Fakulty UK (VŠKP)

Fakulty UK (VŠKP) Nalezeno 192,958 záznamů.  začátekpředchozí192035 - 192044dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kriminalita na Říčansku ve 2. polovině 17. století
Šimek, Jan ; Zilynskyj, Bohdan (vedoucí práce) ; Vlnas, Vít (oponent)
Výzkum dějin kriminality, resp. hrdelního soudnictví, je v českých zemích neodmyslitelně spjat se jmény Jaroslava Pánka a Evy Procházkové, jejichž systematická a intenzivní činnost na tomto poli začala v první polovině 70. let a trvala přibližně dvě desetiletí. Ačkoliv - až na jednu výjimku - pracovali a publikovali tito badatelé samostatně, jejich výzkumy jsou úzce provázány nejen regionálním vymezením (jižní část dnešního středočeského kraje) a časovým záběrem sahajícím od konce 15. století přibližně do poloviny 18. století, ale i metodickými východisky. Jejich studie jsou totiž výrazným zlomem v do té doby obvyklém právněhistorickém pohledu na hrdelního soudnictví a prvním pokusem v české historiografii ukázat tuto problematiku jako součást sociálních dějin a dějin mentalit. Trvalou hodnotu si tyto práce uchovávají díky připojeným regestům pramenů, z nichž vycházejí a zcela mimořádný je jejich význam coby příspěvků к dějinám správy a raně novověké diplomatiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Odraz rodinné krize v dětské kresbě u dětí mladšího školního věku
Svobodová, Tereza ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Ve své diplomové práci se tedy snažím využít kresbu dětí mladšího školního věku, konkrétně kresbu rodiny a kresbu začarované rodiny, pro zkoumání odrazu negativních vlivů ve výtvarném projevu dětí z rozvedených rodin v porovnání s dětmi z kompletních rodin. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Organizační formy ve vyučování matematice
Kovářová, Dorotea ; Kubínová, Marie (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zabývala organizačními formami v souvislosti s vyučováním matematice. Mým cílem ale nebylo postihnout pouze problematiku organizačních forem. Pokusila jsem se na celou problematiku podívat komplexně. Jsem přesvědčena, jak jsem již uvedla v úvodu práce, že není možné jednotlivé složky vzdělávacího procesu chápat odděleně. Naopak je důležité být si vědom jejich vzájemné provázanosti. V této souvislosti jsem se proto snažila vyzdvihnout dvě věci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dítě se sluchovým postižením hospitalizované v nemocnici
Králová, Kateřina ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsání reality péče o nemocné děti se sluchovým postižením, jež jsou hospitalizovány v zařízeních nemocničního typu v České republice. Zvláštní pozornost bych ráda věnovala komunikaci mezi jednotlivými zainteresovanými složkami, která hraje v adaptaci dítěte na nastalou situaci a v samotném procesu léčby významnou roli. V teoretické části bych vedle odborné literatury ráda pracovala s příručkami a internetovými stránkami určenými pro zdravotnické pracovníky, rodiče i laickou veřejnost, které často obsahují velké množství praktických a ověřených zkušeností. Součástí praktické části by měla být publikace určená dětem nastupujícím do nemocnice, se zvláštním zřetelem na děti sluchově postižené. V ní by se děti i jejich rodiče měly přiměřeným způsobem seznámit s nejběžnějšími vyšetřeními, jež by je mohly v nemocnici potkat. Dále by publikace měla obsahovat hry, úkoly, hlavolamy a jiné výtvarné činnosti, které dětským pacientům pomohou překlenout například čas při čekání na vyšetření či zákrok. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jane Austenová, Pýcha a předsudek. Porovnání českých překladů s přihlédnutím k jejich percepci současným čtenářem
Pernicová, Zuzana ; Kupcová, Helena (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Jane Austenová patří k významným anglickým spisovatelům, jež svým dílem ovlivnili budoucí vývoj románu, a to nejen v anglickém prostředí. Román Pýcha a předsudek patří k vrcholům její tvorby a plně se v něm odrazilo autorčino mistrovství, pro něž je oceňována až do současnosti. Tato práce se soustředí na specifickou problematiku související s percepcí románu Pýcha a předsudek v českém prostředí, totiž na způsoby, jimiž bylo toto výjimečné dílo přetlumočeno českým čtenářům, a na důsledky zvolené překladatelské metody. Je totiž třeba uvědomit si, že většina českých čtenářů se s románem neseznamuje v anglickém originále, ale pouze zprostředkovaně, v českém překladu. A překladů je v podstatě tolik, kolik je překladatelů; jednotlivé překlady se od sebe navzájem liší a mohou vyvolávat ve čtenáři odlišné dojmy. Recepce literárního díla v českém (ale i jakémkoli jiném) jazykovém prostředí je tedy do značné míry závislá na kvalitách daného překladu a jeho schopnosti oslovit čtenáře při současném zachování původního charakteru daného díla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
