Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 562 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 

Eticko-psychologické kontexty vztahu sociálního pracovníka a klienta
SÝKOROVÁ, Eva
Práce reflektuje vztah sociálního pracovníka a klienta v eticko-psychologických kontextech a zprostředkovává porozumění jeho významu. Informuje o podmínkách vytváření optimálního vztahu mezi sociálním pracovníkem a klientem, ale i o rizicích, které mohou vzájemný vztah narušovat, zejména o riziku moci. V práci je charakterizován sociální pracovník, klient a jejich vztah z hlediska profesní etiky. Má-li být etická úvaha kompetentní, musí zahrnovat i psychologické poznatky jako jsou lidské potřeby, pohnutky a motivace jednání. V závěru práce jsou formulována etická východiska, která by měl sociální pracovník ve vztahu ke klientovi zohlednit. Jedná se o lidskou důstojnost, respekt, autonomii, odpovědnost, závislost a zranitelnost.

Být učitelkou primární školy - vztah teorie a praxe v přípravě na profesi
Urbanová, Radka ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
V úvodu diplomové práce a nejen tam jsem upozornila na složitost vztahu "teorie" a "praxe". V pedagogice a přípravě učitelů především je mezi oběma složkami zatím spíše napětí. Ukázalo se, že nejen odborníci, ale také učitelé vnímají oba pojmy a jejich vztah mnohdy jako nejasné a mnoho významové. Jednoznačně můžeme říci, že oba pojmy nelze zcela oddělit, ani ve chvíli, kdy se je snažíme vymezit. Dokazuje to jak odborná pedagogická literatura, tak obě respondentky. Jak jsem nastínila již v úvodu práce, zajímalo mě, zda vzdělání učitelek a rovněž kultura a normy jejich země mohou mít vliv na vnímání vlastní přípravy. Nyní si troufám říci, že "význam", který švýcarská učitelka přikládá přípravě učitelů, může určitým způsobem korespondovat s vývojem vzdělávání budoucích učitelů v její zemi. V mé práci nehrálo nejdůležitější roli srovnávání českého a švýcarského, jak by se mohlo očekávat. Důležitějším kritériem pro mě byla právě rozdílná zkušenost zvláštní přípravy učitelek. Nej důležitější však pro mě byly pohledy obou učitelek, jejich autenticita, kterou do témat vnášely. Vše podstatné bylo shrnuto v předchozí kapitole. K samotnému tématu práce můžeme ještě na závěr dodat, že ti, co teorii provozují na univerzitě, i ti, co ji hledají a destilují v praxi nebo ti, kteří se , jen" in-service vzdělávají, ti...

Práce a smysl života
Korbelová, Pavla ; Rymeš, Milan (oponent) ; Riegel, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma práce a smysl života se zabývá dvěmi důležitými oblastmi psychologie, z nichž jedna spadá do obecné a druhá do pracovní psychologie. Přestože se obě oblasti zdají být odlišné, tato diplomová práce ukazuje jejich vzájemné souvislosti a pojednává o způsobech, kterými se vzájemně ovlivňují. Práce může být silným zdrojem smyslu života díky faktu, že nabízí možnost uspokojování nejen nižších ale i těch nejvyšších potřeb jedince v dnešním světě. Mimo uvedený vztah mezi prací a smyslem života poukazuje tato diplomová práce na mnoho aspektů, které mají obě oblasti, smysl života a práce, společné a zdůrazňuje také podobnost následků, které přináší jejich absence. Teoretická část obsahuje tři kapitoly. První z nich pojednává o smyslu života, jeho důležitosti pro život jedince a jeho jednotlivých složkách. Přechod k problematice práce je realizován v podkapitole o práci jako možném zdroji smyslu života. Druhá kapitola pojednává o prvcích vztahu osobnosti a práce a uvádí je do souvislosti nejen se smyslem života ale také se smyslem práce samotné. Třetí kapitola se zabývá smysluplností práce a položkami, které smysluplnost práce ovlivňují. Výsledky původního výzkumu, který je těžištěm empirické části, ilustrují vybrané problémy zmíněné v části teoretické a zachycují část reality týkající se jak...

