Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zhodnocení ekonomické pozice Základní umělecké školy Slaný
Fialová, Magdaléna ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá finanční analýzou příspěvkové organizace ZUŠ Slaný a srovnáním její pozice se ZUŠ Říčany p.o. a První soukromou základní uměleckou školou MIS music Kopřivnice o.p.s. V teoretické části je představen neziskový sektor obecně a jsou vymezeny rozdíly mezi soukromým a veřejným neziskovým sektorem. Dále práce poskytuje informace o příspěvkové organizaci a jejím hospodaření. Jako poslední je v teoretické části rozebrána finanční analýza neziskové organizace a její jednotlivé ukazatele. První část praktické části bakalářské práce je věnována charakteristice základního uměleckého vzdělávání a dále už navazují charakteristiky a finanční analýzy již zmíněných základních uměleckých škol. Poslední část teoretické práce srovnává jednotlivé finanční ukazatele výše zmíněných uměleckých škol a v závěru zhodnocuje ekonomickou pozici Základní umělecké školy Slaný na základně zjištěných údajů pomocí vyzdvihnutí silných a slabých stránek.
Analýza komparativní výkonnosti Dopravního podniku města Olomouce, a.s.
Krausová, Iveta ; Machek, Ondřej (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Cílem této diplomové práce je provedení analýzy efektivnosti a výkonnosti dopravních podniků v České republice, určení konkurenční pozice Dopravního podniku města Olomouce, a.s. z hlediska efektivnosti a výkonnosti mezi ostatními analyzovanými dopravními podniky a formulace doporučení tomuto podniku. Teoretický základ se věnuje výkladu pojmů efektivnost a výkonnost a metodám jejich hodnocení. Těmito metodami jsou analýza obalu dat a benchmarking. V části pojednávající o datech, metodách a výsledcích je po představení srovnávaného Dopravního podniku města Olomouce, a.s. provedena analýza obalu dat u devatenácti dopravních podniků v České republice, kdy tato kapitola nejprve obsahuje popis vstupních dat a poté analýzu výsledků srovnání efektivity těchto podniků. V další části je proveden benchmarking dopravních podniků pomocí vybraných poměrových ukazatelů v oblasti technické, výkonové a finanční.
Digitalizace muzejních sbírek a její vliv na návštěvníka.
Šrubařová, Adéla ; Janištinová, Anna (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Bakalářská práce se věnuje oblasti digitalizace v muzeích umění v souvislosti s osobou muzejního návštěvníka. Prvním ze tří cílů práce je objasnit, jak se proměnil vztah mezi muzeem a návštěvníkem a k jakým změnám došlo v činnostech muzeí umění v důsledku vlivu moderních technologií a internetu. Druhým cílem je poskytnout ucelený pohled na oblast digitalizace muzejních sbírek, určit determinanty úspěšného projektu digitalizace a vytyčit problémy, které se mohou v průběhu digitalizačního procesu vyskytnout. Třetím cílem je porovnat český a britský přístup ve vybraných oblastech a nastínit možná zlepšení pro budoucí vývoj. Teoretická část se zaměřuje zejména na vývoj muzea, muzejních návštěvníků, prožitku muzejní návštěvy a muzejní prezentace. Analytická část se věnuje samotné oblasti digitalizace, projektu digitalizace a problémům, které se mohou v průběhu procesu objevit. Zdůrazněna je i problematika autorského zákona, která s digitalizací úzce souvisí. V závěru je provedeno srovnání českého a britského přístupu k digitalizaci a činnostech s ní spojených.
Podnikání soukromých galerií v Praze
Hájková, Kristýna ; Prokůpek, Marek (vedoucí práce) ; Janištinová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl zmapovat podnikání soukromých prodejních galerií v Praze zaměřujících se na současné umění. Zabývá se galerijním provozem, cíli, způsobem vzniku a jejich dalšími činnostmi. Český trh s uměním zažil významnou změnu po roce 1989 a byl zcela restrukturalizován, což mělo za následek vznik komerčního galerijnictví. Komerční galerie není pouze specifickým obchodním místem, ale poskytuje umělcům prostor pro vystavení tvorby, prezentuje a zastupuje je v zahraničí a pomáhá jim etablovat se na současný trh. Pro tuto práci jsem se rozhodla oslovit dvě galerie, se kterými jsem dělala rozhovor. Vybrala jsem exponované galerie působící úspěšně na českém i zahraničním trhu. První byla jednou z prvních soukromých prodejních galerií v České republice, druhá vznikla o dekádu později.
