Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Navigation and Information System for Visually Impaired
Hrbáček, Jan ; Volf, Jaromír (oponent) ; Grepl, Robert (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Visual impairment is one of the most widespread physical handicaps -- as much as 3 % of the world's population suffers from visual impairment or complete blindness. Vision loss substantially worsens one's ability to orient in the environment -- without the knowledge of spatial arrangement, normally acquired predominantly by one's vision, the impaired simply does not know which way to go. The most usual solution is an accompanying person; this service is very demanding though and the sightless have to fully rely on the accompaniment. This thesis explores ways to support visually impaired users' orientation in space by employment of existing sensory technology and application of appropriate processing methods. The subject is researched through an analogy to mobile robotics, by partitioning the subject to the separate problems of localization and path planning. While the methods of path planning are generally existing, pedestrian localization often suffers from major inaccuracies and complicates usage of standard navigation devices by the visually impaired users. An improvement of pose estimate quality can be accomplished by a multitude of approaches studied by the analytical section. In the first stage, the thesis proposes data fusion between an ordinary GPS receiver and a pedestrian dead reckoning unit, leading to preserving local trajectory shape feature faithfully. To mitigate remaining offset errors, design of a globally referenced mechanism of natural landmark detection and matching is provided. Building on the existing graph search formalism, the path planning part of the thesis examines optimality criteria suitable for navigating the visually impaired user through urban terrain. A human-oriented fuzzy logic driven high-level instructions generator is then devised together with a real-time haptic feedback delivering heading directions. The performance of the proposed techniques was evaluated in real-world scenarios, aiming to capture the particularities of the target urban environment. The outcomes have shown considerable improvements in both maximum and mean positioning errors.
Srovnání liberalizace trhu železniční osobní dopravy na příkladu České republiky a Rakouska
Zajíc, Marek ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Volf, Jaromír (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce je srovnání liberalizace osobní železniční dopravy na příkladu České republiky a Rakouska. Na základě legislativního rámce Evropské unie, kterým se musí nejen v oblasti dopravní politiky obě země řídit, je cílem práce srovnání situace v těchto dvou sousedních zemích z regionu střední Evropy. Práce se na základě rešerše pramenů, literatury a dalších zdrojů zabývá prostřednictvím komparativní analýzy tím, jak k liberalizaci přistupují z hlediska velikosti a počtu obyvatel dvě srovnatelné země. V diplomové práci jsem dospěl k závěru, že cesta k liberalizaci trhu osobní železniční dopravy je v České republice i Rakousku skrze železniční balíčky vedena odlišnými metodami, přičemž v České republice je využita tzv. vertikální separace, kdy je manažer infrastruktury a dopravce rozdělen do dvou samostatných společností, čímž objektivně nedochází ke znevýhodnění konkurence a naproti tomu v Rakousku zůstává i nadále manažer infrastruktury a dopravce v jednom holdingovém uspořádání ve vztahu sesterských společností. Oba tyto přístupy je důležité průběžně analyzovat, a to především s ohledem na období 2023 - 2033, které má být poslední přechodnou dekádou, po níž bude následovat absolutní liberalizace trhu osobní železniční dopravy a všechny dopravní linky budou muset být...
Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014.
Volf, Jaromír ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Diplomová práce Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014, zkoumá europeizaci české železniční politiky na čtyřech aktérech - vláda, krajské samosprávy, České dráhy a soukromí dopravci. Zasazuje reformu evropskou železniční reformu do konceptu liberalizace síťových odvětví. Česká republika vstoupila do Evropské unie v roce 2004, proto neměla možnost ovlivnit její základy. Cílem práce bylo vyzkoumat, jakým způsobem Evropská unie ovlivnila české železniční prostředí a jestli došlo k posílení aktérů podporujících liberalizaci. Z práce vyplynulo, že i přes posílení těchto aktérů, nedošlo k vytvoření železničního trhu v osobní dopravě. Způsobeno to bylo zejména nedostatečnou institucionální a regulační schopností státu, který nebyl schopen zdárně dokončit žádné nabídkové řízení. V krajích je situace podobná, neboť v roce 2009 bylo schváleno desetileté memorandum na provoz regionální dopravy s Českými drahami. V případě krajů navíc došlo k velkému rozdílu v dopravních politikách, které bude stát pravděpodobně chtít řešit.
