Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba učebního textu pro cvičení z potravinářské mikrobiologie
Hamerský, Stanislav ; Voběrková, Stanislava (oponent) ; Omelková, Jiřina (vedoucí práce)
Práce obsahuje učební text – návody pro laboratorní cvičení z mikrobiologie, určený studentům středních odborných škol s potravinářským zaměřením. Ověření funkčnosti a didaktické vhodnosti jednotlivých úloh proběhlo v rámci výuky studentů Střední průmyslové školy chemické v Brně.
Materiály pro výuku biochemie na gymnáziích - hladké a kosterní svalstvo
Honomichl, Petr ; Martínek, Václav (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Moderní spole nost dává lov ku adu jistot a výhod, avšak jedním z jejích vážných problém je i to že v tšina z nás tráví nep irozen dlouhou dobu sedavým zp sobem u po íta , televizí apod., což má spolu s nadbytkem nevhodné stravy na naše zdravý velmi neblahý vliv a p ispívá mimo jiné k "epidemii" civiliza ních chorob, které obsazují první p í ky v p í inách úmrtí civilizovaného lov ka. Není divu, že ást spole nosti, která si toto uv domuje, si klade za cíl, aby lidi trávili sv j volný as aktivn , tedy pohybem a sportem. Aby se situace zlepšila, je t eba tuto problematiku více zd raz ovat a nezapomínat ji za le ovat i do výuky st edoškolských p edm t , pomoci žák m hledat nové cesty k pochopení významu podstaty pohybu a k tomu je vhodné využít a propojit chemií, biologií a t lesnou výchovu. Problematika kosterní a hladké svaloviny je na st ední škole p edm tem výuky biologie lov ka, zde je však výuka tématu pojatá spíše popisnou formou, p i níž se žáci u í spoust odborných termín (vesm s léka ských pojm ) a samotný výklad mechanismu svalové innosti se omezuje jen na popis kosterní (p í n pruhované) svaloviny. K podpo e výuku této problematiky na st edních školách gymnaziálního typu se snaží p isp t tato bakalá ská práce. Sou ástí práce je rozbor vybraných st edoškolských u ebnic chemie a biologie,...
Didaktická analýza učebnic OV-ZSV (průřezové téma Mediální výchova)
Novotná, Jana ; Jirásková, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám učebnicemi, didaktickou analýzou učebnic, jejich využíváním v rukou učitelů a žáků. Především jsem se soustředila na průřezové téma Mediální výchova. V praktické části jsem provedla didaktickou analýzu učebnic, kde jsem se zaměřila na vybrané komponenty didaktické analýzy učebnic používaných ve vzdělávacích oborech Výchova k občanství, Občanská výchova a Základy společenských věd.
Nové materiály pro podporu výuky biochemie na SŠ
Stránský, Jaroslav ; Martínek, Václav (vedoucí práce) ; Distler, Petr (oponent)
Biochemie je oborem, se kterým se středoškolští žáci setkávají zpravidla až na samotném konci výuky předmětu chemie - tedy ve třetím nebo čtvrtém ročníku. To s sebou přináší několik úskalí: Mimo jiné už často pro biochemii nezbývá tolik času jako na ostatní chemické disciplíny, a tak se náplň učiva omezuje jen na výčet nejdůležitějších informací bez vzájemných souvislostí či vztahů ke každodennímu životu. V posledních ročnících studia už je také mnoho žáků rozhodnutých, zda se chemii chtějí věnovat i v budoucnu, nebo ne, a pro učitele je tak stále těžší hledat témata, která by žáky, a to zejména ty, již po absolvování střední školy chtějí s chemií nadobro skončit, dokázala motivovat k učení a aktivní práci v hodinách. K řešení situace se snaží přispět tato diplomová práce. V její první části jsou rozebrána teoretická východiska utvářející rámec pro části navazující: Analýzu vybraných učebnic, provedenou za účelem zmapování aktuálního stavu výuky biochemie na českých školách, a tvorbu nových didaktických materiálů, které současné učebnice doplní a učivo představí přehledně, srozumitelně a v souvislostech. Poslední část diplomové práce čtenáře seznámí s výsledky použití vytvořených materiálů v praxi při výuce na školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Biochemie, didaktické materiály, analýza učebnic, učební texty,...
