Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014.
Volf, Jaromír ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Diplomová práce Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014, zkoumá europeizaci české železniční politiky na čtyřech aktérech - vláda, krajské samosprávy, České dráhy a soukromí dopravci. Zasazuje reformu evropskou železniční reformu do konceptu liberalizace síťových odvětví. Česká republika vstoupila do Evropské unie v roce 2004, proto neměla možnost ovlivnit její základy. Cílem práce bylo vyzkoumat, jakým způsobem Evropská unie ovlivnila české železniční prostředí a jestli došlo k posílení aktérů podporujících liberalizaci. Z práce vyplynulo, že i přes posílení těchto aktérů, nedošlo k vytvoření železničního trhu v osobní dopravě. Způsobeno to bylo zejména nedostatečnou institucionální a regulační schopností státu, který nebyl schopen zdárně dokončit žádné nabídkové řízení. V krajích je situace podobná, neboť v roce 2009 bylo schváleno desetileté memorandum na provoz regionální dopravy s Českými drahami. V případě krajů navíc došlo k velkému rozdílu v dopravních politikách, které bude stát pravděpodobně chtít řešit.
Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014.
Volf, Jaromír ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Diplomová práce Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014, zkoumá europeizaci české železniční politiky na čtyřech aktérech - vláda, krajské samosprávy, České dráhy a soukromí dopravci. Zasazuje reformu evropskou železniční reformu do konceptu liberalizace síťových odvětví. Česká republika vstoupila do Evropské unie v roce 2004, proto neměla možnost ovlivnit její základy. Cílem práce bylo vyzkoumat, jakým způsobem Evropská unie ovlivnila české železniční prostředí a jestli došlo k posílení aktérů podporujících liberalizaci. Z práce vyplynulo, že i přes posílení těchto aktérů, nedošlo k vytvoření železničního trhu v osobní dopravě. Způsobeno to bylo zejména nedostatečnou institucionální a regulační schopností státu, který nebyl schopen zdárně dokončit žádné nabídkové řízení. V krajích je situace podobná, neboť v roce 2009 bylo schváleno desetileté memorandum na provoz regionální dopravy s Českými drahami. V případě krajů navíc došlo k velkému rozdílu v dopravních politikách, které bude stát pravděpodobně chtít řešit.
Společná dopravní politika: reformy evropské železnice
Volf, Jaromír ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Rederer, Václav (oponent)
Bakalářská práce Společná dopravní politika: reformy evropské železnice se zabývá reformními snahami Evropského společenství v železniční dopravě od svého vzniku. Věnuje se zejména období posledních dvaceti let, kdy se společná dopravní politika začala rozvíjet. Práce zkoumá příčiny poklesu významu železniční dopravy a s ním spojené strukturální problémy. Kvůli počáteční neaktivitě Společenství musely státy tuto situaci řešit vlastními prostředky, a proto jsou nejdříve přiblíženy reformy ve Švédsku, Velké Británii a Německu, které sloužily jako inspirace pro reformy na evropské úrovni. Následně jsou vytýčeny zlomové momenty, které změnily společnou dopravní politiku. Text analyzuje evropskou legislativu, jejímž hlavním cílem bylo vytvoření společného evropského trhu, oživení a liberalizace železniční dopravy a sjednocení technických norem. Zkoumá implementaci reforem na národní úrovni a také hodnotí jejich efektivitu. Práce dochází k závěru, že společná dopravní politika EU zatím nebyla schopna působit plošně. Ovšem opatření, která Evropská unie zavedla, se v některých členských zemích ukázala jako funkční. Názory na směřování politiky se mezi členskými státy liší, což snižuje její akceschopnost.
Strategie Evropské unie v oblasti dopravy na obnovitelné zdroje energie
Hájek, Ondřej ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Maslowski, Nicolas (oponent)
Cílem předkládané práce je nalézt odpověď na otázku, zda-li je EU schopná navrhnout a implementovat konzistentní, ucelenou a hlavně v praxi realizovanou strategii v oblasti dopravy na obnovitelné zdroje energie. Ty je možné chápat jako řešení dlouhodobých energetických a enviromentálních problémů za předpokladu dále se rozvíjejícího objemu dopravy v Evropě. Zůstává však otázkou, zda jsou přijímaná opatření dostatečně efektivní a ovlivňují rozvoj dopravy na obnovitelné zdroje energie i v praxi.