WTO a regionalismus - případová studie TTIP
Hammerbauer, Martin ; Hnát, Pavel (vedoucí práce) ; Hasík, Gabriel (oponent)
Práce popisuje současné trendy v regionální integraci a jejich vzájemný vztah s multilaterální integrací reprezentovanou WTO. Zvláštní pozornost je věnována Transatlantickému obchodnímu a investičnímu partnerství (TTIP), vznikající dohodě mezi Evropskou unií a Spojenými státy. První kapitola poskytuje úvod do problematiky nového regionalismu a faktorů, které ovlivňují jeho vývoj. Druhá kapitola se zaměřuje na to, jak se k regionálním dohodám staví WTO, a také na vztah multilaterální a regionální integrace. Předmětem třetí kapitoly je pak případová studie TTIP coby zástupce tzv. mega-regionalismu a možný dopad této dohody na světový obchodní systém.

Krize - rozpad rodiny očima dítěte
Nevoralová, Monika ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Tato práce přinesla mnoho témat, kterým by bylo dobré věnovat větší pozornost. Je zřejmé, že nepříznivá rodinná atmosféra, popř. rozvod rodičů, může být pro dítě rizikovým faktorem v mnoha oblastech. Rozhodujícím faktorem je však spíše atmosféra (klima) v rodině než samotný rozvod rodičů. Větší škodu mohou způsobit nezdravé vztahy v rodině něž rozvod, rozchod rodičů. Úplná harmonická rodina je pro děti pochopitelně nejlepší, na druhou stranu harmonické prostředí rozvedené rodiny je pro jejich další vývoj prospěšnější než disharmonická úplná rodina. Z tohoto důvodu nelze problémy vyskytující se u dítěte přičítat vždy samotnému rozvodu rodičů. Tím dochází ke zjednodušení a zároveň k zavádějící představě, že všechny děti, jejichž rodiče se rozvedli, jsou problémové. Jistě je pravdou, že u nich může díky této situaci nastat zvýšené riziko vzniku různých potíží, ale stejně tak může být ohroženo mnoho dalších dětí, jejichž rodiče rozvedeni nejsou, ale doma panuje nepříznivá atmosféra atd. V některých případech mohou být důsledky rozvodu dokonce i pozitivní, jak vyplývá i zvýše uvedené analýzy. Záleží vždy na mnoha faktorech. Především na tom, zda přetrvávají konflikty i nadále mezi bývalými partnery. Dále záleží i na osobnosti a odolnosti dítěte, na prostředí, osobách, které dítěti mohou být v době krize v rodině...

Role the Russian Orthodox Church during the 2nd World War
Harvalíková, Věra ; Nykl, Hanuš (oponent) ; Příhoda, Marek (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to explore relationship between soviet state and the Russian Orthodox Church in the USSR during period of the 2nd World War, to add more, special approach of state politics towards church and its organizations. In the first part of this thesis is depicted role of the Russian Orthodox Church in fight against the fascist enemy (occupants) and examination of the Russian Orthodox Church activities during the 2nd World War. In the second part of this thesis are described basics of mutual releationships between soviet state and the church, the reason of their mutual understanding during the war. In the end of this thesis is examined new goal of statechurch politics during the period of 1943-1945, its causes and consequences.

Vztah elektronické hudby s filmem
Švarcová, Johana ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; MAREK, Petr (oponent)
V této práci je předmětem diskuze vztah filmu a elektronické hudby se zaměřením na rannou tvorbu v žánru science fiction. Tato práce vychází z fenoménu se kterým se potkáváme takřka výhradně jen tomto žánru, ve velkém množství sci-fi filmů je těžké rozlišit hudbu od ambientních zvuků. Tato problematika je zajímavá právě svým interdisciplinárním přesahem avšak je často opomíjená ať už v rámci diskuze filmové nebo hudební historie.

