2024-12-07 01:02 |
Hádanky a úlohy s matematickým jádrem
Kozák, Adam ; Rmoutil, Martin (vedoucí práce) ; Slavík, Antonín (oponent)
Práce se pokouší o propojení hádanek a hlavolamných úloh s matematickými koncepty, které se v daném typu úloh často objevují. Nejedná se pouze o lokalizaci těchto konceptů, ale i jejich vysvětlení širší veřejnosti. Širší veřejností je myšlen čtenář, který abslovoval střední průmyslovou školu či gymnázium. 1
Detailed record
|
2024-12-07 01:01 |
Různá zavedení goniometrických funkcí
Stuchlá, Kateřina ; Staněk, Jakub (vedoucí práce) ; Halas, Zdeněk (oponent)
Tato práce představuje, porovnává a propojuje pět různých zavedení sinu a kosinu; základoškolské zavedení pomocí poměrů délek stran v pravoúhlých trojúhelnících, středoškolské zavedení pomocí souřadnic bodů na jednotkové kružnici a vysokoškolská zavedení pomocí mocninných řad, pomocí součtových vzorců a limity a pomocí Eulerových vzorců. Dále práce komentuje, jak je zavedení sinu a kosinu zpracováno v základoškolských a středoškolských učebnicích. Kromě toho práce zmiňuje některé aplikace sinu a kosinu a nabízí také stručný pohled do historie goniometrie.
Detailed record
|
2024-12-07 00:43 |
Využití umělé inteligence ve výuce matematiky na střední škole
Procházka, Zdeněk ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Surynková, Petra (oponent)
Název práce: Využití umělé inteligence ve výuce matematiky na střední škole Autor: Zdeněk Procházka Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Cílem této bakalářské práce je vysvětlit, co je umělá inteligence, jaké technologie jí využívají a jak ji lze využít ve výuce matematiky na střední škole. První kapitola vysvětluje pojem umělá inteligence, její typické vlastnosti, a kde se v dnešní době používá v reálném světě a ve společenských a přírodních vědách. Od druhé kapitoly se již práce zaměřuje na využití umělé inteligence ve středoškolské matematice. Přímo ve druhé kapitole se v práci zkoumá, zda umělá inteligence zvládá očekávané výstupy žáka a učivo dle Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia, aby mohla být použita jako pomůcka ve výuce středoškolské matematiky. V závěrečné třetí kapitole se srovnávají dva chatboti z hlediska řešení konkrétních úloh, aby se ukázalo, v čem se mohou lišit a který může mít lepší využití pro určitý typ úloh. Závěrečná kapitola taktéž ukazuje, jak chatboti dokáží generovat dotazy pro další aplikace; konkrétně v této práci je to Wolfram Alpha. Klíčová slova: Umělá inteligence, výuka středoškolské matematiky, chatbot
Detailed record
|
2024-12-07 00:26 |
Detailed record
|
2024-12-07 00:25 |
Mocnost bodu ke kružnici
Půlpán, Matěj ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Moravcová, Vlasta (oponent)
Práce se zabývá problematikou mocnosti bodu ke kružnici. První kapitola se věnuje motivaci a definici pojmu. V druhé kapitole jsou představeny aplikace mocnosti při do- kazování vybraných planimetrických vět. Třetí kapitola obsahuje zajímavé příklady, ve kterých lze mocnost bodu ke kružnici využít. V závěrečné kapitole je zmíněna analogie mocnosti bodu ke kružnic v prostoru, včetně důkazů a příkladu. Dále se zabývá možností zobecnění na mocnost dvou kružnic, u kterého se předvedou a dokážou některé vlastnosti. 1
Detailed record
|
2024-12-07 00:22 |
Soddyho kružnice
Urbánková, Katka ; Škorpilová, Martina (vedoucí práce) ; Hromadová, Jana (oponent)
Práce pojednává o problematice Soddyho kružnic. První kapitola se vě- nuje definici a historii kružnic. V následujících dvou kapitolách jsou preze- ntovány konstrukce Soddyho kružnic a vyjádřeny jejich poloměry. Čtvrtá kapitola seznamuje čtenáře s dalšími geometrickými útvary, které jsou, stejně jako kružnice, pojmenovány podle anglického chemika Fredericka Soddyho. Poslední podkapitola zmiňujeme analogii kružnic v třírozměrném prostoru. V příloze je pak popsán experiment, v němž zjišťujeme, zda jsou středoškolští studenti schopni sestrojit tři kružnice o daných středech, které mají po dvou vnější dotyk.
Detailed record
|
2024-12-07 00:15 |
Detailed record
|
2024-12-07 00:09 |
Základy investování pro střední školy
Jašková, Michaela ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Robová, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V úvodu teoretické části je vysvětleno, co rozumíme pod pojmy finanční gramotnost a finanční vzdělávání. Následuje stručný popis vývoje finančního vzdělávání v České republice a rozbor dostupných učebních materiálů. Druhá polovina teoretické části je zaměřena na investování. Zabývá se základními principy investování, jednotlivými investičními produkty a vhodností jejich použití. Praktická část navazuje na teoretickou. Cílem praktické části je zadání a řešení pracovních listů, jejichž náplní je výběr vhodné investiční strategie na základě zadaného cíle a investičního horizontu. Součásti pracovních listů je výpočet výnosnosti a rizikovosti investičního portfolia, které kombinuje více tříd aktiv.
Detailed record
|
2024-12-07 00:05 |
Lebesgueův integrál
Böhm, Sarah ; Staněk, Jakub (vedoucí práce) ; Halas, Zdeněk (oponent)
V práci se zabýváme různými, avšak ekvivalentními, způsoby zavedení Lebesgueova integrálu v R. První kapitola je věnována historickému vývoji infinitezimálního počtu až po vznik Lebesgueova integrálu. Ve druhé kapitole je představen Lebesgueův původní přístup k integraci a tři různé způsoby zavedení tohoto integrálu. Poslední kapitola se zaměřuje na konkrétní příklady, na kterých jsou všechny uvedené definice ilustrovány a porovnávány s Riemannovým a Kurzweilovým integrálem. Práce poskytuje srovnání těchto přístupů zavedení Lebesgueova integrálu a zdůrazňuje jejich vzájemnou ekvivalenci a praktické aplikace. 1
Detailed record
|
2024-12-07 00:01 |
Způsoby trávení volného času mládeže s duševními problémy
PROKŮPEK, Roman
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání způsobů trávení volného času mládeže s duševními problémy a analyzuje, zda tyto aktivity představují pomoc nebo překážku v kontextu jejich duševního zdraví. Cílem práce je identifikovat, jaké konkrétní volnočasové aktivity mladí lidé s duševními problémy preferují, jak tyto aktivity hodnotí a jaký mají vliv na jejich duševní zdraví. Teoretická část představuje téma mládeže s duševními problémy a poté způsoby trávení volného času a vliv na duševní zdraví. Výzkum bude prováděn pomocí kvalitativních metod, zahrnujících rozhovory s mládeží s různými typy duševních obtíží.
Detailed record
|
|
|
|