Didaktická transformace učiva praktického vyučování v oboru vzdělání Logistické a finanční služby
Konečná, Jana
V bakalářské práci je zpracováno téma Didaktická transformace učiva praktic-kého vyučování v oboru vzdělání Logistické a finanční služby. Cílem teoretické části je analýza a syntéza odborných poznatků o vytváření kvalitních učebních textů. Metodami pro zpracování teoretické části jsou analýza, srovnání a syntéza poznatků z odborné literatury. Cílem praktické části je analýza dostupných učebních materiálů pro žáky a na tomto základě je zpracován nový metodický materiál pro výuku praktického vyu-čování v oboru vzdělání Logistické a finanční služby. Konkrétně je zpracováno téma Dodávání poštovních poukázek. Bude připraven učební text pro žáky, který zprostředkovává vzdělávací obsah definovaný v kurikulárních dokumentech a metodika pro učitele praktického vyučování. Hlavní metodou použitou pro zpracování praktické části je analýza dokumentů.
Rozumí neslyšící žáci učebním textům?
Makovská, Lenka ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku porozumění učebním textům u žáků základních škol pro sluchově postižené. Získané výsledky u těchto žáků jsou porovnávány s daty zjištěnými u žáků základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Celá problematika je zasazena do teoretického rámce informací o čtenářské gramotnosti a učebních textech. Konkrétně je zde zpracována čtenářská gramotnost v pojetí mezinárodních výzkumů, dále je zde zpracován stručný přehled poznatků z oblasti teorie učebnic, jejich funkcí, výzkumů, evaluace a komparace. Součástí práce je rovněž porovnání pojetí učebnic základních škol pro sluchově postižené a základních škol hlavního vzdělávacího proudu za použití standardizovaných hodnotících nástrojů. Jádro práce se zabývá výzkumem porozumění učebnímu textu u žáků 3. - 9. (resp. 10.) ročníků základních škol pro sluchově postižené a analogických ročníků žáků základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Design výzkumu vychází z mezinárodního výzkumu čtenářské gramotnosti Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS) a je rozšířen o testování porozumění učebnímu textu s využitím překladu do českého znakového jazyka.
Didaktická analýza učebnic OV-ZSV (průřezové téma Mediální výchova)
Novotná, Jana ; Jirásková, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám učebnicemi, didaktickou analýzou učebnic, jejich využíváním v rukou učitelů a žáků. Především jsem se soustředila na průřezové téma Mediální výchova. V praktické části jsem provedla didaktickou analýzu učebnic, kde jsem se zaměřila na vybrané komponenty didaktické analýzy učebnic používaných ve vzdělávacích oborech Výchova k občanství, Občanská výchova a Základy společenských věd.
Tvorba a ověření učebního textu pro laboratorní cvičení z mikrobiologie na střední odborné škole
Hamerský, Stanislav ; Pavlasová, Lenka (oponent) ; Dostál, Petr (oponent)
Tvorba a ověření učebního textu pro laboratorní cvičení z mikrobiologie na střední odborné škole The creation and verification of the textbook for the practice in foof microbiology at the secondary technical schools Rigorózní práce Ing. Mgr. Stanislav Hamerský ABSTRAKT Práce popisuje tvorbu učebního textu - návodů pro laboratorní cvičení z mikrobiologie, určených studentům středních odborných škol s potravinářským zaměřením. Ověření funkčnosti a didaktické vhodnosti jednotlivých úloh proběhlo v rámci výuky studentů Střední průmyslové školy chemické v Brně. ABSTRACT The thesis describes the creation of the studying material - textbook for the practice in food microbiology for the students of the secondary technical schools of chemistry and food science. Verification of practical utility and didactical advisability of submited excercises was realized at The Secondary Technical School of Chemistry in Brno. KLÍČOVÁ SLOVA potravinářská mikrobiologie, učební texty, laboratorní cvičení KEYWORDS food mikrobiology, studying materials, laboratory practice
Tvorba učebního textu pro cvičení z potravinářské mikrobiologie
Hamerský, Stanislav ; Voběrková, Stanislava (oponent) ; Omelková, Jiřina (vedoucí práce)
Práce obsahuje učební text – návody pro laboratorní cvičení z mikrobiologie, určený studentům středních odborných škol s potravinářským zaměřením. Ověření funkčnosti a didaktické vhodnosti jednotlivých úloh proběhlo v rámci výuky studentů Střední průmyslové školy chemické v Brně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.