Bakchantky, Faust a kravičky boží
Závodský, Norbert ; NEBESKÝ, Jan (vedoucí práce) ; BURIAN, Jan (oponent)
Tato práce se věnuje jak tématům zborcení božského mýtu, krize víry a hledání boha, tak i možnostem inscenování těchto témat. Autor se v teoretické části snaží poukázat na proměnu vztahu člověka k bohu a jejich vzájemný zápas. Kapitola věnovaná kultu boha Dionýsa zachycuje konflikt dvou fanatismů – náboženského a rozumového. Kapitola Faust se zabývá otázkou svobody rozhodování a možnou krizí, kterou tato svoboda přináší. V závěrečné kapitole Kravičky boží se autor věnuje utrpení nevinných, jež patří k nejčastějším námitkám proti Boží existenci. Praktická část je pak věnována reflexi školních projektů a rozboru práce na nich. Je v ní řešena otázka, je-li vůbec možné téma víry inscenovat v jednom z nejateističtějších národů na světě.

Kultura neslyšících. K některým otázkám komunity sluchově postižených v ČR
Šabach, Petr ; Matějů, Martin (oponent) ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce)
Každý z nás potřebuje někam patřit. Idea kultury neslyšících, které jsme zasvětili naší práci, není pouhým abstraktním konstruktem, tvoří reálný referenční rámec pro smysluplnou orientaci ve světě ticha. Neslyšícím umožňuje náležet do jednoho z mnoha lidských společenství s bohatou historií, jedinečným jazykem a společně sdílenými zkušenostmi, vzory chování, hodnotami a idejemi. Kultura neslyšící spojuje v budoucích cílech, poutá je k dědictví minulosti a především dává smysl jejich existenci v současném světě. V rámci kultury mohou neslyšící existovat jako lidé a necítit se jen jako "nepovedení" slyšící. Koncept kultury neslyšících nově nabyl na významu v souvislosti s rozvojem metod genetického inženýrství. Genové "opravy" neslyšících dětí jsou vážnou a reálnou hrozbou pro neslyšící komunity a znakové jazyky po celém světě. V boji s eugenikou se stala kultura neslyšících mocnou zbraní - alternativní pohled na fyzické postižení vnesl do lékařského prostředí mnoho etických otázek. Situace neslyšícím nepřeje ani v oblasti chirurgie - rehabilitační programy, jenž následují kochleární implantaci silně připomínají oralistické metody z přelomu 19. a 20. století a často zcela vylučují používání znakového jazyka. Zatímco u slyšících dětí je bilingválnost vnímána jako pozitivní a žádoucí jev, neslyšícím dětem s...

Max Frisch: "Andorra" - komplexní scénografické řešení
Trpković, Andrijana ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; TEMPÍR, Nikola (oponent)
Frischovo dílo a obzvláště Andorra se zabývá vyrovnáním se s minulostí a postojem, jakým k minulosti a činům v ní vykonaným zaujmeme. Zda jsme schopni sebereflexe, nastavení zrcadla nejen všeobecně - jako národ, ale i v soukromých životech. Další rovinou hry je nepřizpůsobivost a jinakost hlavní postavy - Andriho. Frisch zde píše o Andoře, ale zajisté má na mysli své rodné Švýcarsko, stejně jako já vnímám určitou podobnost ve ,,velikosti" země, ve které žiji. Tato práce by měla být zamyšlením nad stavem společnosti a jejím směřováním, stejně jako nad směřováním divadla (dnešní herec a divák, jejich vzájemný vztah, předstírání vs. autenticita) a nad stavem kultury všeobecně u nás a také v německy mluvících zemích. Klíčová