Analýza vybraných doprovodných programů Národní galerie v Praze se zaměřením na edukaci dětí a mládeže
Divíšková, Bára ; Prokůpek, Marek (vedoucí práce) ; Straková, Marcela (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapování aktivit Lektorského oddělení Národní galerie v Praze, se zaměřením na edukaci dětí a mládeže. Právě tato skupina reprezentuje budoucí návštěvníky, u kterých je výjimečně nutné vztah k instituci a umění budovat. Úvodní část seznamuje čtenáře se základní terminologií a s formami vzdělávání, do kterých muzejní edukace vstupuje. Následně jsou zde uvedena specifika edukace dětí a mládeže. V praktické části práce je čtenáři představena analýza nabídky vzdělávacích programů pro školy. Předešlé poznatky jsou demonstrovány na příkladu dvou, autorkou subjektivně zvolených a osobně navštívených, programech. Závěrem této práce je představení návrhu dalšího rozvoje muzejně-pedagogických aktivit vybrané instituce.
Mezinárodní franchising v oblasti muzeí
Hostonská, Klára ; Prokůpek, Marek (vedoucí práce) ; Janištinová, Anna (oponent)
Cílem práce je zkoumání nejdůležitějších přínosů, které mezinárodní muzeum franchising přináší, odhalení problémů s ním spojených a stanovení podmínek, které jsou nutné dodržet, aby proces zakládání a následný provoz nového muzea byl trvale udržitelný a neohrozil již stávající instituce. Součástí práce je analýza již zavedených franchisových sítí muzeí Solomon R. Guggenheima a Louvre, na základě které, jsou výše popsané cíle zjišťovány. Dílčími cíli práce je určení znaků muzeí, pro která je zavedení strategie mezinárodního franchisingu vhodná a stanovení podmínek, které musí být splněny, aby pobočka muzea mohla hrát roli v revitalizaci regionu s ohledem na to, že se může jednat o jeden z možných přínosů zavedení pobočky
Možnosti podpory kultury z prostředků EU
Nguyen, To Quynh ; Dianová, Markéta (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi financování kultury z prostředků Evropské unie. Cílem práce je identifikace konkrétních programů, z nichž mohou čerpat aktéři kulturní sféry. Součástí práce je také zpracování studie proveditelnosti reálného projektu, a to rekonstrukce národní kulturní památky. V jejím rámci je následně navrženo několik kulturních akcí a událostí, které jsou vhodné pro tento projekt. Závěrem jsou vyhodnoceny stávající možnosti finanční podpory pro kulturní subjekty. Zároveň bude vyhodnoceno, zda je konkrétní projekt způsobilý k získání finanční podpory.
Falsifikace malířských děl a její dopad na český trh umění
Bergerová, Anna ; Janištinová, Anna (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat dopady falzifikace malířských děl jak na trh s uměním, tak na jednotlivé osoby. Dalším cílem práce je identifikace rizikových faktorů nákupu padělku na českém trhu. Dílčím cílem práce je přinést čtenáři ucelený pohled do problematiky falzifikace malířských děl na tuzemském trhu s uměním. Teoretická část vychází z doposud ne příliš kvalitní literatury a mapuje základní mechanismy falzifikace malířských děl. Praktická část je založena na rozhovorech jak s odborníky v oboru, kriminalisty, tak sběrateli, kteří mají osobní zkušenost s nákupem falza. Na základě výsledků rozhovorů jsou zodpovězeny otázky dopadů falzifikace malířských děl, jsou identifikovány nejčastěji padělaní čeští umělci a rizikové faktory, které vedou k nákupu padělku. Na třech konkrétních umělcích je demonstrován rozbor znaleckých expertiz a forenzní techniky určování pravosti uměleckého díla.
Designové markety/weeky jako nový fenomén vystavování a prodeje designové tvorby
Janovcová, Zuzana ; Hucková, Barbara (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Diplomová práce na téma Designové market/weeky jako nový fenomén vystavování a prodeje designové tvorby se zaměřuje na průzkum trhu z důvodu nárůstu daných akcí v posledních letech. Cílem práce tedy je, zda je na území Prahy možnost vstupu dalšího designového veletrhu s ohledem na danou konkurenci, možnosti výstavních prostor, počet vystavujících a návštěvníků. Teoretická část je zaměřena na výklad pojmů design, design week a fenomén, dále pak na podporu designu v České republice, možnosti vystavování a prodeje designové tvorby a podmínky pro vznik design weeku v ČR. V praktické části jsou představeny sledované subjekty a na základě získaných dat od organizátorů a z dalších dostupných zdrojů je provedena analýza trhu za období 2011-2016.
Revitalizace veřejného prostoru a její dopady na lokální podnikatele
Dostálek, Martin ; Lindner, Milan (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Bakalářská práce Revitalizace veřejného prostoru a její dopady na lokální podnikatele se zabývá ekonomickými dopady revitalizačních projektů ulic ve městech pro lokální podnikatele. V teoretické části jsou definovány základní pojmy, vymezen a objasněn pojem veřejný prostor, jakož i popsány možné přístupy k jeho revitalizaci. Cílem této práce je analýza ekonomických dopadů revitalizace veřejného prostoru, a to jak v rovině teoretické, tak posléze i v rovině praktické v rámci revitalizačního projektu ulice Vinohradská na Praze 2. Závěrečná část obsahuje formulaci autorských návrhů a doporučení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Prokůpek, Martin
1 Prokůpek, Matouš
1 Prokůpek, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.