K motivům fantasy a sci-fi v románu pro děti na příkladech německy psaných textů, práce s literárním textem ve vyučování
Sánchezová, Karmen ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám prvky fantasy a sci-fi v moderní románu pro děti. Počet textů, v nichž se tyto motivy objevují v Čechách i v zahraničí od 70. let 20. století neustále vzrůstá a v současnosti je skoro nemožné zmapovat tuto oblast moderní literatury pro děti a mládež jako celek. Zaměřila jsem se tedy hlavně na tvorbu pocházející z německy mluvících zemí. K tomu mě vedlo jednak to, že se specializuji na německý jazyk a jednak to, že můj opětovný zájem o dětskou literaturu vzbudila kniha Skřítek v hlavě pocházející z pera rakouské autorky Christine Nóstlingerové. Nemohla jsem ovšem opomenout fantastické knihy takových významných autorů literatury pro děti a mládež jakými jsou Astrid Lingrenová, Tove Janssonová, Iva Procházková nebo Miloš Macourek. Stejně jako jsem nemohla opomenout Tolkienovu trilogii Pán prstenů (přestože se nejedná o dětskou příběhovou prózu s fantastickými prvky ale o čistou fantasy) nebo Harryho Pottera od J.K. Rowlingové. Obě dvě knihy se díky nedávnému zfilmování těší obrovské přízni jak u dospělého, tak u dětského čtenářského publika a zaujímají přední místa v zahraničních i českých čtenářských anketách. Jejich přitažlivost pro čtenáře i filmaře je způsobena právě dovedným začleněním a zpracováním fantastického. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Osobnost učitele v proměnách času
Ročková, Klára ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Záměrem diplomové práce je nastínit vývoj učitelské profese na vybraných pedagogických osobnostech od druhé poloviny 18. století do první poloviny 20. století. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a empirickou. Základem teoretické části jsou portréty čtyř pedagogických osobností. Portréty mapují život a působení Jakuba Jana Ryby, Jana Vlastimíra Svobody, Věnceslava Metelky a Františka Bakule. Nedílnou součástí teoretické části jsou také podněty k výletům do míst v České republice, která jsou spjata s těmito učiteli. Základem empirické části je projekt "Osobnost učitele v proměnách času". Tento projekt se opírá o medailonky tří pedagogických osobností (J. J. Ryby, V. Metelky a F. Bakule), které jsou určeny žákům 5. ročníku základní školy. Projekt má přiblížit žákům historické období prostřednictvím života a působení učitelů. Snahou projektu je integrace předmětů a mezipředmětových vztahů na základě rámcového vzdělávacího programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vztah otázky a odpovědi v politickém interview
Svátová, Dana ; Machová, Světlana (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Vztah otázky a odpovědi v politickém interview si kladla za cíl provést všestrannou pragmatickou analýzu dialogických textů otiskovaných v tzv. seriózním tisku. U zmíněného typu interview se pak úžeji zabývala problematikou novinářských replik a jejich vlivu na repliky respondenta. Tato práce není primárně zaměřená na didaktickou činnost, nicméně její přínos pro vyučovací proces vidím v tom, že může být inspirací pro učitele střední školy a gymnázia, kteří chtějí svým studentům zprostředkovat vhled do analýzy dialogu. Nedělá si ambice být vyčerpávající, snaží se však komplexně postihnout problematiku psaného politického interview z hlediska novinářských replik, četností některých druhů otázek, především pak z hlediska strategií (především manipulativních) a taktických strategií respondentů. Terminologie práce vychází z prostudované literatury a snaží se jít v souladu s ní. Nutno říci, že terminologie v oblasti manipulativních a taktických strategií je přizpůsobována aktuální komunikační situaci, z níž vychází analyzovaný text, v pojmenování jednotlivých strategií nejsou přesně vymezené hranice, proto jsem zvolila třídění a pojmenování vlastní. Také v problematice druhu otázek se autoři jednotlivých studií zaměřených na tuto problematiku zcela neshodnou. Vycházím proto z...
