Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ztohoven
PADRTOVÁ, Kristýna
Hlavním tématem této bakalářské práce je umělecká skupina Ztohoven. Cílem je popsat chrakteristické znaky tvorby skupiny a komplexně zmapovat všechny jejich projekty od prvního projektu v roce 2003 až po vývoj posledního do jara 2017. Zároveň jsem se pokusila stručně zmapovat uměleckohistorický vývoj akčního umění, ze kterého činnost Ztohoven vychází. Zaměřila jsem se také na podobné české umělecké skupiny, abych mohla v závěru jejich tvorbu porovnat s aktivitami skupiny Ztohoven.
Strojky Václava Jíry
FAJKUSOVÁ, Hedvika
Tématem mé bakalářské práce jsou strojky českého umělce Václava Jíry. Výtvarník tvoří svá mechanická díla od 60. let minulého století do současnosti. Některé fungující jako kinetické sochy, které se čas od času podmaní hydraulickému lisu, jiné se prezentují jako plány na dvourozměrných plátnech. Jeho tvorba navazuje na mašinistické tendence, které se v umění objevují již ve druhé polovině 19. století, na počátku 20. století sílí jejich vlna s nástupem avantgardních směrů a v polovině onoho tisíciletí se nacházejí na vrcholu. Cílem mé kvalifikační práce je seznámit čtenáře s životem a dílem pozapomenutého umělce a zasadit ho do širšího kontextu bývalých výtvarníků a jeho současníků.
S dětmi do galerie. Procesy tvorby edukačního programu v nezávislé galerii současného umění
Smetanová, Barbora ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Práce pojednává o tvorbě galerijně edukačního programu na základě spolupráce s umělci a kurátory. Text je rozdělen na dvě části. Část teoretického pozadí vymezuje diskurzivní pole umění, galerie a galerijní edukace. Ve výzkumné části za pomoci metod kvalitativního výzkumu navrhuji a ověřuji galerijně edukační program vytvořený na základě rozhovorů s umělci. KLÍČOVÁ SLOVA galerijní edukace, diskurs, vizuální kultura, umělecké dílo, současné umění
TEMPORARY PARADISES
Volfová, Marika ; Sterec, Pavel (oponent) ; Magid, Václav (vedoucí práce)
V závěrečné diplomové práci pracuji s tématy environmentální zodpovědnosti, privilegia mobility, nomádství, hranic a snění o utopických ne/realitách. V site-specific instalaci propojuji zvuk, video, malbu a text.
Podnikání soukromých galerií v Praze
Hájková, Kristýna ; Prokůpek, Marek (vedoucí práce) ; Janištinová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl zmapovat podnikání soukromých prodejních galerií v Praze zaměřujících se na současné umění. Zabývá se galerijním provozem, cíli, způsobem vzniku a jejich dalšími činnostmi. Český trh s uměním zažil významnou změnu po roce 1989 a byl zcela restrukturalizován, což mělo za následek vznik komerčního galerijnictví. Komerční galerie není pouze specifickým obchodním místem, ale poskytuje umělcům prostor pro vystavení tvorby, prezentuje a zastupuje je v zahraničí a pomáhá jim etablovat se na současný trh. Pro tuto práci jsem se rozhodla oslovit dvě galerie, se kterými jsem dělala rozhovor. Vybrala jsem exponované galerie působící úspěšně na českém i zahraničním trhu. První byla jednou z prvních soukromých prodejních galerií v České republice, druhá vznikla o dekádu později.
Současné umění ve škole - doba post internetu
Dvořáková, Nikola Tora ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
NÁZEV: Současné umění ve škole - doba post internetu AUTOR: Nikola Tora Dvořáková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ph.Dr. Leonora Kitzbergerová, PhD. ABSTRAKT: Diplomová práce Současné umění ve škole - doba post internetu se věnuje aktuálnímu uměleckému dění, konkrétněji post internetovému umění. Tento proud se pokouším teoreticky a uměleckohistoricky definovat a následně zařadit do kontextu výuky výtvarné výchovy. Konkrétní projevy i přesahy post internetového umění do příbuzných zón jsou pak reflektovány v didaktických transformacích. Výzkum, který se soustředí především na problémy vznikající při transformaci současného umění do výuky, je realizovaný prostřednictvím různých metod na ZŠ i na gymnáziu. Na závěr prostřednictvím autorské části konkretizuji poznatky o projevech post internetového umění a svou tvorbou je ilustruji. KLÍČOVÁ SLOVA: Současné umění, post internetové umění, interpret vs. konsument, nová média
Od výtvarné kritiky k výtvarné publicistice? Psaní o výtvarném umění po roce 1989
Sládková, Hana ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Pachmanová, Martina (oponent) ; Vančát, Jaroslav (oponent) ; Petříček, Miroslav (oponent)
Smyslem práce je zjistit, nakolik ovlivnila změna politických a společenských podmínek charakter umělecké kritiky, konkrétně textů o výtvarném umění. V čem (pokud vůbec) navázala 90. léta na odkaz umělecké kritiky 60. let, jak se vypořádala s obdobím normalizace? Nakolik ovlivňuje výtvarně-kritické texty umělecká produkce a nakolik změny ve fungování médií? Analýza textů z vybraných periodik 90. let má umožnit sledovat, jestli a jak odráží formální a obsahová stránka textů o vizuálním umění vývoj komunikace, charakter umění a strukturu a způsob fungování médií (resp. společnosti). Téma propojuje mediální a komunikační studia s teorií umění a vizuálními studii. Hanka Sládková
Kostel Nalezení svatého Kříže v Litomyšli a jeho rekonstrukce
Lebarová, Anežka ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Kostel Nalezení svatého Kříže v Litomyšli a jeho rekonstrukce Anotace Předmětem práce je piaristický kostel Nalezení sv. Kříže v Litomyšli. Úvodní kapitoly jsou věnovány stavebně-historickému vývoji stavby v kontextu dějin města a jeho architektury. Těžiště práce pak spočívá v analýze podoby, kterou kostel získal nedávnou rekonstrukcí v rámci projektu Revitalizace zámeckého návrší v Litomyšli. Architekt Marek Štěpán zachoval sakrální charakter kostela, ale zároveň mu dal nové funkce. Práce se snaží postihnout vybrané aspekty dialogu současné architektury s barokní památkou a ústí do hodnocení nového života kostela jako kulturního centra.
Fenomén Saatchi
Škvárová, Tereza ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Bakalářská práce je věnována Charlesi Saatchimu, představí tak tuto významnou osobnost na poli sběratelství současného umění. Kromě životopisných dat, která jsou o Charlesi Saatchim uvedena, práce mapuje jeho sbírku, odhaluje nákupní strategie a zmiňuje i Saatchi Gallery. Práce zkoumá možné spojitosti mezi Saatchiho akviziční činností a trhem s uměním. Mimo jiné se zabývá vlivem Charlese Saatchiho na představitele volného uskupení umělců Young British Artists. Zhodnocuje i pozici Charlese Saatchiho mezi ostatními sběrateli umění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.