Navigation and Information System for Visually Impaired
Hrbáček, Jan ; Volf, Jaromír (oponent) ; Grepl, Robert (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Visual impairment is one of the most widespread physical handicaps -- as much as 3 % of the world's population suffers from visual impairment or complete blindness. Vision loss substantially worsens one's ability to orient in the environment -- without the knowledge of spatial arrangement, normally acquired predominantly by one's vision, the impaired simply does not know which way to go. The most usual solution is an accompanying person; this service is very demanding though and the sightless have to fully rely on the accompaniment. This thesis explores ways to support visually impaired users' orientation in space by employment of existing sensory technology and application of appropriate processing methods. The subject is researched through an analogy to mobile robotics, by partitioning the subject to the separate problems of localization and path planning. While the methods of path planning are generally existing, pedestrian localization often suffers from major inaccuracies and complicates usage of standard navigation devices by the visually impaired users. An improvement of pose estimate quality can be accomplished by a multitude of approaches studied by the analytical section. In the first stage, the thesis proposes data fusion between an ordinary GPS receiver and a pedestrian dead reckoning unit, leading to preserving local trajectory shape feature faithfully. To mitigate remaining offset errors, design of a globally referenced mechanism of natural landmark detection and matching is provided. Building on the existing graph search formalism, the path planning part of the thesis examines optimality criteria suitable for navigating the visually impaired user through urban terrain. A human-oriented fuzzy logic driven high-level instructions generator is then devised together with a real-time haptic feedback delivering heading directions. The performance of the proposed techniques was evaluated in real-world scenarios, aiming to capture the particularities of the target urban environment. The outcomes have shown considerable improvements in both maximum and mean positioning errors.
Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014.
Volf, Jaromír ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Diplomová práce Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014, zkoumá europeizaci české železniční politiky na čtyřech aktérech - vláda, krajské samosprávy, České dráhy a soukromí dopravci. Zasazuje reformu evropskou železniční reformu do konceptu liberalizace síťových odvětví. Česká republika vstoupila do Evropské unie v roce 2004, proto neměla možnost ovlivnit její základy. Cílem práce bylo vyzkoumat, jakým způsobem Evropská unie ovlivnila české železniční prostředí a jestli došlo k posílení aktérů podporujících liberalizaci. Z práce vyplynulo, že i přes posílení těchto aktérů, nedošlo k vytvoření železničního trhu v osobní dopravě. Způsobeno to bylo zejména nedostatečnou institucionální a regulační schopností státu, který nebyl schopen zdárně dokončit žádné nabídkové řízení. V krajích je situace podobná, neboť v roce 2009 bylo schváleno desetileté memorandum na provoz regionální dopravy s Českými drahami. V případě krajů navíc došlo k velkému rozdílu v dopravních politikách, které bude stát pravděpodobně chtít řešit.
Společná dopravní politika: reformy evropské železnice
Volf, Jaromír ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Rederer, Václav (oponent)
Bakalářská práce Společná dopravní politika: reformy evropské železnice se zabývá reformními snahami Evropského společenství v železniční dopravě od svého vzniku. Věnuje se zejména období posledních dvaceti let, kdy se společná dopravní politika začala rozvíjet. Práce zkoumá příčiny poklesu významu železniční dopravy a s ním spojené strukturální problémy. Kvůli počáteční neaktivitě Společenství musely státy tuto situaci řešit vlastními prostředky, a proto jsou nejdříve přiblíženy reformy ve Švédsku, Velké Británii a Německu, které sloužily jako inspirace pro reformy na evropské úrovni. Následně jsou vytýčeny zlomové momenty, které změnily společnou dopravní politiku. Text analyzuje evropskou legislativu, jejímž hlavním cílem bylo vytvoření společného evropského trhu, oživení a liberalizace železniční dopravy a sjednocení technických norem. Zkoumá implementaci reforem na národní úrovni a také hodnotí jejich efektivitu. Práce dochází k závěru, že společná dopravní politika EU zatím nebyla schopna působit plošně. Ovšem opatření, která Evropská unie zavedla, se v některých členských zemích ukázala jako funkční. Názory na směřování politiky se mezi členskými státy liší, což snižuje její akceschopnost.
Měření objemového a hmotnostního průtoku v zemědělských strojích
Kuře, Jiří ; Bohuslávek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Volf, Jaromír (oponent)
Cílem této práce je zpracovat přehled principů měření objemového a hmotnostního průtoku materiálu a ukázat přehled současného i perspektivního využití tohoto konceptu na zemědělských strojích. V následujících kapitolách autor uvádí nejprve přehled jednotlivých průtokoměrů využívajících se v praxi k měření toku materiálů a dále popis vybraných zařízení pro měření toku materiálu v rostlinné a živočišné produkci. V neposlední řadě autor představuje koncept řešící záznam lokálního výnosu obilí na sklízecích mlátičkách pomocí technologie průtokoměrů a GPS.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 VOLF, Jiří
2 Volf, J.
2 Volf, Jakub
7 Volf, Jan
2 Volf, Jaroslav
4 Volf, Jiří
4 Volf, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.