Between Aussig and Regensburg - an Insight into the Life of an Upper- Class Bourgeois German Family in Czechoslovakia and in the Post-War Germany (1918-1948)
Smetanová, Lucie ; Míšková, Alena (vedoucí práce) ; Kaiserová, Kristina (oponent)
Ve své práci jsem se zabývala osudy jedné sudetoněmecké rodiny z Ústi nad Labem. Snažila jsem se popsat jeji život v různých historických obdobích: v době Rakousko-uherské monarchie, Prvni republiky, připojeni Sudet к Německé řiši, na konci 2. světové války až po nový začátek v Bavorsku, v Řezně. Předci této rodiny přišli do Ústi nad Labem v polovině 19. stoleti. Zakoupili zde staré, již nevyužívané vězeni, v němž v roce 1881 založili bratři Anton a Ferdinand Josef továrnu na výrobu barev a laků. Poté, co v roce 1906 Anton zemřel, byl jeho syn Rudolf vyplacen, a Ferdinand Josef vedl firmu dále sám. Se svoji ženou Karolínou Doretheou měli čtyři děti: Helenu, Otto, Elisabeth a Elfriede. Rodina se již počátkem 20. stoleti přestěhovala do vily "1900" ve Velké hradební ulici 20. Firma se vyvíjela dobře, zatimco zde v roce 1901 bylo zaměstnáno 14 osob, v roce 1935 to bylo již 60. Ve 20tých letech byla rozšířena továrna v Krásném Březně, kam byla postupně přesunuta celá výroba a ve Velké hradební ulici 88 zůstaly pouze kanceláře a vedeni firmy. S rozvojem firmy se měnilo i společenské postaveni rodiny. Jeji příslušnici byli členy v různých spolcích, měli předplacenu lóži v divadle a nechali si postavit vilu u Máchova jezera. Nejstarši dcera Helena se provdala za Dipl. Ing. Josefa Schiepecka, který v polovině...
Reedukace sluchu u dětí se sluchovým postižením na Kypru
Papathanasiou, Maria ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Tématem práce je "Reedukace sluchu u dětí se sluchovým postižením na Kypru". Myslím si, že cvičit sluch u dětí nedoslýchavých a s kochleárním implantátem je důležité pro rozvoj řečové dovednosti a lepší komunikace s ostatními. V rámci teoretické části se věnuji školskému systému na Kypru podle zákona 113(1)1999 o výchově a vzdělání dětí se speciálními potřebami a vzdělání a výchově neslyšících na Kypru. Náplní teoretické části je pojednání o sluchu obecně, sluchové funkci a o vadách sluchu. V posledních kapitolách této části se věnuji významu reedukace sluchu a jak probíhá výchova sluchově postižených dětí ve Škole na Kypru. V rámci praktické části jsou prezentovány výsledky průzkumu zaměřeného na reedukaci sluchu a sluchová cvičení, což bylo uskutečněno pomocí mého dotazníku. Na dotazník odpovídali rodiče dětí se sluchovým postižením na Kypru. V rámci praktické části jsou také prezentována sluchová cvičení, která jsem uskutečnila ve Škole neslyšících na Kypru. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Fakulty UK (VŠKP) : Nalezeno 192,958 záznamů.   začátekpředchozí192035 - 192044dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.