnosti s sebou nesou odlišné hodnoty a priority v profesním tivotě, a na ty musí organizace v oblasti rozvoje a vzdělávání pracovníků reagovat. Tato práce je shrnutím problematiky rozvoje a řízení kariéry v současné společnosti a měla by být podnětem k úvahám o vlastních cílech v profesním tivotě pro absolventy vysokých škol stejně jako inspirací v oblasti řízení a rozvoje kariéry pro pracovníky lidských zdrojů.
Uplatnění personálně-psychologických metod při výběru zaměstnanců
Švarcová, Veronika ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Cílem této práce bylo uvést a popsat personálně psychologické metody, uplatňované při výběrových řízeních. Věřím, že tento úkol byl splněn, a to včetně historického pohledu na přístup k lidem v organizacích a s ním souvisejícího vzniku potřeby uplatnit psychologické metody v praxi, která zároveň dává podnět pro vývoj těchto metod.
Stát a vzdělávání dospělých, historické, systematické a komparativní aspekty v ČR
Lidová, Magdaléna ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Obsahem práce je v souladu se zadáním zmapování a zhodnocení vývoje v oblasti vzdělávání dospělých v ČR a jeho širších systematických a komparativních souvislostí. Práce je strukturována do osmi základních celků, které obsahují teoretické přístupy, historické peripetie vzdělávání dospělých, legislativní rámec a analýzu i současnou situaci s možnostmi rozvoje vzdělávání dospělých. Z předloženého vyplývá, že ve vzdělávání dospělých máme značné rezervy, ale i veliké možnosti k jeho využití, jako cesty k překonávání problémů na trhu práce, profesní kariéře jednotlivců, i růstu a kultivaci lidského potenciálu. Lze tedy konstatovat, že přes složitost a peripetie vývoje vzdělávání dospělých v naší republice vidíme zcela jednoznačný vývoj k žádoucímu stavu, kterým je optimální nabídka možnosti dalšího vzdělávání pro co největší část populace.
Vzdělávání a sociální nerovnosti
Gašparínová, Marta ; Neusarová, Jana (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
V současné době je oblast vzdělávání předmětem velikého zájmu. Vzdělání nám otevírá větší možnost společenského uplatnění a získání vyšší životní úrovně. Výše dosaženého vzdělání nám umožňuje získat zaměstnání s vyšší prestiží a vyššími výdělky, které nám umožní dosáhnout vyšší kvality života s vyšší životní úrovní. Už méně je pro mnohé z nás přijatelná myšlenka, že pouhé vzdělání dosažené během naší školní docházky svým rozsahem a obsahem v dnešní době nestačí a ti, kteří se neúčastní dalšího vzdělávání, jsou méně adaptabilní než jejich stejně staří kolegové, kteří se i nadále v průběhu svého kariérního života vzdělávají. To, jestli si každý jedinec skutečně uvědomí, jaké jsou nároky současného trhu práce a v jaké míře a jakým způsobem se sám zapojí do dalšího vzdělávání, dozajista závisí na mnoha faktorech, ty vnitřní jsou spíše subjektivní a vychází z jeho rodinného prostředí, výchovy, postojů, ale i úrovně dosaženého vzdělání. Za vnější faktory pak můžeme považovat požadavky zaměstnavatelů, organizace práce nebo např. existenci stimulů do dalšího vzdělávání. Proto jsem si za téma své bakalářské práce vybrala problém vzdělávání a sociálních nerovností. Chtěla jsem zjistit, zda je u nás skutečně možné, aby si každý člověk své vzdělání kdykoli doplnil nebo zvýšil. Také mě zajímalo, jak moc je náš...
Rozvoj kvality pracovního a osobního života
Marková, Marie ; Neusarová, Jana (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám problematikou oblasti rozvoje osobnosti a efektivity v pracovním životě. V první části práce pojednávající o rozvoji osobnosti jsem se zaměřila na vytváření správných návyků a odbourávání těch špatných. Dále je pro rozvoj osobnosti důležité znát své osobní cíle, k jejichž nastavení nám může pomoci SWOT analýza a metoda SMART. Pro naplnění našich cílů je podstatné, zorientovat se v pojmech hodnota a potřeba. V neposlední řadě se tato část práce dotýká oblasti motivace a efektivní komunikace. Druhá část práce se zaměřuje na řízení času a jeho praktická doporučení pro pracovní život. Na konci práce se zabývám možnými negativními dopady špatného řízení času, jimiž mohou být stres až syndrom vyhoření. V dnešní době je těžké splnit požadavky trhu. Ten po nás požaduje větší flexibilitu, odpovědnost, širší specializaci atd. Naše potřeby jsou také stále náročnější to se zákonitě odráží i v požadavcích, které na nás trh zpětně má. Doufám, že tato práce její čtenáře přiměje alespoň k zamyšlení o jejich vlastních problémech z této oblasti a že jim poskytne alespoň nějaké impulsy k jejich řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.