Dekarbonizace a společná dopravní politika EU
Volková, Anna ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Hlavním cílem této práce je zhodnocení společné dopravní politiky a vývoj dekarbonizace ve světě a Evropské unii. V první části je zaměřena na vliv dopravy na ekonomiku, vývoj společné dopravní politiky a její environmentální aspekty. V další části se věnuje přijetí Kjótského protokolu, vývoje ve světě a v Evropské unii a konkrétním opatřením dekarbonizace v dopravě. Závěrečná kapitola se zaměřuje na vývoj do budoucna a alternativní typy paliv.
Nové trendy v evropské železniční přepravě carga
Hinčica, Vít ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent) ; Malý, Josef (oponent)
Disertační práce zaměřila svou pozornost na komunitární nákladní železniční přepravu, v rámci které se pokusila určit trendy, které ji v posledních desetiletích provázejí. Identifikovány byly tyto trendy: intermodalita, interoperabilita, vytváření železničních koridorů, harmonizace právních předpisů pro přepravu zboží. Každý z trendů byl posuzován v kontextu tzv. "společné dopravní politiky". Složitost zkoumaného prostředí a zájem o zjištění stavu v České republice si vyžádaly stanovení tří cílů a tří výzkumných otázek. Výsledkem autorovy práce je zcela původní dílo, které by mělo přispět k lepšímu pochopení změn strukturálně-systémové povahy, jež se v nákladní železniční přepravě na území EU odehrávají. Toto dílo je zároveň hodnotícím zrcadlem reformy železničního sektoru, která je toutéž institucí prováděná.
Současné trendy multimodální dopravy se zaměřením na EU
Sekan, Martin ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat současný stav multimodální dopravy se zaměřením na Evropskou unii, přiblížit čtenáři aktuální koncept Společné dopravní politiky EU, její hlavní cíle a priority budoucího vývoje. Dále analyzovat vývoj realizace projektu jednotné transevropské dopravní sítě se zaměřením na prioritní projekty podporující rozvoj multimodální dopravy v EU. V závěru práce nastínit potenciál kontinentální kombinované dopravy jako alternativy k multimodální dopravě, vytyčit její aktuální problémy brzdící budoucí rozkvět tohoto nového dopravního oboru.
Doprava a společná dopravní politika EU
Muranová, Klára ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Cílem práce je charakteristika postavení dopravy ve světovém hospodářství. Dále se práce zabývá analýzou všech oborů dopravy na evropské kontinentu. Popisuje infrastrukturu a vytíženost nákladní i osobní dopravy v každém odvětví dopravy. Celá práce je soustředěna na problematiku evropského prostoru, zejména členských států Evropské unie. V závěru jsou podrobně popsány plány a cíle společné dopravní politiky EU, způsoby financování této sdílené politiky, program TEN-T a program Galileo.
Transevropské sítě (TEN) a Public-Private Partnership (PPP)
Vašová, Martina ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Horák, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou transevropských dopravních sítí a zejména možností účasti soukromého sektoru na jejich financování. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první části práce se autorka věnuje významu dopravy pro hospodářství Evropské unie a shrnuje vývoj, principy a cíle společné dopravní politiky EU. V první kapitole také autorka představuje koncept transevropských dopravních sítí. Věnuje se nejdůležitějším dokumentům, jež jsou s ním spojeny, a rozebírá dosažené úspěchy i přetrvávající nedostatky projektu. Druhá kapitola se zabývá financováním transevropských dopravních sítí. V kapitole je uveden přehled nákladů na transevropské dopravní sítě a možnosti jejich financování. Třetí kapitola představuje Public Private Partnership jako další možnost financování transevropských dopravních sítí.
Environmentální aspekty společné dopravní politiky EU
Štrosová, Jarmila ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Diplomová práce zpracovává téma environmentální aspekty společné dopravní politiky EU. V první kapitole je společná dopravní politika vymezena od počátků Evropského společenství až po strategii Doprava 2050. Druhá kapitola analyzuje některá environmentální opatření společné dopravní politiky pro jednotlivé druhy dopravy a městskou mobilitu. Třetí kapitola se vybranými příklady věnuje implikacím pro automobilový průmysl a pro Českou republiku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.